Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Die antilekbeker hebben ze met en zonder oortjes en is een tuitbeker. Hij is ook na 2 weken nog antilek. Na een week of 6-8 istie versleten. Maar voor die 1,89.....

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    die van mij was rond de 8 euro geloof ik... en doen we ondertussen al wel een jaar van...
    ja precies een jaar! was voor papa's verjaardag.. staat nl op ik hou van papa

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Even kort, bij Prenatal hebben ze een antilek/rietjesbeker (groen of roze/rood -de laatste heeft Sverre ;)) voor 1.99. Perfect, lekt niet!

Sverre krijgt gewoon drinken als ik drinken pak. En meestal slingert er wel ergens een antilekbeker. Aan tafel hier trouwens ook een gewone beker. Hij wil ook altijd proeven van ons drinken, hij noemt spa rood 'pikwater'. :D

Tegenwoordig vraagt hij als hij uit het KDV komt en ik ben al thuis: 'Mama, eten klaar?' Hoezo, een echte vent! :D :D

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Twinny; Sam slaapt nu een maand of 2 onder een echt dekbedje.

Kan trouwens beter zeggen: Sam heeft sinds 2 maanden een echt dekbedje in zijn bedje liggen ;) hij ligt er nl meer op of naast dan er echt onder!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ooooh boef :)

Volgens mij krijgen ze op het KDV wel minder drinken. Ik heb altijd een gevulde beker in de auto als ik Sam op ga halen, en die is al op voordat wij thuis zijn (en thuis en kdv liggen 'n kleine 5 minuten van elkaar af)

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Go Dante go! Wat goed van hem! Wat leren ze toch ontzettend veel dat eerste jaar..

Femke, ik kan me jouw instinctieve reactie zó goed voorstellen! Heel dom, ik heb Sverre weleens in zijn nekvel gepakt -of proberen te pakken, hij heeft natuurlijk geen nekvel- omdat ik zo schrok toen hij me beet. Puur omdat ik dat gewend ben van de honden... En die heftige, gevoelsmatige reacties werken bij Sverre wel beter dan waarschuwen, in de gang zetten etc. Net of hij dan pas doorheeft dat je het echt meent en dat het écht pijn doet. En ach, jullie hebben het uitgebreid goed gemaakt met elkaar.

Marloes, dat boek klinkt echt leuk. Ik zal eens gaan kijken in de boekwinkel of online.

Ik ben al tijden op zoek naar een boekje over een kindje dat twee zusjes/broertjes krijgt. Maar dat is gewoon niet te vinden. Wel over één broertje/zusje. Dat hebben we ook al. Weten jullie misschien iets?

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Mamamarin ik snap je reactie. Vind dat je 't super hebt aangepakt daarna.

Tan wat een mooi schilderij! Leuke foto's!

Dekbed, ja hoor al weer een tijdje *schaam*. Rianne die sliep niet in een slaapzak. Lukte gewoon niet dan kon ze niet goed draaien. Dus we zijn een maand of 3 a 4 geleden met het dekbedje begonnen.

hmmmmmmm antilek van de kruidvat :) nog maar even spieken dan :D

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, volgens mij ook inderdaad. Hier hetzelfde, als we een beker bij ons hebben als we hem halen is die leeg als we thuis zijn. Maar ze spelen natuurlijk ook intensief daar.
    Bovendien hebben wij thuis totaal geen ritme in eet/snack/drink momenten. En op het KDV natuurlijk wel.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    had ik nog niet verteld he...

mijn allerkleinste mannetje is zooooooo vrolijk... echt hoef maar iets te zeggen en dan komt er zo'n lief lachje

mama is in love.... al weer

10. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Het grote tweelingenboek
    diverse auteurs
    9026994540
    van Holkema & Warendorf
    leuk voorleesboek met vele tweelingverhalen
    2-10 jaar

Tweelingpoezen
    Jet Boeke
    Dikkie Dik omdraaiboekje 13
    vanaf 1,5

Anna en de tweeling
    M. van Hout
    9071368726
    Kimio
    voorleesboekje voor peuters die tweelingbroer/zus krijgen
    vanaf 1,5/2

Fien en Pien
    Dick Bruna
    9056473514
    Mercis
    voorleesboekje peuters over tweeling
    vanaf 2

Beschuit met heel veel muisjes
    V. den Hollander& Dagmar Stam
    9026997876
    Unieboek
    voorleesboekje voor peuters die tweelingbroer/zus krijgen
    vanaf 2

Balibar en de berentweeling
    M. Beck
    Holkema & Warendorf
    voorleesboek, peuters
    vanaf 3

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Op het KDV hier weet ik 't niet. Denk niet dat eht zo makkelijk gaat als thuis.

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    @Loes, waar haal jij die bekers?
    Is dat echt weer net als bij Sam ja?? dat die gevoelens weer zo heftig zijn?

Kreeg trouwens gisteren op CB ook nog te horen dat dit nu bekers zijn die je eigenlijk niet moet pakken;)
    Daar zagen ze liever een rietjesbeker om de kaakspieren te oefenen

@Kar, maar je leert hem dan toch zekers wel dat hij zijn eigen potje mooi mag koken als hij thuiskomt:D

14. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    #13114 Tantan, Jul 16, 2009
    Last edited: Jul 16, 2009
    Owww Kar, wat een typische mannenreactie van Sverre hahahahahaha!

