Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    @Noni, yep Mirthe is echt om nu, dus kan nu haar oude kamer en bed klaar gaan maken voor de beeb.
    Ik zie ook nog steeds ribbetjes als ze in bad gaat, dus zal idd wel meevallen allemaal

En die lijst van CB vul ik dus idd gewoon niet in hoor!
    Hi hi, da's de reden dat ik hier Mirthe dus niet zonder luier laat lopen, ik verwacht ook zoiets :D

@Mamamarin, was je reactie zo erg dan??
    Daarom vroeg ik het ook, kan me voorstellen dat je in een reflex heel hard reageerd en dan daarna gewoon van jezelf schrikt

@Koek, jaaaaaaaa ook Ri hele nacht geslapen!
    Dat luiertje tellen we gewoon niet

@Loes, leuk shirt gaat dat worden dan!

@Tanya, Mirthe komt gewoon met haar fles aangewandeld, want die ligt hier standaard voor het grijpen
    Omdat zij ook zo weinig drinkt en zeker niet in 1 keer de fles leeg, laat ik de fles ook altijd gewoon bij haar in de buurt liggen
    Zijn ze al geweest??
    Ik ben ook niet van wachten

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Klinkt echt leuk dat boek Loes!

Over drinken, hier staat ook altijd een anti-lek ?!? (die kapot is gebeten) op tafel En als die op is dan komt ze altijd zelf naar mij toe en vraagt ze het.
    Dan wil ze wanji (ranja) melk, aarbei, water.

Helaas is het hier nu zo dat Dante die bekers ook geweldig vindt! Hij zit elke dag wel onder. heb dan ook vaak 1 beker met een bodempje water er staan, zodat hij water knoeit en niet die plak limo.

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Balen zeg tanya, dat wachten!

5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Dante kan (eindelijk) zitten (zonder om te vallen :D)!!

Hij heeft net 15 minuten op de grond gezeten en kon zijn evenwicht bewaren! Hij kon zelfs het speelgoed om hem heen pakken zonder zijn evenwicht te verliezen!
    Dit had hij nog niet gedaan!! Ben trots op mijn "kleine" man.

En achteruit buikschuiven (teigeren) kan hij ook. Al ziet hij het nut er nog niet van in :D

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hahaha whoehoe!! *juigt* voor "kleine" Dante!

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    yeah Koek... je bent geweldig!!!!

dante: super jongen!!!

drinken, hier komt Sam gewoon naar mij toe met een lege beker... en dat is dus VAAK!!!
    Bij het ontbijt sowieso al 1 beker, als we dan naar de kamer gaan, gaat er een volle beker mee. Halverwege de ochtend tijd voor fruit en een nieuwe beker.
    's middags bij de boterham een beker, halverwege de middag een beker en na het tandenpoetsen 's avonds nog een paar slokken water.

aan tafel hier trouwens drinken uit een gewone beker...
    tijdens het spelen een anti-lek

inhoud; melk, water, diksap

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    als ik trouwens een pak cristal clear mee neem (dus water met een smaakje, zonder suiker) en weg zet op de kast... dan komt hij zelf met dat pak aanlopen en dan wil hij echt heel vaak drinken... want dat vindt hij echt super lekker... dus ik laat het maar gewoon in de koelkast staan.

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Dit is mijn freubelwerk van de afgelopen dagen:D. Is voor de babykamer

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Ruben vanmorgen samen met mij Sesamstraat kijken

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Nog een keer

12. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Leuk geknutseld Tanya!!!

Lekker met Ruben op bed naar tv kijken... heerlijk.

13. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hij is mooi geworden Tanya!!! super hoor!

14. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Vanmorgen was Teletubbies kijken erg vermoeiend geloof ik...

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Monique: In een reflex heeft ze een tik tegen haar hoofd gekregen van me. Meteen krijsen natuurlijk. We hebben over en weer sorry gezegd en kusjes op de zere plekken (van haar en mij) gegeven. Ook heb ik gezegd dat ik dat nooit had mogen doen. Kwam wel over geloof ik.
    Voel me ook niet schuldig maar ben wel geschrokken van het feit dat die tik er zo snel op zat. Snappie?

16. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Vanmorgen kwam ze uiteindelijk om 10.45 uur en was pas een klein uur later weer weg. Fysio stond een half uur later op de stoep. Maar goed, ben weer APK gekeurd voor 24 uur. Urine bevatte een half plusje (zat net tussen goed en 1 plusje in). Ze twijfelde nog of ze mijn bloed moest prikken (bij 1 plusje moest dat wel), dus ik zei al dat ik er geen bezwaar tegen had dat ze dat gewoon deed, anders moest ik alsnog vanmiddag in het zh bloed laten prikken. Maar ze heeft het niet meer gedaan en het zh heeft nog niet gebeld, en ik hoop dat ze dat ook niet meer gaan doen. "Even" bloed prikken in het zh ben je al gauw een uur mee kwijt omdat ze daar zooooooooo traag zijn...
    Fysio heeft een boel oefeningen meegegeven die ik kan doen. Mag ze ook niet teveel doen omdat ik bedrust heb natuurlijk. Helaas geen verlichtende massage (misschien had ik daar stiekem iets teveel op gehoopt)

Femke Op zich best een logische reactie van jou in een reflex. En helemaal super hoe je het daarna aangepakt hebt!

