Pienie, GEFELICITEERD MET SIEBE !! En een hele fijne dag vandaaag! Jekkia, wat knap van jou en ook van je vriendin uiteraard.. En wat een drukte met 3 peuters en een dreumes! Zou Raven een muggebult of andere insectenbeet onder haar voet kunnen hebben? Sverre had van de week ook een enorme, rode, dikke bult op zijn arm, hele onderarm was dik zelfs. Maar hij keek er niet naar om, blijkbaar geen last van. En nu is het weer weg. Die Matice gaat echt snel ja! Stoere vent! Update Tanya: er was in eerste instantie niets mis met haar bloed en urine, maar gisteravond bleken er toch eiwitten in de urine gevonden te zijn. Dus nu is het afwachten of ze vandaag of maandag naar huis mag. Of nog later. Vooral de navelstreng baarde ze zorgen. Dus dat moet even goed in de gaten gehouden worden.
Hoi meiden Kar: fijn dat je ons op de hoogte houdt. Zou je misschien aan Tan kunnen vragen je me haar adres mag Pb-en. Ik wil haar graag een kaartje sturen. Bij FA was gister alles oke. MOeten nu wel een ronde wachten. Heb afspraak voor echo op 10aug. om te kijken hoe ver we in cyclus zijn en dan maken we concrete planning wat opstarten aan gaat. twinny
Kar, wil je haar de groeten van me overbrengen? Vind het allemaal erg sneu hoe ze haar zwangerschap door moet komen. Was alles met de kleine man een beetje goed geregeld?
Ik zal haar zeker de groeten doen en ook vragen of ik haar adres mag geven. Over Ruben, daar maakt ze zich het meeste zorgen over, omdat Marc gewoon niet zo lang thuis kan blijven. En haar moeder kan geloof ik ook niet nog 8 weken bijspringen. Vandaag en gisteren was er wel opvang voor Ruben, en ws zal Marc ook wel een tijdje zorgverlof kunnen krijgen (lijkt mij!) maar dus niet tot aan de bevalling - vreest Tan. Echt van die stress die ze nu juist niet kan gebruiken..
Pienie gefeliciteerd! Pfff doe haar van mij ook maar de groetjes Kar! En een adres voor een kaartje zou ik ook wel willen als ze dat goed vind dan.
Ik zal jullie even pb-en met het adres. Tanya is weer thuis! Maar nu met thuis-monitoring. Dus ze moet volledige bedrust houden, mag alleen naar de wc en douche. Verder niets. Elke dag controle (ctg & bloeddruk) en elke week naar het zh voor uitgebreidere check-up -ook bloed, urine etc. En elke 2 weken een groeiecho. Mocht het niet verbeteren, dan wordt ze bij 37 wk ingeleid. De placenta, en navelstreng, begint gewoon slecht te functioneren en het is nog niet duidelijk waarom. Kan beginnende zwangerschapsvergiftiging zijn, maar ook door vermoeidheid komen. Of iets anders natuurlijk. Ze wordt in ieder geval erg goed in de gaten gehouden nu. Dat is wel een opluchting. En alle mogelijke hulp die er te krijgen is wordt nu ingeschakeld. Marc heeft maar recht op 3 wk zorgverlof.. Iedereen geloof ik. Ik denk en hoop dat Tanya binnenkort zelf weer even haar verhaal komt doen hier!
Hihi, hier ben ik! Tis wel een heel lang verhaal (sorry!) maar wel het volledige verhaal. Kar, ontzettend bedankt voor je luisterend oor de afgelopen dagen en de komende tijd en het posten hier van de updates! ================================ Gisteren had ik een groeiecho omdat de gyn zich zorgen maakte om de groei van de kleine ivm mijn vele en snelle afvallen. Vandaag zou ik dan op controle moeten bij mijn eigen gyn. Gisteren dus die echo. Ze kon eerst het hoofdje niet goed meten omdat uk al vrij diep lag. Het ging nog net. Hoofdje kwam uit op 32 weken 1 dag (ik was gisteren 31 weken 5 dagen). Daarna heeft ze het beentje gemeten en die kwam ook uit op 32 wk 1 dag. Toen was ik eigenlijk al gerustgesteld, wist ik veel... Daarna deed ze het buikje meten en dat heeft ze wel 10x gedaan. Het buikje kwam steeds overeen met 29 weken 1 dag, te klein dus. Ze zei dat als het buikje achter begint te lopen qua groei dat dat 1 van de 1e tekenen zijn dat de kleine te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Ze heeft, ondanks dat de gyn dat niet aangevraagd had, een dopplertest gedaan. Hierbij meten ze de bloedstroom in de navelstreng. Deze waarde bleek te hoog te zijn wat betekent dat de bloedstroom verminderd was. Ze zou gaan overleggen met de gyn. Dus wij weer wachten in de wachtkamer. We kwamen bij een andere gyn. Die deed ook weer mijn bloeddruk meten (nog steeds niet te hoog) en mijn buik voelen. Daarna op de weegschaal, ik was een hele kilo kwijt. Ze wilde me meteen op laten nemen. Ik zou een volledig bloedonderzoek krijgen, die dag 2x een CTG en ook een urine onderzoek. Dus wij werden naar boven gestuurd, eigenlijk niet goed wetende hoe of wat. Ik wist niet hoe lang ik moest blijven, wat er nou precies aan de hand was en of het gevaarlijk was. Boven op de verlosafdeling werd ik er ook niet veel wijzer van. CTG was goed (ze zeiden zelfs zéér goed voor 32 weken). Ik kwam op een zaal terecht en er werden gewoon tegenstrijdige dingen tegen me gezegd. De 1 zei dat ik de volgende dag naar huis mocht, de ander had het weer over maandag. De 1 zei dat het door het afvallen kwam, de ander zei weer dat het spontaan was, over de maagsonde waren ze het ook niet eens. Affijn, ik werd er niet wijzer van, eerder ongeruster. 's Middags weer een CTG (was weer goed), bloeduitslagen bleken ook goed te zijn en in mijn urine was eiwit gevonden (nog steeds geen idee wat dat nou precies betekent). Bloeddruk was nog steeds 100/60. Ik kreeg volledige bedrust, mocht er alleen uit om naar de wc te gaan of te gaan douchen. Ondertussen was ik heel erg emotioneel, zat steeds te huilen, en wist gewoon niet meer waar ik het moest zoeken. Ondertussen ook nog eens knallende koppijn gekregen en rugpijn van al dat hangen in bed. De verpleegkundigen zeiden steeds dat ze zouden overleggen met een gyn over hoe en wat. Pas 's avonds om 22.30 wist ik ietsjes meer. Ik zou vanochtend weer urine moeten inleveren, weer aan het CTG moeten. Ze hadden het ook over thuismonitoring. Dat houdt in dat ik naar huis mocht, maar dat er wel elke dag iemand van het zh langs zou komen om een CTG te maken. Ik ben heel emotioneel de nacht ingegaan. Ik heb non stop liggen huilen, zat ook heel erg met het praktische gedeelte in mijn maag. Marc heeft recht op max 3 weken zorgverlof (iedereen in NL trouwens), en ik zat erg met Ruben in mijn maag. Mijn ouders moeten ook gewoon werken, mijn broer heeft net een kleine gekregen en mijn schoonmoeder durft Ruben niet voor langere tijd op te vangen omdat zij doof is en hem dus 's nachts niet hoort. Om half 3 hield ik het niet meer en heb ik de verpleging erbij geroepen. Mijn hele lijf deed zeer van dat stomme ziekenhuisbed, mijn hoofd liep over van de zorgen en ik was zooooooo moe en wilde zoooooooo graag slapen! Ik kreeg een temazepam en de verpleegkundige zou in haar