Ooohhh grrrr! Krijst Rianne ook altijd zo als je de kamer af gaat? Gisteren was Sverre ook weer bezig. En hij wéét gewoon dat hij Alex niet hoeft te roepen. Hij roept altijd 'mama..mama..' en als dat niet helpt wordt het 'mama Karlijn.. mama Karlijn..' en dan 'Karlijn..Karlijn..'. Gisteren kon ik het na een half uur niet meer aan en ben ik maar weer bij hem op zijn kamer gaan zitten. Toen sliep hij wel binnen 5 minuten. Maar hij moet het gewoon alleen kunnen! Vanavond ga ik gewoon Pepper uitlaten als hij weer zo doet. Dan hoor ik het tenminste niet. Verder heeft hij wonderbaarlijk goed geslapen in zijn nieuwe kamer! Hij heeft één klein huiltje gedaan maar is uit zichzelf weer verder geslapen. En vanochtend was hij zó trots. 'Ik daar slaapt!' zei hij telkens. Hij is trouwens ook goed op weg naar 'zindelijkheid'. Hij plast iedere dag tenminste 2 keer op de wc of 't potje. Zooooo grappig, hij zit dan enórm te persen! Loopt helemaal rood aan! En dat koppie als er dan plas komt! We zullen zien hoe het gaat, we proberen niets te forceren, volgens mij worden ze zindelijk als ze er aan toe zijn. Maar, het begin is er!
gaaf karlijn dat Sverre fijn geslapen heeft in zijn bedje. Betekend dat dat jij vanacht ook beetje rust gekregen hebt? En al bezig met zindelijk worden.....pppffffffff daar heeft Zoë echt nog geen notie van!! Ze zegt wel dat ze aan het poepen is, maar dan is ze al bezig.....plassen merkt ze volgens mij niet eens! twinny
Hier wordt eigenlijk altijd papa geroepen. haha ook snachts Papa is nogal snel omgekocht. Ik ook wel hoor maar probeer me groot te houden. We gaan een groot bed proberen. Weet niet of het werkt maar dat zien we wel weer. Zindelijk, nou ja Rianne vind 't wel allemaal vies. Dus als ze zonder luier rent en ze doet wat dan is het gillen geblazen. Dus nu gaan we zo'n bril met trappetje kopen voor d'r. Ik wou nog wat zeggen maar kweet het niet meer. Ik ben even weg naar de chiropractor. Oww ja op vakantie heeft ze wel 1 keer op de wc gepoept
Kar Fijn dat Sverre zo goed geslapen heeft vannacht! Heb je nou ook een beetje kunnen bijtanken? Nu moet Alex wel Sverres kamer afmaken, er is nu een hele goede reden! Goed idee om Pepper dan uit te gaan laten als hij weer gaat huilen, kan je er ook niet naar toe. Ik ging altijd stofzuigen, dan hoorde ik hem ook niet hihi Koeky Is Rianne nog laat gaan slapen? Eef Ik weet niet of je nog meeleest, maar iig gefeliciteerd met de 2e verjaardag van Demelza! Zindelijkheid Ruben vindt het ook leuk om op het potje en de WC te zitten, maar hij doet er nog niks op. Wel merkt hij het als hij bloot buiten loopt (doen we als het zo warm is, lekker in zijn bote poeperd). Dan blijft hij echt stil staan, wijst naar zijn plassertje en gaat dan plassen. CTG en bloeddruk waren weer in orde vanmorgen. Gisteren schrok ik wel even want tegen het eind van de ochtend zag ik ineens allemaal lichtflitsen en had ik 10 minuten stevige hoofdpijn . Daarna was alles weer goed. Vandaag enorm veel last van de rug en overgeven ook nog (leuke combi ook...). Wordt weer een echte spuugdag vrees ik
hier net als bij jou Tan, heel leuk op de wc en op het potje, maar er komt nog niks uit! Super dat de CTG en je bloeddruk goed waren!!! zou wel fijn zijn Karlijn, 2 ipv 3 kindjes in de luiers!! super van Sverre!!!
vandaag mijn eerste Van Dale gekocht! Is een beeldwoordenboek voor kindjes, staan alle woorden in, die ze zouden moeten kennen en gebruiken als ze naar de basisschool gaan, en aangezien wij een stil mannetje hebben, leek me dit wel een handig boek. Worden alle woordjes met een versje, liedje, gedichtje uitgelegd... ben benieuwd!!!
