Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hoe heeft zuslief gereden in Etten-Leur? G. is nog gaan kijken... vrijdagavond geloof ik

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    He wat leuk!

Lein heeft het keurig gedaan, hele goede rally gereden met alleen een flinke deuk in de deur aan haar kant.
    Eindelijk stond ze dan zaterdagavond op het finish podium van haar thuisrally!!!

Is G. naar het G4 circus gaan kijken?? of heeft hij ook de rally gezien?
    Volgens hubbie hier was daar niet veel aan, grote flop

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    geen idee, weet alleen dat ze bij een grote rotonde hebben staan kijken

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Dat kan wel eens goed de rotonde bij de start geweest zijn.

Jammer dat hubbie daar pas was toen het al donker werd, nu kan ik het publiek niet zien op de foto's, dikke kans dat hij er ergens op staat:D

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    helemaal vergeten; super dat ze op het podium stond!!! dit jaar een goede combi dus!

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Zo eerste Rianne vrije dag zit er al weer bijna op. Ga zo Rianne maar weer ophalen van het KDV. :) Voor"tuin" is gedaan morgen de achtertuin. En niet te vergeten de tractatie voor op het KDV in elkaar knutselen.

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Heb altijd een beetje 't gevoel dat ik hard moet werken als Rianne op het KDV zit en ik thuis ben.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wat heb je gemaakt Koek?

ik een taart van stevig papier en daar zit een bumba cakereepje in en een roltoeter er boven op... leuk 12 kids aan het toeteren :D
    Moet alleen nog even in een leuk cellofaan papiertje doen met veel confetti

hier 1 kdv dag voor Sam en dan idd tijd om grotere dingen te doen. Nu de kast opruimen ofzo heeft toch geen zin

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Kar Even goed luisteren naar een dame die geen rust wilde nemen en nu wel gedwongen is ;). Fase of niet, het is gewoon heel erg zwaar nu. Je bent bijna 30 weken zwanger èn je hebt een peuter die niet wilt slapen. Probeer inderdaad aan de bel te trekken bij het CB, en anders de HA! Denk goed aan jezelf meis, anders zit je zelf straks in dezelfde situatie als ik in zit! Gelukkig heeft Ruben nu geen slaapproblemen meer. Maar toen in het najaar duurde die "fase" 4 maanden, en het is echt heel slopend! Ik hoop zo voor je dat Sverre weer heel gauw 12 uur per nacht gaat slapen en als het even kan ook 's middags weer een paar uurtjes gaat slapen. Slaapt hij wel 's middags als hij op het KDV is of daar ook niet? En ook al is je werk niet af, als je het niet meer trekt moet je echt de ziektewet in hoor!

Zanoni Van harte gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je grote meid!

Marloes Leuke foto's van Thom! Het pasgeborene is er echt al af joh, jeetje wat gaat dat hard!

Monique Die "angsten" wbt de bevalling beginnen nu hier ook weer erg de kop op te steken. Schoot net door me heen dat ik misschien nog wel eerder moet bevallen dan jij! Of tegelijkertijd, kan ook nog. Gaaf dat Rianne zo goed in haar eigen bedje slaapt! Vorige week belden ze van de Prenatal dat Ruben zijn nieuwe bed binnen is, maar hij staat daar nog. Eerst moet de babykamer helemaal geschilderd zijn, zodat het oude bedje weer terug kan. Puur uit ruimtegebrek hoor. Ben heel benieuwd hoe Ruben gaat slapen in zijn nieuwe bedje!
    Leuke taart heb je gemaakt!

Koeky Dat gevoel had ik dus ook altijd. Zodra ik mijn handen vrij had omdat Ruben een dagje bij opa en oma was, of als hij sliep, moest ik ook altijd van alles doen. Net of je die tijd echt MOET benutten, alsof je geen tijd voor jezelf mag hebben. Zal wel iets moeder-eigen zijn denk ik hihi.

