Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Ze is er braaf in gegaan???

Had je normaal nu al problemen of echt later op de avond?

Zou wel tof zijn als dit gewoon de oplossing is, ben benieuwd hoor

2. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ja ze is gewoon lief gaan slapen. :) Ze gaf net een kick maar werd niet wakker.

Normaal begint het hier rond deze tijd of rond een uur of 4 a 5 dus ik ben benieuwd.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeutje wat gezellig hier! :)

Even zachtjes juichen, Sverre is zonder veel gemekker in slaap gevallen gisteren én heeft de hele nacht doorgeslapen! Hij was wel al om 6:00 wakker, maar we moesten er toch vroeg uit en hij was supervrolijk! :) :)

Koeky, ik had nog helemaal niets gezegd over je supercreatieve leuke traktaties! Echt heel erg leuk en mooi geworden! (Bij mij is alles altijd net een beetje slordiger.. ;) Heb namelijk altijd haast.)

Femke, ai.. Ik heb ook al heel veel blauwe plekken gehad door Sverre's gebijt. Het lijkt of hij er nu overheen is. *Afkloppen* Maar hij heeft nu het timmeren met zijn vuistje ontdekt.

Ik merk wel dat hij voorzichtiger met mij wordt nu mijn buik écht groot wordt. Hij wil ook vaak kijken -en moet dan héél hard lachen, ook om mijn navel die nu gaat ploppen- en geeft dan kusjes. LIEF!

Ik heb ook besloten een huishoudelijke hulp te gaan zoeken. Niet dat ik het echt kan betalen (tenzij ik mijn niet-gebruikte sportschoolabonnement eindelijk eens opzeg... ) maar het is zó noodzakelijk. Zeker als Alex ook weer gaat werken, en ik 40 uur blijf werken straks.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh en de zindelijkheid, je kunt idd niets afdwingen. Maar Sverre geeft al wéken aan dat hij 'poep daan' heeft. En hij begint het nu ook echt leuk te vinden om te plassen op potje/wc. Dus we zien wel hoe het gaat lopen. Goede kans dat hij straks met de baby's weer veel minder interesse heeft. Of juist een grote jongen wil zijn. We zien wel. 't Wordt toch duur met luiers voor die tweeling, dus dan kunnen die van Sverre er ook nog wel bij. ;) :)

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    @Kar, wat fijn he!
    Misschien dat hij het nu doorheeft en het vannacht weer zo goed gaat doen.
    Heb je nu wel zelf lekker bij kunnen slapen???
    En een huishoudelijke hulp is idd toch helemaal niet zo gek als jullie beide full time blijven werken strakjes!
    Knap ook van Sverre!!
    Ben benieuwd of hij straks terug valt of juist niet en hi hi wil denk ik niet weten hoeveel luiers er straks bij jullie doorheen gaan:D

@Koek, hoe is het gegaan??

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Gezellig hier!!
    Ik hoop dat het allemaal nog duidelijk is, want het zijn reacties op een paar pagina's :D

@ Moon, Mirthe weer lekker gelapen in haar grote bed?
    Mirthe te zwaar, waar hebben ze het over!!
    Dante is 76 cm en 11 kilo!! En dat was allemaal perfect. En ik was er van overtuigd dat hij te zwaar was. Hij ziet er ook uit als een flinke kerel. Mirthe daar in tegen is een lang slank meisje… En misschien komt er zo een groeispurt voor d’r aan, waardoor ze weer “te licht“ wordt.

@ Karlijn, balen dat je bent afgewezen voor de nieuwe baan. Dat is nooit leuk. Heb je al wel iets anders op het oog?
    Wow, Sverre die al echt een paar keer per dag op het potje gaat! Super hoor!!
    Hoe is het vannacht gegaan? (ik heb het intussen al gelezen, super!!)
    Een hulp in de huishouding wat heerlijk! Lekker doen hoor!

@ Marloes, wat een leuk boek!! Die kende ik nog niet! Ik denk dat ik die ook voor Elise ga bestellen, van het verjaardagsgeld dat ik nog over heb

@ Femke, Elise slaapt hier ook al een tijdje in haar peuterbedje en ik moet zeggen (even afkloppen) ze roept als ze wakker is, komt niet zelf haar bed uit en heeft dus ook nooit d’r kasten leeggehaald. We hebben wel een bedrekje gekocht, dus de helft van haar bedje is afgeschermd met een rekje. (ze kan er dus wel zelf uit klimmen).
    Ze heeft het wel 1 keer voor elkaar gekregen om tussen de verwarming te komen, ze was via haar bed op de dozen met kleding van haar geklommen en zo aan de andere kant eraf gegleden zat toen achter de verwarming. Maar dat heeft ze daarna nooit meer gedaan.

Het is inderdaad raar dat ze je meteen op suikers gaan testen nu, omdat Marin groot was. Terwijl er bij jullie beide niets met de suikerwaardes aan de hand was. Wat denken ze nou??

Zo dan heeft ze flink gebeten zeg!!

@ Koeky, hoe is het gegaan in het grote bed??
    Wat een gave traktaties!!!!! WOW, heb je dat uit je hoofd gedaan, of heb je een “patroon”?

@ Tanya, Fijn dat de bedrust zijn werk doet!!
    Het CB is echt gek! Hoe kunnen ze nou zeggen dat je kind TE lang is??? Wat een belachelijke opmerking!
    Hoop dat de fysio helpt vandaag!

Drinken, Elise krijgt hier meestal Ranja, water, melk of aardbeidrink van Frizzr. Soms wil ze limonade van papa/mama. Bij elk slokje zegt ze dan: “beetje prikken” :-D

Vragenlijst CB, krijgen wij ook steeds nu. Met de meest belachelijke vragen!! Volgens mij puur een onderzoek of je wel voor het kind kunt zorgen.

