Lieff, wat een goed nieuws! Kan me goed voorstellen dat je super opgelucht en blij bent! En september is ook een topmaand! Ik weet trouwens nog niet wanneer ik een echo heb. 2 jaar geleden had mijn vkpraktijk namelijk nog geen echo-apparatuur, verwacht dat nu ook niet. Maar binnen nu en 8 weken weten we meer!
lieff wat een ontzettend fijn nieuws, heerlijk meis..... Als ik zo lees met alle zwangere en de mama's met nieuwe beebs, ooooo dan kriebelt het toch wel weer hoor! Hoop dat die cyste weg is vrijdag en ik begin maart ook kan zeggen dat ik zwanger ben, hahahahaha! Begint hier langzaam de betere kant op te gaan. Moeten nog veel hoesten en Zooke nog wat verhoging, maar er komt ligt, hihihi! twinny
Twinny dat schiet ook niet op met de griep bij jullie, balen zeg! Ik duim ook voor je dat de cyste weg is en je een november of december mama gaat worden! Mijn nichtje heeft ook heel zwaar de griep te pakken. Ze is gisteravond opgenomen in het ziekenhuis omdat ze zo hoestte en niet meer wilde eten en drinken. Ze hoeft niet aan 't infuus dus er is niet meteen hoog alarm, maar ze gaan nu haar slijm (sorry ) onderzoeken omdat dat nogal taai en dik is. (Ikzelf heb al maanden geleden gedacht dat 't kind weleens iets ernstigers zou kunnen hebben dan 'gewoon vaak verkouden' maar durfde dat niet echt te zeggen.. ) Ik hoop echt voor haar dat ze niets ernstigs heeft, dat 't een zware verkoudheid of het RS virus is; dat schijnt rond Vught nogal te heersen. Vanmiddag heb ik 2 (! ) zenuwbehandelingen ondergaan en is er 1 vulling vervangen. Auw... Nu heb ik wat napijn en een beurs gevoel van al dat wroeten in mijn kaken. Moet over een maand terug, twee keer achter elkaar, voor 't 'afmaken'. Ik geloof dat dit wel de 3e of misschien 4e keer is dat ik een soortgelijk berichtje hier op zwp heb gescrheven sinds ik lid ben. Meeeeeen wat heb ik een slecht gebit...!
O kar, wat balen... Hier ook zo 1 met een slecht gebit. Had jij na je zwangerschap van sverre ook last? Mijn kids hebben werkelijk al het calcium uit mn eten gehaald, want daarna had ik altijd gaatjes. Nu ook nog. Laatst ook weer behandeld voor een cyste, dus daar komt een brug/kroon. Verder al 3 kronen. En dat zo jong (of mag ik dat niet meer van mezelf zeggen op 29 jarige leeftijd?). Hopen dat de napijn gauw over is, maar dat zal haast wel lukken toch? Nu het behandeld is. Over cystes gesproken: zeker balen twinny, dat alles weer uitgesteld moest worden. En dan die griep. Wij hadden hem thuis ook, erg hardnekkig. Sinds ik hier in de tropen zit is het pas echt helemaal weg, had echt bijna een week hoge koorts, maar daarna nog lang hoofdpijn/verkouden. Goed uitziieken dus, ik hoor van veel mensen dat dit zo lang duurt. Kar, wat vervelend van je nichtje. Hoe oud is ze? RS is voor hele kleintjes weer gevaarlijk, dus zo klein zal ze niet meer zijn dat je daarop hoopt.
He ik had een heel verhaal getypt vanochtend! Koeky: hoe was 't bij het CB? Of ben je nog niet geweest? Ze wordt vast wel weer goedgekeurd. En dan ben je er ook weer een half jaar vanaf! Pienie en Koeky: 't Kwam misschien een beetje raar over dat ik 'hoop' op RS. Maar 't kindje is 2 dagen jonger dan Sverre dus dan is RS minder heftig dan bij kleintjes, en ook minder heftig dan CF. Afwachten maar, ik zal Alex opporren vandaag te bellen ('t is namelijk mijn schoonzus & schoonnichtje). Pienie: Tanden... praat me er niet van. Ik heb sowieso niet zo'n goed gebit, ook voor m'n zwangerschap. Tanden staan erg dicht op elkaar dus krijg veel gaatjes tússen mijn tanden, waardoor er soms ook hele stukken afbreken (erosie). Waardoor er weer diepere gaten komen, en ook de zenuwen ontstoken raken. Bijna al m'n kiezen zijn wel behandeld nu geloof ik. Ik krijg ook regelmatig 't gevoel dat ik voor m'n 40e wel een kunstgebit heb als dit zo doorgaat hoor..