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Zo, nu over mij. Lief dat jullie zo meeleven. Mijn schoonmoeder heeft zaterdagmiddag Tygo opgehaald en mijn ouders zijn gisteren bijna de hele dag geweest. Mijn vader en Marc hebben de babykamer grotendeels geverfd en mijn moeder heeft voor Ruben gezorgd en wat aan het huishouden gedaan. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk op bed te liggen. Maar door al dat bedhangen krijg ik nòg meer last van mijn rug (had de bekende zwanger-rug-kwaaltjes) dus heb ik vandaag de fysio gebeld waar ik in januari ook was. Fysio-meneer komt donderdag hier aan huis. Het valt me echt zwaar om rust te nemen. Soms is het wel lekker om niets te mogen (denk aan koken, wassen, boodschappen, dat soort dingen), maar ook erg moeilijk. Ruben is gek van voetballen. Ik kan/mag dus ook niet op die manier met Ruben spelen. Ook mis ik gewoon het buiten onder de mensen zijn, het wandelen, zelfs het uitlaten van Tygo. Mijn wereldje is ineens een stuk kleiner geworden:(. Gisteren had ik het psychisch effe moeilijk omdat ik zo bang ben dat bedrust niet helpt en dat de kleine binnen nu en enkele weken geboren MOET worden. Gelukkig zijn de CTG's en mijn bloeddruk elke dag nog goed. Als de CTG goed is is dat een 24 uurs garantie, dan blijft de kleine het zeker nog 24 uur goed doen. Kleine is ook nog goed actief (soms tè hihi). Ik ben ook ontzettend moe, net alsof alle moeheid er nu in 1x uitkomt ofzo. Gisteren ook veel last gehad van buikkrampen, want door de weinige beweging die ik nu heb heb ik ook nog eens last van obstipatie. Er is wel 1 voordeel aan alle bedrust, ik heb 's nachts geen last meer van been/kuit/voetkrampen:D!

Overmorgen moet ik weer in het ziekenhuis zijn, om 10 uur. Er zijn 3 vrouwen die thuismonitoring krijgen en ze hebben mijn gelukkig als laatste gezet, anders had ik al om 8 uur in het ziekenhuis moeten zijn. Ik ben de enige die al een kindje heeft, dus vandaar dat ze mij als laatste gezet hebben. Wij hebben 's ochtends gewoon iets langer nodig om gereed te zijn dan iemand die geen kids heeft. Ik krijg woensdag weer een CTG, wordt mijn urine gecontroleerd, mijn bloeddruk, gewicht en als het goed is ook bloed. Krijg een echo waarbij ze de navelstreng gaan meten (de dopplertest) en een gesprek met de gyn. Marc zet mij af op de afdeling en gaat dan met Ruben iets leuks doen. Het is geen doen voor dat manneke als hij er de hele tijd bij is, omdat het zo'n 2 a 3 uur zal duren.

Ik hou jullie op de hoogte!

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hoi hoi

Zo boodschappen zijn in huis. Rianne ook :) de chaos is er al weer :S. Morgen achtertuin en de huiskamer dweilen/stofzuigen :D ow en nog ff achter m'n naaimachientje :D Ben een jurk voor mezelf aan 't maken. Misschien nog ff naar de markt. :) Ow en naar de hema. *schaam* moet nog ergens een taart vandaan toveren ook. Pffffff :S Qua traktatie nog niks gemaakt straks beginnen. Dan zal ik een foto showen :D. Hoop dat 't een beetje gaat lukken :D

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

typ zo nog wel ff verder maar manlief staat te zwaaien. Eten is klaar :D

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Je bent goed en druk bezig Koeky!

Was ik nog vergeten te vertellen in mijn ellenlange verhaal. Door al dat bedliggen wordt ik juist nòg misselijker. Had zo gehoopt dat door alle rust dat spugen en misselijkheid eens op zou houden, maar helaas...

Vanmiddag ook nog achter thuishulp en de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) aangezeten. Heb er waarschijnlijk geen recht op, omdat ik getrouwd ben. Marc is mijn mantelzorger en dan heb ik dus volgens de wet al voldoende hulp. Maar ja, Marc moet straks ook weer gewoon gaan werken (kwamen er gisteren ook nog eens achter dat hij maar recht heeft op 2x het aantal uur dat hij in een week werkt, dus 80 uur in zijn geval). Ze zouden formulieren opsturen die we dan in moesten vullen. Dan zouden ze op gesprek komen. Ik hoop maar dat ik recht heb op wat uurtjes, al is het alleen maar om Marc een beetje te ontlasten.

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    @ Moon, zag al op hyves dat Mirthe goed had geslapen in haar nieuwe bedje! Hoop dat het vannacht ook goed gaat!
    Super dat Lein op het podium stond! Goed gedaan!

@ Karlijn, bedankt voor de felicitaties!
    Kun je echt niet gewoon de ziektewet ingaan? Moet je echt eerst alles afmaken? Als het niet gaat, dan gaat het niet he! Je moet aan jezelf EN je kinderen denken!!

@ Twinny, bedankt voor de felicitaties!
    Welke dierentuin zijn jullie geweest?

@ Koeky, niet teveel doen he, anders moet je straks weer op vakantie! Gewoon ook even lekker genieten als Ri op het KDV zit!!
    Wat ga je maken voor een traktatie?
    Doe je goed zeg! Manlief die het eten verzorgd!

@ Marloes, de traktatie is leuk geworden!! Zullen de leidsters van het KDV leuk vinden al die roltongen :D

@ Tanya, bedankt voor de felicitaties!!
    Succes morgen in het ZH. gelukkig zijn de CTg's steeds goed!!Het is Zo raar geregeld hier he, met de zorg. Tuurlijk als er mantelzorgers zijn dan kan ik begrijpen dat er geen/minder zorg gegeven wordt, maar ze moeten wel iedereen apart gaan beoordelen en niet gaan zeggen, je bent getrouwd, dus zoek het zelf maar uit!

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Marloes, dit jaar had zuslief idd een goed stoeltje gekozen!!
    En wat een gave traktatie heb jij gemaakt!

@Koeky, waarom zou jij ook niet een keer mogen relaxen dan als ze op KDV is??
    En wat heb je gemaakt??

@Tanya, he ja wij komen nu hoogstwaarschijnlijk bij elkaar in de buurt te zitten.
    Je mag ook voor hoor, ik wacht nog wel even;)
    Bedje en verbouwen komt bij jullie ook nog helemaal goed.

Kan me voorstellen dat bedrust heel moeilijk is, maar doen hoor, als beeb straks daardoor helemaal gezond op de wereld komt ben je blij dat je het gedaan heb
    Trouwens belachelijk he al die verlofregeltjes, je man zou gewoon thuis moeten kunnen zijn in zo'n situatie

@Noni, Mirthe heeft idd keurig in haar nieuwe bedje geslapen, straks weer proberen!

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    wilde wat schrijven maar weet ff niet meer wat. zit er beetje doorheen geloof ik. morgen weer een dag......

twinny

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hee lekker druk hier! :) Gezellig! :)

Marloes, wat een gave en creatieve traktatie zeg!
    Sverre had van de achterbuurvrouw een 'rupsje nooit-genoeg' gekregen: bollen piepschuim, rood koppie en groen lijfje, op mooie groene bladeren. En daarin heb ik spiesjes gestoken met druif, aardbei en een spekkie. Ze hebben er van gesmuld! Ik zal een foto op hyves zetten binnenkort.

Monique, wat goed van Mirthe in haar nieuwe bed! :)
    Sverre heeft toevallig vanmiddag een klein dutje in zijn nieuwe kamer gedaan (die nog maar half af is, geen idee waarom Alex nu opeens zo'n haast maakt met hem overleggen...), schijnt goed te zijn gegaan. Vooral omdat hij al slapend neergelegd werd volgens mij...

Ik ben helaas afgewezen voor de baan waar ik vorige week op gesolliciteerd heb. :( Vind 't echt super jammer. Bovendien heb ik vandaag te horen gekregen dat ik maandag of dinsdag al een nieuwe kamergenoot krijg - ze is de secretaresse van mijn baas dus opeens zit ik op een secretariaat, niet echt handig. Ennn wat mijn baas wilde regelen voor mij qua nieuwe aanstelling gaat ook niet lukken.
    Kortom, een beetje een K**dag vandaag.

Twinny, ik kan me dus even goed voorstellen hoe je je voelt...

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Tanya, wat raar dat je juist misselijker wordt nu! Ik had gedacht dat dat ook minder zou worden. Vreemd hoor. En ik hoop van harte dat de fysio iets voor je kan doen. Lijkt me niets als je móet rusten en daardoor weer nieuwe pijntjes krijgt.
    Ik kan me ook wel voorstellen dat je je enorm veel zorgen maakt over je ukkie. Het was ook nogal een schok zeg. Neem de tijd om daar even mee in het reine te komen he?! Gelukkig houden ze je goed in de gaten. En wellicht dus geen septemberbaby... ?

19. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hihi, nee ik hoef niet voor hoor. Van mij mag die kleine zo lang mogelijk blijven zitten, in de buik is nog altijd beter nu dan buiten de buik.

20. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nee dat denk ik niet. Blijf wel hopen, gewoon dat de kleine weer goed gaat groeien. Blijf dat voorgevoel nog steeds houden dat ik overtijd ga lopen. Maar ja, ik en voorgevoelens hè ;););)
    Hele dikke knuffel voor jou meid. Ik hoop dat het slapen van Sverre op zijn nieuwe kamer die half af is een stimulans is voor Alex om hem snel helemaal af te maken!

Twinny Ook voor jou een hele dikke knuffel!

Deel Deze Pagina