Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

    Tjee, ga me in iedergeval niet bezighouden met me mengen in discussies etc. maar toch.....
    ik hou mijn mening inderdaad soms voor me of kleed hem zo in dat hij minder kwetsend is, ik wil niet verweten worden me eerlijke mening niet te geven! Ik probeer gewoon in te leven en rekening te houden met. Het is niet van levensbelang dat ik hier mensen voor het hoofd stoot, toch. Wil gewoon lekker kletsen en ervaringen/belevenissen uitwisselen.

    Dus Iedereen moet lekker zelf weten of ie toe is aan tweede en wanneer en ik wens iedereen evenveel plezier en geluk of wat dan ook toe!

    Elma: leuk je ff voorbij te zien flitsen hoor. Ïnderdaad: werkt je mannetje nu wat dichterbij en kan ie lekker veel genieten van jullie zoon?

    Evelien: hoop dat je je rust gepakt krijgt en vlug van pijnlijke buiken en bloedingen af bent, dat is niet fijn. Bovendien ben je bijna hoog zwanger en heb je je rust hard nodig om straks klaar te zijn voor de bevalling. Al wordt het een keizersnee, we weten beide dat dat ook een enorme impact heeft op je lichaam!

    Kar": fijn dat het nog een leuke dag geworden is en het achteraf wel mee viel. Hier altijd hele doemscenario's en dan valt het reuze mee!

    Tanya: stoer hoor zo'n t-shirt, maak je foto als ie aan heeft? Ben benieuwd hoe het nu met je rug is, hopelijk iets beter. MAg je de medicijnen nu nog wel nemen?

    Verder.......... Heb geen flauw idee of het raak is deze keer. Kan me niet goed herinneren hoe het bij Zoë was. Heb wel beetje zeurderig gevoel in me buik, maar kunnen ook me darmen zijn. Verder ben ik sinds donderdag mijn stem kwijt, maar ben niet ziek. Kan me vaag herinneren destijds iets op forum gelezen te hebben van iemand die zwanger was en stem kwijt! Het blijft heel spannend.......

    Wil ook wat vertellen over onze keuze voor een tweede, gewoon ff delen!
    Heb heel erg getwijfeld of ik wel een tweede wil. Vond het soms ontzettend moeilijk met Zoë en nu nog. Heb niet zo'n fijne jeugd gehad en soms weinig ankerpunten om op terug te kunnen vallen uit herinneringen. Merk dat een eigen kind hebben ontzettend confronterend is. Maar voel ook naast mijn onmacht bij enorme liefde en trots voor Zoë, voel me groeien! Weet zeker dat ik ooit een tweede zou willen. Maar wil ook graag redelijk dicht bij elkaar. Ik kan niet inschatten hoe het met mij in de toekomst gaat, of ik ooit klaar ben met therapie en me 100% happy en stabiel voel. Ik word bijna 35 en zal er in iedergeval spijt van hebben als ik niet voor een tweede gegaan ben, voordat ik te oud ben............ Vandaar dus nu........
    Dus iedereen lekker zelf weten wat ie doet, toch.........

    twinny
     
  2. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    niks toe te voegen hier...

    (p.s. Jody, je zegt leuk dat die vroegere meiden ook weer terug zijn, even over mezelf: ik ben hier al die tijd nog gewoon geweest hoor, alleen af en toe wat meer en dan weer wat minder)

    En tanya, over dat eef zegt dat ze weg is maar toch blijft en dat dat ramptoerisme heet..Ik kan me nog herinneren dat je hier destijds vertelde dat je hier weg zou gaan om bepaalde redenen en niet meer terug zou komen en zo...En toch was je er ineens weer, was dat ook ramptoerisme dan?
     
  3. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Over een tweede kindje..daar heb ik me eerder al es over uitgelaten hier en kreeg toen half t forum op mn nek, dus ik kijk wel uit..besides that, de meesten weten mn mening daarover wel.
     
  4. Niet meer actief

    En nu weer terug naar de orde van de dag, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken en net doen alsof dit allemaal niet gebeurd is ;)

    Femke Zat laatst nog aan je te denken, hoe is het met je? Nog last van de operatie?

    Karlijn Gelukkig is je maagpijn minder, wel balen dat je je nog steeds misselijk voelt. Hoop dat je snel opknapt! Succes/veel plezier met je schoonouders vanmiddag en het gourmetten! Ruben bijt en slaat ook, erg irritant is dat inderdaad...

    Twinny Leuk dat Zoë je zo wilt helpen! Ruben niet hoor, die trekt alleen alles uit de mand en gaat weer verder spelen hihi. Ik duim met je mee de komende tijd!

