Volgens mij mag je namen altijd aanhalen, als je maar volgens bepaalde richtlijnen citeert. Hoewel het prettig zou zijn is het bij mijn weten niet verplicht om iemand van je citaat op de hoogte te brengen. Maar Kar, wat is dan exact je studie/richting/achtergrond/werkveld? Ik ken weinig (eh geen) mensen die zo regelmatig in de media komen met hun uitspraken. Verkeerd geinterpretteerd, uit verband gerukt of flauw samengevat, je naam komt dus blijkbaar regelmatig in de media. Dat kan ik van mijn persoonloijke uitspraken niet zeggen hoor! Blijkbaar zet je mensen op zn minst aan het denken (zij het alleen maar om ergens tegenin te gaan). Verder hoe vervelend van die behandeling! Ik neem tegenwoordig altijd verdoving, tenminste, daar zweert mijn tandarts bij. Mijn vorige deed het zelden, met als gevolg dat hij een kies al half zonder verdoving trok (nou ja, die telt eigenlijk niet want dat was een mislukte verdoving), in mn wang heeft geboord (per ongeluk) zonder verdoving en ik weet niet wat allemaal heeft uitgespookt in mijn mond zonder verdoving. Het feit dat ik nu gewoon altijd verdoofd wordt geeft wel soort van rust. Nu ben je helemaal slecht af. Hoop dat het snel beter gaat!
Pienie ik ben (bijna gepromoveerd) sociaal psycholoog. Ik heb de afgelopen besteed aan onderzoek naar jaloezie en de evaluatie van rivalen; en bekijk dat vanuit evolutionair psychologisch perspectief. Voor een stuk over mijn eigen onderzoek, kijk eens in MIND magazine van deze maand, pag. 14. Ik ga dus op 14 mei promoveren en moet ook zelf tegen die tijd een persbericht schrijven. Daar komt, bij smeuïge onderwerpen zoals 't mijne, altijd veel media-aandacht voor. Kiespijn is beter, al heb ik vannacht en vanochtend nog wel paracetemol genomen. En, ik heb er een fistel bij op mijn tandvlees. Met de hele tijd een gore smaak in mijn mond. Was dus waarschijnlijk gewoon een super-ontsteking. Ik heb het idee dat het wel iets beter voelt dan vorige week na de behandeling.. Ik snap trouwens ook niet waarom mijn tandarts dacht dat hij zonder verdoving die noodvulling eruit kon boren, als ik toch net verteld had dat ik zelfs niet kon tandenpoetsen vanwege de pijn. Net bij het plassen had ik toch enorme pijnscheuten en steken onder in mijn buik.. Het voelde niet goed. Dus ik ga maar urine wegbrengen morgen. Nu dát weer.. Is verder alles goed met iedereen hier?
Pfff, je houdt jezelf lekker bezig zo Kar. Doktersbezoekjes, tandartsbezoekjes... Nou ja, dat houdt je van de straat! (grapje: succes ermee). Dat je iets met jaloezie onderzocht wist ik wel en dat ik benieuwd was naar je resultaten weet ik ook nog, maar de rest was ik een beetje vergeten...
Hoi meiden Hier gelukkig weer iedereen op de been! Evelien: hoe gaat het nu met Demelza en haar peuterbed? Kar: tjee meis, het zit je niet mee! Heb je de uitslag van je urine al? Vanacht ongesteld geworden, dus vandaag bellen en morgen waarschijnlijk opstarten........ppfffff wordt weer spannend... Dinsdag ben ik jarig en kreeg vandaag lief kaartje van me vriendinnetje ( had ze op tafel neergelegd toen ze ging werken) dat we lekker uit gaan eten straks..... Hopelijk voelt Zoë zich wat beter. Ze heeft nu een luchtweginfectie en moet weer 2x daags puffen! Gelukkig heeft ze vanacht beter geslapen, maar gister had ze er ook wat koorts van. Dadelijk snel auto krabben en dan ga ik haar maar eens uit bed halen en werken.... daag Twinny
Goedemorgen, Twinny wat gezellig, uit eten! Maar wat sneu voor Zoë dat ze weer moet puffen. Sverre is ook hoesterig, ik hoop dat 't daarbij blijft. Gisteren drukke dag, en dus nog geen tijd voor inleveren urine gehad. Vandaag ook alweer niet. Nou ja, dat komt volgende week dan wel. De pijn is ook weg nu. Misschien was 't gewoon iets met mijn darmen ofzo. De pijn van mijn kies is tenminste helemaal WEG! Joepie! Dus ook eindelijk geen paracetamol meer. Opluchting zeg.. Schoonfamilie weet nu ook dat we zwanger zijn en we hebben zelfs een lief kaartje van Alex' ouders gekregen. Dit wordt hun 6e kleinkind, ze vinden 't erg leuk om weer opa en oma te worden. Van mijn eigen vader heb ik overigens nog steeds géén felicitatie gehad. Hij snapt ook niet (heeft hij tegen mijn moeder verteld, en zij weer aan ons) dat wij nog een kindje willen, want Sverre is immers zo leuk en perfect. Tja, wellicht dat we er dáárom nog wel zo eentje willen?! Pfff.. hij deed ook moeilijk bij mijn eerste zwangerschap dus ik herken het, maar leuk is anders.
