Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hmmm tegelijk gepost. Balen San...voel je al iets van een naderende ongi? en wanneer getest? 's morgens of net?

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Koek, he meid da's balen!!
    Je komt dadelijk in de buurt van de ronde dat het raak was met Ri toch of niet??

@Marloes, heel veel plezier!!
    Waar ga je heen?
    En wat mij betreft deal hoor, nu nog zorgen dat beeb het ook gaat snappen

3. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Naderende ongi nog steeds ja en nee. Heb kwaaltjes (pijnlijke boobs, geen ongi ;)) maar goed heb ook steeds ongi krampen.

Daarstraks getest. Ik denk dat ik nog maar een paar daagjes wacht. Misschien doet me cyclus nu raar.

Helaas Moon die periode ben ik al weer met 1 ronde (dit is dan ronde 2 langer) voorbij :(

4. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Waar ga je heen Loes?

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Kar Ik snap Alex zijn reactie wel een beetje (sorry). Want jouw zus woont toch in Helmond? Is net zo ver als Den Bosch vanuit Assen. Denk ook eerlijk gezegd dat het teveel is voor je lichaam. Dat je dan weer hartstikke veel last krijgt. Ik zou het als ik jou was niet doen, straks zit jij weer met de gebakken peren (harde pijnlijke buiken bijvoorbeeld) ...

Koeky Hè sjips, da's K*T! Maar zoals je zelf zegt, ook nog geen bloed. Mijn duimen blijven draaien!

Twinny Hoe is het met je eisprong? Issie geweest?

Monique Ik hoop zoooooooo voor je dat de beeb snel wil komen. Of dat je anders donderdag gestript wordt! Je moet haar er nog wel uitpoepen en straks is je lichaam helemaal op.

Marloes Veel plezier de komende 2 dagen!

Hier enorm zenuwachtig voor morgen.......ben zo bang dat ik moet blijven in het zh omdat de groeiecho niet goed is.... of dat de kleine met spoed gehaald moet worden......of.....of...of..... Ik heb om half 12 de echo en daarna naar de gyn. Zodra ik iets weet zal ik het (hoop ik) zelf hier neerzetten. Anders kijk ik Karlijn wel lief aan.

Ik kan mijn broer ook wel schieten! Hij zou vanmiddag tussen half 2 en 2 uur komen. Dus ik ging niet slapen (want zul je net zien dat ik slaap en dat hij dan aanbelt). Komt die klojo pas tegen 3 uur! Had ik mooi even kunnen slapen in die tussentijd.:x:x:x

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Owhhh lekker handig van je broer! Dat heb je 'm toch wel gezegt hoop ik.

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Koek, balen meis
    Dan hoop ik gewoon dat je te vroeg heb getest!

@Tan, je heb gelijk hoor, ik moet nog energie hebben om te bevallen en daarna is het niet zo dat je als je bevallen bent even heerlijk kan rusten he;)
    Ik ga voor je duimen morgen!!!
    Dat mijn D-day jouw maar geluk mag brengen!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Femke, GEFELICITEERD met je verjaardag!

Monique, D-Day! Al enige voortekenen??

Tan, heel erg veel succes straks. Tuurlijk post ik iets als je het zelf niet zou kunnen, geen probleem.

Koeky, bij jou al iets? Hoop het niet!

Marloes, veel plezier!

Hier alles goed, heerlijk geslapen (alleen!), en nu naar fysiotherapie. Moet vandaag helaas wel echt werken -heb vrijdag een deadline. Blegh. Maar goed. Het levert ook wel iets op.

Heb nog niets besloten over 't weekend, ik zie wel even hoe ik me dan voel maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin in. Ik hou sowieso al niet van logeren maar nu helemaal niet. En zo lang in de auto elke keer..

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Kar: kan je niet helpen met beslissing maken, je moet doen wat je hart je ingeeft en vermoeiend is het allebei

Monique: hopelijk wordt je donderdag gestript.

Tan: balen van je broer, hopelijk is vanmiddag alles goed gegaan......

Koeky: balen meis, hopelijk krijg je snel een + en blijft de ongi weg.

Marloes: veel plezier waar je ook heen bent, hihi.

Hier nog altijd geen eisprong, maar al hele week last van me onderbuik, soort van ongi gevoel!! Hopelijk blijft ie nu nog 2 dgn weg:x

twinny

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Koeky En?

Twinny Ik duim voor je mee dat je eisprong nog 2 dagen wegblijft!

Monique Hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje met alles? En zeker met deze warmte?

Femke Ook al ben je op vakantie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Mijn verhaal van vanmorgen zal ik even in een apart bericht zetten, komt eraan!

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

nog steeds niks en ook geen ||

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmm dat is wel raar Koeky.. Maar ik blijf duimen dat die strepen alsnog gaan komen!!

Pff ik heb het benauwd.. welke houding ik ook aanneem, ik blijf kortademig. De baby's zijn ook heel veel aan het trappelen, bij mijn maag. Heb ook het idee dat 't weleens maagzuur zou kunnen zijn.

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    #13493 Tantan, 4 aug 2009
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
    Nou, vanmorgen dus groeiecho en CTG gehad. Ik had dezelfde echoscopiste als vorige week èn die de 32 weken echo had gedaan. Ik had nog tegen haar gezegd dat de gyn van vorige week (gyn T.) het had over een meetfout, waar de echoscopiste toch wel geïrriteerd en verbaasd op reageerde. Ze zei ook dat ze zéér zeker wist dat het géén meetfout was, en als ze twijfelde over een meting dat ze hem dan niet opschrijft maar nog 5x overdoet. Maar goed. Kleine ligt nog steeds in stuit. Hoofdje was goed, beentje kon ze moeilijk opmeten vanwege de stuit maar zag er ook goed uit. Buikje liep 2 weken achter (2 weken geleden 1 week). Ze heeft het ontzettend vaak gemeten en ze zei elke keer dat ze er niet meer van kon maken dan dat het was. Doppler was redelijk goed, in ieder geval een stuk lager dan vorige week. Ze heeft ook nog gekeken hoe het hoofdje lag ivm een eventuele draaipoging. Het hoofdje lag keurig voorover en maakte een draaipoging mogelijk. Kleine ligt in onvolkomen stuit, dwz met de beentjes naast het lichaam gestrekt, ideaal om te kunnen draaien en bevallen (want dan komt het kontje eerst).

Daarna naar de gyn. Een andere dan vorige week en ook niet mijn eigen, maar wel een goede man (gyn P), deze heb ik al vaker gehad, met de vorige zw en deze ook. Bloeddruk was laag (100/60), gewicht wéér een kilo eraf (op 2 weken tijd). Hij zei dat alles er goed uitzag, ondanks de achterstand van 2 weken tijd. Hij heeft ook uitgelegd waarom. Het buikje volgt nu een bepaalde lijn en zolang hij die lijn aanhoudt is er geen reden tot paniek. Kijk, met deze uitleg kan ik wat. Hij zei ook dat die meetfout geen meetfout was trouwens. Hij wil geen draaipoging ondernemen, omdat dat te gevaarlijk is voor mijzelf ivm die bloedverdunners. Ik was wel blij dat die keuze voor me gemaakt werd. Zoals het ernu naar uitziet wordt het gewoon een vaginale bevalling. Hij voorziet daarin geen problemen.

Daarna moesten we een afspraak maken voor over een week (doppler + echo). Dus ik naar de secretaresse en de gyn was alweer gevlogen. En juist op dat moment realiseer ik me dat ik helemaal niet gevraagd had naar de bedrust, hoe het nou daar mee zat. Maar de secretaresse kon toch geen afspraak maken want de functieafdeling was dicht (lunchpauze), dus zou ze het alsnog aan gyn P. vragen en mij vanmiddag terugbellen, ook om de afspraak te maken. De thuiszorgmevrouw (Elisa) heeft trouwens al die tijd op Ruben gepast, ze heeft lekker met hem buiten gewandeld en gevoetbald, dus Ruben had de tijd van zijn leven en wij alle rust voor de echo en controle.

Vanmiddag wilde Ruben echter niet slapen. Elisa was om half 2 naar huis gegaan en Ruben heeft zitten spelen-zingen-kletsen-dreinen-jengelen-springen-en weetikveelwat in zijn bed. Ondertussen belde de secretaresse van de gyn ook nog terug. Door de drukte zou ik volgende week 2x terug moeten komen, op dinsdag de dopplerecho en woensdag de controle bij gyn G (wéér een ander...). Ik protesteerde nog en zei dat dat niet echt handig was met de volledige bedrust die ik had. Ow, zei ze, maar U heeft geen volledige bedrust meer. Ik zei wat dan wel? Dat wist ze niet helemaal, ze zei op een gegeven moment "kijk maar wat je lichaam aangeeft :(". Nou, ik was helemaal van mijn padje af. Want A) Ruben sliep niet en ik was moe en wilde wèl slapen B) zou volgende week 2x terug moeten komen C) dat van de bedrust dat ze dat zo raar zei en D) dat Marc met geen mogelijkheid naar huis kon komen omdat hij overleg had. Dus ik in tranen, zag het allemaal niet meer zitten. Ik heb de secretaresse terug gebeld en kreeg godzijdank een andere aan de lijn. Ze klampte meteen de arts vast (gyn P) en die zei dat ik helemáál niet zo veel uit bed mocht, dat wat de assistente zei helemáál niet juist was. Ik mag er nu 3 kwartier per dag uit (is dus heel iets anders dan "kijk maar wat je lichaam aangeeft"). Ook wilde hij graag dat ik volgende week wèl op 1 dag terug zou komen, omdat het anders te vermoeiend zou zijn voor mij. Kijk, aan zo'n arts heb je nou iets:D! Dus nu heb ik dinsdag om 9.45 uur de dopplerecho en kan ik daarna op controle bij een gyn (weliswaar weer een andere dan die woensdag, ook gyn P maar dan een vrouwelijke), dus het kan wel.... Maar ja, het blijft natuurlijk wel ziekenhuis Roosendaal natuurlijk ;)

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zoals ik al eerder tegen je zei Tan, ik blijf het raar vinden dat die assistentes gewoon zelf gaan 'dokteren'. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. :) Nu maar weer gewoon verder broeden.. En hopen dat uk niet helemaal met 42 weken wil komen, anders duurt 't nog wel erg lang!

Hier een gaviscon genomen en iets minder benauwd. Raar hoor, voelt niet als maagzuur maar mijn lichaam reageert er extreem op.

Baal enorm van mezelf; heb dat artikel niet geschreven. Dus moet nu morgen. Morgenochtend komt eerst kraamzorg - dus eerst stofzuigen, het is hier zelfs zonder hond en kind 1 grote bende. :(

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen,

Alles goed hier?

Zelf erg slecht geslapen - buik te vol, ook met eten dus na overgeven om 2 uur 's nachts ging het beter. Maar ik blijf het gevoel houden dat mijn avondeten van gisteren niet uit mijn maag wil! Zal wel komen omdat de baby's zo hoog liggen.
    Verder klom om 5 uur vannacht de kat van de buren door het open raam naar binnen. Die ik dus moest wegjagen (ze markeren hun territorium nogal). En daarna heb ik maar kleine stukjes geslapen. Maar goed. Ik ga straks wel even plat.

Kraamzorg is net weg, we krijgen het maximaal aantal uren! :) Dus 10 dagen lang, 8 uur per dag. Was helemaal verbaasd. Nu maar hopen dat ik ze ook kan gebruiken. ;)

Ik krijg trouwens continu, echt meerdere keren per dag, te horen dat mijn buik helemaal niet groot is voor een tweelingzwangerschap van bijna 33 wk ... :( Ik ga dan dus meteen twijfelen of de baby's wel goed groeien. :(

16. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Femke, weet niet of ik je had gefeliciteerd met je verjaardag maar anders bijdeze nog van harte!!

@Twinny, en lukt het om het ei binnen te houden??

@Tanya, jeetje zeg wat een gerommel allemaal daar in dat ziekenhuis.
    Maar eigenlijk uiteindelijk goed nieuws!!

@Kar, die benauwdheid kan ook gewoon door de grootte van je baarmoeder komen, dan drukt die tegen de longen.
    En je moet je niets aantrekken van wat mensen zeggen hoor
    Dan kreeg ik hier een 4-ling;)
    De gewichten die je van de week doorgaf waren toch heel keurig!!

