Ik zie die twee hierbinnen ook wel tot tenminste 38 weken blijven zitten hoor. Sverre vond 't immers ook prima! Ik vind 't wel jammer dat ik nog steeds geen datum voor de 20 wk echo heb. Ik weet dat het 'ergens' over 5 weken is. Maar verder nog niets. Iets anders: Ik heb de proefdruk van mijn proefschrift in huis! Ben er zoooo trots op, het is gewoon een boek met mijn naam er op! Wauwie.
Komt door de update van afgelopen weekend. Alle berichten van za tot ma zijn weg hierdoor. @Marloes Leuk nog een meid! @Kar wat goed om te horen dat het met de tweeling zo goed gaat. Heb je al wat buikfoto's? Ben wel benieuwd naar jouw buik. Veel succes met alle pijntjes en de misselijkheid. Vannacht een doorbraak gehad, de kids hebben eindelijk de nacht doorgeslapen!! Pas om 6.15u meldde ze zich. Afgelopen weken begon het al vanaf 3 uur. Eerst Matice en als hij net weer sliep begon het gedonder met Raven. Nu hopen dat het zo blijft want ben nogal oververmoeid (heb daardoor al week migraine gehad) en kan wel wat nachtrust gebruiken Vriendin van mij heeft te horen gekregen dat haar borstkanker terug is en het is waarschijnlijk al uitgezaaid (was 2 jaar geleden genezen verklaard). Ze heeft een tweeling die een dag ouder is dan Raven. Wens jullie alvast een vrolijk paasfeest!
Jekkia, ik hoop dat ze lekker blijven doorslapen! Wat erg om te lezen van je vriendin! Daar moet je toch niet aan denken! Iedereen ook van mij, FIJNE PAASDAGEN!!!
hoi meiden Is weer ff tijdje geleden, maar was zo druk en dacht dat ik al geantwoord had, maar bleek niet hihi!!! Hoe is het met jullie? Hoest met de dikke buiken van Tanya, Kar, Marloes en Monique? Nog andere dikke buiken die ik vergeten ben? Hoe is het met MAmamarijn, is de poging gelukt? Zanoni: las dat DAnte al tandjes heeft!! Pppffff wat gaat het toch snel hè? Eveline: las ook dat jou meiden het zo goed kunnen vinden met elkaar.......... heerlijk toch, lijkt me zo leuk. Sonya: hoe was het bij de kinderarts? Was hij het ermee eens dat kleine meisjes groot worden. Je hebt twee schitterende meiden hoor!!! De paasdagen waren leuk. Zoë vond het leuk om de eieren te zoeken. Ze waren al allemaal kapot voordat ze in het mandje lagen, hahaha!! Hier........ Zoë zit momenteel enorm in de NEE-fase. Ook is ze echt uit aan het testen hoe ver ze kan gaan, waar de grens is. Gelukkig snapt ze het wat het betekend als ik haar in de hoek zet. Ze maakt al hele volzinnen, kan zich goed duidelijk maken, soms te goed, hahaha!! Momenteel is ze helemaal gek op buitenspelen en dan liefst zo vuil mogelijk weer naar binnen komen! Zwemles vindt ze niet meer leuk, tis te saai!! Wel vindt ze het schitterend om naderhand met haar bandjes om het zwembad te ontdekken. Als het maar is wat zij wil, dan is het oke!!!! Een lekkere, eigenwijze, bijdehande dame is het!! Heb op hyves een paar nieuwe foto's geplaatst! Ze is nu met San zwemmen, ik heb ff lekker gepoetst! Gelukkig schijnt het zonnetje weer een beetje, dus kunnen we straks weer buiten spelen, hahaa! grtjs twinny
Hoi, Hier gaat het ook goed. Ik zit alleen met dit weer lekker veel buiten! Ik vind deze fase van de juli-'baby's' trouwens helemaal geweldig! Ik verbaas me er echt over hoeveel hij al kan en doet en hoe snel hij leert. Hoe hij al fantasiespelletjes speelt (ook met Pepper, zo schattig!) en hoe hij ons weet te bespelen. En dat praten, fantastisch, nu krijg je echt inzicht in zijn belevingswereld. Kon hij altijd maar zo blijven... (Maar dat dacht ik ook toen hij net 1 was, en toen hij net 16 mnd was etc etc.) Verder gaat het met de zwangerschap ook goed - denk ik. Morgen weer een afspraak en dan mogen we weer even spieken. Verder voel ik af en toe leven, echt leuk! Maar welke baby dat dan is.. dat zal ik nog wel gaan leren als ze groter en sterker worden. Ik ben ook zó benieuwd naar het geslacht, ik kan bijna niet wachten! Met iedereen verder ook alles goed? Geen nieuws is goed nieuws hopelijk. Geniet van het weer!
