Niva, wat een super foto van kaboutertje Devin, heel leuk pakje. Vlinder, welkom! Kar, zo schattig bij op zijn arm. Tanya, ik moet even aan je nieuwe uiterlijk wennen. Vissie, wat goed dat Jeroen nu lekker groeit. Beebie, ik had de borstvoedingslijn gebeld en die hebben mij ontzettend goed geholpen. 0900-borstvoeding Eef, hier nog zo'n melkkoe maar ik moet zeggen ik heb het goed onder controle. Gelukkig snap Jer je nu beter. Weer wat nieuwe fotootjes. [/b]
Ik hoorde eigenlijk ook bij de juli mama's. Maar door een miskraam in dec'06 heb ik jullie moeten verlaten. Leuk om nu te lezen dat er alweer zo veel zijn bevallen. Fijn om te melden dat ik wel weer zwanger ben en nu bij de november mama's hoor. Dus ik moet nog even geduld hebben. Iedereen proficiat!
Laatje:Top, dat je ff komt kijken en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Vlinder01: Welkom hier! Volgens mij kun ge gewoon overstappen naar fles, al zou ik de melk die je afkolft bij het afbouwen van de flesvoeding toch ook nog geven. Is toch weer mooi meegenomen. Ik heb het ook zo gedaan. Vanaf het moment dat je kindje op een dag meer fv dan bv krijgt hoef je ook geen vitamine ken d meer te geven trouwens. Vertel je nog ff wat over jezelf en je baby? Naam, geboortedatum ,enz? We zijn hier namelijk helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig Diana en Karlijn, knappe babies hebben jullie (wie eigenlijk niet van de juli-mama's en de valsspelers? ). Heb ff in jullie albums gekeken. Lexi: zag, dat je vraag al beantwoord was over het pakket van C1000. We hebben hier ook een Plus redelijk in de buuert, maar ik krijg er nooit folders van. Zit dus waarschijnlijk niet in het spreidingsgebied, helaas. Evelien:Goed zo meid!! Laat het 'm maar voelen.. kinderen opvoeden is echt een vak apart en doe je niet zo ff 1-2-3!! Vandaag:Eindelijk eens zomer in NH!! Oma is met Maura en Myron op de fiets het Twiske in, naar het strand. Ik was met Meallán naar de verjaardag van zijn hartsvriendin en Mario had zijn eerste papa-dag met Milyan. Nu is hij ook ff met Meallán nog ff richting strand gefietst terwijl ik op Milyan pas. Hij ligt nu lekker buiten in de wandelwagen te slapen. Heb gisteren nog een klamboe voor de reiswieg gehaald (4,50 Euro bij Maminette), kan ik hem zonder gevaar buiten laten slapen. Groetjes, Melanie
Opes, Vlinder, zie net in je banner staan, dat je dus een dochter hebt, Nova. Stom, stom , stom van mij, had het niet gezien...
Geef 'm ff een paar daagjes. Je bent net over op fv, misschien moet hij ook ff wennen. Het is heel normaal dat je bij elk piepje van je baby meteen wakker wordt, dat is je moederinstinct. Hoor je hem ook als ie op zijn eigen kamer ligt met deur dicht en al? Wanneer moet Alex eigenlijk weer gaan werken?
