Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny en Femke, dikke knuffel, ook van mij. Ik vind het verdrietig voor jullie. Ik ben zelf ook onwijs makkelijk zwanger geworden en voel me daar wel een beetje naar over als ik jullie verhalen lees.. Ik hoop dat jullie na de rustperiode toch weer gaan proberen en dat het dan wél snel lukt. Liefs!
     
  2. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    I know how you feel....
     
  3. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Kar, je moet je er niet naar door voelen. Je moet juist gelukkig zijn dat dit soort dingen jullie bespaard blijven. Ik kan nog steeds heel erg blij zijn voor anderen hoor. En zolang je niet vergeet dat het ook tegen kan zitten zit je goed bij mij hoor!
     
  4. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Femke, lief van je. :) Maar het is zo oneerlijk verdeeld he? Ik vind het ook zo moeilijk om er iets over te zeggen tegen jullie. Behalve dan: sterkte.

    Eef, ik ben eigenlijk wel razend benieuwd naar jouw bevallingsverhaal! :D Kom je dat nog een keertje vertellen hier? Hoe is het nu? Kraamtranendag? Of is die al geweest? En je lichaam, weer een beetje van jezelf inmiddels?

    Hier is alles okee. Ik heb heel goede hoop dat afgelopen zaterdag het hoogtepunt (of beter, dieptepunt ;)) van de misselijkheid was. Het lijkt echt beter sindsdien. Afkloppen!

    Verder is mijn buik echt ENORM! Ik was met Sverre pas zo dik rond de 20 weken ofzo. Of zelfs nog later. :( En spierpijn! En bandenpijn! Ik kan merken dat het goed groeit daarbinnen..
    Ik ben blij dat ik weer een echo heb op 9 maart. Toch weer even kijken.
     
  5. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

    MArin: dikke knuf voor jou.......

    Kar: bij mij is niet bevestigd dat ik moeite zou hebben met zelf zwanger worden, al heb ik waarschijnlijk wel PCOs. Tis onze vrijwillige keuze om in de MMM te gaan. Mag dus niet "klagen" , anders had ik maar een vent moeten zoeken, hahaha!
    Gaaf dat je buik zo groeit, lijkt me zo bijzonder een tweeling! Als je echo foto's hebt, wil ik ze zien hoor. Zet je ze maar op hyves of in album.......
    Hoop ook dat je je diepte punt qua misselijkheid bereikt hebt......

    Hier gaat het ff niet zo goed. Zoë is verkouden en schijnt ontzettend last te hebbe van doorkomende kiezen (die ik niet kan ontdekken). Ze is ontzettend "lastig". Wil van alles...die die die die die die....... en dan toch weer niet en huilen of boos worden! Gister proberen te voelen, maar ze beet gewoon door en was bijna aan het bloeden, deed godsgruwelijk pijn! Ook koorts etc etc........... Vind het zo moeilijk als ze zo'n verdriet heeft. gister wilde ze niet eens door San naar bed gebracht worden, wilde ze alleen mamamamamamamamama......... Maar kwam misschien ook omdat ik kort daarvoor naar boven was gegaan, omdat ik het niet meer uithield! Ze voelt alles zo exact aan, ze is zo gevoelig.......
    Vandaag heb ik een spijbel dag. San heeft Zoë naar de kdv gebracht en mij ziek gemeld op het werk. Ik wilde gewoon niet meer, alleen nog in bed liggen.........! :oops: :oops: Werd pas om 1115u wakker!
    Ach morgen gaat het vast weer beter.......

    twinny
     
  6. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Goed Twinny, een spijbeldag. Even aan jezelf toekomen.

    Mamamarin, ik kan me (gelukkig) niet helemaal inleven in jouw situatie. Heb wat mensen in mijn omgeving die dit moeten doormaken en als ik me probeer in te leven vind ik het vreselijk. Ik ben alle keren meteen zwanger geraakt (helaas 1x miskraam en de keer daarna een vroege licht positieve test met dezelfde dag een hevige menstruatie). Ik had in die korte tijd ook die gevoelens van: we móeten ervoor gaan (is toch minder leuk dan wanneer het mág), dan als een debiel voelen/kijken/luisteren naar je lijf voor de eisprong, daarna een week niks (waarin ik veel te vroeg ging testen en steeds op hoogspanning leefde)en als het niet raak was even dat gevoel van verdriet/teleurstelling en daarna meteen weer verder. Ik begrijp dat dit een fractie is van als je dit in het medische circuit hebt en je dit 5 jaar lang hebt (respect dat je dat volhoudt).

    Kar, bij mijn jongste had ik ook veel vroeger een veel dikkere buik dus als er 2 inzitten wil ik me niet eens indenken hoe dat is! Plaats je af en toe foto's?
     
  7. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Kar: buikfoto?
     
