Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Lekker veel geschreven hier zeg......

Tuurlijk alle jarigen weer van harte gefeliciflapstaart!!!!!!

Jekkia: wij geven Zoë nog altijd Chamodent, verlicht inderdaad ook de oren en je hoeft niet te gokken waar je het smeren moet, zijn namelijk voor de kleintjes druppeltjes (Zoë heeft pilletjes)

Las al van kindjes die op potjes gaan en in grote bedden slapen. Tjee zeg, wat wordt iedereen snel groot!! Zoë is nog niet zover, zal wel komen. ze ligt nog lekker in haar slaapzak in haar spijlenbed en dat is prima zo!!

Kar: goed dat Sverre zo is gaan slapen, zonder dat julie erbij zaten. Tis fijn hè als ze de dingen zo leuk kunnen verwoorden!!!!! Zoë is heel erg bezig met gevoelens uitdrukken. boos, blij, verdrietig etc etc en ze trekt er ook precies de goede gezichten bij!!! Zegt ze : Zoë isse blij en gaat dan hard lachen, hahaha!

Verder hier nog altijd in een enorme dip. Vandaag en morgen therapie en dan gaat me peutje met vakantie! Komt wel goed ooit.......hoop ik!

twinny

2. Koeky

Koeky Fanatiek lid

:) hier is ze vanacht een keer geweest. Geen idee van de tijd, ik was nogal ver weg en hoorde manlief gaan.

Wel de hele avond geknutselt. En ze zijn af, nou ja bijna er moet nog wat extra's in. haha zal ff foto uploaden :D

Voor alle Dora verslaafden vast heel herkenbaar.
    Bekijk bijlage 4100

Tis Rugzak met daarin kaart. In de rugzak zitten een dorakoek en rozijntjes, misschien dat ik er nog een ballon bij doe ofzo. Voor de leidsters bak ik muffins en die versier ik met princessenglazuur en "confetti" en discodip. Voor de overgang naar de peuters haal ik voor de leidsters waarschijnlijk een ijsbon hier bij de locale ijswinkel. Maar dat doe ik voor hun later pas als ze weer terug zijn van vakantie. Op kaart staat trouwens tekst dat ze jarig is en overgaat.

pff kep wel een blaar van de schaar :(

3. Koeky

Koeky Fanatiek lid

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Even snel een berichtje van mij, kom hier eigenlijk nooit meer. Maar ik wilde toch even de juli 2007 kindjes feliciteren.
    2 jaar!

Sorry voor alle kindjes waarbij ik te laat ben (zoals Sverre... sorry... waren een weekend naar U2 in Parijs...).
    Hoop dat iedereen een hele fijne verjaardag krijgt/heeft gehad!

Enne... Jekkia... ik vind het erg jammer dat je niet reageert op het mailtje. Je mag ook naar 1 van de anderen reageren, maar laat alsjeblieft iets weten over het lootjestrekken. Het zou erg sneu zijn als straks 1 kindje niets krijgt.

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hihi, van zo'n avontuurlijke klimgeit heb ik de vrouwelijke versie hahahaha. Marin gaat ook altijd bij het schuine deel de glijbaan op en via de trap er weer af. Hartkloppingen krijg je daar van.

Enkel is eigenlijk knudde. Er zit nu wel wat een vochtbult aan de buitenkant, maar er is verder geen verkleuring te zien. Heb er over nagedacht om er toch even naarte laten kijken, maar ik denk dat ik het eerst nog even aankijk. Heb de opties bekeken van wat ze eventueel kunnen doen: a. foto's maken ==> geen optie met buik. b. tapen ==> lekker handig als je de hele tijd alleen met het meiske thuis bent en niet eens even vlot kan douchen; ook lekker bevorderlijk voor rug.
    Ik kijk het dus nog even aan en koop voor op vakantie wel even zo'n steunsok.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Oh Koek, wat heb je daar een klus aan gehad! Maar wel errug leuk!

Ik zag ook nog een fantastisch jurkje voorbij komen. Ben je coupeuse ofzo? Er zitten wat ingewikkelde stukken bij zeg.

Tan morgen weer grote check-up. Hoe was de ctg vanmorgen?

7. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Koeky Leuke knutsels! Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Marloes Hier ook geen prater hoor en al helemaal geen zinnen! Hij kàn het wel, maar heeft er gewoon geen zin in. Maar vorige week zei hij ineens "Tygo plaats", toen de hond naar zijn plaats moest. Of "prullenbak" of "mag niet". Dus hij kàn het wel maar doet het gewoon niet. Ach, komt wel goed.