    Gisteren was ik voor het eerst echt de hele dag misselijk en heb zelfs al een paar keer overgegeven, blegh! Vandaag wel misselijk maar gelukkig niet gespuugd. Rug gaat elke dag iets beter. Maar zoals ik dan altijd doe, als het iets beter gaat ga ik meteen van alles doen. Zoals ook vandaag dus. De Ikea in Breda was vandaag open en we zijn vanmorgen even geweest. Vanmiddag gaat de kerstboom weg (die ben ik zoooooooooo zat) en dan is er ineens een leeg gat. Dus hebben we een leuk tafeltje en 2 stoeltjes gekocht voor Ruben. En ook meteen even wat rondgekeken voor inspiratie voor Ruben zijn nieuwe kamer. Tja, en nu heb ik dus weer meer last, maar ach, gaat wel weer over.

    Ruben is 1e kerstdag tijdens het rennen in de woonkamer gevallen en kwam met zijn wenkbrauw tegen de punt van de lade van de box aan. Hij gillen, het was ook meteen heel dik en blauw. Zijn oog zat ook meteen half dicht, zo sneu. Vanmorgen heb ik een foto gemaakt van zijn oog ( :oops: ), ik zal hem hier plaatsen:
    [​IMG]
     
  5. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Twinny, ik kan me je gevoel heel erg goed voorstellen. Niet dat van je verleden, maa wel wat twijfels aan gaat.
    Sowieso de manier van zwanger worden zorgt er al voor dat je veel meer over wel of niet voor een tweede gaan gaat nadenken. Er is gewoon niets spontaans meer aan toch? Met dingen als IUI is er weinig wat aan het toeval overgelaten wordt.
    Dus zelfs zonder je hele verleden zijn dit al zaken die je leven dusdanig op zijn kop kunnen zetten.
     
  6. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    :confused: :(

    nou weet ik dus niet meer wat ik wou zeggen :(

    Jeetje Tan wat een oog! Arm mannetje.
     
  7. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Toch even inhaken op mamamarin, Tanya benader ik persoonlijk omdat ik vind dat dit topic niet vergald hoeft te worden.

    Beetje typerend. Ik schrijf hier af en toe mee, en volgens mij waren er nog geen rellen of sfeerveranderingen geweest.

    Maar nu ik gewoon mijn eerste gedachte opschrijf is het opeens mijn schuld? Omdat het niet in iemands straatje past? En diegene (en meerderen) mochten het toen wel tegen mij zeggen?

    Volgens mij nuanceer ik mijn post ook en vertel ik hoe ik erover denk, hoe het komt en dat het mij geen bal moet uitmaken omdat het hun keuze is, hun leven en ik alleen meekrijg van wat er hier op het forum komt.
    En weet je, hier op het forum worden meestal alleen diepte- en hoogtepunten verteld. En vaak door velen aangedikt.

    Maar goed... so be it!

    Voorlopig ben ik weg hier. Maar wilde alleen even de andere kant toelichten!
     
  8. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Nu istie niet alleen stoer omdat hij grote broer is, maar ook omdat hij met het meubilair knuffelt!

    hier gaat het goed. Ik moet de 5e terugkomen voor controle. Ben verder helemaal klachten/nasleep vrij. Ikzal voorlopig wel onder controle blijven, maar vind dat geen ramp. Het uistrijkjesprotocol zal nog wel weer veranderd worden aangezien we het volgende week maandag ook gaan hebben over nieuwe IUI's.

    Lief dat je er naar vraagt.
     
  9. Niet meer actief

    Volgens mij reageerde je gewoon openbaar en niet persoonlijk...
     
  10. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Prima, maar doe dat dan zelf ook niet.

    vind sowieso dat je de dames hier tekort doet met de volgende opmerking:
    Verder laat ik het hierbij wat dit onderwerp betreft. Wil zelf de sfeer hier ook niet bederven.
     
  11. Niet meer actief

    Twinny Fijn dat je het wilde delen met ons! kan het ook wel begrijpen hoor, je onzekerheden en angsten. Maar ik vind dat je een goede mama bent, die weloverwogen haar keuzes maakt!

    Femke Blij dat je geen nasleep en klachten meer hebt! Spannend dan maandag! Maandag 5 januari?

