Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Tegelijk gepost Koeky! :)

Maar goed van je dat je je zinnen aan 't verzetten bent. Wil je de fotografie kant op trouwens? Leuk!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Deels herkenbaar. Het blijft gewoon een raar idee, straks twee baby's erbij (in jouw geval maar eentje natuurlijk), en dan weer van voren af aan beginnen. Persoontjes die je nog niet kent etc. Het bezigzijn met de babyspulletjes helpt wel een beetje moet ik zeggen.

Aan de andere kant heb ik al zó lang het gevoel dat ik op het eind loop en wordt het gewoon zwaar en lastig, lichamelijk, dat ik er wel klaar mee en voor ben. Ik verheug me ook wel een soort van op de bevalling, geen idee wat ik kan verwachten maar ik verheug me op dat euforische moment dat het dan eindelijk zover is. :)

Het meest maak ik me zorgen over het hoe het moet met Sverre. Of wij hem wel genoeg aandacht kunnen geven, of hij niet heel jaloers gaat worden, dat soort dingen. En ik maak me ook wel zorgen dat ik errug moe ga worden maar als ik me instel op enorm afzien valt 't misschien wel mee... ;)

3. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Na fotografie kant op ik vind het heel leuk om te doen. :) Ben er nog niet zo goed ik maar oefening ;) Dus ik ga stug door. Pas een "nieuwe" camera gekregen dus die moet ik toch echt uit proberen ;)

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Tan, heel herkenbaar hoor...
    mijn zwangerschap ging natuurlijk helemaal super, voelde me erg goed en toen ik 37 weken was, had ik zo iets van, ben er helemaal nog niet klaar voor. Kon me op dat moment niet voorstellen dat Thom al zou mogen komen.... Ik vond het dan ook helemaal niet erg dat het nog even duurde. Uiteindelijk dan ingeleid met 41+1, dus heb nog wel eventjes gehad om goed te wennen aan het idee :)

Koek, grrrrrrr meid toch!!! Op welk moment zouden jullie naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar de gyn? Of is dat nog helemaal niet in beeld?
    Gaaf trouwens, lekker foto's maken, ik ben benieuwd!!!

Hier gaat het super met de mannen... we mogen zelfs weer lekker uitslapen. Al was 7 uur ook niet erg, maar het gaat nu weer richting 9.00 - 9.30 uur...

Foto's van Noni had ik al gezien en blijven leuk!!!

en Monique.... het is 8-8!!! Weet je natuurlijk zelf ook, maar toch ;) Super trouwens dat je bij de gyn mag blijven en dat je bij hem een goed gevoel hebt!

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

De gyn ja ik zou nu al willen maar manlief nog niet. Die wil nog even wachten. Wat ik me ook wel voor kan stellen hoor. Hij is er anders mee bezig dan ik. Maar ik heb 'm al voorbereid, ik wilde maandag al naar de HA. En hij zei gelijk ik wil nog even wachten. Nou ja dat kan maar niet te lang.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Moon: fijn dat je zo'n begripvolle gyn had en heerlijk dat je het daar nu af kunt maken. Zet hem op meid!!

Kar: veel plezier vandaag. Balen dat Sverre uit bed gevallen was. Wel stoer dat jullie het zonder zo'n plankje aandurfden!!

Tan: kan me best voorstellen hoe je je voelt, al ben ik niet zwanger. Gaat toch weer veel veranderen, maar het gaat allemaal goed komen hoor.

Koeky: waren jullie voor Rianne ook onder behandeling bij de gyn? Kan me dat niet meer herinneren.

Nu het ei op woensdag is gesprongen zal ik waarschijnlijk donderdag ongesteld gaan worden. Maandag as. heb ik een afspraak bij de FA en zal ik meer zekerheid krijgen. Baal zelf wel beetje, omdat ik voor ongi altijd migraine heb en dat nu midden in Friesland zal zijn.....

twinny

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nee we waren nog niet in behandeling. Waren we toen wel van plan. Maar daar dacht iemand, anders over ;)

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    @Tanya, ik wilde zoiezo idd poliklinisch bevallen maar nu is het dus medisch geworden en scheelt het ook nog eens wat centjes.
    En jaaaaaaaa vandaag dacht ik dat de dag zou worden maar geloof er nu al niets meer van.
    Die blijft gewoon zitten, let maar op!

En jouw gevoelens zijn voor mij heel herkenbaar.
    Ik ben pas sinds een week ofzo er "echt" klaar voor!!

@Noni, wat een heerlijke kids heb je toch he, mooi gezinnetje hoor!

@Koeky, was ook echt heel trots op mezelf hoor, hi hi ben ook vaak niet zo'n held en laat over me heen lopen.
    De jongedame in me heeft toch al iets in me los gemaakt;)
    Ahhhhhhhhh dikke knuff voor jou, wat balen joh
    Wat ga je vandaag fotograferen???
    En welk gebouw in Belgie?
    Hoe komt het dat hubbie nog wil wachten dan???