De jarigen weer gefeliciteerd! Ben daar nooit zo goed in wat onthouden betreft. Tan weer even goedgekeurd. Wel eng hoor, die hoofdpijn. Groot bed: ik volg het hier gespannen hoe het met jullie kroost gaat in het grotere bed. Voor Marin komt er straks een kleuterbed. Ben benieuwd of ze er ook daadwerkelijk in blijft liggen en hoe vroeg ze naast ons bed komt staan. Hoe doen jullie dat? En heeft de inhoud van de kasten al in de slaapkamer de vloer bedekt? Zindelijk worden. Hier gaat Marin standaard voor en na het slapen met een verkleiner op het toilet. Ze weet dan altijd wel te plassen. Een aantal keren heeft ze ook al gepoept op de wc, maar het bad heeft dan toch nog de voorkeur. Ook al vindt ze het wel erg vies als zo'n bruine jongen in het badwater ligt.
Hallow! Ik ben er ook weer. pffff ben begonnen met knutselen. En we hebben vandaag een "groot" bed gehaald. Morgenochtend gaan we die neerzetten en kijken wat ze doet. Ben benieuwd.
Das wel handig zeg zo'n van dale. Goeie om te onthouden als iemand nog vraagt wat ze wil voor d'r verjaardag .
Wij hebben kinderbeveiliging op de lades en kasten gezet. Wil niet het risico lopen dat hij de kasten als klimpaal gaat gebruiken (want dat zou hij gaan doen!) en er dan vanaf sodemietert. aan de binnenkant van zijn deur zit een ronde knop, die hij zelf (nog) niet open kan krijgen. En natuurlijk straks standaard de traphekjes voor beide trappen dicht. Wij zijn straks voornamelijk benieuwd hoe vaak we hem slapend náást zijn bedje gaan aantreffen hihi. Hoe is het met je enkel?
Hihi, jij bent dus ook zo'n freubelkont! Ik heb vanmiddag de geboortetraktaties en kaartjes voor eraan gemaakt. Ben ook heel benieuwd hoe ze gaat slapen in het grote bed! Wel effe laten weten hè?
wat een gaaf jurkje zeg! Karlijn Gefeliciteerd met Sverre's 2e verjaardag! Kim jij ook gefeliciteerd met Aidans 2e verjaardag! alle andere jarige jobjes die ik ben vergeten ook van harte gefeliciflapstaart!! Tan poeh, heel veel succes en sterkte met je volledige bedrust. Hoop dat de kleine hierdoor weer goed gaatgroeien en je ook hopelijk een beetje van het ziek zijn af komt. Ben door alle drukte nogsteeds niet met Raven naar de dokter geweest voor haar voet. Ze zegt nogsteeds 2-3x per dag dat het daar pijn doet maar ze loopt wel normaal op de voet. Het is nog wel steeds beetje rood en wat dikker. Donderdag maar weer een poging wagen... Matice krijgt boven 3 tandjes door, wou dat hij eens in slaap viel (al dagen aan de gang en tuurlijk weer lekker erg vroeg wakker, kom bijna nergens meer aan toe :x) Welk spul hielp daar ook alweer goed tegen?