Kar, misschien moeten we voor de 2 halen 1 betalen gaan, met dat kunstgebit! Dat van je nichtje begreep ik wel hoor, als het kind ouder is of als je volwassen bent is het idd niet zoveel.
Hoi meiden Hier lijkt de griep langzaam het huis te verlaten. Zoë vandaag weer naar kdv, San nog thuis en ik ook maar, gewoon ff nog een dagje Was vanmorgen bij gynaecologe en de cyste is weg, als nu ongi word dan kunnen we weer opstarten. Zoë deed het prima volgens het cb. Ze was niet veel aangekomen, nog geen 900gr in 5 mnd en 5 cm gegroeid. 11.9kg en 80cm. Ze vonden het opmerkelijk wat ze al allemaal zei! Pienie: hoe bedoel je tropen? Ben je geemigreerd? grtjs twinny
Joepie, de cyste is weg, groen licht om er weer voor te gaan. Fijn idee denk ik! Mijn man was een half jaar uitgezonden naar de antillen en ik ben er 3 weken geleden met de kids naartoe gegaan. 2 weken bij hem en nu met zn allen naar een ander eiland. Over 2 weken weer naar NL (met man!). Dus niet geemigreerd, maar wel 5 weken in de tropen.
Ik kom even om het hoekje gluren, want misschien zijn er toch wel wat mensen nieuwsgierig hoe het is gegaan met de overstap van een ledikant naar een groot bed. Sinds woensdag zijn we bezig en het gaat nu echt heel erg goed. Haar kamertje werd helemaal in orde gemaakt. Het werd steeds knapper en knapper. En zo ging ik steeds vaker een tijdje met Demelza op haar nieuwe kamer spelen zodat ze het er niet eng zou vinden en aan alles zou wennen. Ze vond het super om opeens 2 kamertjes te hebben. En toen kwam de grote stap, na wat te hebben gespeeld op/in haar grote bed ging ze er voor het eerst slapen. Na er nog 1 keer uit te zijn gegaan om speelgoed te pakken ging ze lief liggen. Het was even huilen maar mama ging al naar een paar minuten naar boven om te laten zien dat er niets engs was. Even troosten, samen naar buiten kijken, nog een keer muziekje aan en toen weer neergelegd. Zelf er even bij gelegen met mijn hoofd en haar lekker over haar haartjes geaaid. En zo vielen haar ogen dicht. Ik ging de kamer uit en kwam nog een heel kort protest en toen ging ze heerlijk slapen. Rond 12 uur werd ze nog even wakker. Ook toen stond ik er snel omdat ik niet wil dat ze daar in paniek raakt omdat ze zich misschien daar nog moeilijk kan oriënteren. En zo heb ik weer even bij haar gelegen. Heerlijk, ik hoef niet meer over een ledikant heen gebukt staan met die dikke buik, ik hoef haar niet rond te sjouwen wat nu toch wel erg zwaar wordt. Ik kon gewoon naast het bed zitten en met mijn bovenlichaam bij haar liggen. Zo heeft ze heerlijk geslapen in haar nieuwe kamer en nieuwe bedje. Ik ben zooooooooo trots op haar! Overdag slapen is een wat groter probleem omdat ze dan alles ziet staan en er toch graag uit wil om alles te pakken, maar als ik haar laat gaan gaat ze met een minuut of 10 weer in bed liggen en dan gaat ze heel lief slapen. Het gaat ons hier dus erg gemakkelijk af. Ze kan echt niet uit haar bed rollen en moet met haar been toch nog een redelijke zwaai maken om uit het bed te komen.
gaaf evelien dat de overstap zo goed gegaan is. DEnk dat je het heel goed hebt aangepakt met dat spelen en gerust stellen. Kan me voorstellen dat het prettiger is ook voor jou en je dikke buik. Tis niet lang meer hè! twinny