Ik ben weer terug uit Amerika, maar vreselijk jetlagged en moe.. Dus ik kom een andere keer terug! Verder alles goed met iedereen?
Ik ben op de achtergrond hier, gezien mijn aanwezigheid niet door iedereen gewenst is! Kar, hoe was het? Twinny, hoe is het nu met jullie? Wanneer gaan jullie het nieuwe traject in? Wij hebben vandaag dik 2 uur aan de ctg gelegen. Het lekken lijkt gestopt doordat uk dieper is gaan liggen en zichzelf daardoor als stop opwerpt. Maar ik had vreselijke voorweeen. Ik was al bang dat alles rondom de bevalling van Demelza zich ging herhalen. Maar gelukkig blijkt het nu een 'onschuldig' iets. Een fikse blaasontsteking. Dus nu aan de antibiotica en dan hopelijk nog even genieten tot de bevalling zich aandient. Vandaag officieel 37 weken zwanger, onofficieel 38 weken.
Ben er ook nog. Was tijdje weinig online door gebrek aan pc maar ben back! Raven is ongeveer 84cm en 11kg. Matice is ongeveer 68cm en 6kg. Je zou haast denken dat hij nu al zijn zus aan het inhalen is ha ha Hoe gaat het hier met de zwangeren? Matice is bijna een half jaar en het is soms best zwaar geweest (hij slaapt eindelijk goed door, ik krijg weer wat slaap!). Maar als je ziet hoe geweldig die 2 met elkaar omgaan dan is het allemaal dubbel en dwars waart. Matice begint al te lachen zodra hij Raven ziet. Raven gedraagt zich als een moedertje voor Matice en haar knuffels. Zodra Matice in de box ligt wilt Raven ook in de box (ze gebruikt Matice wel eens als ondergrond om een toren op te bouwen ) Ze duwt hem rond in de loopstoel (en lol hebben allebei) Raven helpt tegenwoordig mee in het huishouden . Ze wilt meehelpen met de afwas, stoffen, opruimen en stofzuigen (ze heeft alles in het mini) Ruimt ook de vieze luier op. Trekt eerst een heel vies gezicht, roept hard vies zodat iedereen het hoort en ziet en gooit het dan in de prullenbak.
Jekkia, ik kan me goed voorstellen dat het ongelooflijk zwaar was! Ik wil er nog niet aan denken wat mij nog te wachten staat eigenlijk.. Maar wat lief dat die twee zo gek op elkaar zijn! Ik gebruikte mijn zusje vroeger ook vaak voor dingen, zoals opstapje. Eef, ik had wel verwacht dat je al bevallen was! Gelukkig 'slechts' een blaasontsteking. Maar ze laten je deze keer toch niet weer zo lang met voorweeën doorlopen, of wel? Als die toch weer terugkomen? Hier is de misselijkheid enorm toegeslagen, sinds een week of 2 nu. En in Amerika ruik je echt OVERAL eten, dus ik was continu beroerd. Alle eten is ook enorm vet en zoet, brr... Maar goed, ik ben weer lekker thuis. En jeetje wat had ik Sverre gemist! Ik moest helemaal huilen toen ik hem gisteren zag. Ze kwamen me op Schiphol ophalen, zo fijn! Sverre leek ook zo groot geworden! Hij was ook blij om mij te zien, zo schattig. Elke keer als ik gisteren naar de wc moest ging hij huilen, hij wilde alleen maar bij me zijn. Amerika zelf was niet leuk, congres viel tegen en reisgezelschap ook. De stad Tampa is helemaal een verschrikking. Nee, ik heb 't wel even gehad met de VS. We moesten gisteren ook nog naar de neuroloog voor Sverre's oogje (niet fijn als je al 24 uur op bent..), maar we hoeven daar niet meer terug te komen! Wel naar de oogarts/orthoptist, want 't moet toch in de gaten gehouden worden. Volgens mij zit hij in een groeispurt, z'n broeken worden kort, hihi. En hij heeft veel slaap, en honger. Hij lijkt opeens een nek te krijgen. Zo grappig, een echt peuterkopje krijgt hij.