  8. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Maandag a'.s. krijg ik een HSG (baarmoederfoto) om te kijken of er ergens blokkades zitten in mijn eileiders. verder is er bloed afgenomen om de startwaarde van de hormonen (voor het prikken) te bepalen. We gaan nu dus IUI met hormonen doen. En dat gaat voor mijn gevoel helemaal goedkomen. Loop ook al heel lang met het idee dat ik straks net zo'n banner als Kar kan gaan maken. Maar ja, dat blijft voorgevoel he.
     
  9. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    :D :D Dat zou ik wel leuk vinden! :D
    Wat goed dat je er zo'n positief gevoel over hebt, dat scheelt vast ook al.
     
  10. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zal vanavond eens een buikfoto maken. Zag net bij de tweelingmoeders hier een foto van iemand die 22 weken zwanger is van een tweeling - haar buik is dus maar krap groter dan die van mij... :oops: Nu heb ik wel een lekker laagje isolerend materiaal hoor. ;)

    Pfff ik heb het zoooo gehad hier op mijn werk. Ben ongelooflijk druk, ren achter mezelf aan en lig er dus nu ook alweer 's nachts wakker van. :( Gaat niet goed..
     
  11. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

    MAmamarin: alvast succes aanstaande maandag bij het onderzoek. En weet je al welke hormonen jullie gaan gebruiken. Heb zelf Clomid gehad en daarna Menopur en gelukkig niet veel last van bijwerkingen. Spannend hoor.....

    Kar: rekening houden met jezelf en je grenzen hoor!

    twinny
     
  12. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij ons werken ze nu standaard met Puregon.
     
  13. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, mijn verhaal zal binnenkort volgen, samen met foto's.
    Maar niet hier om diverse redenen.

    Je zal het wel op mijn hyves kunnen vinden of in een mailtje jouw kant op.

    Maar het gaat hier uitmuntend. Borstvoeding vloeit rijkelijk, Demelza vindt haar 'baby lisja' een schatje. Ze krijgt miljoenen kusjes, ze blijft haar mondje afvegen, met luiers aankomen etc.
    Geen jaloezie maar leuke belangstelling.
    Alleen nu nog het dag- en nachtritme van Alyshia omdraaien en dan is het helemaal top!
     
  14. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ah wat goed om te horen dat het zo lekker gaat, Eef! :D Had Demelza in het begin niet ook moeite met het dag-nachtritme? Of heb ik dat verkeerd onthouden..?

    En wat schattig dat Demelza zo lief en behulpzaam is! Sverre is ook gek op baby's, hij wil (en mag) op het KDV ook helpen met flesje geven etc. Als een baby huilt gaat hij de leidsters waarschuwen. Hopen dat dat zo blijft!
     
  15. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    jochie kan strals zwel overspannen raken van twee van die kleine brullertjes :)
     
  16. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Whaha, ja overspannen peuter door de zorg voor zijn brusjes! Of overspannen baby's door de overijverige zorg van hun grote broer!

    Is jullie kind ook enorm tégen binnen zijn. Hij dramt zo vaak om het naar buiten gaan... We zijn natuurlijk paar weekjes terug van 5 weken in de tropen, misschien dat hij erg moet wennen aan het binnen zijn, maar zo'n 100x per dag staat ie bij zn jas, komt zn schoenen aan me geven en als we dan buiten zijn en weer naar binnen gaan is het huilen geblazen...
     
  17. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Haha, ja, die arme Sverre.. Helemaal overbelast door zijn ouders.. ;)

    Pienie: Ja, ik zei toevallig vanochtend tegen Alex dat Sverre weleens een buitenspeler kan worden. Hij staat vaak bij het raam heel dromerig/verlangend/dwingend te zeggen 'Buiten.. buiten..'. :D Gelukkig nog niet zo erg als bij jou maar hij vindt het wel leuk om mee te gaan om Pepper uit te laten enzo. Nu snel hopen op beter weer.

    Alex en Sverre zijn twee dagen (of iets langer) naar Den Bosch. Dus ik heb heerlijk rust. Nou ja, stuiterbal Pepper is er nog.. Maar ik kan even wat bijslapen en uitrusten. Is hard nodig.

    Maandag weer een echo! :D Ik ga nu ook proberen de echofoto van de eerste echo in m'n album en op hyves te zetten.
     
  18. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Alex en Sverre gaan wel vaker een paar daagjes naar den Bosch. Nooit behoefte om mee te gaan? (of heb ik iets gemist over vervelende schoonfamilie ofzo?)
     
  19. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Kar, rust maar lekker uit! Dringt het nu al helemaal tot je door dat je straks twee mooie beebjes krijgt? :)
     
  20. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, heerlijk die rust even in huis. Kan me voorstellen dat je dat af en toe kan gebruiken.

    Pienie, ik zou niet weten hoe je het op moet lossen met je ventje. Gelukkig is het vandaag een stralende dag, dus wie weet kunnen jullie heerlijk naar buiten.

    Even 2 foto's. Klik op de foto om hem groot te zien.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina