Ik was aan 't reageren toen ik door Sverre naar de 'doess' geroepen werd. Nu slaapt hij lekker - nadat ik al zijn knuffels wel 3 kusjes moest geven. Over rekken gesproken. Eens zien.. Sonya ook al zo'n lief meisje! Ik ga snel je foto's eens bekijken. En haar haartjes vind ik enorm schattig.. Ik vind het zoooo geweldig voor je dat het deze keer gewoon een lange zwangerschap is - als 't maar niet te lang wordt natuurlijk. 40 weken max. is lang genoeg. Lexi ah, Australia! Ik hoorde dat daar veel met van die blauwe schermen is gewerkt en computeranimaties, is daar iets van te merken? Toepasselijke film trouwens gezien je hobby.. Femke geef Marin maar een dikke knuffel. Ziek zijn is zo naar. Ik herken dat spelen en dan opeens uit het niets huilen wel. Wat een schattig kerstpakketje had je! Monique welcome back! Arme jullie.. wat fijn dat Mirthe is opgevangen. Gelukkig heb ik niet hoeven overgeven, heb denk ik een milde variant van jullie buikgriepje te pakken (nog steeds, helaas). CB apk zijn wij de enigen die niet naar de 18 mnd checkup moeten/hoeven? Raar hoor. Wij pas weer met 2 jaar, Alex heeft 't laatst nog expliciet nagevraagd. Omdat wij dus nog steeds die BMR moeten halen. Maar juist nu het uit zou komen 'm te halen is natuurlijk dat stomme CB gesloten. Grr. Woordjes, hier heel veel en soms errug vermoeiend. Hij wil alles weten, alles nazeggen, en dan liefst drie keer van ons horen hoe 't echt klinkt. Wel erg schattig ook hoor. Zijn mooiste op dit moment is 'aankomen', hij zegt dat als hij ergens naar wijst waar hij niet aan mag komen, stopcontact ofzo. Ook keurig uitgesproken. Ik vind 't zo knap, 3 lettergrepen maar liefst! Ehh ben ik nog iets vergeten nu.. of iemand? Zo ja, excuus.
Oh ja natuurlijk, Tanya heeft over 2 weken al een echo! Joepie! En hier overigens ook erg veel vuurwerk. Gelukkig nog weinig carbid, maar dat zal ook wel komen morgen. Ze hebben al een paar keer de poep-vuilnisbakken eruit geblazen hier (ja, wij hebben opruimplicht. ). Wat een knallen zijn dat, gewoon eng! Tot nu toe is Pepper onaangedaan door 't vuurwerk en Sverre ook. Fingers crossed dat 't zo blijft. Oudjaar doen wij trouwens ook niets, gewoon thuis. Vorig jaar weggeweest en dat vond ik met Sverre geen succes, die lag krijsend in bed om 12:01. Dan liever thuis een huilend mannetje. Wel lekker veel oliebollen eten natuurlijk! Tussendoortjes wilde ik nog even zeggen dat dat hier ook vooral fruit is (veel!), rozijntjes, sesamstraat-ontbijtkoekje of soepstengel. Nu met kerst inderdaad af en toe iets extra's maar niet overdreven.
En dan ben ik nu weer weg... want ik heb namelijk mijn Sims 2 verslaving hervonden! (Schaam schaam...) Echt leuk man. Maar tijdrovend....