hoi meiden Eveline: tjee gelukkig "maar" een blaasontsteking! Laat de kleine nog maar ff zitten en dan inene eruit, niet zoals bij Demelza! Jekkia;: kan me voorstellen dat niet makkelijk is geweest en misschien nog altijd niet! Moet er zelf ook helemaal niet aandenken eerlijk gezegd, al zijn we met een tweede bezig......moet het maar op me af laten komen mocht het eenmaal zo ver zijn! Lijkt me wel super 2 zo'n kindjes, hahaha! En hier ook zo'n "hulp" in de huishouding, hihihi, leuk hè. KAr: kan me voorstellen dat je doodmoe bent! Sjips dat je zo misselijk bent, was je dat bij Sverre ook? En fijn dat jullie niet meer naar de neuroloog hoeven nu, dat is toch positief, niet? Grappig is dat hè, als ze zo'n peuter uiterlijk krijgen. Zoë had ook inene zo'n groeispurt en ziet er nu super uit. Zal vanavond eens proberen om wat nieuwe foto's in me album of op hyves te plaatsen...... Hier verder redelijk. Merk dat de hormonen in iedergeval op me gemoedstoestand aanslaan! Voel me moe, hangerig en huilerig. Verder werken ze nog niet super. Gister bij de folikelmeting was nog geen dominante folikelgroei te zien. Moet nog doorspuiten en dan vrijdag terug. Vorige keer was ik toen al geinsemineerd....... afwachten maar, ben alleen bang dat de inseminatie nu niet op juiste moment gedaan kan worden, want zal wel eisprong op zondag hebben! twinny
Hey Twinny, Doen ze dan geen inseminaties in het weekend? afgelopen maand had ik de IUI op zondag. (poging mislukt). Morgen heb ik de eerste FM voor poging 2. We zitten nog in de eigen cyclus, maar ik zal voor de pregnyl vast en zeker deze keer spuitinstructies krijgen. is dat pittig?
hoi mamamarin: volgens mij doen ze het niet op zondag, weet eigenlijk niet, gok dus op zaterdag als ik morgen geweest ben zal ik het horen. Pregnyll spuit moet in een spier gezet worden, dat doe ik niet zelf. Ik maak gewoon via de huisarts een afspraak bij de nigthcare (20u) en laat dan daar zetten, is nooit een probleem. Je voelt er verder niet veel van, niet anders dan gewone prikjes. Succes bij jullie 2e poging......... twinny
Ik heb inmiddels de spuitinstructies gehad. Viel me eigenlijk heel erg mee. Je mag 'm dus ook rond je navel zetten. Heb jij verder ook meds? Ik zal na deze poging eventueel richting Puregon gaan. Dus spuiten. Hoe was je FM?
het heeft even lang geduurd maar hier zijn we dan! inmiddels alweer weer 7 weken mama van een tweede meid! alles is goed gegaan. ook dit was een eigewijsje en kwam 5 wkn te vroeg. Mijn vliezen braken spontaan en al gauw genoeg de weeen en dat allemaal op oud jaars avond bevalling was heftig...de weeen kwamen in een snel tempo.. maar het resultaat mag er wezen. Royenna is een pittig meisje. overdag kan ze heerlijk in de boxs met wakker oogjes kijken. maar rond etens tijd..... dammmmmm wat een driftkop. De nachten zijn zwaar want ze komt om de 2 uurtjes Chedella is een lieve zus.. ze knuffelt en kust vollop. als er visite komt mogen ze niet aan haar zusje komen Ze gaat er echt voor zitten en zegt nee..mij zusje! vind het wel lief van haar.. als ze huilt komt ze me echt aan de hand pakken en zegt ze zusje huilen? als ik er dan niets aan doe wordt chedella echt boos... ook probeert ze haar kleine zusje dan te troosten. zo lief van haar en mooi om te zien dat ze zelf met haar 21 maanden alzoveel duidelijk wil maken.. kortom het loopt op rolletjes.. zie dat er al enkele onder ons zwanger zijn.. spannend weer en erg leuk. zo bijzonder die tijd die er weer aanbreekt. genier ervan..... sorry is een heel bericht geworden.....