Zanoni Wauw wat goed van je kleine man!

Vragen om drinken Dat doet Ruben dus niet, met lege bekers oid aan komen zetten. Maar als ik het hem geef dan drinkt hij het wel op. Vaak geven we hem ook een antilekbeker (die om de een of andere reden wel lekt...) of een antilekrietjesbeker. Maar die beland dan ergens in een hoekje of buiten in de zon. Ach, hij ziet er nog niet uitgedroogd uit en heeft voldoende natte luiers, dus het zal wel goed zijn.
    Dat bloot lopen doet Ruben alleen in de tuin hoor, hij wil wel eens naar binnen dan maar dat mag van ons niet, omdat hij dan dus ook overal plast. Maar als het zo heet is buiten dan loopt hij lekker bloot rond buiten. Hij vindt het zelf ook heerlijk hihi.

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tjee wat een boel geklets, super gezellie hoor........

Zag hele mooie knutselwerkjes voorbij komen, gaaf dat jullie inspiratie hebben daarvoor. Zoë heeft een boekje en 2 spekjes getrakteerd toen ze jarig was. Moet eens navragen of de kindjes bij overgang ook trakteren?

Gaaf dat er hier al kindjes zo lekker in grote bedjes slapen. Zijn er ook kinderen die onder een dekbed liggen? Ik kan me Zoë nog niet zonder spijlenbed en slaapzak voorstellen!!

Zindelijkheidstraining stellen we hier ook gewoon nog ff lekker uit....

Moet volgende week naar CB, vragenlijst vul ik alleen in wat ik belangrijk vind dat zij weten. Ze zullen wel klagen over haar gewicht. Ze was met 18mnd 80cm en 11.9kg, denk dat ze nu 84cm is en 12.5kg ofzo. Ach kind eet gewoon super goed en echt alles wat ik haar voorzet, daar ga ik geen verandering in brengen. Als ze dorst heeft vraagt ze dat, maar doorgaans staat er een beker water op de tafel. Als we opstap gaan krijgt ze een pakje en anders water of opgroeiroosvicee, heel minimaal.

Mamamarin: goed hoor dat je het hier vertelt. Is denk ik niets mis mee zo'n reactie. Aangezien ik zelf altijd klappen kreeg, waak ik ervoor het bij Zoë niet te doen, vanwege het schuldgevoel, maar soms kan ik haar echt achter het behang plakken. Zolang je maar uitspreekt waarom en hoezo en hoe je je voelt is er denk ik niets mis mee.

ga nu naar peutje

twinny

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    lief.....

De antilekbeker van 1,89 bij het kruidvat is dus 100% anti-lek

19. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    @Noni, hi hi da's idd zooi he dat drinken
    En go Dante!!

@Marloes, dan drinkt hij goed zeg!
    Da's dan idd wel iets om in de gaten te houden wat je er in kiept
    Herkenbaar dat als ze iets zien het willen hebben:D

@Tanya, leuk geworden zeg dat bord!
    En da's dan weer het voordeel van je bed beneden, heerlijke momenten!
    Durfde je niet om die massage te vragen?? dat was idd bij mij vorige keer met die BI hetgeen waar ik voor ging, die oefeningen zijn leuk om te weten maar die massage was heerlijk
    Kan je niet gewoon een masseur of iets laten komen dan???
    Gelukkig gaat de rest weer de goede kant op.

Mirthe komt hier ook niet vaak zelf hoor met haar beker
    Vandaar dat ik het zelf in de gaten moet houden, is ook soms dat als ik zelf drinken pak dat ze reageerd

@Mamamarin, ik dacht idd al zoiets.
    Maar is idd heel begrijpelijk dat je dat uit reflex doet maar ook bij mij zou daarna toch wel spijt en schrik van mezelf komen
    Gelukkig zijn ze nu wel op een leeftijd dat je samen idd kusje erop en goed maken kan doen.

Is dat een tuitbeker of rietjesbeker??
    Hier ook nog steeds op zoek naar een antilek, die na 2 wk ook nog echt steeds anti lek is

@Twinny, Mirthe heeft idd nu een dekbed op haar bedje, maar ook gewoon haar slaapzak aan
    Heb paar keer gespiekt maar die gebruikt dekbed nog steeds om er bovenop te gaan liggen:)
    Zonder slaapzak gaat ze trouwens niet slapen.
    Zoe, is een klein meiske nog he! En idd als jij vindt dat je het goed doet en het goed gaat lekker door blijven gaan!

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113

Share This Page