Zindelijkheid, nou een paar weken geleden geprobeerd, en na de ochtend meteen getopt. 3x een grote plas op de bank 1x bij het dressoir en 1x bij de strijkplank was voor mij genoeg, lol

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Dat wil je niet weten...... :(

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Fijn dat alle kids weer goed geslapen hebben.
    Grappig he dat dit topic weer helemaal tot leven is gekomen! ben er blij mee.

9. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Bijten hier ook gehad en d'r flink laten schrikken en teruggedaan en van alles geprobeerd. 1 keer heeft ze me echt echt hard gebeten en heb ik er ook een onwijze blauwe plek van gehad. Heb 'r toen zo laten schrikken dat ze 't niet meer doet.

Kar hebben die van ons stiekum een contact met elkaar ;) hier ook de hele nacht geslapen.

Ik ga zo verder reageren ik moet even iemand afgooien op het KDV.

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik weet niet wie er harder schrok van mijn reactie. Zij of ik....

11. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    das flauw...

maar denk een cm 8-10 in doorsnee

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hmmm manlief verteld net dat ie er om 3 uur toch nog is uitgeweest voor het verschonen van een luier.

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

owww 10 cm haha dat heb ik wel zal nog ff kleuren zoeken kon er gisteren niet zo goed bij.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    #13074 marloes80, Jul 16, 2009
    Last edited: Jul 16, 2009
  15. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    #13075 marloes80, Jul 16, 2009
    Last edited: Jul 16, 2009
    Super meiden dat Sverre en Rianne goed geslapen hebben... en Koek jij ook, als Jeroen zegt dat hij een luier verschoond heeft, dan heb jij goed geslapen ;)

Ik kreeg de 2e zwangerschap ook meteen die suiker-controle, elke maand weer! en toen vanaf week 27 groeiecho's, in totaal zo'n 5 geloof ik. Uiteindelijk hebben ze met 41+1 dan ingeleid omdat het weer een grote baby zou zijn. Na de bevalling keken ze naar de placenta en de navelstreng en daar was nog helemaal niks aan te zien, artsen zeiden toen dan ook, dat de 'kleine' zeker nog niet uit zichzelf gekomen was... zo mooi zag alles er nog uit....

en toen bij Sam... die stomme (sorry Gyn) die, toen ik zeker wist dat de uitgerekende datum niet klopte, meteen zei toen ze mij zag, ja maar jij bent ook groot (1.88), dan krijg je ook een groot kind... verschil van 20-07 tot 05-08!!!
    @Bijten...hier gelukkig nog niet aan de hand gehad.

@Karlijn, willen jullie allebei fulltime blijven/gaan werken?

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    heb het boek trouwens binnen, en het is echt leuk!

voorbeeldje

bijten (staat er een plaatje bij van een jongen die in een boterham bijt

Lopen doe je met je voeten
    Pakken met je handen
    Eten doe je met je mond
    en bijten met je tanden.

en een andere ;)
    Tweeling
    plaatje; 2 identieke kindjes (in spiegelbeeld)

wij zijn een echte tweeling
    even groot en even oud
    even lief en even stout

ze geven dan deze tips
    -eerst zelf het boek bekijken
    -per keer max 6 versjes uitkiezen
    -kind op schoot nemen
    -langzaam voorlezen
    -samen praten over de plaatjes

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ow dat is helemaal easy Loes. Dan hoeft ie niet gelocked te worden maar gewoon onder een borduurmachine ;) Die van mij kan dit soort dingen maken met 2 verschillende stofjes.

View attachment 4255

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Kar ik juich heel zachtjes met je mee! Lijkt me een heel strak plan, een huishoudelijke hulp. Zal heel wat verlichting geven voor je straks, want je krijgt het al druk zat strakkies!

Marloes Leuk zo'n shirt!

Femke Ik hoop dat Marin zodanig van jouw reactie geschrokken is dat ze het uit d'r hoofd laat nu om je weer te gaan bijten! Ruben heeft sinds gisteren iets nieuws...hamertje tik op kasten, ramen, deuren en mij...:(

Vraagje (al denk ik niet dat ik dan hier moet zijn, omdat alle kindjes hier al kunnen praten). We hadden het gisteren over drinken enzo. Maar hoe geven jullie kindjes aan dat ze willen drinken behalve het vragen dan? Ruben vraagt er niet echt om. Maar als wij vragen of hij wil drinken dan sprint hij wel naar de keuken, dus dorst heeft hij dan wel. Ben namelijk zo bang dat hij dorst zit te lijden en er niet om vraagt..

GRRRRRRRRRRR hoe irritant is dat! De hele week was ik al de 1e met de thuismonitoring (zitten in totaal 3 vrouwen in) en kwamen ze rond half 9 - 9 uur. Nu is het 10.15 uur en zijn ze nog steeds niet geweest! Niet dat ik ergens naar toe hoef/ga, maar ik hou ook niet zo van wachten. Tegen 12 uur komt de fysio, zul je zien dat ze dan ook net komen van het ziekenhuis, zucht...

19. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ow dat klinkt heel leuk, dat boek. :D

20. Koeky

Koeky Fanatiek lid

He Tan!

Met drinken doen wij heel simpel er staat een antilek op de tafel. Die kan ze altijd pakken. Staat die er niet vraagt ze erom. Ook niet altijd hoor. Maar ze kan altijd die antilek pakken als ze dorst heeft.

Ow wachten ook een hekel aan.

Share This Page