Hoi meiden Sonya wat heerlijk om van jou en over je 2 meiden te horen. Grappig hoe de karaktertjes al duidelijk worden hè! Fijn ook dat het allemaal goed, maar erg snel verlopen is. Geniet maar lekker van je kids, het zijn 2 mooie poppetjes hoor! Mamamarin: Ik dacht echt dat de pregnyl in een spier gezet moest worden! Ik gebruik Menopur, dat is een hormoon wat ingespoten moet worden vanaf dag 2/3 tot de dag van de pregnyl. Deze spuit ik in mijn buik rondom me navel. Het wend wel. Puregon komt geloof ik met een prikpen, dat lijkt me wel makkelijk. Nu moeten we altijd eerst mengen en opzuigen en dan inspuiten. Heeft ook wel zijn charmes, hahahaha! Is de inseminatie al geweest? Wij hadden vrijdag FM meting en mochten zaterdag voor de inseminatie komen. Twijfel heel erg of me eisprong al geweest is, maar tja kan niet meer dan afwachten. Het was wel een gekke dag gister hoor. Moesten om 1115u in ziekenhuis zijn. We hadden geen oppas dus Zoë was mee. Ze was echt heel lief, maar het is toch raar als je daar ligt en zij zit bij mamasan op schoot naast je! Och..... met Valentijn wil je je liefsten bij je hebben hè! twinny
Hoe vond Zoë dat, mama in de beugels? Ik heb morgen FM2. Mijn mams gaat mee om met amrin op de gang te blijven. Ik denk dat het meisje het niet weet te waarderen als ze ziet dat er mensen met haar mem bezig zijn. Je weet niet wat er in zo'n koppie omgaat he. Ik verwacht dinsdag of woensdag de IUI. Jij dus nu op het wachtbankje.
Hoi marin, hoe was de FM? Zoë had niet echt door wat ze aan het doen waren, ze had het te druk met het open en dicht duwen van haar spuitje, hahaha! Vrees dat ik niet op wachtbank zit, want denk niet dat me eisprong is geweest, mijn temperatuur stijgt namelijk niet. JAmmer dus............ twinny
Jammer Twinny, ik blijf toch nog even duimen.. Femke hoe was het? Of moet je nog? Sterkte in ieder geval! Ik ben bij de VK geweest vanochtend; bloeddruk was prima en HB ook. Bloed afgenomen en veel gepraat. Ik heb net een afspraak gemaakt voor een termijnecho en zoals ik wel verwacht had is die pas als ik ruim 11 weken zwanger ben, op 9 maart. Nou ja, 't is nog maar 3 weekjes, dus dat valt mee. Op 23 maart weer VK, dan hopelijk 't hartje horen..! Op de één of andere manier is het nu wel veel echter.. Oh, ik heb trouwens ook een blaasontsteking. Heb er gewoon een rotweekend van gehad, zoveel pijn. Zelfs bij de HAP langs geweest maar die konden niets vinden in mijn urine zaterdag. Tss.
spannend allemaal Kar, nog ff wachten dan! En succes met je blaasontsteking, ik heb gigantisch het zuurbranden al de hele dag! twinny
Ik temp verder niet. nooit gedaan ook. Balen als het niet gelukt is. Wel ff positief blijven nog he. Ik moet vanavond de pregnyl spuiten en woensdagmiddag heb ik de IUI.
Hier is het volgens mij einde verhaal.. Ben vanochtend begonnen met bloeden en ik krijg nu steeds meer buikpijn. Ik moet van de vk een week afwachten maar ze (en ik) verwacht wel dat er een miskraam gaat komen. Ik laat zw.pagina even voor wat het is. Wie weet kom ik ooit nog terug. Alle goeds voor iedereen, alle kindjes en de kindjes die nog in de maak zijn. XXX