Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

    Lexi73 Fanatiek lid

    22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...

    :oops: Durf het bijna niet te typen, maar ben ik dan de enige die nog absoluut niet weer zwanger wil zijn? Zoveel kindjes er hier alweer bij zijn of onderweg, en ik kan/wil daar nog helemaal niet aan denken. Voel me wel vreselijk slecht nu en alsof ik er niet bij hoor... :( :(
     
  2. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Maakt toch niet uit Lexi. Als jij geen 2e of nog geen 2e wil moet je dat toch zelf weten. Zou wel gek zijn dat jij je slecht moet gaan voelen omdat jij nog geen 2e wil.
     
  3. Lexi73

    Lexi73 Fanatiek lid

    22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zie je wat een doos ik dus ben? Ik ben altijd zó bezig met wat (ik denk dat) andere mensen van me denken dat dat me soms erg van slag kan brengen. Maar ben wel blij voor jullie allemaal, zolang jullie dat ook zijn, als er bij jullie wel een 2e aankomt of al is. De mijne, als-ie al komt, gaat gewoon een jaartje ofzo jonger zijn dan die van jullie.
     
  4. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Niet helemaal bijgelezen, maar TANYA:

    Gefeliciteerd!

    Wat een super kerstcadeau!
    Hoe heeft je mannetje gereageerd?

    Merry x-mas everybody!
     
  5. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Lexi gekke meid... ;) Tuurlijk hoor je er nog gewoon bij! Niet iedereen wil (nu) een tweede hoor, zijn er echt zat die willen wachten of totaal nooooooit een tweede willen. ;) Zelf twijfel ik ook regelmatig nog. :( Zoals vandaag, nu Sverre weer eens niet te genieten is.

    Ik ben dus ziek. :( Verkouden maar ook enorme maag- en buikpijn. Misselijk, kan en wil niet eten. Wel sneu voor mijn moeder gisteren die een heel lekker diner had bereid. :( Gelukkig at de rest wel goed. Pfff ik kan dus vandaag niets hebben van Sverre en voel me daar dubbel schuldig over. Ik zie nu al op tegen morgen, dan ben ik alleen met hem...
     
  6. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    hoe gaat het nu Kar, al minder misselijk?

    Lexie, jij had voor Elin toch katoenen luiers he, nu nog steeds?
    en toch helemaal niet gek, dat je nog geen 2e wil... de een wil meteen, de ander na 3 jaar en de laatste laat het bij 1 kindje...prima toch.

    Tanya: jij al misselijk? Weet nog, dat jij, net als ik, een van de gelukkige was die tot het einde mocht blijven spugen vorige keer... hopelijk deze keer niet meid. Hier nog wel... bah...

    hier as dinsdag weer naar de vk. en nog maar 2 weken tot de echo... spannend
     
  7. Lexi73

    Lexi73 Fanatiek lid

    22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Nee ik heb geen katoenen luiers meer. Ongeveer een jaartje geleden was Marcel voor zijn werk twee weken in Dubai, en in die weken was ik dus alleen voor Elin verantwoordelijk en moest ook nog gewoon werken én ze werd nog ziek ook. Dus toen was ik het beu want ik kon er niet tegenop wassen en vouwen.

    Tja en wat betreft die tweede, ik had echt het gevoel dat ik druk voelde vanuit mijn omgeving, maar grote kans dat dat gewoon tussen mijn oren zit. Ik heb er gisteravond voor het slapen gaan nog eens goed over nagedacht en ik wil dat er meer tijd zit tussen Elin en een eventuele volgende, minimaal 2.5 jaar en misschien zelfs meer. Dus wanneer Elin 2 is dan ga ik wel verder denken en/of plannen, en als het dan niet meer lukt, tja dan houden we het bij deze ene. Ze is gelukkig toch goed gelukt dus dat maakt het wat makkelijker ;)
     
  8. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen,

    Nou ja, goed... :( Ik viel vannacht pas om 3 uur in slaap ofzo. En vanochtend begon Sverre de dag door me een aantal keren heel hard te bijten. En niet gewoon een beetje, maar keihard. Blauwe plekken-hard. :( Elke keer als hij 't doet moet hij in de gang, of zijn kamer, afhankelijk waar we zijn. Maar 't lijkt niet te helpen. Hij is blijkbaar ergens zeer gefrustreerd over en mama moet 't ontgelden.

    Ik heb een beetje het gevoel dat ik het nu al verkeerd aanpak met hem. :( :( Pff..
    Mede daardoor (en omdat ik weer halve dagen huil) heb ik besloten maandag weer antidepressiva te gaan bestellen. En dus de wens voor een 2e uit te stellen. Eerst mezelf maar eens op orde krijgen.

