Ik ben ook benieuwd naar de naam van Mirthe's zusje! En ook wanneer ze geboren wordt natuurlijk. Tan, ik heb vacatures gezien in Apeldoorn (politieacademie) en eentje bij de gemeente Den Bosch - dat zou Alex helemaal geweldig vinden en zijn ouders nog meer natuurlijk. Is ook volgens mij echt een leuke baan. Maar wel in Den Bosch..
Ja zeg dat wel.. Maar wat ik ook zo raar vind bij Monique is dat ze helemaal niet gecheckt hebben hoe groot de baby nu is. Bij jou werd er deels ook 'ingegrepen' omdat Thom zo groot zou worden/was, toch?
ja, en hier in het ziekenhuis leiden ze 'vrijwillig' in vanaf 41 weken. Gelukkig had ik dan al 2 cm ontsluiting, anders had je eerst gel, veters e.d. gekregen. Baan in Den Bosch, leuk toch!!! deze kant is veeeeel leuker
Hallo, even een teken van leven. Vakantiedruktre gehad hier (paar weekjes met de caravan naar oostenrijk geweest). Lees dat het met de zwangeren nog goed gaat. Moet nog even verder terug lezen om de rest te weten. Iedereen een leuke tweede verjaardag gehad met de ukken?
@Tanya, super dat de controles goed waren!! Als beeb haar stuit hier toen echt was geweest en ik had vaginaal mogen bevallen was ik daar ook voor gegaan hoor, dus zet hem op! @Kar, met jouw beebs komt ook echt alles goed!! Wordt nu ook spannend allemaal he. En Den Bosch, doen!! Is hier kei gezellie in Brabant! @Twinny, helemaal gelijk hoor, ze komen er allemaal uit (uiteindelijk) Maar hier grappen we ook al, dat dit mijn laatste zwangere woensdag thuis is geweest en zo tellen wij af @Loes, gek he dat het bij ieder ziekenhuis anders is idd. Als ik ontsluiting had gehad dan was ik ook geholpen al hoor, maar hier kunnen ze er niet in. Jij had dus al wel ontsluiting en dat maakt het verhaal stuk makkelijker En dat verhaal van de grootte van de baby vind ik ook niet te volgen Maar is het niet zo dat wij daar meer wakker van liggen dan hun?? Die hebben zoiets van dan knip ik toch gewoon en hoppa daar komt het Gisteren werd dus wel het bolletje gemeten, wat dus eerst moet komen, volgens mij leest hij daar ook veel meer vanaf dan dat hij tegen ons los laat hoor.
Ahum, sorry hoor , maar ik denk dat je ietsjes beter moet lezen. Alle zwangeren hier hebben het een en ander meegemaakt en maken nog het een en ander mee...
Kar Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over het jochie hoor. De groeiecho's waren toch allemaal in orde? Ik hoop dat je volgende week een beetje gerust gesteld kan worden (wanneer moet je?). Enne, ik zou ook voor Den Bosch gaan, Braboland hè . Maar ik snap wel dat je schreef "tja, wel in Den Bosch", vanwege je schoonouders natuurlijk... Monique HMPFZ, een 4tje maar. Kan me heel goed voorstellen dat je het zo ontzettend zat bent! Gelukkig kan je er (af en toe) de lol nog wel van in zien! Hier in R'daal hebben ze sinds kort ook het beleid dat ze je vanaf 41 weken inleiden, of de boel er nou kaar voor is of niet. Gisteren was wel goed nieuws ja, ik heb me er min of meer bij neer gelegd dat ik tot het eind toe deze bedrust zal hebben. Maar gisteren zat ik gewoon even niet lekker in mijn vel. Mijn oma was boos op me omdat ik liever een vaginale bevalling wil dan een ks, ze verklaarde me zelfs voor gek (gaat dus straks ook heel fijn de fam rond...:x). Ik voelde me weer eens erg eenzaam omdat mijn wereldje nog steeds erg klein is. Mensen riepen allemaal wel dat ze langs zouden komen, maar heb nog vrij weinig bezoek gehad. Ik houd me maar voor dat iedereen het druk heeft en dat het vakantietijd is. Gisteravond ook veel last van mijn buik, vast een reactie op de echo en het duwen van de gyn erna. Ach, vandaag ging het psych ietsjes beter, maar lichamelijk weer minder. Over 24 dagen ben ik gewoon uitgerekend en over max 38 dagen niet meer zwanger!
