Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zelfgebakken vette boterkoek?! Jummie.

Xylofoon, zo voelt het wel. Meisje zit namelijk ook op mijn heupbot te timmeren. Ik weet niet wat ze (allebei!) aan het doen zijn, maar ze lijken meer ruimte te willen dan er is. ;) Zijn al hele ochtend bezig. Het voelt anders dan anders, zeg maar.

Heb zelf nog niets gedaan behalve dvd kijken (Dexter! Super gaaf!) en lekkere boterhammetjes met avocado-ei spread gemaakt. Oh ja, en Pepper uitgelaten. Is al een hele klus tegenwoordig. Dus nu maar aan de sop.

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Even een tip voor de mensen die er interesse in hebben... een leuke naamslinger voor weinig kan je bestellen op www.slingerwinkel.nl

Ik heb er hier zelf al meerdere vandaan gehaald en cadeau gedaan! Misschien leuk voor de zwangeren!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
  4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Eef, bedankt! Was nog op zoek naar iets in de trant van 'Hoera een tweeling!' Zal even gaan kijken. :)

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Thanks Marloes.
    Ze zijn net van naam veranderd. Was eerst detoffekoffer.

6. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hello allemaal!

Leuk hè Kar, als ze de samba aan het dansen zijn. Ik heb er al flink "last" van, en ik heb er maar 1tje! Fijn dat je vannacht toch redelijk hebt kunnen slapen, is goed voor jullie alle3 (5). Misschien zijn je beebs aan het draaien de hele tijd? Geen idee hoor, roep ook maar wat :D. Ik herken het helemaal, dat de hond uitlaten een zware klus is. Als Pepper maar half zo gek is als Tygo (en dat zal wel, want zij is ook labrador hihi) dan kun je je lol op buiten!

Femke Ik krijg Marc met geen 10 stokpaarden de prenatal in, dus daarom duurde het wat langer. Maar gisteren is het toch gelukt hahahaha! TNX voor de tip van de HEMA (zal Marc iets minder blij mee zijn vrees ik :D). Wat ik me nou laatst afvroeg :)->), hoe is het met je enkel? En wat ik me ook nog afvroeg, heeft dat uitstrijkje wat negatief was begin dit jaar en die biopt die er toen genomen is nog effect eigenlijk op je zwangerschap? Met name je baarmoedermond dan.

Koeky Ohhh lekker boterkoek! Ik denk (naja hoop eigenlijk ;) ) dat je je innesteling gevoeld hebt. Gezien je banner zou het wel kunnen. Wel fijn dat het vandaag minder is

Ik ga niet eens de discussie aan van wel of niet op iemand reageren, heb wel genoeg andere dingen aan mijn hoofd ;). Vind dat de sfeer hier gezellig is en ik wil dat niet verpesten door zo'n discussie aan te gaan

Twinny Hoe is het vandaag met je?

Vanmorgen ben ik naar de fysio toe geweest. De afgelopen weken was hij aan huis gekomen. Marc had me afgezet (moest ok nog om boodschapjes) en na de fysio ben ik naar huis gelopen. Naja, de eerste 100 m gelopen, toen 100m waggelen en toen 100m strompelen. Ondanks dat de fysio erg dichtbij zit viel het stukje lopen toch enorm tegen! De fysio-meneer zei dat mijn SI-gewricht vast zat en dat hij hem los wilde kraken :$. Hij zei er ook nog wel bij dat er een hele kleine kans was dat dat wel de weeën op zou kunnen wekken. Hij heeft alles losgekraakt (AUW!!!) en in de buik is nog alles rustig, dus voorlopig nog geen bevalling hier. Eerst Monique!
    Vanmiddag ook naar de psych geweest wat een enorm fijn gesprek was! Alleen moesten we daar weer eens enorm lang wachten en ik heb altijd zo'n hekel aan wachten...
    Morgen en vrijdag gaat Marc weer werken en mijn moeder en tante (die logeren is bij mijn ouders) komen dan hierheen. Ze waren van plan om grote schoonmaak te houden hier, dat is wel heel erg fijn. Morgenochtend ook weer CTG en dopplerecho, dus ook weer erg spannend! Mijn moeder gaat mee, is voor haar ook leuk om zo'n echo mee te maken (hadden ze in haar tijd nog niet). Mijn tante blijft op Ruben passen.

