Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ja, je kan goed zien dat het broertjes zijn!
     
  2. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

    Fijn dat alle echo's goed waren, spannend hoor.

    Evelien: tjjee, arme Demelza.... hopelijk slaat de ab snel aan. Hoe is het verder met jou? Ben jij al beetje opgeknapt?

    Kar: Zoë is inderdaad erg wijs kindje, hihihi!

    Sigrid: pppfff balen van die collega haar kindje........ kindje van mijn schoonzusje mist ook stukje van aanleg in hersenen. Tis net alsof er hapje uit is. Ze ontwikkeld zich mentaal prima, alleen motorisch zijn er problemen en paar aanpassingen nodig. Maar je gunt het natuurlijk niemand!

    jekkia: sterkte met het verlies van de goede bekende!

    Hier rustig weekend. Dadelijk ff naar schoonzusje, ben cake aan het bakken. Zoë is bezig met haar middagslaapje, dus ff op de computer, hahah......

    twinny
     
  3. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, gefeliciteerd met de 1,5 jaar van Sverre. Een mijlpaal!

    Lexi, een gezond kind blijft een wonder. Een zwangerschap is dat al.
    Wij hebben in onze omgeving veel stellen bij wie het niet allemaal zo makkelijk gaat. IVF, ICSI, ongewenst kinderloos, 2 kinderen met het syndroom van down terwijl er maar een kleine kans op was, een doodgeboren kindje en 1 iemand die na de 20 weken de zwangerschap mocht afbreken wegens een niet ontwikkeld hartje. En dan nog een prematuurtje van 27 weken en 5 dagen welke hard heeft moeten vechten maar het gelukkig heeft gehaald.

    Als je die ellende zo hoort dan ben je gewoon zo blij als het zwanger worden zonder al te veel problemen gaat, je zwangerschap zonder blijvende gebreken verloopt (bekkeninstabiliteit o.i.d.) en je kind gezond en op een goede manier ter wereld komt.

    Ik hoop dat het voor je collega ook goed komt!

    Twinny, tnx for asking.
    Demelza en ik knappen gelukkig goed op. Zo kan ik van de week eindelijk verder met het kamertje van Demelza zodat die over kan naar haar nieuwe kamer en we de laatste dingen kunnen doen in de babykamer.
    De tijd gaat dringen... alweer 33 weken zwanger.

    Waar hangt Tanya overigens uit? Haar afwezigheid gaat opvallen!
     
  4. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Goh kar is Sverre al weer 1,5 :D gefeliciteerd!
     
  5. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Zooo, tijdje geleden dat ik hier nog was... ff een drukke periode gehad.

    Zie dat er net dan een relletje is geweest, verbaast me eigenlijk niet als ik zie wie er weer schrijft...


    Sigrid: wat erg voor je collega, ik hoop dat het allemaal goed afloopt!

    Twinny: jammer dat het niet raak was en helemaal balen van die cystes, hoop dat jullie snel weer kunnen starten!

    Eef: hier mag je niet meer dan vier keizersnedes hebben en zelfs daarop maken ze nog uitzonderingen, als je gyn de snee goed dichtmaakt, kan die plaats nog sterker worden dan tevoren omdat er daar dan een verdikking zit. Ik vond niks aan de keizersnede, ben dezelfde avond nog uit m'n bed geweest en de tweede dag dat ik uit het ziekenhuis was, gingen we de stad in.

    Kar: Sverre alweer anderhalf ook! Gefeliciteerd! En ook met de aankoop van jullie nieuwe auto, al zal dat idd wel even wennen worden!

    Oja en nog voor iedereen een gelukkig nieuwjaar :)
     
  6. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

    Leuk kirby dat je ook weer ff voorbij schiet. Ik ben na de ks pas de 2e dag het bed uitgemogen en vond het niet makkelijk hoor. Maar tja, iedereen reageert natuurlijk anders. Heb een behoorlijke pijngrens, maar tja, had er ook nog een fikse blaasontsteking bij opgelopen.

    Evelien: fijn dat je verder kan met de babykamer en Demelza's kamer. Gaat ze nu in een peuterbed slapen of nog altijd spijltjes?

    twinny
     
  7. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ze komt in een peuterbedje. Want haar ledikant is niet veilig meer voor haar. Ze klautert eruit en maakt dan vaak een flinke smak op de grond.
    Het bedje heeft wel een opstaand randje zodat ze er niet zomaar uit kan rollen, maar er dus wel uit kan klimmen.
    Ze krijgt een mooi prinsessenbedje!
     
  8. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik mocht normaal ook pas de tweede dag uit bed, wegens het gevaar op bloedingen... maar ik moest en zou die dag nog naar m'n meisje gaan die in de couveuse lag. Vanaf de tweede dag maakte ik elke drie uur een wandelingetje naar de neonatologie om Ana-Lucia te voeden. Ik had ook een blaasontsteking en hoor dat eigenlijk erg veel na een ks, komt waarschijnlijk door de sonde.
     
  9. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Mijn meissie lag gelukkig naast me dus ik had niet zo'n haast het bed uit te komen. Had me trouwens verlezen, dacht dat je op dag 2 al naar de stad was geweest, hahaha! En inderdaad, door die catheter is de kans op blaasontsteking erg groot ja.