Wat een absurd lijstje. Het zijn toch geen woorden die je dagelijks gebruikt? Ik snap niet wat het nut is om Demelza nu al 'helicopter' of 'torenklok' te leren. Het is ook echt een woord wat ik zo vaak gebruik Ze praat enorm veel, ze gebruikt zelfs hele zinnen. Vorige week was ik aan het praten met mijn vriendin en toen bleef Demelza maar op de bank kloppen en opuh zeggen. Ik gaf even geen aandacht en toen vielen onze monden open. Maggg ik opuh zittuh? Ze keek van de een naar de ander. ehm... dat zijn 4 verstaanbare woorden achter elkaar en het klopt nog ook. Ze heeft enorm veel woorden maar niet alles is even duidelijk. Deze vuist op deze vuist doet ze voor een gedeelte. En bij de laatste zin 'en zo klim ik naar boven' is het woord boven toch echt 'boituh'. En buiten is weer buiten. Dus het zijn 2 verschillende woorden, maar ik krijg het boVEN er echt niet in. APK, wij wel met 18 maanden, maar niet thuis. We moeten 17 januari. 9 januari moet ik naar de gyn. In principe een afspraak met de vk van het ziekenhuis, maar zodra op de echo blijkt dat de placenta nog steeds voor de uitgang ligt dan ga ik alsnog over naar de gyn. En dan gaan we een verder praten over de bevalling wat dan vrijwel zeker een keizersnede zal zijn. Ik heb eigenlijk zelf zoiets van 'doe mij die maar'. Dan weet ik een datum, kan Jerry vrij regelen op zijn werk en kunnen we de rest allemaal regelen. Demelza zit in maat 80. Ik zal van de week eens wat maat 86 uit de kast halen om te kijken hoe dat eigenlijk zit. Want ehm... over zo'n 8 tot 9 weken moet ze dat echt aan Ze heeft 2 pakjes hetzelfde als haar kleine frummeltje en dat is in maat 86
Karlijn, Tanya en Twinny: leuk dat het jullie opviel dat ik me weer ff liet zien. Ik heb al eerder kleine berichtjes achtergelaten; bij de geboorte van de 2e kindjes! Ik lees af en toe nog mee, maar laat de reacties vaak achterwege. Hier gaat alles goed. Brennan is al een echte grote jongen, loopt nu echt en begint steeds meer woorden te gebruiken. Qua kleding zit hij op maat 86/92. Schoenen maat 20/21. Lengte en gewicht weet ik niet. Hij is in augustus naar het cb geweest en we worden weer gebeld voor een volgende afspraak, bij 18 maanden of bij 2 jaar? Ik schat ik dat hij rond de 13/14 kilo is en 85-90 cm? Bas is al iets dichterbij komen werken, zit nu in Soesterberg. Vanaf februari zit hij in Ermelo en da's op een uurtje rijden van ons huis. Dan gaat hij proberen 's avonds weer thuis te komen. Zal ik dan ook wel weer aan moeten wennen, hij is dan bijna 4 jaar door de week van huis geweest en heb ik alles alleen gedaan/geregeld etc. Maar zal wel blij zijn als het zover is. Kan ik 's avons ook weer eens iets voor mezelf doen...
Elma oeh ja, dat kan ik me voorstellen dat het wennen zal zijn. Maar ook wel heel fijn natuurlijk! Ik dacht alleen dat hij naar Assen zou komen? Wat een lieve kleine voetjes heeft Brennan nog..! Sverre heeft al schoenmaat 23... Hij heeft ook van die kolenschoppen van handen. Wordt denk ik -uiteindelijk- wel een grote vent. Net als papa. Eef ik kan me voorstellen dat je een keizersnede wil, zeker als je nu al niet lekker in je vel zit, moe bent, etc. Dan moet je ook niet denken aan nog eens uren lang weeen en persen... 't Erge bij een tweede lijkt me gewoon dat je al weet hoe vermoeiend en zwaar het e.e.a. is, en dat je daar dan dus tegen op kunt zien deze keer. Terwijl je bij de eerste alleen nieuwsgierig was en blij dat 't eindelijk begon... Ik hoop op goed nieuws voor je, wat op dat moment 't beste dan ook is!
Hahaha ja de knuffels een kusje geven, dat moet ik ook altijd. Meestal helaas nadat Elin haar varken en mickey mouse al in haar mond heeft gestoken. Kuss, zegt ze dan en maakt er soms kusgeluidjes bij. En dan zit ik daar maar weer met een kleffe wang... Jaaaaa daarom moesten we er natuurlijk ook heen met de meiden van het flying doctor forum. Helaas waren we uiteindelijk maar met ons 3tjes maar het was wel gezellig. Vooral ik met een van hen nog een hapje ging eten en we elkaars muzen werden wat betreft onze schrijverijen. Ik heb in de afgelopen 24 uur misschien evenveel geschreven als in het hele jaar 2008 bij elkaar. Blauwe schermen heb ik niet gezien, maar soms deden de shots van 1939-Darwin wel een beetje onnatuurlijk aan. Wat op zich niet onlogisch is want na een bombardement aan het begin van WW2 en een cycloon in 1974 is er vast nog erg weinig over om in het echie te filmen. Maar goed, als je iets hebt met dat land dan is het wel een aanrader. Het verhaal zit wel redelijk in elkaar, al lijkt het even halverwege alsof ze een tweede aflevering van dezelfde serie eraan hebben geplakt, en het is best entertaining. En errug mooie beelden en zelfs nog een snufje mystiek erin.
