Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bevallen
    Jekkia - Matice, 21 augustus 2008
    Zanoni - Dante, 2 oktober 2008
    Jody - Owen, 3 oktober 2008
    Marianne - Paula en Elena, 27 oktober 2008
    Kim - Hayley, 18 december 2008
    Sonya - Royenna, 1 januari 2009
    Eveline - Alyshia, 27 februari 2009
    Landa- Jara, 27 maart 2009
    Marloes22, Jill 30 april 2009
    Beebie - Dani, ...mei 2009
    Marloes - Thom, 6 juni 2009

Zwanger
    Monique - 4 augustus - 'n meisje!
    Lieff - 3 september - verrassing
    Tanya - 5 september - verrassing
    Karlijn - 25 september - 'n meisje en 'n jongen!
    Femke - eind december - ?
    Twinny - begin maart - ?

2. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Kar Goed plan om met Alex rond de tafel te gaan zitten en de arbo-arts te bellen. Maar ga je het ook echt doen;)? Je was het al langer van plan hè? Ik hoop echt voor je dat je het gaat doen en dat de arts èn Alex mee willen gaan werken! En ik hoop dat Sverre weer snel in zijn dag en nacht ritme komt, dit is gewoon slopend

Monique Hihi wat een eigenwijsje heb je in je buik zitten:D. Blij dat ie toch met zijn koppie naar beneden ligt!

Twinny Voor je het weet ben je tig weken zwanger en vraag je je af waar al die tijd gebleven is. Heb je al last van kwaaltjes? Had je daar bij Zoë last van?

Marloes Fijn om te lezen dat alles zo heerlijk gaat! Leuk dat je weer een update van het lijstje erop gezet hebt! Tot nu toe lopen de meiden aan kop! Ik weet dat Marieke (weet haar forumnaam niet meer, maar ze had al een dochter Nova) ook in mei geloof ik bevallen is van een dochter Mare.

Hier Ik trek dit echt slecht dit weer. Heb nu ook last van dikke voeten en handen. Vannacht errug slecht geslapen vanwege de hitte en tig keer kramp krijgen in mijn kuiten, voeten en tenen. Ik zal zooooooooooooo blij zijn als het dalijk watkoeler wordt. Hier is het ook nog eens flink bewolkt aan het geraken wat alles nog net effe wat warmer en benauwder maakt. Door die warmte ben ik ook nog eens extra misselijk, pffffff. Dalijk moet ik Tygo gaan uitlaten en daar zie ik nu al tegenop. Vanmiddag maar weer lekker achter de ventilator zitten en duimen dat Ruben wil slapen. Voor het laatst op zijn oude kamer, vanavond gaat hij over!!!

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ow en Kar, mijn album is hartstikke leeg dus daar valt weinig te bekijken hihi. Maar heb veel foto's op hyves staan

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Kar, beeb heeft papa's sportkontje denk ik;)
    Maar 1 VK heeft het me zelfs laten voelen, dat het een hoofd was want voelde zo hard als een tennisbal en kontjes waren veel zachter, allemaal bla bla achteraf dus.
    Eigenlijk moet ik ze dinsdag eerst laten voelen en dan pas het papier van de echo laten zien;)

En bellen hoor naar de arboarts, klinkt allemaal niet zo lekker nee.
    Halve dagen werken is dan toch nog helemaal zo gek nog niet!

Maakt Sverre echt al van dit soort zinnen??
    Jeetje zeg

@Tantan, ik heb het ook helemaal gehad met de hitte
    Normaal ben ik echt een zomermens maar in deze situatie is het echt niet te doen.
    Spannend zeg, ga je hem gewoon over verhuizen vanavond en kijken wat er gebeurd??

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Kar: heerlijk hè ook ze het zelf al kunnen verworden. Zoë zegt ook steeds, Zoë in grote zaal spelen.

Tan: echt veel symptomen heb ik niet. Kan slecht tegen de warmte, voel af en toe wat krampjes en steekjes en ben wat moeër. Maar bij Zoë had ik ook niet echt veel last.....

Monique: oooohhhhh, hihi...... is weer een zorg minder. nu hopen dat de bevalling voorspoedig gaat verlopen...