Iemand nog tips tegen obstipatie? Ben nu al een paar dagen niet geweest en mijn buik begint echt zeer te doen. Zit al aan de roosvicee laxo en de peperkoek, maar helpen doet dat niet. Vroeger hielp koffie op de nuchtere maag, maar dat is nou niet zo'n goed plan.

Ben nu op Marc aan het wachten, hij is met Ruben naar de Mac toe. Lekker makkelijk eten vandaag :D

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Tan, kiwi's zijn ook goed voor de poeperitis. En ze zeggen ook wel gedroogde abrikozen. Dacht ik. Anders moet je aan de ha eens vragen om een drankje wat ik ook na de bevalling heb gehad. Ben de naam ff kwijt. Iets met een l. (lekkere tip dus) Is wel veilig tijdens zwangerschap, mijn vriendin kreeg het voor haar pasgeborene.

Enkel gaat hier eigenlijk best goed. Is soms nog wel wat vochtig en beurs, maar niet noemenswaardig.
    Na dat uitstrijkje heb ik dus die biopt gehad. Daaruit bleek dat het idd slechte cellen waren. (score was 2,5 en de maximaal haalbare score is 3, dus dat was genoeg...). In november is het foute stukje weggesneden. Dit was een lisexcisie. Bij de andere ingreep (conisatie) halen ze veel meer baarmoedermond weg, maar dat is bij deze ingreep maar een klein stukje. Het hoeft bij mij dus niet te betekenen dat mijn baarmoedermond straks te kort wordt. hij is alleen ongelijk. Dat merkte ik ook bij de baarmoederfoto van maart (hsg). Dan zetten ze een cupje op je bmmond en zuigen de boel vacuum. dat wou bij mij dus niet omdat er telkens lucht ontsnapte. Erg pijnlijk dus dat ze wel volhielden. Uiteindelijk hebben ze het opgelost met een catheter.
    Het eerste controle-uitstrijkje is in maart gedaan en dat was schoon. een poosje na de bevalling moet er weer een controle gedaan worden.
    Lief dat je er naar vraagt.

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Heel veel succes morgen. Ik probeer nog even te komen gluren om te kijken hoe het is gegaan, maar we zitten in de drukte he...

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Jaha, want morgen is je meisje jarig! Ik denk dat je al weet wat je bedoelt, lactulose. Mierzoet stroperig geel spul? Heb ik al eens eerder gehad, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Ik zal er morgen iemand omsturen :D

10. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Femke: kwas er inderdaad laatst ook nog aan het denken, maar dacht zou wel goed zijn, aangezien ze nu weer zwanger mocht worden.... Fijn in iedergeval dat de ingreep niet te groot was en waarschijnlijk geen verdere gevolgen zal hebben.

Tan: balen dat je uitstapje niet helemaal als gepland gelopen is. Fijn dat je moeder morgen mee kan naar het ziekenhuis en iemand op Ruben pas. Hopelijk is alles goed morgen. Ook fijn dat je een lekker gesprek met de psych hebt gehad, de mijne heeft nog 1 1/2 week vakantie. Blijf je wel nog genoeg rusten? En misschien volgende keer toch niet meer lopen naar de fysio. Trouwens, is dacht dat peperkoek stopte!

Kar: zijn die twee eindelijk weer een beetje rustig?

Marloes: leuke naam heb je als eerste gemaakt!:D Is misschien leuk om kado te doen????????????? ;)

Evelien: fijn dat alles goed gaat met de meiden.....

Is Monique nu al bevallen??????? Niemand die het weet?

