Hehe, ben blij dat iemand me begrijpt! Dat van dat huis kopen is inderdaad voor mijn gevoel nog heftiger dan een kind kopen - ook al heb ik dat nog niet gedaan met Alex. Toen ik dit huis kocht voelde ik me - 4 jaar geleden! - veel 'volwassener' dan toen ik Sverre kreeg.. Raar toch?! We hebben 't er nog wel eventjes over gehad dat we misschien maar moeten trouwen in de week van m'n promotie en dan die feesten combineren. Kun je namelijk van de belasting aftrekken.
Kar, ben je zo aan Sverre gekomen? Door hem te kopen? Haha, wel opletten wat je opschrijft he?! Ik kan me totaal niet vinden in jullie mening over trouwen. Of, laat ik het anders zeggen, anders klinkthet net of het ene goed is en het ander fout, ik begrijp het ondanks de uitleg nog niet. Ik zie trouwen als iets wat je volledig ongedaan kan maken, hoe pijnlijk/kostbaar misschien ook. Een kind heb je voor altijd met iemand, komt nooit meer van die vent af (of je nou in 1 huis woont of niet). Bovendien zou ik geloof ik makkelijker scheiden (zonder kinderen) dan weggaan bij de vader van mijn kind (dan trek je ineens anderen mee in jouw problemen, kinderen die nergens om gevraagd hebben). Ik ervaar die verbintenis als een veel grotere en veel meer onomkeerbaar dan een huwelijk. Een huwelijk is een verantwoordelijkheid voor 2 mensen, een kind is een verantwoordelijkheid van 2 mensen voor meer mensen. Die verantwoordelijkheid deel je voor altijd, dat huwelijk niet per se. Maar zoals ik al eerder schreef, iedereen zn eigen beleving dus. Overigens, nu ik het een half jaar alleen heb gedaan met 2 ukken denk ik ook niet zo makkelijk 'die kinderen voed ik desnoods alleen wel op'. Misschien wel te doen, maar geloof me, verre van ideaal. Iedereen een leuk oud en nieuw gehad? Mijn zoon keek lekker naar het vuurwerk en zei steeds: boem boem! Hijvnd het prachtig. Nou, nogmaals: het allerbeste voor 2009!
heel verhaal getypt loopt die stomme laptop vast *zucht*. Kar ik snap 't aan de ene kant wel hoor. Had ook nooit zoveel met trouwen. Vond 't totaal nutteloos. Maar nu tja 't was makkelijk en moet zeggen heb genoten van de dag. En er is bij ons helemaal niets veranderd. Ja ik draag een ring en heb zijn naam achter die van mij. En ik hoef verder helemaal niets te regelen. Wij hadden nl. ook niks geregeld aan samenlevingscontracten e.d. en nu zijn we gewoon klaar Hoef niks meer te doen. moest die 2e zin wel een paar keer lezen hoor
Ik zie nu pas wat ik opgeschreven had! Maar nogmaals, ik kan het niet uitleggen, het voelt voor mij nou eenmaal zo dat een huwelijk een grotere verbintenis is dan een kind. Maar wie weet verandert dat ook wel weer, in mijn relatie met Alex is het tot nu toe erg op en neer gegaan met mijn gevoel over hem, en over trouwen en dat soort dingen. Mocht ik gaan trouwen, of officieel samenwonen, dan altijd op huwelijkse voorwaarden. Ik heb een eigen huis en Alex heeft schulden. Ik wil dat dit in principe ook zo blijft - waarmee ik bedoel dat ik niet voor zijn schulden op wil draaien. Hij wil dat overigens ook hoor, hij is daar realistisch in.
Gelukkig nieuwjaar! Hoe is het gegaan met alle kindjes? Wij hebben Sverre lekker laten slapen en hij is niet eens wakker geworden! Terwijl het echt een enorm geknal was dit jaar. Echt tot ruim 2 uur hier voor in de straat (onder ons slaapkamerraam) van die 1000-knallers enzo. Ik snap nooit dat je voor honderden euro's de lucht in wil schieten.. Terwijl je 't ook aan een nieuwe wasmachine kan besteden ofzo.