Twinny

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @Tan & monique: ik hoorde dat het ná het onweer echt aangenamer gaat worden. Dus nog eventjes volhouden, of is het inmiddels gearriveerd bij jullie? Hier nog niet. Vandaag heb ik er voor het eerst ook echt last van. Nog geen vocht vasthouden maar gewoon benauwd, duizelig, zweterig en ik weet me gewoon geen raad met mezelf. Sverre heeft vanmiddag zijn slaapje op de schommelbank gedaan. Hij viel -erg onkarakteristiek- zomaar tegen opa aan in slaap...

@Tan: oooohhhh spannend, Ruben gaat naar zijn nieuwe kamer! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat. Leg je voor de zekerheid ene matras naast 't bed tegen het vallen, of is hij niet zo'n woelwater?

@Monique: ja laat die vk nog maar eens echt goed voelen voordat je die echofoto/formulier te voorschijn trekt! :D Gelukkig is 't voor jou nu goed uitgepakt maar ze zullen maar andersom redeneren en bij de bevalling blijkt je kind opeens in stuit te liggen.. Tss.
    En ja, Sverre maakt echt al zulke zinnen. Hij kan de -r- nog niet uitspreken maar verder klonk 't echt zoals ik het opgeschreven heb. Hij is nogal snel. ;) Het is heel gezellig én heel grappig om zijn verhalen aan te horen.

@Twinny: ik hoop dat je kwalen lekker wegblijven! Wanneer heb je je eerste echo, of had je dat al een keer gezegd?

@Marloes, thanks voor het lijstje. Marieke had als forumnaam Vlinder geloof ik.

Hier: last van de hitte dus. En mijn buik is opeens een stuk lager gaan hangen! Zou dan deze keer echt een van de twee besloten hebben in te dalen?! Zo snel al?!
    Ik ben vandaag thuis gebleven van mijn werk - ik ga maandag de arbo bellen. Gesprek met Alex heeft nog niet plaatsgevonden en zal ook niet snel gebeuren. Ik bracht 't ter sprake en kreeg echt geen enkele normale reactie. Dus laat maar even.

Sverre's nieuwe kamer schiet ook op: vandaag gordijnen besteld - hele stoere skateboard gordijnen! En morgen of straks even vloerbedekking ophalen. En dan nog een bed en een kast en 't is eindelijk klaar.

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    kar: eerste echo in belgie is 24 juli en in nederland 28 juli

Tan: hoe vond ruben het in zijn nieuwe kamer?

twinny

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Kar en Monique Ruben slaapt nog in zijn babybedje de komende weken. Ik had liever gehad dat hij ook meteen in zijn peuterbedje (met rekje!) zou gaan slapen maar dankzij de Prenatal gaat dat dus nog niet gebeuren. Hun zeiden eerst een levertijd van 8 dagen, toen 2-3 weken en toen was het "ineens" 6-8 weken, GRMBL. Zo rond zijn verjaardag zou het komen. Hij gaat gewoon in 1x over vanavond. Ik heb eigenlijk geen idee of we over een paar weken een matrasje er naast leggen. Ruben is een echte klimmer en klauteraar, dus misschien wel verstandig

Kar Nee nog steeds geen onweer hier. Nog steeds hartstikke bewolkt en benauwd helaas. Volgens buienradar komt er hier ook geen onweer. We wachten gewoon af. Het schiet al op met Sverre's nieuwe kamer! Gaan jullie ook nog wat doen aan de babykamer of laten jullie alles zo (maar dan met een extra bedje)?

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Zal ik je morgen vertellen;)

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Marloes Matice en Raven kunnen heel goed met elkaar opschieten (raven is ook echt een mini mamamatje soms). Soms ook wel een beetje ruzie, maar dat hoort er juist bij. En, al gewend aan de gezinsuitbreiding?
    Heerlijk zo'n bevalling en dat het nu zo goed met Sam gaat.

Koeky is het jurkje voor Riannes verjaardag nog mooi geworden?

Tanya sjees meid, nogsteeds zo ziekjes door de zwangerschap. Nog eventjes volhouden (kweet wat je doormaakt, heb ook allebei de keren niks anders gedaan dan spugen 9 maanden lang en uitdroging hebben. Alleen viel ik niet zo extreem af) ahh wat is Ruben lief. Kusjes geven op je buik. Raven was er nog te jong voor. Die vond het alleen grappig om erop te petsen.