Elma, dat zal zeker wennen zijn meis! Maar een uurtje op en neer rijden is goed te doen. Vriendlief doet dat al jaren. Zit vanaf 5 januari in 't Harde (eerst Wezep). Da's zo'n vijf kwartier rijden. Zal ook heelrijk zijn aangezien ze het apèl daar al om vier uur hebben dus dan istie rond half zes thuis. Heerlijk anders was het kwart overz es/half zeven. Luxe hoor. Hier gaat meneer dus meer weg. Oefeningen van twee weken (inclusief weekenden) en dan in het najaar 8 weken Weert.
Met een 2e ben je denk wel zekerder van jezelf omdat je gewoon weet nu is 't serieus. EN als die VK niet meewerkt kan je gewoon wat duidelijker zijn. Scheelt wel een hoop. Hoop ik dan he
Elma, geweldig toch dat je mannie dichterbij komt werken? Een uur op en neer is heel goed te doen, doet Marcel ook en die is ook (de avonden dat hij niet weg is) gewoon 's avonds thuis. Meestal wel na het eten pas maar wel voordat Elin naar bed gaat. Fijn voor je hoor meis!
Wij eten hier gewoon iets later (tegen kwart over zes/half zeven) vriendlief ziet marin dus zeg maar vanaf eten tot bedtijd. (zeven uur half acht)
Wij eten hier dus ook niet op een vaste tijd. Want ik vind het wel zo leuk om met zijn drieën te eten. Tenzij het echt laat wordt. Hier een hangerig en koortsig meisje vandaag. Zomaar uit het niets, vorige week ook al. En een mama die zich opeens goed gaat beseffen dat de kat (Leo) er niet meer is en niet meer komt. Het lijkt wel of ik hem opeens overal zie liggen. Ik mis hem vreselijk. Mijn maatje. Verder gisteren wel goed nieuws gehoord over Treasure. Dat ondanks het ernstige ongeluk ze haar wel willen houden. Ik ben er vreselijk blij mee dat ze niet weer naar een nieuw baasje gaat!
Oh zoooo herkenbaar. Baccio lag overdag altijd op zolder (in de reiswieg van Sverre ) en ik heb nog wekenlang naar zijn hoekje gegeken als ik op zolder moest zijn.. Veel meer dan met Morris. Sterkte! Goed nieuws van Treasure trouwens.
Over eten; ik wil eigenlijk wel dat er voor 6 uur gegeten wordt omdat Sverre anders echt niet meer te genieten is en dus ook niet meer wil eten. Tegenwoordig eten we dus vaak al voor half 6! En ja, ik ga dus vast eten met hem ook al is Alex er nog niet. Helaas wacht Alex vrijwel altijd op mij, waardoor 't dus heel gezellig is aan tafel. Not.
Wij eten verschillend van tijd maar als Ri vervelend wordt eet ze gewoon eerder. *zucht* ze is d'r poppenwagen aan 't mollen door er zelf in te klimmen
Als het hier inderdaad later wordt en Demelza begint jengelig te worden dan eten wij ook vast eerder. Of krijgt ze vast wat fruit, haar toetje of wat dan ook!
Krijgt die van jullie (iedereen dus) altijd een toetje eigenlijk? Sverre bijna nooit. Hij is, net als ik, niet zo van de toetjes geloof ik. We hebben regelmatig van die danoontjes in huis (van de AH, met alleen fruitsuiker) maar na 2 happen is het klaar bij hem. Al zat hij trouwens afgelopen zondag zijn ijs met twee (!) handen naar binnen te werken. Dus misschien is 't meer het soort toetje wat hij krijgt.
Ja Elin wel, maar ja we eten dan zelf ook altijd een bakje vla of yoghurt na het eten. Elin krijgt haar eigen bakje maar daar zitten meestal maar 2-3 eetlepels in voor haar. En dat lepelt ze dan zelf naar binnen, succes afhankelijk van de dikte van de vla/yoghurt.
Demelza krijgt altijd een toetje. Soms een danoontje (met fruitsuikers inderdaad), vla, yoghurt, een beetje ijs, soms appelmoes of een ander fruittoetje. Ze werkt het altijd zelf naar binnen.