@Kar en Koek, wat vervelend joh dat jullie kids niet willen slapen, lijkt me zo vermoeiend voor jezelf ook. Maar wie weet gaan de nieuwe bedden er verandering in brengen. @Zindelijkheid, knap van de kindjes die er al iets van beginnen te snappen! Mirthe gaat wel op het potje maar dan om te spelen en met kleren aan, ze zegt wel poep maar slaat nergens op Op de wc krijg ik haar niet. Poepen kruipt ze tegenwoordig weg maar plassen voelt ze volgens mij echt niet @Marloes, babbelt Sam nog niet echt?? @Mamamarin, hi hi poepen in bad, doet ze dat standaard ja?? @Jekkia, voor de tandjes was dentinox of niet??? hi hi wat vergeet je dat snel zeg @ Nieuwe bed. Hier gaan we echt juichen, is gewoon super gegaan Gisteravond is hubbie er 1 keer bijgeweest en ik 1 keer maar daarna heeft ze keurig geslapen tot vanmorgen 8.00 Vanmiddag even een krijs maar daarna niet meer gehoord Vanavond legt hubbie haar weg en ik zeg ineens uurtje later, heb jij haar nog gehoord, zegt hij ook , oh nou je het zegt, die is gewoon gaan slapen Mirthe is helemaal dol op prinsessen dus heeft ook een prinsessendekbedovertrek gekregen, hebben haar dus helemaal warm gemaakt met slapen bij de prinses Die gaat elke keer vrolijk naar pses (zoals ze zelf zegt) Er uitkomen doet ze niet want ze heeft haar slaapzak nog aan, daar heb ik haar nog niet uit kunnen krijgen, dan slaapt ze gewoon niet. Ze roept dus als ze wakker is (of dit zo blijft weet ik niet, maar nu wel lekker) Had allerlei dingen al bedacht om te doen maar is dus helemaal niet nodig hi hi, echt boffen dat het zo soepel loopt nu
Monique, wat goed van Mirthe! Knap hoor. Ben heel benieuwd hoe het hier gaat als er eenmaal een groot bed is. Sverre is dus wel trots op zijn nieuwe kamer, dat is al heel wat .. Jekkia, Sverre hier zegt ook minstens 5 keer per dag dat hij pijn heeft aan zijn knie - die hij wéken geleden geschaafd heeft en waar wij allang niets meer aan zien. Dus als Raven inderdaad gewoon loopt en rent, zou ik het zelf ook nog even afwachten. Bedoel je Dentinox voor de tandjes van Matice? Dat smeer je volgens mij op het tandvlees. En dan is er ook nog iets van VSM waardoor ook de oortjes minder druk krijgen.. Chamodent? Of haal ik ze nu door elkaar...? Sterkte ermee in ieder geval! Marloes, die van Dale is inderdaad een leuk idee! Sam zal er toch tenminste een grotere passieve woordenschat van krijgen, zelfs al gaat hij niet meteen hardop praten nu. Ik onthoud hem ook! Koeky, hoe is het bij jou gegaan vanavond? Knutsel al af? Vandaag heeft Sverre zijn hele arsenaal weer uit de kast gehaald om mij naar boven te krijgen - mama ophalen, mama boven komen, mama hier zitten, mama deur op kiertje, mama kindjes buiten spelen niet eerlijk, etc. etc. . Op een gegeven moment riep hij zelfs (mijn hart brak.. ) 'Mama, ik beetje dietig' (=verdrietig). Uiteindelijk is hij wel gaan slapen zonder dat er iemand bij hem zat. Dusss we houden stug vol. Het is nu 3:00 en we hebben hem nog niet gehoord. Dus hopelijk houdt hij dit vol.
Ik vind het trouwens vies benauwd in huis. Ben er maar even uit gegaan omdat mijn heupen/bekken/rug pijn deden maar ik vond het ook WARM in bed. Zo maar weer eens proberen te slapen. Ik heb net 2 paracetamol op. Is bijna standaard elke nacht nu.. Volgende week bij de gyn zal ik het eens aankaarten. Ik krijg namelijk ook buikpijn door die andere pijnen. Ik heb ook sterk het idee dat het jochie weer in stuit gedraaid is - paar weken geleden lag hij nog keurig met zijn koppie beneden, net als zijn zus. Ben benieuwd, maandag zullen we zien!
monique: hij 'praat' wel... alleen woordjes geen zinnetjes. Het is gewoon geen kletskop zeker als hij ergens is, dan blijft het uren stil. Geboorte van broer heeft er ook invloed op gehad, voor die tijd kon hij aardig wat woordjes, daarna is het stil geweest en nu komt het weer terug. ach...hij heeft het niet van een vreemde, ik ben zelf, toen ik op de kleuterschool zat, ook naar de logopediste gestuurd omdat ik op school niks zei, alleen ja en nee.... komt vanzelf goed