    Vandaag is Alex er niet dus ben ik alleen met Sverre en Pepper, en ik ben nu al moe. ;)
     
  9. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ha meiden

    Zo de kerstdagen zijn gelukkig weer voorbij. We hebben het eigenlijk heel gezellig gehad :) en Zoë heeft zich overal voorbeeldig gedragen. Zelfs het oppakken om 2230u bij mijn ouders en thuis in bed leggen is prima gegaan! We zijn allemaal schandelijk verwend en nu weer ff draai vinden voor de normale gang van zaken.

    Vanmorgen al weer gepoetst en boodschappen gedaan met Zoë. Schandalig, er lag dus niets in de winkels en moet ik dinsdag nog een keer gaan!

    Willen jullie kids ook zo graag helpen? Zoë wil helpen stofzuigen, wil alsmaar van alles voor me weggooien en helpt mee met spullen van de keuken naar de tafel dragen bij het tafeldekken. Ze voelt zich zo'n grote meid dan, heerlijk! Ze zegt dan ook Oo-ie elpe! Zo lief!

    Lexi: lekker wachten totdat jullie er aan toe zijn of dat nu, later of nooit is, is toch geheel jullie keuze!

    Kar: klaag maar ff meid, dat is helemaal niet erg. Tis ook allemaal niet gemakkelijk dat opvoed gedoe en ook nog eens als je alleen bent en je niet lekker voelt! Sverre voelt dat waarschijnlijk aan en gedraagt zich dan in jou ogen nog vervelender :oops: , maar dat is normaal! STerkte met alles en dikke knuffel van ons.....

    Hier nog dikke week wachten en dan testen, vind het stiekem toch wel heel spannend!

    twinny
     
  10. Lexi73

    Lexi73 Fanatiek lid

    22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hmpfz dat je dan toch nog met 'goedemorgen' begint vind ik dan wel weer positief van je hoor Kar. Je klinkt in elk geval wel daadkrachtig, zo van 'dit probleem moet ik oplossen'.
    Elin bijt ook regelmatig, ik heb geen idee waarom en hoezo, maar irritant is het wel. Ze slaat ook soms, en dan moet ik haar echt wegzetten en net doen of ze er niet is zodat ze misschien ooit uiteindelijk snapt dat het niet mag. Succes met je aanpak, hij zal heus wel goed zijn joh!
    Enne, Marcel is er ook niet dus als je het even niet meer ziet zitten sms je me maar!

    XX
     
  11. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Lexi, je moet er gewoon klaar voor zijn. Ik wil ook nu nog geen 2e hoor. Kep 't met Rianne al druk zat en zie wel wanneer ik er klaar voor ben. (gevoel zegt JAA!!! Hoofd Nee nog niet!) Ik vind kids geweldig maar ik wil gewoon geen spijt krijgen met had ik maar nog even gewacht want dan had.... snap je.

    Kar *KNUFFEL*. Balen dat Sverre zo "stout" is. :( Ik kan je er niet bij helpen helaas hier 't zelfde alleen dan niet met bijten maar met overal aanzitten enzo. Ze moet overal aanzitten en onderzoeken enzo :(
     
  12. Zanoni

    Zanoni Fanatiek lid

    26 jun 2006
    2.646
    0
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Iedereen, bedankt voor de complimenten over Elise en Dante!

    Lexi, beterschap voor Elin!
    Waarom zou je je slecht voelen als je nu niet meteen nog een kindje wilt? Iedereen doet dat op een eigen tempo en je voelt vanzelf wanneer jij er weer aan toe bent! Eerder moet je er ook niet aan beginnen, je moet er 100% achter staan. En als dat punt er nooit komt, dan hou je het gewoon bij 1. Kun je Elin heerlijk verwennen! ;)

    Karlijn, rare opmerking van jullie mam zeg. Wat is er nou belangrijker? Een vakantie die ook op een andere dag zou kunnen of jouw promotie
    Beterschap!

    Tanya, hoe gaat het nu met de extra medicijnen?
    Ohh wat een gaaf kerstcadeau!!! GEFELICITEERD!!!

    Loes,
    het gaat hard he!! je bent al bijna op de helft!!

    Twinny, fijn dat de mis zo goed gegaan is met Zoë!
    Elise is ook dol op helpen! Was in de machine, eruit halen en in de droger. En vegen/zwabberen door het hele huis.

    Het wachten tot je mag testen is inderdaad erg spannend.!
     