Hier D-day gewoon overleeft.
    Gekke is dat ik dat al de hele zwangerschap roep dat ik er wederom over heen zou gaan, terwijl iedereen om me heen zei, nee hoor jij bevalt eerder zeker weten.
    Had stiekum eigenlijk wel gewild dat die mensen gelijk hadden gekregen maar goed
    Ik ben dus wederom een goede broedkip met een beeb die dat wel heerlijk vindt.
    Morgen naar Vk en dan ga ik toch proberen of ze me willen strippen en dan ook gelijk maar achter een afspraak aan voor inleiden ofiets want ik ben nu dus echt vriendjes geworden met de bank:x
    Dadelijk wordt er een happy beeb geboren maar kunnen ze mams bij elkaar vegen.
    En mij kan je niet wijs maken dat die ene week nu nog wat uitmaakt en dat we dus maar moeten wachten

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Kar Tuurlijk groeien jouw beebs goed (beter dan de mijne ;) )! Maar ik kan me je onzekerheid ook heel goed snappen hoor. Sorry dat ik gister je een uur heb opgehouden via de telefoon. Ik hoop dat je je artikel nog af hebt kunnen krijgen voordat Alex en Sverre thuiskomen. Wel fijn dat je het maximale aantal uren kraamzorg krijgt! Ik heb recht op 49 uur, maar ik heb er natuurlijk maar 1tje.

Monique Morgen echt proberen aan te dringen hoor! En net wat je zegt, dat ene weekje maakt niet meer uit, en al helemaal niet meer nu je officieel overtijd loopt. Je moet het lichamelijk ook nog aankunnen, de bevalling straks (overmorgen ;))

Ik blijf trouwens ook nog steeds het voorgevoel houden dat ik overtijd ga lopen, ookal roept iedereen om me heen anders. Zo heb ik ook altijd al het voorgevoel gehad dat deze beeb in stuit kwam te liggen. Ach, we zullen zien hoe het allemaal gaat.

Thuiszorgmevrouw is net weg en Ruben is hartstikke stil. Ik ga dus even heerlijk genieten van de rust! Met de ventilator naast me want het is al hartstikke warm en benauwd hier binnen.....

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Eerst even een lijstje maken met wat er allemaal nog gedaan moet worden voor nummer 2. Gisterochtend werd ik om half 6 in paniek wakker. Zo heb ik mijn zh-tas nog niet klaarstaan, geen klossen besteld, geen waterdichte molton gehaald (laten halen ;)) voor mijn bed, is het geboortebord nog niet af, is de addressenlijst nog niet compleet (zijn er een paar bijgekomen), moet ik nog een lijst met telefoonnummers maken, een lijst maken waar we nummer 2 allemaal bij moeten laten schrijven (verzekeringen bijvoorbeeld). En aan die gedachte alleen al schoot ik dus in paniek. Dus maar even een lijstje maken, kan Marc mooi dingen er vanaf strepen hihi

19. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Tanya, overmorgen hi hi
    Weet je nog dat ik altijd 8-8 zei, die komt nou wel heel dichtbij ook;)

Gek he dat gevoel wat je zelf kan hebben, heb dat ook sterk gehad over het overtijd gaan.
    Zou het bij jou helemaal geweldig vinden als dat ging gebeuren (sorry voor jou)
    Zie je trouwens op tegen een stuitbevalling?? Ik had daar denk ik ook voor gekozen trouwens.

Is het bij jou zo benauwd binnen??
    Of ik begin er aan te wennen of het is deze keer echt andere warmte maar ik vind het minder erg als vorige keer, nu goed te doen hier

Joh, ik zie dingen op jouw lijstje die we hier nog moeten doen, dus waar maak jij je druk om:D

20. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Monique Ik zie helemaal niet op tegen een stuitbevalling. Het lijkt me ook wel bijzonder en apart om zoiets mee te maken. Volgens mijn schoonzus moest ik aandringen op een ks. Nou daar zit ik niet echt op te wachten met dat lange herstel. Yup, erg warm hier binnen. We hebben een tuin op het zuiden en mijn bed staat pal achter het raam in de aanbouw met plat dak. Nu is alles qua zonwering wel dicht, maar als je zo op bed ligt is dat toch erg warm.

Tja, ik en voorgevoelens... die kloppen niet altijd hoor ;)

Deel Deze Pagina