    Verder heb ik te horen gekregen dat er juli-mama's zijn die me gefeliciteerd hebben en er geen bal van menen, en daar bovenop er nog onderling over roddelen ook. Willen die mensen zich kenbaar maken? Dan weet ik wie ik moet verwijderen uit mijn hyves-vriendenlijst, of dat die mensen zichzelf verwijderen uit mijn vriendenlijst. Zoals ik al vaak genoeg gezegd heb, ik wil alleen (hyves)vriendschappen met eerlijke en oprechte mensen, die me respecteren zoals ik ben, met al mijn keuzes en beslissingen. Ik vind het trouwens erg laag bij de grond dat er mama's mij gefeliciteerd hebben, er niks van menen en er notabene nog onderling over gaan roddelen ook. Sorry, maar dat gaat zelfs mij te ver...
     
  12. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    tanya..van harte gefeliciteerd..heerlijk een baby erbij..
    lekker van genieten meid... en wat ander zeggen.....
    niets van aan trekken..het is jullie leven. :lo
     
  13. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    oh sonya, over 1 dagen "mag" je al! Wow!
    Je bent nu al verder als toen met Chedella toch?
     
  14. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    hallo..hier ben ik dan weer..ik volg jullie alweer een tijdje op de achtergrond.
    omdat ik weet dat ik het niet elke dag kan bijhouden hield ik me stil...
    heerlijk om te lezen dat het met iederes kindjes zo goed gaat.
    en dat sommige een broertje of zusje gaan krijgen.
    beebjes die zo goed groeien..heerlijk.


    en mamamarin: jaja..ik ben al 7weken verder als bij chedella.
    zo onwerkelijk allemaal..maar een heerlijk ;) gevoel
     
  15. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wederom: ... :( :(

    Sonya :confused: alweer 36 weken! :D :D Jeetje meis, ik kan me goed voorstellen dat het onwerkelijk is. Las op je Hyves dat deze nieuwe spruit nu al zwaarder is dan Chedella toen jullie haar mee mochten nemen naar huis.. Ongelooflijk toch?! Spannend allemaal hoor. (Ik denk trouwens - weddenschapje :) - dat je weer een meid krijgt! :D)

    Femke wat goed te horen/lezen dat je klachtenvrij bent en zelfs alweer over IUI gaat praten. Toch nog een goed einde van 2008 en mooi begin van 2009 op deze manier.

    Tanya die foto van Ruben is zielig! :( Maar wen er maar aan ;), we zitten waarschijnlijk nog vaak met onze ventjes op de SEH voor hechtingen enzo..
    En blegh van het overgeven. Hopelijk deze keer geen 9 maanden lang.

    Ik bedacht me laatst toen ik Sverre rond zag rennen dat er vroeger in mijn klas eigenlijk alleen maar jongens waren met gaten in hun hoofd. En altijd opscheppen hoeveel hechtingen ze wel niet hadden. Het leek mij zo stoer, een 'gat in je hoofd'. Maar meisjes kregen dat niet. :( (Waarschijnlijk omdat ik gewoon hoogtevrees had en niet klom, want kapotte knieen had ik wel altijd... ;))

    Twinny ik vind het altijd zo mooi om te lezen hoe jij over Zoe praat. De trots spat er vanaf, en ik kan lezen dat je gegroeid bent, in jezelf en als moeder. Echt heel erg knap. En ook de beslissing voor een tweede.
     
  16. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    7 weken langer al. Spannend! :)

    Femke geweldig dat 't goed gaat met je. En hoe is 't met Marin?
     
  17. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier een gezellige dag, met schoonouders op bezoek. Sverre is wel echt kei-kapot van alle feestdagen merk ik, jullie kindjes ook?

    Helaas wordt hij dus gewoon ook vroeger wakker 's ochtends als we hem 's avonds vroeg in bed leggen. ;) Ja, those were the days, dat je in de kerstvakantie uit kon slapen....
     
  18. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Compleet van de leg door de afgelopen week, de 17 maandensprong en de verkoudheid.
    Heb vanmiddag een zielig vogeltje van 13 kilo telkens op schoot gehad. Brood en warm eten wilde ze niet. De kiwi en het toetje en de fles melk wel, dus daar maak ik me nog geen zorgen over. Wel sneu dat ze om 7 uur op 39 graden koorts zat. Ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen.
     
  19. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ach wat zielig! :( Volgens mij zijn er veel kindjes ziekjes, Mirthe ook al las ik op Hyves..
    Beterschap! En alvast sterkte voor vannacht. Heb je een preventieve zetpil gegeven?
     
  20. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Nee, die geef ik eventueel nog wel als ze vannacht ook nog in de hobbel is. Koorts heeft m.i. ook wel een functie dus wil 'm niet te veel onderdrukken. Maar nachtrust vind ik ook wel weer nuttig.
    Kwam er trouwens zonet pas achter dat de zetpillen die ik hier heb voor kinderen tot 1 jaar zijn. Kan je nagaan hoe weinig we ze gebruiken.
     

Deel Deze Pagina