@Kar, dit vangnet voelt idd stukken beter!
    En veel plezier toch op de familiedag!
    Bij prenatal hebben ze ook fijne bedhekjes

@Marloes, ik wil dat geheim van dat slapen toch eens weten!!!
    Wat heerlijk zeg

@Twinny, ik hoop dat de Friese lucht je goed gaat doen en de hoofdpijn deze keer wegblijft

9. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Vandaag gaan we me zwager fotograferen nou ja z'n grasmaaier :p tja wie verzint het. Maar die doen dus racen op die dingen hahaha

En het gebouw in belgie. Nou als het tegen die tijd nog staat. Wordt het Chateau Noisy. Prachtig gebouw verlaten en aan het instorten.

Vind het echt goed Moon, en daar mag je trots op zijn! Opkomen voor je zelf, ik ben er niet goed in maar ik begin het langzaam te leren. :D

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Zo, vanaf gisteren slaapt Sam weer in een slaapzak. Hij heeft al 3 nachten op rij, zijn pyamabroek, boxershort en luier uit gedaan en ligt dan open en bloot met alles in bed haha... gelukkig waren we elke keer op tijd en bleef het bed schoon en droog.

Koek, het is ook een grote stap hoor.. hoop gewoon dat er nog zo'n eigenwijsje zit, dat zich binnenkort komt melden!!

Recept voor slapen = veel slapen! Als Sam overdag goed slaapt, dan slaapt hij 's nachts ook goed en lang. Heeft hij overdag kort geslapen dan is hij de volgende dag ook eerder wakker. Normaal slaapt hij 's middags nog zo'n, schrik niet 3-4 uur!!! Hij is net om 11.30 gaan slapen en slaapt nu nog steeds!!!!

Twinny, eisprong geweest... laat de ongi maar komen!!!! Dan kunnen jullie weer beginnen!

11. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Koeky, dikke knuffel!! Ik hoop dat Jeroen snel de stap wilt maken!
    HOe zijn de foto's geworden van de grasmaaier? :D

Karlijn, nee ik kan Dante echt niet meer als baby zien. Maar hij is dan ook al zo groot en zwaar!
    Hoe was/is de familiedag?

Marloes, wat heb jij toch een heerlijke slaapkoppen!!
    Gelukkig hebben jullie het steeds optijd ontdekt dat hij open en bloot op bed lag :D

Moon, veel succes vandaag! Enne 09-08-2009 is ook een hele mooie datum!!!! ;)

Twinny, laat die ongie inderdaad maar komen! Dan kunnen jullie weer opnieuw beginnen!

12. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ha meiden

Gelukkig MArloes dat jullie het op tijd ontdekten, hihi.....

Ben benieuwd wat de FA morgen zegt, dan weet ik tenminste iets meer.

twinny

13. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Monique, hoe was de CTG vandaag?

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    twinny, die onzekerheid is ook niets he. Ik hoop dat de FA morgen groen licht geeft!

Ik ben ook erg benieuwd Moon, hoe het was!

15. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Het was echt heel leuk gister :D We waren in Alphen. Omroep-brabant was er ook nog. haha.

Zal nog ff wat foto's online gooien duurt wel ff moet ze nog even verkleinen enzo :D.

Moon hoe was 't??

Twin, spannend morgen!

16. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    @Koek, ik heb dat ook wel eens gezien ja dat grasmaaierracen, hoe was het???
    Ik lees dat het leuk was, straks eens op zoek gaan naar je foto's

Opkomen voor mezelf moet ik ook echt leren hoor!
    Maar zusje was er bij tijdens Vk bezoek en zat al beetje te schudden met haar hoofd enzo, dat hielp wel

@Loes, dan heb je geluk gehad dat je geen ongelukjes had met Sam, kan me nog iets herinneren van poep bij Sverre;)
    Wat heerlijk he dat Sam nog zoveel slaapt!!
    Hebben hier ook niet te klagen hoor met een middagslaapje van
    1 1/2 tot 2 uur (soms korter, soms langer) maar zoals Sam, wow!

@Twinny, ik duim voor jullie voor morgen!

Vanmorgen dus naar ziekenhuis geweest
    Bloeddruk op het randje maar niet extreem en urine goed, dus dat was goed
    CTG was ook helemaal zoals het zijn moest, eigenlijk alles perfect dus
    Helaas geen echo gehad dus weet niet hoe het met vruchtwater en grootte van beeb is, had ik ook op gehoopt.

Wederom dus met lege handen het ziekenhuis uit, eigenlijk een goed teken maar voelde toch beetje dubbel.
    Is elke keer weer zo jezelf bij elkaar rapen, valt me toch weer zwaar.
    Nu mag ik dinsdag weer terug en dan is het weer kijken hoe het er bij mij voorstaat en of er al iets veranderd waardoor ze misschien iets kunnen doen.
    Lijkt nu echt nog mega mega ver weg.