rapport schrijven dat ik een gesprek wilde met een gyn, samen met Marc. Op die temapzepam heb ik een kleine 2 uur onwijs vast geslapen, wat mijn hoofdpijn alleen maar erger maakte. De volgende dag dus weer een CTG (was wederom goed) en de gyn die 's ochtends kwam tijdens de ochtendrond zei dat ik zeer zeker dat gesprek nodig had. Hij zou proberen of het bij mijn eigen gyn kon en anders zou het pas 's avonds bij hem kunnen (hij heeft weekenddienst). Gelukkig kon ik rond 11 uur bij mijn eigen gyn terecht. Marc en ik hadden een hele vragenlijst gemaakt. Ik heb een half uur bij de gyn binnengezeten en ook weer aardig wat zakdoekjes versleten. De slechtere doorbloeding in de navelstreng komt van de placenta uit en heeft absoluut NIETS te maken met het afvallen van mij (dus ik hoef gelukkig geen maagsonde). Het is gewoon toeval dat het gisteren ontdekt is. Het kan een teken zijn van een hele vroege zwangerschapsvergiftiging, kan komen door te weinig rust of door mijn tromboseverleden. Het kan ook gewoon spontaan zijn. Ik kwam in aanmerking voor thuismonitoring, mits er plek was (ze hebben maar 3 plekken) en mits ik thuis volledige bedrust kon houden. Ik zou hoogstwaarschijnlijk de 40 weken niet vol maken en met 37 weken ingeleid worden. Eenmaal weer op de afdeling bleek dat er nog 1 plaatsje vrij was (halleluja). Na het invullen van diverse papieren en nadat we uitleg gekregen hadden mocht ik rond half 4 naar huis. Marc had ondertussen bij de thuiszorg al een bed geregeld (is een voorwaarde van thuismonitoring) dus staat er nu een bed beneden waar ik inlig. Morgenochtend komen ze voor het eerst thuis een CTG maken. Ook doen ze dan elke dag mijn bloeddruk meten. Elke woensdag moet ik terug naar de afdeling verloskunde en krijg ik daar een CTG, wordt ik gewogen, bloeddruk gemeten en wordt mijn bloed en urine getest en ook een gesprek met de gyn die op dat moment dienst heeft. Ik krijg elke week een dopplertest en elke 2 weken een groeiecho (elke week heeft schijnbaar geen nut). Het is te hopen dat bedrust effect heeft en dat de kleine gewoon weer goed gaat groeien. Ik mag thuis alleen maar mijn bed uit om naar de WC te gaan en te douchen, meer niet. Het valt me zwaar om thuis echt volledig bedrust te houden. Je bent echt gauw geneigd om even snel naar de keuken te lopen, of met Ruben te spelen of wat kleine dingetjes te doen. Maar dat mag dus gewoon absoluut niet. Ik mag ook nergens naar toe, zelfs niet in een rolstoel wat ik stiekem wel hoopte. Hou ik me niet aan al deze regels, dan wordt ik accuut weer opgenomen. Ik heb absoluut geen zitvlees en kan moeilijk stil zitten. Baal er ook van dat ik nergens naar toe mag, dat ik echt aan huis gebonden ben. Maar ik moet wel, die kleine in mijn buik gaat voor, zo simpel is dat. Ik zal jullie zoveel mogelijk proberen op de hoogte te houden.
Pfff stel je voor dat die man ons huisnummer had doorgegeven... Waar heb je dit gevonde trouwens? Die foto is niet de goede foto. Dat is van dat gezinsdrama van vorig jaar, toen die vader zijn 2 kids vermoordde en toen zelfmoord pleegde. Wij wonen niet in zo'n sjieke wijk hihi.
Tan, wat een verhaal zeg. Je zal er goed van ondersteboven zijn. Sorry voor mijn misschien wat voorbarige opmerking over Marc. Ik denk dat mijn vriend wat dit soort zaken betreft een hele goede baas heeft en ik dus wat naief reageerde. Kan je ook thuiszorg krijgen na die 3 weken? Zou toch moeten kunnen vanwege je kleine man? Misschien dat de ha je dar mee kan helpen. Dat stukje van internet heb ik gegoogled. Eerst was er vrij vee over dat familiedrama en toen kwam dit. Stond geloof ik op de site van de Telegraaf. Heb je wel een laptoppie? Kan je tenminste wat surfen in bed. Mutsjes breien is immers ook niets.
felicitaties voor de nu 2 jarigen. Marin zal de laatste zijn in dat rijtje. Duurt gelukkig nog eventjes.