@Twinny, spannend dat het weer gaat beginnen! En Zoe luchtweginfectie, jeetje valt van het 1 in het ander he, beterschap weer @Kar, balen dat je zo'n slecht gebit heb en nou weer zwanger is dan ook niet echt bevorderlijk En genieten van je weekje Florida he! Wij zijn van de zomer ook een weekje zonder Mirthe geweest, ik vond het goed te doen En wat een lullige opmerking van je pa, hoop dat hij nog bijdraait. @Evelieveling, gaat het nog steeds zo goed in het grote bed met Demelza? Hier gaat het best lekker, misselijkheid wordt steeds minder dus kan weer wat beter functioneren. Echo was maandag helemaal goed, kleintje lag precies op schema. Denk wel dat het een jongen is en op zijn pa lijkt, hij ligt hele tijd te slapen bij de echo's, vindt het allemaal wel best (Mirthe was een adhd-er die sprong altijd op en neer) Mirthe heeft stempel uitstekend gekregen bij CB dus wat wil ik nog meer Is bijna 86 cm en 11,7 kg
@ Twinny, fijn dat jullie weer kunnen gaan opstarten. Beterschap voor Zoë. @ Karlijn, fijn dat je kiespijn over is. Tegen het hoesten van Sverre... hier heel veel baat bij Balsoclase zetpillen tegen het hoesten. Werkt super. Klote dat je vader weer zo negatief reageerde op de zwangerschap. Wel fijn dat het weer goed zit met de ouders van Alex en dat je zo'n fijne reactie hebt gekregen. Succes en veel plezier volgende week in Florida. Probeer er het mooiste en beste van te maken, ondanks dat je Sverre moet missen. @ Monique, fijn dat het goed gaat met ukkie en dat je misselijkheid minder wordt. Hopelijk is de misselijkheid snel helemaal weg. Wow... wat is Mirthe lang en zwaar. Helemaal vergeleken met mijn poppetje. Demelza doet het super in haar grote bed. Ze is er vreselijk trots op. Iedere keer als ze erin gaat liggen dan wijst ze met haar vingertje de kamer door en dan roept ze 'mooi' en 'wauw'. Ze blijft er super in liggen en slaapt er geweldig! Van de week de apk van het CB gehad. Het gaat super met ons meisje. Ze is maar 79 cm. en 9,4 kilo. Maar geen zorgen over maken want het gaat perfect. De zwangerschap is op het moment vreselijk zwaar en ik ben het goed zat. Zit er vandaag ook echt doorheen. Maar goed... we gaan door. We knokken door. Hoor nu dat er boven iemand wakker wordt, dus ik ga haar eens uit bed plukken. We gaan vingerverfen. Heb zo'n canvasdoek gehaald zodat ze een mooie schilderij kan maken voor haar gastouder die morgen jarig is.
Onze dames schelen idd nogal wat! Nog onder de 10 kilo zie ik, hi hi echt nog een spinnekopje dus. Mirthe zit met haar lengte tegen de bovenste lijn aan en met haar gewicht op de gemiddelde lijn. Ik hoop dat Mirthe het net zo lekker gaat doen als Demelza als ze straks in groot bed moet. Nog even doorbijten meid!
Monique: Wauw wat is Mirthe lang! Zijn jullie allebei ook lang? Sverre was altijd erg gemiddeld, ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is. Misschien toch eens voor de grap gaan meten. Eveline: kop op! Nog maar een paar weken! Maar ik snap wel dat je er doorheen zit hoor, 't is ook zwaar met je BI en een dreumes erbij. Werk je ook nog veel of is dat op een laag pitje nu? Ik kan merken dat mijn hormonen ook hun werk doen. Van de week vertelde de leidster op het KDV dat Sverre per 1 juli 'naar boven' gaat, d.w.z. naar de oudere kindjes. Ik moest er helemaal van slikken en even huilen in de auto daarna. Is er gewoon alweer een stuk afgesloten.. en hij wordt zo groot! Dat wil ik niet...