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Zanoni Ik maak me ook niet zo zeer druk over het feit als de baby er is, maar nu meer dat het al zo snel is, snappie? Voor mijn gevoel gaat het nu ineens supersnel! Leuke foto's heb je geplaatst! Al kijkt Elise op 1 van de foto's wel een beetje boos hihi.

Koeky Hè da's balen! Ga je vandaag nog naar de HA? *knuffel*

Karlijn Hoe ging het gisteren nog uiteindelijk? En vannacht? Wat sneu dat Sverre uit bed gevallen is, misschien idd toch maar een bedhekje aanschaffen. Ik zat me gisteren te bedenken dat Sverre misschien wel heel erg gevoelig is (hooggevoelig), dat hij werkelijk alles opppikt qua sferen en veranderingen. En dat hij daarom misschien ook slecht solaapt. Kweet niet hoor, zat maar te denken. Ik vind het gewoon behoorlijk vervelend voor jullie dat hij zo slecht slaapt.

Twinny Misschien doet de Friese buitenlucht wonderen en krijg je minder/geen last van je migraine, ik hoop het. Succes vandaag bij de FA!

Marloes Ohhhh wat een boef is Sam! Gelukkig was je er elke keer op tijd bij! Krijgt Sam niet zijn slaapzak uit? Ruben wel namelijk en hij slaapt er sinds de vorige warme periode (week of 4 geleden) ook niet meer in, gaat tot nutoe goed (*afkloppen*)

Slapen Ruben heeft een periode gehad dat hij 3 a 4x per week 's middags niet meer wilde slapen, maar sinds een week of 4 slaapt hij weer elke middag (uitzonderingen daargelaten ;)) van 13.15 tot half 4 en 's nachts van 20 tot half 8 - 8 uur, mag dus ook niet klagen.

Monique Fijn dat alles goed was gisteren. Hier doen ze in het weekend nooit echo's. Dinsdag is nu nog maar 1 nachtje weg ;). Ik hoop dat die eigenwijze jongedame van je nu toch eens echt wil weten wie nou haar mama is!

Hier weinig nieuws eigenlijk. Kleine ligt nog steeds in stuit, mama is aan het bekomen van de warmte en mist de hond enorm:(. Misselijkheid is sinds het weekend weer superheftig en mijn rug speelt weer parten:(:(. Gelukkig komt thuiszorgmevrouw weer vandaag.

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
  19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Tan wat schattig die foto's! Hij kijkt echt trots! :) Hopelijk krijg je vandaag wat rust door Elisa. En ja, wat kun je zo'n hond missen he?! Ook al lopen ze soms enorm in de weg en verliezen ze heeeeeeel veeeeeeel haren (Pepper tenminste wel :( ).

Monique, hoe is het vandaag? Al voortekenen? Of is er vannacht iets losgebarsten? Dat dubbele gevoel herken ik heel goed. Je bent blij dat alles goed is met 't kindje maar je wil er ook zo graag 'vanaf'. Nog maar een weekje!

Marloes, wauw ik ben echt jaloers op jouw jongens en hoe goed ze slapen! Al is het hier ook wel zo dat hoe rustiger Sverre overdag is, en dan niet alleen qua slapen maar ook gewoon structuur, hoe beter hij 's nachts slaapt. En zeker toen hij baby was, toen was het echt precies wat jij zegt: meer slapen = meer en beter slapen.

Koeky fijn dat het fotograferen zo leuk was! Ben benieuwd. In ieder geval een fijne hobby mocht 't dan niet je beroep worden. ;)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier is alles wel goed. Weekendje weg was zwaar vermoeiend, mede doordat ik echt heel slecht (lees: weinig) heb geslapen en gerust. Ik geloof ook dat ik gewoon niet zo goed ben met familiedingen. Ik erger me, voel me continu schuldig en/of tekort schieten etc.

Mijn ouders maar vooral mijn moeder bemoeien zich echt overal mee, qua Sverre. Het wordt ook steeds erger. Dus als wij iets verbieden of tegen hem zeggen hoor je tegelijkertijd mijn moeder 'Sverre, niet doen, naar mama luisteren' zeggen. Ofzo. En soms zijn er dus wel 4 mensen tegelijk die Sverre op die manier toespreken. Niet zo vreemd dat Sverre dan niet meer weet naar wie hij moet luisteren en gewoon besluit 'Ik doe net of ik niets hoor!'.

Verder alles goed hoor. ;)

We gaan vandaag een hekje voor Sverre's bed kopen want vannacht was hij er weer uitgevallen. En toen Alex de deur opendeed bleek hij daar voor te liggen en kreeg hij dus ook nog eens de deur tegen zijn hoofd! :( :( Arm ventje.

Verder moet ik eens een vluchttas in gaan pakken en een lijstje maken met dingen die ik nog moet hebben... Tijd begint nu wel een beetje te dringen. :D

Share This Page