Marloes Super dat je weer zo verliefd bent! Ben nu best wel bang (heel de zwangerschap eigenlijk al) dat ik van nummer 2 niet zoveel kan houden als van nummer 1. Maar als ik dat zo lees komt dat dus helemaal goed.

Dekbedje Gaat Ruben op/onder/naast als hij naar zijn peuterbedje gaat. Tot nu toe een slaapzakje en een duodeken (maar dan een enkele) in een overtrekje. Slaapzakje is puur en alleen als hij dus op of naast zijn dekentje slaapt (altijd dus). Maar 's ochtends ligt die slaapzak altijd naast zijn bed. Als het zo warm is (als nu) dan krijgt hij alleen maar een romper aan en geen slaapzak. Puur voor de vorm leggen we hem onder zijn dekentje.

Wij hebben een antilekrietjesbeker van Nuby. En die is nog echt antilek ook. Duurde wel even eer dat Ruben door had dat hij moest "bijten" en drinken tegelijk. We hebben ook antilekbekers van Avent, maar door dat ontluchtingsgaatje komt alles er weer uitlopen. Zijn melk krijgt hij altijd in een beker. Ik ga nu een bekentenis doen *schaam*, als het zo warm is like today heeft hij de neiging om niet veel te willen drinken uit antilek en rietjesbekers. En omdat ik het toch erg belangrijk vindt dat hij voldoende drinkt als het warm is krijgt hij dan regelmatig een flesje, want dat drinkt hij wel leeg. Get CB vindt dat vast niet goed hihihi, boeie :D

Nog een bekentenis. Ruben had ook een keer zijn tanden in mijn onderarm gezet en uit reflex heb ik hem aan zijn haren losgetrokken. Ik heb het daarna wel goedgemaakt met hem, maar meeeeeeeen wat voelde ik me schuldig. Het was maar eenmalig hoor, maar ik kan me de reflexen van Femke en Karlijn daarom ook heel goed voorstellen.

Ik ben een beetje veel bekaf. Vanmiddag zijn mijn ouders geweest en mijn broer+schoonzus+ kersverse neefje van 1 maand oud. Ik heb veel buiten gezeten in een stoel en ook best wel rondgelopen. Ik weet het, is niet de bedoeling en ik heb er nu ook spijt van.
    Ik heb alvast mijn verjaardagscadeau van hun gekregen. Ze hebben samen een bedrag bijeengelegd en ik heb een Nintendo DS gekregen. Maar ik heb er nog geen seconde op kunnen spelen, Marc heeft hem ontdekt....

Pfff, is het bij jullie ook zo warm en benauwd? Als ik de weersvoorspellingen mag geloven wordt het vannacht dikke pret hier...

15. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Zoë heeft zo'n nuby beker met rietje, maar als je het gaatje kapot bijt dan is ie niet meer zo anti-lek helaas. Kun je dan heel leuk mee schudden of met het rietje op de tafel duwen en dan loopt ie gewoon leeg. Tegenwoordig zet ik eigenlijk gewoon een plastic bekertje van de ikea op de tafel met bodempje water, ze komt vanzelf wel voor meer vragen!

Monique: tja Zoë is een lekker propje! Zal ff foto in me album zetten als me lukt, zo lief op de glijbaan!

Bekentenis: ze heeft me 1x in me schouder gebeten, heb haar toen gepakt en iets harder dan bedoeld, in 1 zwaai op haar voetjes in de hoek gezet. Maar soms vind ik het heel moeilijk om me in te houden, tis gewoon het eerste wat in me opkomt om te slaan:(:(, vind heel moeilijk thema......

twinny

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    die mogen wij juist niet, want dat zou slecht zijn voor de tandjes!
    ik heb de bekers gekocht in een kledingwinkel hier in de buurt

17. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    heb ik ook gedacht hoor Tan... de eerste is al zo leuk, lief en super... hoe kan een tweede nou daar aan tippen... Nou door er gewoon ook te zijn. Gevoel is er echt meteen als de kleine op je buik ligt!!!

Leuk dat je je verjaardagscadeau al gehad hebt... kun je toch weer een aantal uurtjes op en in bed 'nuttig' besteden he

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Heerlijk al die ontboezemingen. Voel me al wat minder slechte mama. hihi

Een ds. Heeeeel fout cadeau waar je heerlijk uren mee bezig kan. Kan jij er wel mee online? Ik niet omdat ons modem te nieuw is. heel jammer van al die wifi spellen.
    Welk spel heb je? Je kan ook een lege card kopen waarna je alle spellen van het i-net plukt. Of wist je dat al?

Ben trouwens een dagje na jou jarig, maar omdat we dan weg zijn vier ik het gezellig met amrin samen. (ook wel zo praktsich)

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    oh en die rietjesbekers hebben we hier ook gehad. Kan je mooi mee druppelsschieten in de auto! Heel de bekleding en de ramen plakkerig en onder de spetters.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    tip: Klik hier

en met onderstaande code kun je gratis een XL foto aanvragen. Je hoeft zelfs geen verzendkosten te betalen. Is altijd de moeite waard toch?
    Hier de code: VRM2909

Share This Page