Gelukkig nieuwjaar Hier geen kick gegeven hoewel ze 't wel erg spannend vond. We hadden voor de zekerheid al in de tuin van de week getest kijken hoe ze reageerde en gisteravond ook buiten gestaan rond een uur of 6. Kijken hoe ze 't dan vond. Nou helemaal super ze zat hysterisch op me heup te springen en tis dat ze niet kan zeggen "I want more" . Helaas 23.15 storte ze in en werd ze om 2.30 pas weer wakker Maar goed er kwam een berg rommel uit de lucht vallen want 't verbrandde niet helemaal ofzo. En een aantal potten van de overburen vielen om dus kwam wel mooi uit eigenlijk dat ze sliep. Jeez schrok me rot zat gelijk bij de buren binnen. En me witte jas die kan in de was.
Iedereen een gelukkig nieuw jaar!!! Ik hoop dat iedereen krijgt wat ze wenst, zolang dat een ander maar niet schaadt. Hier ging alles wel goed eigenlijk. Ik heb twee potjes kolonisten gewonnen, en om 12u ging het vuurwerk aan. Elin werd iets daarna wakker en begon te huilen, maar toen heeft ze met haar slaapzak aan beneden naar het vuurwerk gekeken, vond ze erg mooi, zoals ze zelf zei. Na een half uurtje gewoon met een schone luier en wat neusdruppels weer in bed gelegd en toen heeft ze lekker geslapen tot vanmorgen half 9. Nu gaan we zo naar Marcels tante, en morgen naar de begrafenis van zijn opa (91 geworden).
haha echt een feestbeest hoor die Kar gelukkig nieuwjaar allen! Ik moest werken, maar heb t leuk gehad met de kids. Vir was alelen thuis met ons famke..die de hele nacht heeft liggen huilen..ze vond t dus écht niet mooi (al kan ze dit nog niet zo mooi zeggen en zegt ze alleen maar: nee! in zo n geval )
Beste wensen allemaal! Kar, een wasmachine geeft niet zoveel kleuren Maar ik snap je punt en ik zag hier gisteravond buiten ook niets van een kredietcrisis!
Voor iedereen de beste wensen Wij hebben een leuke jaarwisseling gehad, hoe Mirthe het vond weet ik niet want die heeft overal doorheen geslapen Vandaag mijn verjaardag gevierd dus nou een beetje brak
hoi meiden Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en alles wat wenselijk is. Wij hebben een gezellige jaarwisseling gehad. we hebben heerlijk met zijn drietjes gegourmet en Zoë vond het helemaal het einde. Hebben wel dik uur aan tafel gezeten en zijn maar jammie jammie en op en neer wiegen en prikken en eten, twas een heerlijk gezicht. Toen ze klaar was heeft ze nog lekker ff zelf gespeeld terwijl wij verder gegeten hebben! Om 1940 lag ze in bed en niet meer gehoord tot 750u, dus zal wel goed gegaan zijn. Toen we gingen kijken om 115u lag ze met knorretje en de duim in de mond lekker rond te kijken, maar geen kick. Als Zoë iets niet leuk vindt, roept ze meteen klaar, klaar! En dan moet het ook stoppen, want anders gaat ze gillen, hihi! Vandaag is ze naar kdv en ga dadelijk maar eens opruimen. grtjs Twinny
Twinny wat spannend, je kunt bijna gaan testen! Hoe is je gevoel erover? Wat lief dat ze het gourmetten zo leuk vond! Sverre ook, afgelopen zondag. Koken op tafel, dat is toch ook speciaal?!
Zijn jullie kindjes ook zo ontzettend aanhankelijk de laatste tijd? Sverre wel, hij komt echt knuffelen. Zo lief, als je vraagt 'Krijg ik een knuffel?' legt hij zijn hoofdje op je schouder! *smelt* Pff ik zit de herhaling van ER te kijken, dat Mark doodgaat. Tranen met tuiten! Ik ben sowieso een emotionele doos de laatste tijd.
Demelza knuffelt vooral met alles wat los en vast zit. Maar wij krijgen geen knuffel als we erom vragen. Alleen wanneer zij hem toevallig kwijt wil. Valt hier wel erg op dat de andere kat een stuk liever/meegaander voor Demelza is geworden nu Leo er niet meer is. En Demelza doet ook gelijk een stukje rustiger zodat het voor hem ook allemaal leuker blijft.