Twinny Knuffel voor jou! Is er geen reserve-peutje waar je terecht kan straks? Voor als je het echt effe nodig hebt? Je mag me ook altijd PB-en dat weet je!

Jekkia Kan me heel goed voorstellen dat je het giga druk hebt nu! Je hebt ook nog eens de zorg voor 2 extra kindjes nu. Ik zou gewoon die plek op de enkel van Raven goed in de gaten houden. Zolang ze er nog mee rond kan rennen en niet tè veel pijn aangeeft... Pas jij ook een beetje op jezelf? Dat spul heet inderdaad Dentinox of Chamodent. Wij gebruiken zo af en toe ook nog steeds Chamodent

Monique Gaaf dat het slapen goed gaat zeg! Ik hoop dat dat volgende week (ergens) ook gaat gebeuren hier!

Kar Pfff je was dus vannacht weer wakker... Hier was het ook erg benauwd, heb heel de nacht niet onder het dekbed gelegen. Is Sverre de rest van de nacht nog stil geweest?

Femke Owja, dat ken ik, de glijbaan achterstevoren gebruiken. Maar dat heeft hij van zijn moeder hihi. Ik was vroeger net zo, ik was een echt jochie qua avonturen en klimmen enzo. Naar mijn weten mogen ze wel foto's maken van je enkel, dan krijg je een loodschort voor je buik. Wel goed in de gaten houden hoor, voor je het weet ben je verder van huis!

Hier vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de controle. Marc besloot op het laatste moment dat hij toch nog meewilde waardoor Ruben dus ook ineens mee moest. Eerst aan het CTG gelegen, en die was weer goed. Bloeddruk ook netjes (100/65, maar nog wel laag voor mijn doen) en urine had 1 plusje wat betekent dat er nog steeds eiwit inzit. Maar zolang ik geen hoge bloeddruk heb is dat niet alarmerend. Zodra de bloeddruk te hoog wordt en dan in combi met dat eiwit zou ik meteen moeten blijven. Maar dat was dus niet het geval. Daarna naar de poli voor een dopplerecho. De beeb lag nu in stuit (ik voelde en hoorde hem tijdens het CTG draaien en toen was het hartje weg) met wederom zijn voeten naast het gezicht. Ze heeft de kleine niet gemeten, dat doen ze pas volgende week omdat het vorige week nog gemeten is. Ze heeft ook de dopplertest gedaan. Die was nog wel boven de lijn, maar niet meer zo hoog als vorige week. Lijkt er dus op dat al dat bedrusten inderdaad werkt! Kijk, dan weet ik tenminste waarvoor ik het doe, dat het helpt en maakt het ietsjes pietsjes minder moeilijk. Daarna naar de gyn en die was ook wel tevreden. Tegen verwachting in was ik wéér afgevallen, nu bijna een kilo in een week tijd. Had ergens wel gedacht dat ik aangekomen zou zijn omdat ik helemaal niks uitvreet op een dag hihi. Ik heb nog minstens een week thuismonitoring en volledige bedrust. Sowieso tot aan de groeiecho volgende week. Ruben was best vervelend tijdens het zh-bezoek. Van alles uit lopen vreten, alle kasten opentrekken en zich constant stoten waardoor het weer krijsen was... Heb Marc ook maar even vriendelijk verzocht of hij het de volgende keer ietsjes eerder wil laten weten dat hij mee gaat, zodat we nog oppas kunnen regelen (we hadden namelijk afgesproken dat hij ondertussen boodschappen zou doen). Volgende week komen mijn ouders oppassen als we weer moeten.

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nee hihi, die was dus vandaag, is elke woensdag. Verslag staat hierboven ;)

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Kar, ben ook benieuwd hoe het bij Sverre gaat
    Maar wij hadden idd ook Mirthe enthousiast gemaakt over haar kamertje, da's wel goed geweest!
    He wat goed dat hij is gaan slapen!!
    En volhouden idd, hoe moeilijk me dat ook lijkt

Vervelend dat je zo slecht slaapt, herken het wel hoor
    Je trekt dan ook niet bij en rust niet echt goed uit

@Marloes, komt idd vanzelf goed hoor
    Was vandaag bij Cb en daar werd er hier nog niet eens naar gevraagd, dus op deze leeftijd is het hier ook nog niet zo belangrijk.
    En hij heeft het dus niet van een vreemde hi hi

@Twinny, dikke knuff en hoop dat er snel een einde komt aan je dip

@Koek, wat een leuke traktatie is het geworden!!