Werken? Neeeeeeeeee Ik heb zwangerschapsverlof! De wet heeft het weer zo geregeld dat zelfstandig ondernemers een zwangerschapsuitkering krijgen. Oké, ik heb hem nog niet want eerst moeten alle jaarcijfers van vorig jaar rond zijn om de hoogte van de uitkering te bepalen. Maar ik weet dat het gewoon de standaard uitkering wordt i.v.m. mijn zelfstandigenaftrek (ik voldoe aan een bepaald aantal uren). Verder is Jerry gewoon enorm veel aan het werk waardoor het allemaal op mij aankomt en ik ben er gewoon klaar mee. Pijn, moe, een dreumes om me heen die toch graag samenspeelt... Leuk he karlijn, hormonen
hoi meiden Nou als ik jullie zo hoor over jullie zwangerschappen, krijg ik er zin in hoor ! Nog ff evelien, doorknokken dus.... Fijn dat de misselijkheid minder wordt Monique....... Kar: heerlijk toch die hormonen, wacht maar tot je in Amerika zit Hier alles redelijk. Voel me nog altijd niet top, ben misselijk en heb last van maag. Al 2 dgn niet goed gegeten, heb gewoon geen honger........ Zoë gaat al stukken beter, pufjes helpen prima en ze vindt het heel erg leuk! Ik doe eerst en dan kan ze niet wachten tot ze aan de beurt is! Ze wordt al zo wijs. Ze gaat al steeds meer met 2 of 3 woorden praten en zegt je echt alles na! In bedje ligt ze het hele zaakje dan te oefenen, we liggen hier soms echt in een deuk naast de babyfoon..... twinny
@Kar, mannetje is 1.85 en ik ben 1.84 (dus niet zo gek he ) Als ze mij zien bij Cb vinden ze haar lengte idd nooit zo gek dus, hi hi @Evelieveling, waar heb jij de info van die uitkering vandaan? En volhouden meid, kom op! @Twinny, hoop dat je jezelf snel weer top voelt. Fijn dat het met Zoe zo goed gaat en ze zijn zo heerlijk op deze leeftijd he!
Monique: http://home.szw.nl/index.cfm?rubriek_id ... _id=144744 Zelfstandigenaftrek krijg je bij de belasting ook als je aan die urennorm voldoet. Dus zo is het makkelijk te peilen. Ik moet nu weg, moet naar het ziekenhuis voor een echo en ctg i.v.m. de laatste ontwikkelingen van uk in buik. TOT LATER!
Thnx! Zal het ook eens gaan uitzoeken hoe het dan voor mij zit. Succes in het ziekenhuis en kom maar terug met goede berichten!
Net een ctg en echo gehad. Iets wat ik hier nog niet had gemeld... heb een klein scheurtje in mijn vliezen. Dus ik lek rustig wat vruchtwater. Temperatuur moet ik zelf goed in de gaten houden i.v.m. infectiegevaar. Hun houden hoeveelheid vruchtwater en de kleine in de gaten. Alles is goed. De contracties zijn zeer heftig, maar weer durft hij het geen weeën te noemen gezien de eerdere ervaringen met mij. Wel wil hij er eventueel aan denken om als ik het niet trek toch te toucheren om te kijken hoe ver het is, ook al is er infectiegevaar. Dan wil hij de vliezen maar gewoon gaan breken en kan het zijn gang gaan. Op dit moment zou ik best wel even rust in buikkie willen hebben of gewoon oorlog en dat het in volle vaart doorzet! Morgen moet ik weer, dan heb ik mijn reguliere afspraak.
hoe was het vandaag evelien, of is de kleine er al? 3 febr, is mooie datum hoor, ben ik ook jarig twinny
Wat lees ik nou voor spannende berichten?! Ik kan niet eens een weekje weg gaan.. Eef, hoe is het nu? Heeft het al doorgezet? Ik had al zo'n vermoeden dat het weleens kon gaan gebeuren deze week, vreemd genoeg. Heeeeeel veel sterkte! Zet hem op!
Twinny, nog GEFELICITEERD met je verjaardag! Ik zit dus in Tampa. Het is hier redelijk mooi weer, ik geloof dat de Tampianen het erg koud vinden maar 't is stukken beter dan de kou in Nederland hier! Ik geloof zo'n 18 graden, blauwe lucht.. alleen erg koude wind dus. De vlucht was niet zo prettig, of tenminste, de 4 uur die we op Philadelphia Airport moesten doorbrengen niet. Maar, gisteren om 22:30 lokale tijd (NL tijd 4:30) waren we er. Ongeveer 24 uur nadat mijn wekker af ging.. Ben best wel een beetje moe nu, zeker nu ik weer moe begin te worden door de zwangerschap (7 weken alweer! ). Tot snel!
het gaat echt snel hè kar! Lijkt me inderdaad erg vermoeiend zo'n reis en dan ook nog zo'n wachttijd! Heerlijk 18 graden! Heb het zo gehad met dit weer.......... Bedankt nog voor de felicititaties! Tja, ik word oud...... twinny