Hier gaat het wel. Vandaag redelijk dag gehad met Zoë. We zijn naar de kapper geweest en ze liet zich voorbeeldig knippen. Ze heeft nu een leuk bob-lijntje....... Daarna nog wat gespeeld en toen wilde ze niet gaan slapen:x, daar baalde ik wel van. Heb haar wel anderhalf uur in bed laten ligge:$ en ben paar keer boven geweest, maar het hielp niet. Wilde graag dat ze ging slapen, omdat we 's middags zouden gaan zwemmen met schoonzusje en de kleine. Dacht dat ze dan veel te moe zou zijn. Maar dat viel uiteindelijk reuze mee!! Mama zich weer voor niks groen/geel zitten ergeren :(!!

twinny

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Femke, effe voor de zekerheid; is Marin nou morgen of vrijdag jarig? Ik dacht vrijdag.. En dan Sam van Marloes toch zaterdag?? Nu ik niet meer werk ben ik ook de datum een beetje kwijt... Het is toch woensdag vandaag?? .....

Tan ik hoop dat 't kraken geholpen heeft! Dat lopen, haha, dat is hier ook zo. Ik begin met een redelijk normaal tempo en eindig in een strompel. Fijn dat je zo lekker kon praten bij je psych, maar dat wachten is idd zooooo irritant! Soms bij de gyn hier ook wel 3 kwartier.

Joepie, Sverre heeft net voor het eerst op de wc gepoept! :D :D (Waar je al niet blij mee kan zijn... ;) )

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    gaaf kar.............. zolang ie het er maar niet uithaalt en ergens smeert, hahaha

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ons feestje kan beginnen, shirtje is af... en de taart is gewonnen :D

foto1
    foto2
    foto3

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Tan, doe je wel rustig aan... (oooh wat zul je die zin haten ;) )

Goed zo Sverre!!!!

Morgen gaan we naar de dierentuin!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Gaaf shirtje Marloes! En wat cool, van die krant en de taart! :) Wat een leuk stel ook, zo samen!

Heb dat helemaal niet meegekregen toen joh, dat je zus ook ging bevallen..

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja, eigenlijk hadden we kunnen carpoolen, maar haar kleine besloot 's nachts te komen. We hadden allebei een afspraak om de 1e ingeleid te worden, zij beginnende HELLP en ik meer dan 48 uur gebroken vliezen. Voordat ik aan de gang moest, zijn we eerst nog even gaan kijken op de kraamafdeling...

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Yeah Sverre you go boy!
    Het enige wat Ruben interessant vind aan de WC is het doortrekken (wat hij dan ook vaak probeert) en het WC-papier. Soms vind ik ook speelgoed terug in de pot.

Marloes Gaaf shirtje en wat leuk dat je in de krant staat èn die taart gewonnen hebt! Enne dat irritante van die ene zin valt best mee, ligt eraan wie het zegt ;) . Het "erge" vind ik soms (vaak ;) ) ze hebben nog gelijk ook hihi

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, had ik nog helemaal niet gemeld hier. Ik heb mijn indicatie van het CIZ binnen voor thuishulp. Er is spoed achter gezet (kreeg eerst een brief dat ze binnen 8 weken zouden beslissen, nou dáár heb ik wat aan...), en gisteren kreeg ik bericht. Vanaf maandag komt er van 9-13.15 iemand van de thuiszorg voor Ruben zorgen en een klein gedeelte van het huishouden doen! Om 13.15 gaat Ruben naar bed en dat uurtje dat hij 's middags dan weer wakker is overleef ik ook wel. En 's ochtends ook nadat Marc naar zijn werk is en voordat de thuiszorg komt. Marc zijn zorgverlof is bijna op, dus hij moet wel weer gaan werken. Maar op deze manier is de zorg voor Ruben geregeld. De 1e prioriteit is de zorg voor Ruben en daarna het huishouden.
    Ik had niet verwacht dat ik een positieve indicatie zou krijgen, omdat ze tegenwoordig daar heel moeilijk over kunnen doen, maar het is toch gelukt!

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    oh wow, dat is fijn Tan!!!
    komt dan elke dag dezelfde vrouw.. of elke dag een andere?

20. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nee, de hele maand augustus komt elke dag dezelfde vrouw, dus dat is wel heel erg fijn (voor Ruben maar ook voor mezelf!)

Deel Deze Pagina