@Evelieveling, jij ook nog van harte gefeliciteerd met Demelza!

@Mamamarin, eigenwijze bikkel hi hi
    Maar je redenatie kan ik me dan weer wel in vinden.

@Tanya, bedrust is dus echt goed voor je!!
    Gek idd dat je nog wel afvalt, maar je spuugt ook nog steeds he

Hoe is het met de lengte's en gewichten van jullie kids??
    Hier kreeg ik vanmorgen ineens een waarschuwing dat als Mirthe zo doorgaat ze de volgende keer te zwaar zou zijn:$
    Ze is altijd te licht geweest, nu heb ik haar aan het eten gekregen is het weer niet goed, *zucht*

Ze was 91,2 cm en 14 kilo, is dat zo extreem???

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Oeps, mag ik me beroepen op de bekende zwangerschapsdementie?

Wat ontzettend fijn dat die dopplertest al beter is. Is toch wel ff heel erg belangrijk. Dan zal die groeiecho vast en zekr ook een stuk positiever uitvallen in vergelijking met de vorige.

Ik krijg met 34 weken ene groeiecho, maar dan om de tegengestelde reden. marin was met 34 weken al voor een deel 40 weken. Uiteindelijk liep ze gemiddeld een dikke 2 weken voor op schema. werd dan ook een reus van 55 cm. ben benieuwd hoe dat deze keer zal zijn. ook word ik over anderhalve maand gecontroleerd op suiker.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    91,2 cm en 14 kilo is echt niet te veel hoor. Zal anders wat worden hier.
    In principe redeneren ze zo dat een peuter in 1 jaar maximaal 2 kilo mag aankomen. Marin was de vorige controle ook 1 kilo aangekomen en "mag" eind augustus dus niet nog een kilo erbij hebben. Nou dat wordt dus niets. Met 1 jaar 7 mnd was ze 87,2cm en 13,4 kilo. Daar is minimaal een kilo bij gekomen. Maar ook minstens een centimer of 7 vermoed ik.
    Als je meisje eerst altijd onder decurve zat dan is het met goed eten toch logisch dat ze aangekomen is? Anders bekijk je gewoon even de curves in het groeiboekje. Als ze in proportie is met beide lijnen is er toch niks aan de hand. (Marin zit met beide curves op de hoogste lijn)

12. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Femke Ja hoor dat mag! Vind het sowieso al lief dat je er aan dacht! Ben benieuwd of jouw nummer 2 ook zo'n reus wordt!

Monique Wij moeten pas 4 augustus weer naar het CB, maar ik ben 2 maanden geleden geweest met Ruben en toen was hij 90 cm en 15 kilo. Ik zou me geen zorgen maken, het CB heeft altijd wel wat op-of aanmerkingen. Tenminste, het CB hier dan...
    Als ik zo haar foto's bekijk op hyves lijkt ze me absoluut niet te zwaar!

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Monique, wij kregen ook een opmerking dat we toch wel moesten oppassen dat Sverre niet te veel aan zou komen, vooral van suikers (in drinken etc.). Hij was nu 87 cm en 13.5 kilo. Maar hij wilde ab-so-luut niet meewerken met het wegen en meten dus volgens mij valt het wel mee. Bovendien zit hij nog onder de +1 lijn op de curve. En kun je zijn ribben tellen! En z'n sixpack, haha. :D

Tan: goed nieuws van de doppler! Maar jammer dat er nog eiwit in je urine zit. Ben erg benieuwd naar de groei-echo. Ik hoop dat alles gewoon goed gaat en dat 't rusten dus zijn werk doet.

Hier: ik heb vannacht te vroeg gejuichd. Sverre werd rond 3:45 wakker en heeft ook niet meer geslapen, zelfs bij ons in bed niet. Aangezien ik toen al een uur wakker was, was het een zeer korte nacht. :( Gelukkig is Alex er om 5:45 maar uit gegaan met Sverre en mocht ik blijven liggen. Om 10:00 ben ik opgestaan.. Maar alles doet me nog steeds zeer. Ben vandaag ook thuis gebleven van mijn werk.