Hier gaat het met slapen van Devin echt super! Het gaat zowiezo super met ons meisje..het enige nadeel is dat ze soms last van krampjes heeft en haar huiluurtje altijd twee of drie uurtjes duren en dat dat dan net s avonds is wanneer de visite langs wil komen.. Maar verder: Ze slaapt al vanaf dag éen goed door. meestal uurtje of twaalf/half één nog voeden en dan rond 6 of 7 uur pas weer voor een nieuwe voeding Vervolgens komt ze om de drie uren ongeveer (dus uurtje of negen en uurtje of 12 weer) Maar ze heeft er ook dagen tussen zitten dat ze bijna elk uur wil. Devin doet niet aan regeldágen maar aan regelmoméntjes. Zij heeft dan gewoon ineens een 'regelavond en drinkt dan om het uur. Dit vind ik zelf erg vermoeiend en moeilijk. Ik voel me dan echt een melk-koe. Zodra ik haar op die momenten op de arm neem gaat ze zoeken en happen en zoeken en jengelen..Dat voelt wel eens erg ondankbaar. Rond half twee valt ze meestal in een diepe lange slaap van zo'n 4 of 5 uren..Rond half 6 wil ze dan weer wat eten..en daarna beginnen vaak de krampjes en tranen...Maar goed, verder is het een geweldig voorbeeldig kindje! Ze is gék op badderen, gaat na haar huiluurtjes heerlijk maffen, laat zich heel gemakkelijk aan en uit kleden, ze poept goed, plast goed..Tja, wat willen we nog meer Gister voor het eerst mee naar de supermarkt geweest..dat was echt doodeng..ik ben zo bang dat ze gaat huilen in de winkel en ik daar net met een volle kar sta enzo..hebben de ervaren mama's hier een reactie/oplossing/tip voor? (hoe doen/deden jullie dat?..gewoon laten halen dan?) Wat papa betreft...soms valt ie me zoooo mee en ben ik echt ontzettend dankbaar voor alles wat ie doet..op andere momenten vraag ik me net als jullie wel es af wie er nou is bevallen hij of ik...Hij hoeft er niet uit s nachts..dat doe ik allemaal. En dan toch klagen over moe zijn..pffffffff Ik heb hem in die week na de bevalling zó ontzien..alsof hij een kraamweek had en ik niet..Ik vind dat wel eens frustrerend..heb m al drie dagen geleden gevraagd om mijn rug te masseren, maar dat blijft erbij. Terwijl ik al twee weken elke avond (bijna) zijn nek masseerde omdat die vast zat..Twee dagen na de bevalling ..*zucht* Majah, t blijven mannen..en andere dingen doet ie super!
Zoooo meen je dat? Damn wat zullen die mama's een toeters hebben gehad dan zeg..als ik ook nog es voor de kinderen van iemand anders (of zelfs meerdere kinderen) zou moeten produceren..jeuz, ze zijn nu al huge! Ik heb trouwens een hele goeie tip voor jullie: Ik heb een boek geleend van mijn zus, die kocht dit toen mijn nichtje werd geboren. Het boek heet: "Je baby" en is van Hilde Marx/ Cora de Vos en Machteld Westpalm-van hoorn Uitgeverij: Spectrum Het is een geweldig goed basisboek, waarin álles wat je nu tegenkomt wordt behandeld. Heel goed luchtig geschreven en mooie illustraties erbij van baby's. Vooral voor de mannen is dit ook een erg gaaf boek. Er staat bijvoorbeeld twee pagina's in over hechting. Puur de basis hiervan, waarom hechting zo belangrijk is, wat er mis kan gaan als een kind niet goed gehecht is en wat je als ouder kunt doen om een kind een veilige hechting te geven. Of over borstvoedingen, flesvoedingen etc etc. Géén promotie van borstvoeding, geen meningen wat beter is of niet..puur informatief en het leest heerlijk weg! Mijn vriend heeft het ook gelezen (en die leest NOOIT) Die vond het ook super, juist om die basisdingetjes te leren die 'wij vrouwen'al wel weten. (dat een baby vanaf twee weken felle kleuren ziet, dat een baby vanaf 6 weken scherp ziet op een afstand van 20 cm etc etc) Nou ik heb inmiddels bijna de gehele inhoud van het boek verteld gnagna..Maar ik ben er gewoon heel enthousiast over. Misschien een leuk kadootjes ofzo voor jullie mannen? (of voor jezelf) Weet niet wat t kost hoor..heb t geleend
Ze gaan Devin denk ik even wegen, en ze komen vragen van je beantwoorden (als je die hebt). Bij ons vulden ze het dossier in, dus vragen over evt ziektes in je familie enzo, hoe de bevalling gegaan is. Dat soort dingen. En voorlichting over het CB, wanneer je daar heen moet en wat er dan gebeurt.