Hier ook even een berichtje van mij. Alhoewel vele up to date worden gehouden via mijn hyves zullen veel dingen overbodig zijn Ook hier gaat alles goed en ook ik zit veel buiten. Met mijn dikke buik + inhoud gaat ook alles goed. Afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad en alles was helemaal in orde en op schema. Ik voel al een tijdje beweging en sinds een week of 2 elke dag. Marc kan het nu ook al voelen en we zien zelfs mijn buik bewegen. Denk zelf dat ik nog niet op de helft ben, en dat deze uk zich ook weer te laat aandient. We zullen het wel zien. Marc en ik zijn druk bezig met de Ruben zijn nieuwe kamer. Er komt een grote muurschildering over 2 muren verdeeld met als thema wilde dieren (denk aan olifanten, giraffen, tijger, leeuw dat soort dingen). Als hij af is zal ik foto's op mijn hyves plaatsen. Met Ruben ook alles prima. Hij praat nog steeds niet zoals jullie dreumessen dat doen, maar ik ben al lang geleden gestopt met me daar zorgen over te maken. Hij zal ooit wel gaan praten zoals jullie kids, daar ben ik van overtuigd. Hij is nu gewoon te druk met andere dingen. Zo heel af en toe komt er papa, mama, ja, nee, poes en baby uit. Hij is verzot op buiten spelen en als het een dag regent is hij echt van slag. Zijn favoriete buitenspeelgoed is de zandbak. Overal ligt dan ook zand. Vanmorgen schepte hij vakkundig een emmertje vol met zand, droeg dat naar binnen en kieperde dat zo over de salontafel leeg. Ik vond dat iets minder. Maar ik geniet intens van hem. Net als Karlijn vind ik dit ook een leuke leeftijd. Hij begint zelfs al zijn middagslaapjes over te slaan, wat ik dan wel weer vermoeiend vind. Met zijn moeder gaat ook alles goed. Ik ben nog steeds medicijnvrij (psychische meds dan) en het gaat nog steeds hartstikke goed met mij. Ik wil dat ook zo houden en deze zwangerschap medicijnvrij houden. Ik ben helaas nog steeds misselijk en nog steeds overgeven. Maar ook dat gaat weer over, nu niet dan over max 22 weekjes wel. Het stomme is, je raakt eraan gewend. Ik ben dus nu ook weer veel aan het afvallen en de "score" is nu dat ik op -15 kilo zit. Maar de gyn maakt zich wederom geen zorgen, want die kleine doet het gewoon hartstikke goed.
heerlijk karlijn en tanya dat het zo lekker met jullie en de kids (binnen en buiten, hhihi) gaat. En tis inderdaad genieten van het heerlijke weertje en veel buiten vertoeven. Daar wordt een mens en kleinmens vrolijk van, haaha! twinny
Tan, Norah praat ook nog niet meer dan mama, papa, bobbie, vi (=vis), kijken hoor. Komt vanzelf dat ze gaan praten denk ik maar, al lijkt het me erg leuk als je wat beter kunt communiceren en ze zich wat verstaanbaarder kunnen maken.
@ Karlijn, Deze fase van de kinderen is inderdaad geweldig! Ze kunnen al zoveel zelf en weten goed wat ze willen! Heel veel plezier bij de echo! Je zit alweer bijna op de helft! Wat gaat dat hard! Ik ben stiekem wel erg jaloers, ik zou een tweeling helemaal geweldig vinden! Maar goed, misschien bij baby 3 @ Tanya, ik ben erg benieuwd naar de muurschildering op de kamer van Ruben! Ik wacht in spanning af! Balen dat de misselijkheid en spugen niet over gaat! @Lieff en Tanya, vinden Norah en Ruben het niet frustrerend dat ze dingen nog niet goed duidelijk kunnen maken? Ik merk bij Elise dat als ik haar niet begrijp ze echt boos kan worden. Vind het daarom ook fijn dat ze nu zo veel praat, dan kan ze dingen die ze wil/bedoeld beter duidelijk maken. Ben benieuwd hoe dat gaat bij Norah en Ruben, hebben die een andere manier gevonden om dingen duidelijk te maken?