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Mamamarin, ben ik benieuwd bij jou op de groeiecho
    Mirthe was een beeb met hele lange benen en ook zuslief zat weer helemaal op de bovenste lijn met de echo.
    Was 35 en nog wat zwanger en had al benen voor een beeb van 39 wk, hi hi

En ik maak me ook niet druk hoor, als je Mirthe ziet in haar nakie is het echt geen proppie.
    En dat gegroei via die lijntjes en regeltjes het zal idd allemaal wel.
    Toen ik haar eetmenu besprak wist ze ook niet wat ik moest veranderen
    Oh ja, het lag dan aan het drinken, yeah right.

Maar Marin is ook een lange dame dan en gewicht zal ook er niet ver vanaf liggen

@Tanya, Ruben ook al zo lang en lekker wat kilo's bij!
    Ik heb ook geen hoge pet op hoor van CB.
    Ze vroeg naar de vragenlijst hi hi, je had haar gezicht moeten zien toen ik zei dat die hier altijd rechtstreeks bij oud papier gaat;)
    Wij zijn pas naar tandarts geweest bv, daar met hem over gehad hoe je het beste kan aanpakken
    Ging de arts van CB dit tegen spreken en haar mening opdringen, nou sorry maar ik luister dan toch liever naar de tandarts zelf

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Wij hebben hier wel een erg leuk cb moet ik zeggen. Kritisch maar niet zeikerig.
    Dat de meeste kinderen aankomen van het drinken geloof ik meteen. dat zie ik op school ook. Hoeveel suikers die niet binnen krijgen met hun yokidrink enzo.
    Wist je dat een pakje wicky ook boordevol suiker zit? Ik lees wat dat betreft de achterkant van de pakjes vaak wel even. Trouwens, pakjes gaan alleen mee op stap. verder zit ze gewoon nog aan de diksap.

16. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier ook diksap en roosvicee opgroeimix. Zit ook geen suiker in. En ook wel eens appelsap. Pakjes gaan ook alleen mee als we op stap gaan.

We hàdden een leuke CB-arts, ook 1tje die niet moeilijk deed, vooral naar het kind keek en niet naar lijstjes en cijfertjes. Maar die arts is weg en er is nu een nieuwe waar ik dus 2 maanden geleden voor het eerst bij moest. Ze beweerde bij hoog en laag dat Ruben een zeer ernstige taalachterstand had en een ernstige taalontwikkelingsstoornis. Zij beweerde bij hoog en laag dat hij doof was, en daarom niet praatte. Ik kon praten als Brugman door te zeggen dat ik zeer zeker wist dat hij niet doof was (hij hoort echt alles, ook dingen die hij niet moet horen...) en dat hij wel kàn praten maar gewoon niet wil. Want een half jaar geleden zei hij wel papa, mama, bal en hopla en zo, maar is daar gewoon mee gestopt. Ik kreeg een verwijsbrief mee voor een audiologisch centrum. Maar daar moest ik eerst mee langs de huisarts want die moest de uiteindelijke verwijzing afgeven. Maar de HA vond het ook allemaal onzin en vond Ruben gewoon normaal, en heeft dus ook de verwijzing niet doorgegeven. Was ik wel heel erg blij om. En nu blijkt wel weer, Rubens praten komt vanzelf. En uit de dingen die hij zegt blijkt ook wel dat het kan. Een kind wat net zijn 1e woordjes zegt, gaat niet als 1e "tygo plaats" zeggen bijvoorbeeld. Zo heeft Ruben echte praatdagen en ook hele stille dagen. Ik maak me er ook niet meer druk om. Ik zie dat Ruben het goed doet en dat vind ik het belangrijkste. Niet wat een arts vindt aan de hand van lijsten (in Rubens taalontwikkelinggeval ging het om de lexilijsten).
    Ruben heeft trouwens altijd met lengte en gewicht op de +1 lijn gezeten. Zo heel op het begin zeiden ze dat hij te lang was. Toen ik vroeg of ik er dan een stukkie af moest kappen hebben ze er nadien nooit meer wat van gezegd. Had ook wel verwacht dat Ruben lang zou zijn, ik ben 1.84 en Marc is 2.04, dus ja...

Pfffff Kar, die Sverre toch! Ik hoop zo dat hij nou gewoon eens goed in gaat slapen en ook goed door gaat slapen! Beter voor hemzelf en zijn mama! *knuffel*

Koeky Hoe deed Rianne het in haar nieuwe grote bedje vanmiddag?

