Woordenlijst? Doe mij die ook es via pb (als dat kan tenminste)? Pff helicopter, wat een woord voor een kind van anderhalf, dat woord gebruik ik zelfs amper...
Sonya en Femke, leuke foto's. Mooie buik ook Sonya! Hoop dat alle zieke snel opknappen. Twinny, ik hoop dat de hoektandjes snel door zijn. Moon, lekker dat je weer ben opgeknapt. Hier geen lastige woordenlijst iig tot nu toe niet. Maar ze praat wel heel veel maar Moldavisch. De hoofdstad kan ze iig benoemen Verder hysterisch vrolijk.
Monique wat een takkeweekend was dat zeg! Blij dat jullie weer beterder zijn nu. Spugen sucks bigtime!
Tan, wat ik nog wilde vragen: wanneer was je van plan om Ruben die trui aan te trekken? Want de feestdagen zijn natuurlijk net voorbij, dus geen idee wanneer je dan je familie weer ziet? Hou je ons op de hoogte hoe ze reageren?
LOL Moldavisch? Ja zo klinkt het geklets/geleuter/gebabbel (echt DE HELE TIJD!) van Elin ook. Hoewel er wel heel veel woorden tussendoor komen die ik dan wel begrijp - gelukkig maar.
Woordenlijst: ik houd me aanbevolen. Hier een babbelkont in het Fries én het Nederlands. Vreemden zullen het misschien niet direct dorhebben wa ze bedoelt, maard familie en oppas komen er prima uit. CB: hmmmm ik weet eigenlijk niet eens wanneer ik weer mag. Wij hebben een erg leuk cb dus dat scheelt natuurlijk ook weer. Ik vermoed dat wij ook met 18 maanden weer verwcaht worden. De laatste keer zijn we vergeten een afspraak te maken, dus misschien moet ik volgende week gewoon ff bellen.
het was een lijst van meer dan 200 woorden (heb ze geteld) en daarna heb ik de lijst weg gegooid Mijn kind hoeft niet te voldoen aan lijstjes, haha...
Ik mag met 18 maanden ook gewoon weer een bezoekje brengen aan het CB. Ook geen woordenlijst gezien, was ook echt te gek he Loes wat daar op stond Die andere lijst met hoe je vindt dat je kindje het doet, die heb ik vorige keer al gehad en ingevuld Ik krijg hier elke keer iemand anders en ze denken hier vaak ook allemaal verschillend dus vaak is het braaf knikken en zo snel mogelijk weer naar huis Mirthe is wel steeds meer aan het praten, maar als zuslief dan hier komt dan verstaat die maar een paar woorden echt goed en als ik dan reageer op andere woorden dan zie je haar kijken, huh? Merendeel is ook nog echt Chinees Ze is trouwens echt weer beter, de lolbroek is weer terug in huis. Kunnen jullie soms ook zo in een deuk liggen om ze?
heb op ons andere forum nog even opgezocht wat ik toen schreef over de lijst ik heb trouwens een woordenlijst meegekregen op het bureau... aankruisen wat hij al kan zeggen... zal hier eens een paar dingen opschrijven van de lijst bril, spelletje, knikker, barbie,pantoffel, boodschappen, torenklok, papegaai, puzzelen, helicopter, kabouter, alsjeblieft en zo nog veel meer... wacht ga ze tellen... 276 woorden pffff... dat kan toch nog lang niet
Hier ook geen kleintje hoor, bij het CB op de gemiddelde lijn. Maar broeken past hij 86 écht nog niet, sommige 74 kan hij zelfs nog aan. Hihi, wie weet proppen wij gewoon erg?!
Ik weet niet meer welke leeftijd het was, maar mijn dochter sprak toen met dat lijstje onwijs goed, maar zoonlief is een echte vent, die praat niet! Tis op 2 handen te tellen wat hij zegt. Hij zegt nog niet eens mama (boehoe, echt niet leuk!)
Mirthe die heeft shirt 92 aan en broeken 86, als ik nieuwe broeken nodig zou hebben ga ik wel 92 kopen want die 86 zijn niet abnormaal te lang Gek he die verschillen
Kweet nie meer of ik nou wat over d'r lengte had gezegt. Nou ja dan staat 't er 2x ze is nie zo groot broeken 74, 80 (86 heb ik wel al maar veeeeeel te groot) Shirts is 80, 86 heel soms 74 maar ligt heel erg aan 't merk. Woordenlijstje zegt ze nog niks van denk ik. Maar ze weet 't wel aan te wijzen. Niet alles natuurlijk. Maar wel een aantal dingen.
Ach Nienke, bij Ruben heb je aan 2 vingers genoeg (dwz papa en mama en vaak nog niet eens altijd gericht ook)
Hier gaat Ruben qua shirtmaat ook altijd eerst over, en dan pas volgt de broekmaat. Weet iemand toevallig hoe dat precies zit met die maten? ik heb wel eens gehoord dat de ene maat meer een breedtemaat is en de andere een lengte. Ik bedoel (en ik weet niet of ik het goed heb) dat 80 een breedtemaat zou zijn (dus qua lengte niet zoveel zou schelen met 74, maar wel in de breedte) en dan 86 weer lengte (dus qua breedte niet veel schelen met 80 en dan qua lengte weer wel). ARGHHH Ze zijn hier al volop bezig met vuurwerk in de straat! Leuk, 2 gestreste katten in huis, en dat nog de komende 3 dagen . Ik ben maar al te blij dat onze hond er niet bang voor is. Lijkt me echt geen pretje, voor hem niet en voor ons ook niet. Over Oudjaar gesproken, wij blijven gewoon thuis.
Haha ja hier idem dito. Net Russisch, zei ik tegen Marcel, dan versta je ook hier en daar een woordje.