Zanoni gaat rap he. Nog maar kleine 2 maanden en dan is Matice al 1 en een maandje later is Dante al 1 jaar. Vind het veel ste snel gaan, mis mijn babyboy soms (begint al echt een peuter te worden)

smijtfase raven heeft er ook soms last van. vooral matice is de dupe want dan wilt ze iets aan hem geven en dat gooit ze dan op hem. Als ze boos is kan ze ook smijten met datgene dat ze net in d'r handen heeft.

Twinny raven vind peuterspeelzaal geweldig. Tis wel even brullen als ik vertrek. Maar krijg elke keer (nou ja, ze is nu 2x geweest) te horen dat ze lief heeft gespeeld met de andere kindjes. Als ik haar kom ophalen moet ze eerst nog 2x op de klim/glijbaan voordat ze meegaat. Alle juffen krijgen een dikke kus voordat we vertrekken.
    Tis wel een drukkere ochtend voor mij dan voorheen. (dacht juist wat tijd voor mezelf te hebben). Om 8.30 wordt ze op school verwacht. Tot 9u blijven meeste mama's wat drinken. Dan snel naar de winkel. Matice in bed leggen en uurtje later Raven weer ophalen want om 11u kan ik haar weer ophalen.

Nog gefeliciteerd met Zoe's 2e verjaardag!!!!! (ahum, dikke week te laat)

YEAH! Zoe krijgt een brusje!!!! Wat geweldig nieuws!

Mamamarin de peuterspeelzaal waar Raven bij zit neemt ook indjes vanaf 2 jaar aan. Ze gaat 3 uurtjes op dinsdagochtend. Na de zomer gaat ze 2x 3 uurtjes in de week.

Mirthe en Tan en Kar houden jullie het nog uit met deze hitte? Veel stil zitten, ventilators op je, natte lappen op de nek en koude voetenbadjes en een nevelspray/plantenspuit. Heb vorig jaar toen ik zwanger was van Matice zelfs veel op de koelere vloer badkamer met Raven gezeten :D

Kar Sverre al naar de grote kinderen :D. Mist hij zijn juf nogsteeds zoveel?

Raven heeft afgelopen zondag meegelopen met de Mariaomgang van Bergen op Zoom (samen met haar oma)
    Heel de tocht heeft ze uitgelopen (1,5 uur!!)

Matice kruipt hier al, kan sinds een weekje zichzelf optrekken en loopt overal langs af. Gisteren heeft Ivo hem va de tweede trede van de trap geplukt en hem op de bank neerzetten is geen optie meer want meneer denkt dat hij een klimgeit is. Wat een verschil met Raven zeg. Die liep rond deze tijd nog niet (nog niets een kruipen, die zat alleen op d'r billen)

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Twinny, laat het maar lekker zo blijven hoor!!
    En Zoe praat ook al zo goed, gaaf hoor
    De bevalling hi hi ,krijg af en toe toch weer wel die bangkriebels nu

@Kar, geen onweer gezien hier, maar vannacht eindelijk wel gelukkig wat afkoeling.
    Wel van korte duur want de zon doet nu al weer heel goed zijn best.
    Lekker he die klachten, gewoon zitten bij een waaier en echt niets doen is hier de remedie, niet echt wat ik wil maar da's het enige wat helpt

Ik hoop dat beeb zo blijft liggen nu idd want als ze nog draait komen ze daar idd volgens mij niet achter nee, pas bij bevalling als ze voeten zien;)

Wat gaaf joh dat Sverre al zo babbeld, hier kan ik ook wel steeds meer volgen en worden het kleine zinnetjes nu

@Tantan, oh da's lekker dat ze de leverdatum steeds veranderen.
    Hier zijn ze nu vloer aan het leggen in Mirthe haar nieuwe kamer dus gaat nu ook hard.
    Zijn we dus ook bijna toe aan de grote verhuizing

@Jekkia, hier zit ik 's nachts ook graag op de toilet in de badkamer en dan het raam wat naast me zit dan wagenwijd open:D
    Leuk om jouw verhalen te lezen van je kids, kan me er nog steeds weinig bij voorstellen om er straks 2 te hebben en bij jou wordt de jongste gewoon al weer bijna 1 :$