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Lijsten?! Daar hebben ze bij ons CB nog nooit van gehoord. Nog nooit eentje gezien in ieder geval. De arts deze keer (de peuterarts) wilde met een lampje in zijn oogjes schijnen. Toen vertelde ik dus dat we nu met Sverre nog bij de orthoptist en oogarts zijn voor dat Horner.
    'Ja, ik dacht al, ik wacht even tot jullie zelf iets zeggen en anders had ik er wat van gezegd. Want er is wel iets mis met zijn oogjes.' zei zij toen.
    Dus ik uitleggen dat we zelfs een MRI hadden gehad, neurologisch onderzoek etc. En dus nu al weer een tijd bij de orthoptist.
    'Oh, ja, want hier staat dat de vorige keer alles nog goed was!' wijzend naar het dossier.
    Die vorige keer was toen hij zijn uitgestelde BMR prik kreeg, toen was hij 16 maanden ofzo!! Toen hadden we net de MRI gehad (daarom was de prik uitgesteld)! Dus toen was alles ZEKER niet 'gewoon goed'!!
    Ze deed ook heel lomp en hardhandig toen ze zijn liesjes wilde voelen, ze deed Sverre echt pijn! Gelukkig hoeven we pas over een jaar weer.

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Over dat drinken: wij moesten dus water en thee gaan geven omdat Sverre (te)veel oploslimonade/diksap etc zou drinken. Maar ik heb zeker met dat hete weer liever dat hij uberhaupt iets drinkt dan dat hij water/thee gaat weigeren. Pakjes krijgt hij nooit. Heel soms Fristi in een restaurant. En 's ochtends appelsap verdund met water - omdat mama dan ook appelsap drinkt. ;)

19. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Drinken
    Ohh ze kunnen zekers aankomen van drinken
    Maar Mirthe krijgt 's morgens een beker halfvolle melk en daarna geeft ze zelf aan wanneer ze dorst heeft en hoeveel ze drinkt.
    Nou dat was dus fout, dat mocht niet
    Maar als ik hier 's avonds opruim dan kom ik er vaak achter dat Mirthe dus alleen maar die melk op heeft en vaak maar 1 beker ander drinken en dat is dan nog eens water met druppie Roosvicee en die is dan vaak nog niet eens leeg :)
    Dus denk niet dat het bij haar daar in zit
    Ander drinken ook alleen bij dagjes weg

@Kar, jeetje he
    Wat doet hij dan als je hem gewoon in bed laat en er alleen even naar toe gaat en weer weg??
    Hier krijg ik ook elke keer iemand anders, heel vervelend
    De onderzoeken zijn bij Mirthe volgens mij deze keer nooit helemaal goed gegaan aangezien ineens een dwarse peuter was:D
    Krijg hier altijd voor mijn bezoek een hele vragenlijst, doet ze dit, hoe doet ze dat, wat vind je van dit, hoe pak je dat aan!

@Tanya, ik heb hier ook 1 keer een invaller gehad die zei, volgens het boekje moet ik dit zeggen maar zullen wij samen eens kijken wat we er van vinden, die mocht van mij meteen blijven.
    Volgende keer hier komen bij Cb daar werd totaal nog niet naar het praten gekeken, of Mirthe babbelde misschien genoeg daar;)

Heb nog gevraagd naar zindelijkheid maar dat moest ik voorlopig vergeten.
    Als Mirthe het zelf aan gaat geven is het iets anders maar omdat er een beeb bijkomt die luiers aan krijgt, waarschuwde de arts dat het hoogstwaarschijnlijk dan nu niet ging lukken.

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo zie je maar dat het succesgevoel bij een cb echt van de personen afhangt. Hier ook nog nooit een lijst gezien hoor. Ze stellen gewoon veel vragen op ene losse manier tijdens het gesprek. We zien hier ook de arts en de verpleegkundige op één afspraak, dus ze krijgen elke keer een vrij uitgebreid beeld denk ik. En ik babbel wel moet ik eerlijk bekennen.

Een kind wat te lang is. Pfff hoe krijgen ze het in hun hoofd! Kijk ook eens naar erfelijkheid zeg ik dan.
    Zo vonden ze marin dus te zwaar en te groot bij de geboorte. ze was 4790 gram ofzo en dus 55 cm. En dan dus meteen voor deze keer denken aan suiker e.d. En dat terwijl marin en mijn suikers bij de bevalling prima waren. Ook hier beiden 1.83m+ en ik was zelf ook ruim 9 pond. Bij ons in de familie sowieso alleen maar 9 ponders en lange kinderen dus ja, wat wil je dan?

Deel Deze Pagina