    O eef. Zoë is niet zo'n klimmmert en vindt het wel lekker tussen haar spijltjes, hihihi! Ze ligt nooit stil en we vinden haar overal in bed terug, dus peuterbedje wachten we nog lekker ff mee. Als er een tweede gaat komen zal dat wel de stap zijn. Ze krijgt dan een hele nieuwe kamer, incl. ruimte en dan dus ook groot bed. Mocht er geen tweede komen, zal het wel ook pas na haar tweede verjaardag zijn......

    twinny
     
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    wij gaan voor een cot-bed van bopita. Is een groter formaat ledikant, dat later omgebouwd kan worden tot juniorbed. Vind ik een fijner idee
     
  11. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Leuk zo'n cot-bed. Maar voor Demelza dus geen optie gezien ze er dus uitklautert.
    Ze valt dan gewoon van zo'n meter hoog en uit zo'n juniorbedje dus een stuk lager.
    Als ze er niet uit zou klauteren dan zou ze inderdaad ook zo'n bedje krijgen wat om te bouwen is.
     
  12. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Good morning!
    Stil hier zeg!

    Vandaag weer een kindje die 1,5 jaar is! Bente van Landa. Wat vliegt de tijd toch. Want ook haar sms kan ik me nog zo goed herinneren! Ik las hem toen ik 's morgens in het ziekenhuis lag na een nachtje slapen.
    Bente en Landa.... gefeliciteerd met deze mijlpaal!
     
  13. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    het gaat allemaal zo snel hè evelien! En jij nu al bijna de tweede.....pppffff..

    twinny
     
  14. jekkia

    jekkia Fanatiek lid

    Denk dat je Jody bedoeld ;)
     
  15. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    @Evelieveling, super dat je moederkoek is verschoven en je gewoon een natuurlijke bevalling kan doen.
    Hoe is het nou bij jullie, iedereen weer opgeknapt?

    @Jody, gecondoleerd nog

    @Lexi, hoe is het met je collega afgelopen?
    heftig verhaal

    Iedereen waar het kindje 1,5 is geworden ,gefeliciteerd!

    Hier is mijn hoofd zo goed als weer snotvrij :D
    Ben nog wel steeds misselijk maar we bijten gewoon door.
    Wat vliegt de tijd trouwens, ga al weer op voor de 12 weken!
     
  16. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Je mag ook namen noemen hoor.
    Bedoel je mij of Niva?

    Enne... relletje? Damn, bij jullie is het al snel een relletje. Is dat omdat belgen alles zo vriendelijk willen oplossen.

    Er zijn gewoon gedachtes uitgesproken.
    Heb je weleens de definitie van forum opgezocht?
     fo·rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd
    Bron: www.vandale.nl

    Dus... het is gewoon een discussie. Je hoeft het namelijk niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar ja, je kan er ook voor kiezen om je kop in het zand te steken en altijd ja en amen te zeggen.
    Dan ben je namelijk een allemansvriendje en vooral lekker eerlijk!
     
  17. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Tanya... weet niet of je nog meeleest.
    Uit pure interesse/bezorgdheid zocht ik je hier op de site op. Want je stilte hier vond ik toch wat eng. Ik was bang dat het niet goed zat met je zwangerschap. En toen zag ik dat je heel actief schrijft bij de september mama's.
    Good for you.

    Maar je schrijft ergens: 'Ow hier ben ik zo blij mee! Is een heel lang verhaal en leg ik nog wel eens uit, maar ik voel me hier op zwp ook niet meer veilig. Dus ik ga me ook even aanmelden!'

    Erg jammer om dit te lezen.
    En om eerlijk te zijn, ook redelijk hypocriet. Maar dat is mijn mening.

    Goed, ik heb mijn zwangerschapshormonen genoeg hun werk laten doen.
     
  18. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik ben geen allemansvriendje en ik ben eerlijk... maar newsflash: je kan ook voor je mening uitkomen op een vriendelijke manier en dat heb ik bij jou zeker nog niet veel gezien. En je moet niet zeggen dat je bezorgd bent om Tanya, dat is pas schijnheilig, als je echt bezorgd was geweest dan had je haar een pb gestuurd en had je het niet hier gezet zodat je een heilige trien lijkt. Hypocriet is verder ook een woord dat goed bij je past. Ik heb niks met jou en vond het fijner toen jij wegbleef van dit topic, gezien ik geen zin heb in een REL of ruzie of discussie, hoe je het ook maar wil noemen, wil ik er geen verdere woorden aan vuil maken, niet nu en ook niet in de toekomst.
     
  19. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Even laten weten dat ik wel meelees, maar pas weer reageer als ik meer tijd heb. Klinkt alsof ik alle gezelligheid mis...
     
  20. Niet meer actief

    Dan vind je het maar hypocriet :rolleyes: , maar ik denk dat je dondersgoed weet waarom ik dat schreef. En nee, dat heeft niet alleen met jou te maken maar ook met Niva. En ik denk dat je ook wel weet waarom ik hier afwezig ben. En zoals je al eens eerder zo fijntjes beschreef, het is een openbaar forum dus ik ben vrij om te kletsen waar en wanneer ik wil.
     

Deel Deze Pagina