  13. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Djiezzzzz, druk hier! Niemand wat beters te doen rondom kerst ;)

    Tanya, gefeliciteerd.
    Mag ik heel eerlijk zijn of ben ik dan gelijk weer de relschopster? Ik zie zo jouw woorden weer voor me 'dat het dom was dat ik met Demelza die nog niet doorsliep en mijn rugproblemen voor een 2e wilde gaan'.
    Om heel eerlijk te zijn denk ik dat nu ook een beetje, maar aan de andere kant... het is jullie leven, jullie willen het zo en je hebt nog 9 maanden om je rug wat beter te laten worden en om Ruben weer perfect aan het doorslapen te krijgen. Het is immers niet mijn probleem ;)
    Begrijp me goed, ik bedoel het niet evil, maar het is wel iets wat in me opkomt, hetzelfde als wat jij en lexi toen bij mij zeiden (en ja, dat deed me toen ook veel pijn... dus bij deze alvast sorry!)

    Hier vreselijk drukke feestdagen gehad en ben er niet ongeschonden uitgekomen. Gelijk weer bloedingen, keiharde buiken, het gevoel van ongesteldheid en zelf al 2 nachten niet geslapen.
    Gelukkig gaat Jerry proberen om volgende week ondanks de drukte om toch vrij te krijgen. Die week kan Demelza nog niet naar haar oppas toe en hij wil dat ik toch echt mijn rust pak.

    Verder ben ik gewoon afgevallen met de kerstdagen! :rolleyes:
     
  14. Amle

    Amle Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.745
    0
    0
    directiesecretaresse
    Friesland
    Tanya: van harte gefeliciteerd! Hoop dat je je goed blijft voelen en kan genieten van je zwangerschap.
     
  15. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    @ lexi, nee ik wil ook niet zqwanger zijn. Ik wilde na de eerste ook minimaal ,5 jaar ertussen en ik wil geen derde, maar mocht dat veranderen dan ook weer minimaal 2,5 jaar ertussen...

    @ tan, wanneer zeg je het de fam?

    @ twinny, leuk dat je naar kindermis bent geweest. Mijnes kon helaas niet mee omdat hij 39,9 graden koorts had. Ben alleen met mn dochter geweest en die is nu een echte kleuter dus die mocht vooraan zitten tussen de andere kleuters tijdens het kerstverhaal.

    @ Eef, tja, relschopper of niet, ik denk maar zo dat iedereen zn eigen keuzes maakt. Ik kan me soms helemaal niks bij andermans keuzes voorstellen (terwijl ik mezelf vaak wel zie als iemand met redelijk wat inlevingsvermogen), dus om er dan iets van te zeggen is vaak aan dovemansoren gericht.
     
  16. Niet meer actief

    Eef (en Pienie misschien ook wel) A) Het doorslapen van Ruben (of beter gezegd het niet doorslapen) was tijdelijk, heb ik ook gezegd, hier en in mijn blog. Gaat nu weer beter. En B) mijn rug is sinds afgelopen zaterdag, dus niet al voor dat we bezig waren met een 2e. Ja, ik had een jaar geleden ook last van mijn rug, maar dat was een verschoven wervel door de bevalling. Nu is het heel iets anders (namelijk een beklemde zenuw). Dus ja, ik zie het een beetje als natrappen/rel zoeken, sorry. Maar ja, dat zal ik wel weer verkeerd zien.

    LmaBedankt voor je felicitaties!

    Pienie We gaan het de familie vertellen zodra het T-shirt voor Ruben binnen is. Heb hem gisteren bij RBB besteld. Voorop staat "ik ben stoer" en op de achterkant "en straks ook grote broer"

    Om even terug te komen op de woorden van Eveline in haar laatste post. Ik heb geen zin in weer gezeik hier, dat mensen al voor mij gaan denken, of al een oordeel hebben over iets zonder dat ze zich afvragen of aan mij vragen hoe het zit. Vind dat weer erg jammer. Misschien word ik nu weer al relschopster gezien. Als dat zo is, dan bedank ik hiervoor. Na al het gezeik hier en op het andere forum was het weer gewoon normaal gezellig hier. Zou het heel erg jammer vinden als dat weer weg is. Ik heb het over niemand persoonlijk, begrijp me niet verkeerd.
     
  17. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    ... Ik ga maar niet reageren op wat hierboven allemaal gezegd is, dat lijkt me beter.

    Ik voel me langzaam aan beter, nog wel veel misselijk maar minder maagpijn. Gisteren uiteindelijk wel een leuke dag gehad, ben naar m'n ouders geweest en zeker Sverre vindt dat altijd enorm leuk.

    Elma wat leuk je hier weer voorbij te zien flitsen! :D Alles goed met jullie? Werkt je man inmiddels al dichter bij huis?