Niva, wat heerlijk dat Devin het zo goed doet! Haar ritme klinkt heel erg bekend, net zoals Sverre toen ik nog borstvoeding gaf. Ook de huiluurtjes. Het schijnt trouwens dat de meeste baby's aan het eind van de middag/begin van de avond de krampjes en dus het huiluurtje hebben. Voordeel is wel dat ze daarna zo moe zijn ,dat ze lekker slapen 's nachts!
Oh en vlinder: welkom, leuk dat je mee komt kletsen! Over een meeting: ik wil heeel graag tzt jullie ontmoeten, ik zie jullie echt als een groep hele leuke waardevolle vriendinnen die ik er in een paar maanden heb bijgekregen..máár nog niet in augustus..dat durf ik nog niet aan hoor met Devin! Sterre: thanks, ik ben ook erg trots op haar! *glunder* Ik vind die foto van jou van lieve "zo lief"Ook echt super! wat een prachtig meisje is Lieve zeg! (en dat zeg ik niet omdat jij Devin mooi vond hoor, ik meen het haha) Vissie, wat ziet je mannetje er heerlijk stoer uit op die foto in de box! Geweldig! Ik plaats ook maar weer wat nieuwe foto's hoor, sorry dat ik dat zo vaak doe, maar ik ben dan ook zó trots op mijn meisje! (en jullie moéten niet kijken natuurlijk hahaha)
Ja! En ik las in dat boek waar ik het net over had, dat de meeste zomerbaby's hun huiluurtje s avonds tussen 7 en 10 hebben en de meeste winterbaby's s middags tussen 4 en 7 (ofzo) Dus wel grappig dat dat ritme op dat van Sverre lijkt van voorheen..misschien gewoon een zomerbaby-ritme
Ik gebruikte de eerste week bepanten voor kloofjes e.d. Zodra er een scheurtje ofzo zat smeerde ik dat er op (zowiezo na elke borstvoeding) en dathielp echt ontzettend..met de volgende BV was dat scheurtje alweer geheeld. Kar thnx voor je uitleg over het CB ..sorry dat ik zoveel post (ik weet 't : géén sorry's allowed hier, maar ik moest het toch effe van mezelf zeggen!)
Ja, ik ook. Ik had heel veel bepanthen proefverpakkingen gratis gekregen (zelfs eentje in het ziekenhuis) en die kwamen goed van pas!
Hihi..wat moet ze nou bij t tankstation dan? hebben ze bij jullie bij de tankstations babyvoeding? (ik zie al allemaal gefrustreerde mama's midden in de nacht in de rij bij het tankstation staan haha) Tanya: Wat je verteld over je mutz..> Same here! Vooral dat opzwellen en weer afnemen enzo is erg herkenbaar! Maar het zijn dan ook je slijmvliezen (tenminste bij mij wel..Mijn slijmvliezen en schaamlippen zijn gehecht..) dus die zwellen ook continu op en dat neemt dan weer af..Bij temp wisselingen, bij opwinging, spanning, druk/plassen , zitten etc etc Errug pijnlijk dus nog steeds ook hier. (dat was het enige waar ik last van had trouwens,...verder geen aambeien, geen stuwing, geen kraamtranen, niet vanachter ingescheurd, geen tepelkloven, geen spruw etc etc..dus ik ben errrug dankbaar dat het hier zo meevalt, al jank ik wel eens van de pijn van die rot hechtingen)
Ja t is echt wonderspul! En niet eens zo heel erg duur hoor voor een grote tube (ik geloof 4 euro..ik hoop dat ik niet lieg nu) Ik moet nu gaan eten, heb jullie aklweer overspeold met berichtjes dus het is ook maar even beter voor de rest dat ik weer effe aftaai Kar, fijne avond! (jij bent de enige hier online volgens mij)
geen idee, in al die jaren zijn ze nog nooit bij me thuis geweest. moet er altijd zelf heen als ik een oproep heb gekregen.
Niva, ik ga altijd na de winkel als de kids net gegeten hebben, dus dat ze niet huilen omdat ze honger hebben. over het algemeen zijn ze dan verder ook rustig omdat de kinderwagen beweegt of, in de maxi cosi, ze van alles zien.