Sverre en Aiden Van harte gefeliciteerd met jullie 2e verjaardag! Blijft toch een "gekke" dag, vandaag 2 jaar geleden was ik uitgerekend van Ruben. Yup, de laptop staat hier regelmatig op bed hihi. Vanmorgen om 9 uur zijn ze geweest voor het CTG en mijn bloeddruk, alles was goed. Ik maakte me nogal zorgen omdat ik zooooooo bang ben dat die kleine uk komt te overlijden in mijn buik. Voelde em meteen minder bewegen. Maar de verpleegkundige zei dat als het CTG goed is dat dat een garantie is dat de kleine uk het nog minimaal 24 uur goed doet. Daar hou ik me dus maar aan vast. Lief dat jullie allemaal zo meeleefden (hier en op hyves)! Doet me wel goed. Gisteren ben ik al achter thuiszorg aangegaan. Thuiszorg zit in de AWBZ en dus heb ik daar recht op. Maar ik moet dan bij de gemeente zijn en kan daar dus pas weer maandag achteraan. In eerste instantie zou het gaan om huishoudelijke hulp, om Marc een beetje te ontlasten (want tja, het blijft een vent natuurlijk hee, en die zien gewoon bepaalde dingen niet en kunnen dingen ook niet combineren hihi). Mijn ouders hebben vanaf woensdag 10 dagen vakantie en zijn dan op de camping (dat hadden ze al geregeld voordat deze hele toestand begon). Ze komen dan overdag hiernaartoe om voor Ruben te zorgen. Zo kan Marc weer wat verlofdagen sparen en gewoon gaan werken. Hij heeft nu ook zijn PC thuis staan en probeert zoveel mogelijk thuis te werken (hij is staalbouwkundig tekenaar), zodat hij ook weer verlofuren kan sparen. Zijn werkgever is heel meewerkend en doet ook absoluut niet moeilijk gelukkig. De vorige keer toen ik tijdens en na die inleidingen zoveel in het zh lag deden ze gelukkig ook niet moeilijk. Ik krijg van al dat bedhangen wel ontzettende last van mijn rug! Maandag ook maar even de fysio bellen of ze wat oefeningen hebben die ik in/op bed kan doen.
Koeky Welkom terug van vakantie! Hoop dat je lekker hebt kunnen ontspannen! Jekkia Jeetje, wat naar van je vriendin! Gelukkig kan je haar zo een beetje helpen. En wauw, wat goed van Matice! Ben benieuwd wat die plek bij Ravens voetje is. Twinny Fijn dat het gesprek bij de FA goed was. Voor je het weet is het 10 augustus. Wanneer gingen jullie op vakantie? Pienie Alsnog gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je grote kleine man! Verjaardagen Ik ga het allemaal maar gewoon over me heen laten komen. Ik heb elke woensdag dus controle in het zh, en heb net op de verjaardag van Ruben een groeiecho. Maar alles is 's ochtends gelukkig. 's Middags moet de visite maar voor zichzelf zorgen hoor. Marc moet dan wel alles alleen versieren hier beneden, maar ach. Maar ik ga die ochtend dus wel mooi zingend Rubens kamer op hoor! Ik had van de week de foto al bewerkt voor op de taart van Ruben, dus dat kan ik ook al bestellen bij de Hema. Lang leve internet, er kan tegenwoordig zoveel digitaal hihi. Mijn eigen verjaardag ga ik lekker niet vieren (3 aug), heb daar nooit zo'n zin in en nu heb ik een goed excuus, hihi. En ik heb nu ook tijd om eindelijk alle digitale foto's uit te zoeken en fotoalbums bij te werken enzo. Zo zie je maar, ieder nadeel hep zijn voordeel