@Pienie, dan ben je zekers aan het lezen een paar weken terug 2e verjaardag was hier super! Hoe was jullie vakantie? @Tanya, ik had dat toen van Marloes ook al begrepen dat er ziekenhuizen zijn die tegenwoordig 41wk pakken, helaas in Helmond dus niet Want ik denk dat ik nu zou zeggen begin er maar aan, dan maar paar dagen afzien, want dit is het ook niet Het is ook een emotionele achtbaan hoor waar we inzitten, herken veel van wat je schrijft. Dikke knuff ook voor jou en koppie omhoog he!!
Tanya, natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de naam, die jullie hebben gekozen voor jullie 2e kindje!!! Monique, nog even meid. Al zul je die woorden ook veel te veel horen... Hoop dat je vanavond goed kunt slapen!!!
Monique je hebt idd waarschijnlijk alle clichés over laatste loodjes wel gehoord nu, dus alleen nog even een dikke *KNUFFEL*! Tan, ook voor jou een knuffel. Je oma leeft gewoon in een andere tijd, vroeger zou een stuitbevalling idd niet zo goed zijn afgelopen maar ze gaan echt wel ingrijpen nu als blijkt dat 't niet lekker loopt hoor. Bovendien ben jij niet iemand die beslissingen niet overdenkt, zeker dit soort dingen, dus laat je familie lekker denken wat ze willen, wij weten beter! Aaarggh de periode van de nachtelijke harde buiken is hier aangebroken geloof ik. Zit alweer beneden.. Het wordt door darmen/maag getriggerd elke keer volgens mij. Grrr. Nou ja, heb tenminste nu wel de vaatwasser aan kunnen zetten want dat was Alex weer eens vergeten - hoe moeilijk is het om dat te doen voor je naar bed gaat?! (We hebben nachtstroom) Heb een hele lijst met to-do dingen gemaakt maar ik denk echt dat het meeste op mij neer zal komen. Alex heeft 'heel veel pijn' zegt hij. Tsja... Ik merk gewoon dat ik nerveus begin te worden, dat de berg werk die nog moet - 'moet' in mijn ogen- steeds groter wordt en de tijd korter. Hieronder dus ook nog dingen van mijn werk, waar ik nu helemáál geen zin in heb.
Monique Succes vandaag bij de gyn! Hoe laat moet je? Ik word ook helemaal gek van alle goedbedoelde adviezen en dooddoeners hoor ("je weet waar je het voor doet", "je krijgt er iets moois voor terug", "je moet niet lang meer", "geniet van de rust nu het nog kan"...GRRRRR) en ik moet echt in mijn hoofd prenten dat mensen het goed bedoelen. Maar soms heb ik ook echt wurgneigingen:x Karlijn Als ik vlak bij je woonde had ik naar je toe gekomen om Alex een schop onder zijn kont te geven!!! Alsof jij geen pijn hebt en het niet zwaar hebt...MANNEN!:x Dat "moeten"-gevoel en weinig tijd hebben had ik dus vorige week, heel herkenbaar dus. Probeer eerst de dingen te doen die echt moeten. Ik zou denken dat je werk het laatste, dus minst belangrijke, is. Want als je niet in de ziektewet had gezeten had je nu toch met zw-verlof gegaan? Kan je anders geen hulp van buitenaf inschakelen om je te helpen met je "things-to-do-lijst"? Ik was vannacht ook beneden, Ruben was wakker van 2 tot half 6, maar voor de verandering hadden Marc en ik het nu afgewisseld. Ben benieuwd wat voor humeur Ruben straks heeft als hij vannacht zo weinig geslapen heeft...
Hmm Tan, ik hoop ook dat Ruben een beetje te genieten is. Waarschijnlijk wil hij dan in ieder geval wel een middagdut doen, als hij moe is. Dat is dan weer een voordeeltje... Ohh zo lief, vanochtend wees Sverre naar mijn blote buik en (platte) navel, en zei hij 'Broertjezusje daar naar buiten!'