    Pienie met jou ook alles goed? Aftellen voor jou he?! Fijn hoor.

    Tanya hoe is het met jou? Ben/word je steeds misselijker of valt het mee? En je rug, is er al enige verbetering of moet je terug naar de HA?

    Twinny oeh ja, voor jou komt het testmoment ook dichterbij! :D Heb je er zelf een goed gevoel over? Wat schattig dat Zoe zo helpt; Sverre ook wel - denkt hij. ;) Ik laat hem vaak maar begaan maar het levert dubbel zoveel werk op. :D
     
  18. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Tanya, ik zei ook dat ik het eerlijk ging zeggen. Ik had het ook voor me kunnen houden. En ik snap je reactie dus ook volkomen, zo voelde ik me een jaar geleden ook. Misschien dat je jezelf nu een beetje in mijn positie kan verplaatsen hoe ik me toen voelde.

    Daarbij... je moet het lekker zelf weten! ;)
    Jij leeft jouw leven, ik krijg alleen van je mee wat je op je blog schrijft en op het forum, en ik neem aan dat je nog veel meer beleeft op een dag ;)
    Dat dit een uitlaatklep voor je is. Dus wij krijgen alleen de extreme dingen mee. In negatieve en positieve zin. Maar neem aan dat er ook dingen gewoon lekker lopen zonder enorme hoogte- en dieptepunten. En ook al zouden het alleen hoogte- en dieptepunten zijn, het is jullie beslissing. Niemand kan daarover oordelen.

    Als jullie er heel erg blij over zijn, wie ben ik dan om je om te praten ;) Het is fijn dat alles in je lichaam werkt en je in 1 keer zwanger bent. Dat is lekkerder dan wanneer je er heel lang over moet doen terwijl de wens er zo sterk is. Dus geniet er gewoon lekker van.

    Net zoals Lexi schrijft het voorlopig nog niet te willen. Ook daar kan niemand over oordelen alleen zij en Marcel. Het is hun leven.

    Jammer dat jij het wel ziet als rellen/natrapen.

    Zal me hier wel weer terugtrekken gezien mijn inbreng dus niet wordt gewaardeerd en je liever mensen om je heen hebt die liever niet hun eerlijke mening geven.

    Ook grappig dat er op mijn persoonlijke dingetje niet werd gereageerd, dat daar keurig overheen werd gelezen alsof dat allemaal no big deal is.

    Het beste allemaal!
     
  19. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Evelieveling, misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Ik ga me inhoudelijk niet in deze discussie mengen.
    Wat ik wel typerend vind is dat zodra de sfeer in dit topic verandert ook jouw naam weer opduikt.
    Of dit bewust ofonbewust is weet ik niet, hoef ik ook niet te weten. Maar misschien heb je mede dankzij het onderschrift in je profiel al een valse start.
     
  20. Niet meer actief

    Wat is dit nu weer voor flauwekul? Het is helemaal niet dat ik graag alleen maar mensen om me heen wil die niet hun eerlijke mening geven, bullshit. Ik lijk wel gek dat ik hier weer op in ga, maar goed... Ik heb graag EERLIJKE mensen om me heen. En geen mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en me dan al beoordelen. Ik weet niet waar je mee bezig bent Eef, maar dit zie ik dus WEL als natrappen. We zien je hier af en toe, dan roep je "sorry niet bijgelezen", je plaatst zo'n post als gisteren en dan ben je gepikeerd dat niet meteen iedereen op je persoonlijke dingen reageert, en dat ik alleen reageer op iets wat je tegen mij zei. Ik ben dat zo ontzettend zat dat jij (en anderen, noem geen namen maar die personen weten dondersgoed wie ik bedoel) elk woord van mij op een weegschaal leggen. Dat het lijkt dat je elke keer weer een moment afwacht waarop je weer effe kan lekker trappen naar mij toe. Ben ik jullie pispaal ofzo? Laat me nou gewoon met rust, respecteer mijn beslissingen en mijn keuzes. En lees eerst eens goed bij voordat je zomaar dingen gaat roepen, scheelt een hoop frustratie!

    Ondanks dat je zei dat je hier weg bent, heb ik zomaar een vermoeden dat je dit toch nog wel meekrijgt, ramptoerisme noemen ze dat.

    Sorry hoor juli-mama's dat ik even zo tekeer ging, maar ben dat getreiter, getrap en gezeik meer dan zat. Ik kom hier voor de gezelligheid, om lekker mee te kletsen, niet om steeds afgezeken te worden (en daarmee bedoel ik niet de harde kern).
     

Deel Deze Pagina