Ja, gebarentaal zeg maar. Hij kan heel goed duidelijk maken wat hij wil, en ik begrijp hem ook altijd. Voorbeeld, als hij naar buiten wil en de duer is dicht dan komt hij me halen en sleept me naar de deur en legt mijnhand op de deurkruk. Zo weet ik dat de deur open moet. Ik probeer nu wel wat vaker door net te doen alsof ik het niet begrijp wat hij wil, dat hij het dan moet zeggen. En juist dan wordt hij heel erg kwaad en boos en gaat dan met van alles lopen gooien en mama knijpen/slaan enzo . Maar ik zou het ook wel makkelijker/leuker vinden als hij het zou zeggen ipv alleen maar wijzen en mij overal mee naar toe te slepen.
Zanoni, ik dacht al aan je banner te zien dat jullie voor de 3e gaan! Ja wie weet.. Dan heb je wel opeens 4 kids! Ik begin me een beetje te realiseren dat dit dus echt mijn allerlaatste zwangerschap zal zijn. Met dat idee ben ik ook zwanger geworden, maar ja, je houdt toch nog de deur op een kier voor 't geval het zo geweldig is dat een 3e er ook wel bij kan. Maar nu.. Nee, dit is echt de laatste keer. En dat is best raar! Ik probeer ook wel te genieten maar met werk, en Sverre en de misselijkheid de afgelopen weken is/was dat moeilijk. Nu ga ik steeds meer schopjes voelen en begint dat gevoel wel te komen merk ik. Ik verheug me ook op de echo van vanmiddag, ook al is 't maar heel kort. En dan binnenkort even extra lang kijken!
Ja precies. Ik heb me tijdje geleden er wel zorgen over gemaakt maar ik hoor steeds vaker dat Ruben niet de enige is, dus het zal wel niet abnormaal zijn. En net als jij lijkt het me inderdaad ook wel leuk, maar ach dat komt wel.
hoi hoi nou meiden, praten is inderdaad ook niet alles hoor. want nu verwacht ze ook nog dat je haar feilloos begrijpt, hihihi!!! En ze blijft dingen 10x achter elkaar vragen, lekker drammen en zeuren! Vandaag had ze weer lekkere dwarse ochtend. Niets was goed en ze wilde alleen maar buiten in zandbak spelen: zoë zantbak pele! ja! Ze is nu bij de juffrouw en daar heb ik haar ook al gillend achtergelaten: mamama, mama toe! Lekker begin van de morgen, maar het zonnetje schijnt in iedergeval. Ik ben aan het spijbelen, kreeg het niet opgebracht naar me werk te gaan! Kar: veel plezier met de echo vanmiddag en leuk dat je ze begint te voelen. Tan: leuk dat marc nu ook de kleine kan voelen, dat was de vorige keer geloof ik niet zo, hè? twinny
Nee klopt, toen was alles veel later. Maar toen bij Ruben had ik de placenta aan de voorkant en nu aan de achterkant, denk dat dat een heleboel uitmaakt. Nog veel plezier met je spijbeldag! Karlijn Veel plezier over een uurtje!
Ik ben weer terug. Alles was goed, mijn bloeddruk mooi laag en de kindjes liggen nu naast elkaar, met de koppies naar beneden. Dat was echt zo schattig om te zien, twee van die rondjes naast elkaar! Ik heb alleen nog steeds geen datum voor een 20-wk echo, want in Assen was er geen plaats in het echocentrum! Dus ik ga/moet nu rondbellen in de omgeving. Ze moeten namelijk een uur of langer inplannen voor de echo's. Ik kan er alleen zo kwaad om worden. In plaats van dat zij zelf even gaan bellen, nee, moet je zelf weer doen. Verder heb ik nu een echt middeltje meegekregen voor brandend maagzuur, dat me waarschijnlijk ook zo misselijk maakt(e) (het maagzuur dus). Hopelijk gaat dat goed werken. Zelfs van drinken krijg ik namelijk last tegenwoordig en ik moet nog zo lang..
Nou ik heb een datum voor de echo! Op 8 mei, dan ben ik precies 20 weken. Wel errug vroeg, 8:15. Maar dat is ook wel fijn juist! Niet zo lang wachten en dan weten we snel meer.