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bevallen
    Jekkia - Matice, 21 augustus 2008
    Zanoni - Dante, 2 oktober 2008
    Jody - Owen, 3 oktober 2008
    Marianne - Paula en Elena, 27 oktober 2008
    Kim - Hayley, 18 december 2008
    Sonya - Royenna, 1 januari 2009
    Eveline - Alyshia, 27 februari 2009
    Landa- Jara, 27 maart 2009
    Marloes22, Jill 30 april 2009
    Beebie - Dani, ...mei 2009
    Marloes - Thom, 6 juni 2009

Zwanger
    Monique - 4 augustus - 'n meisje!
    Lieff - 3 september - verrassing
    Tanya - 5 september - verrassing
    Karlijn - 25 september - 'n meisje en 'n jongen!
    Femke - 30 december - nog onduidelijk
    Twinny - begin maart - ?

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hier gaat het prima ondanks het warme weer.
    Vrijdag ben ik gevallen. Ben met mijn voet in een in het gras verstopt gat gestapt en gracieus ter aarde gestort. Gelukkig niet vo op mijn buik gevallen. Wat wel fijn was was dat ik meteen even langs mocht komen bij de vlos en daar getracteerd ben op een echo. Alles ziet er goed uit. Nu alleen spierpijn en een beurse enkel. Maar als dat alles is.
    Nu 6 weken vakantie. Nu ik 's ochtends rustiger aan kan doen laat ik de emesafene staan. Tot nu toe lijkt het goed te gaan en ben ik nog niet echt misselijk meer geweest.

Kar, waardeloos dat manlief zich dom houdt wat jouw rust aangaat. Hopelijk krijg je meer rust door lekker thuis te blijven (ook al is het halve dagen)

Matice al aan de wandel. Toe maar. Jongens zijn vaak iets sneller dan de meiden toch?

Wordenschat: Marin is ook een vlotte babbelaar. Soms zitten er zelfs zinnen van 5 woorden tussen die eigenlijk bij een 3 jarige horen. Toch handig, ze kan zich prima uitdrukken nu. Was ook wel gezellig afgelopen twee weken toen manlief voor werk in Belgie zat.

Nu snel naar buiten want er is weer iemand bloempies aan het plukken.

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Denk dat het bij mij afgelopen is. Voelde me al zo ontzettend onzeker.......
    Heb vanmorgen een nieuwe test gedaan, met de clearbleu indicator en die gaf niet zwanger aan........
    De kruidvat test was ook veel lichter dan dinsdag.......

Nu dus denk ik wachten op mijn ongesteldheid/bloeding......

Zal morgen de fertiliteitsconsulente bellen, kijken wat zei zegt, misschien mag wel langskomen voor een echo ofzo....

twinny

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ahhh Twinny toch.. :( Ik had het je zo gegund. Ik hoop dat het toch meevalt. Sterkte meid!

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Shit Twinny!
    Ik zou nogmaals vragen om een bloedtest. daar heb je meer aan dan een echo. Bij mij was bij de bloeding met 6 weken amper iets waar te nemen op het scherm wat vruchtje betreft.
    Helpt het een beetje als ik zeg dat ik nog nooit een duidelijke test heb gehad bij een zwangerschap? Ik ben altijd van de vage streepjes geweest zelfs toen de bloedtest een vette score gaf.
    Het is pas over bij bloed hoor! Probeer je stiekem een beetje hoop te houden?
    liefs Fem

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heb nu een beetje lichtbruine afscheding gehad, maar niet echt. zet dus niet echt door. verwacht het wel.......... haat onzekerheid

twinny

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    snap ik. Beter weten waar je aan toe bent dan lang in onzekerheid zitten. Morgenochtend meteen maar bellen voor een bloedtest.

19. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hè Twinny, dat zou zwaar K*T zijn! Net wat Femke zegt, morgen meteen bellen voor een bloedtest. Misschien heb je net als haar vage strepen maar toch wel zwanger. Mijn duimen draaien opnieuw voor je meid! *knuffel*

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Heb je al gebeld Twinny?

Deel Deze Pagina