Ja precies.. Ik probeerde nog te zeggen 'Nee, ze komen niet daar uit, maar daar beneden' maar hij zei 'Nee, echt wel DAAR!' Monique, wederom veel succes vandaag! Ik zal aan je denken.
Nou, dan komen ze gewoon daar uit!!! wij zijn net terug van het bureau. Thom was flink gegroeid, 6 cm en is nu 60 cm en weegt 6100 gram. 5 flessen van 150+5 is gewoon goed. Als hij meer zou willen, dan mogen we naar de 180+6 maar hoeft dus niet. Ze gaan wel z'n fontanel in de gaten houden, want die is, net als bij z'n broer, heel klein en nu al bijna dicht. Maar dat mag dus niet té snel gaan. Prikjes gingen goed, de 1e zonder huilen en de 2e heel eventjes.
had ik dat al gezegd... Ik las vorige week ofzo dat het dus een echt syndroom is, mannen die zwangerschapsklachten krijgen. Als een dikke buik, ed... gaat na de bevalling weer gewoon weg. dus Karlijn... hij is zwanger
hoi meiden Tan: wat weet je oma daar nu van!!! Dat mens is oud en vroeger wisten ze geeneens of baby's wel of niet in stuit lagen, dat merkte ze volgens mij pas als ze dachten dat het hoofdje gespleten was omdat ze tegen de bilspleet aankeken!!! Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt, daar gaat het om!! MArloes": fijn dat alles zo super met Thom gaat, twordt al een grote kerel zeg! Kar: kom ik Alex ook ff schopje geven! Goed naar jezelf luisteren meid, vooral naar je lijf! Heel vervelend dat het nu tenkoste van je nachtrust gaat.... Monique: hoe was het vandaag bij de gyn? Hopelijk ben je in punten gestegen. Pienie: lekker in Oostenrijk. De verjaardag van Zoë was heel gezellig en ze heeft ervan genoten. Jullie verjaardag ook leuk? Zanoni en Koeky: hoe is het met jullie? Hier alles zijn gangetje. Psych is terug van vakantie, dus vanmiddag weer ff lekker egotrippen, hihi!! twinny
@Kar, wordt tijd om Alex eens een keer onder zijn kont te schoppen of niet??? Balen dat je niet meer aan een lekkere nachtrust toe komt. Is dat van je werk echt nodig dan?? Jij zit toch in ziektewet. Enne wordt boekjes lezen met Sverre waar de baby's vandaan komen @Tanya, die goedbedoelde opmerkingen gaan er hier ook ene oor in en andere uit. Maar heb nog liever zo'n opmerking dan dat mensen er gewoon compleet niet naar vragen. @Marloes, lekker dat Thom het zo goed doet en dat de prikken zo goed gingen, nu hopen dat hij er niet ziek van wordt. Waarom mag de fontanel niet te snel sluiten?? @Twinny, laat je maar eens lekker gaan vanmiddag Wij zijn weer thuis maar deze keer met ander nieuws!! Hadden wederom een andere Gyn maar kon ook met hem goed overweg. Alles weer besproken en daarna dus voelen. Was nog niet echt veel opgeschoten, beeb was iets beter ingedaald hij kon het hoofdje nu voelen en het was iets of wat weker geworden. Verder geen ontsluiting. Maar op de vraag wat gel eigenlijk doet, ging hij heel serieus in en stond daar niet verkeerd tegenover. Hij durfde dat wel te proberen als ik dat wilde, hij kan niets garanderen natuurlijk. In het slechtste geval krijg ik er alleen krampen en harde buiken van en gebeurd er nog niets. Heb dus ja gezegd, moet nu morgenvroeg om 7.30 binnenkomen en dat gaan we het gewoon proberen. Hier nog blijven hangen werkt voor mij ook niet. Nu is het wel zo dat als het iets doet en aanslaat hij ook meteen doorgaat, dus wat hem betreft wordt beeb morgen geboren Probeer me er niet op te verheugen maar vindt het nu wel heel heel spannend.
Oooohh Monique, ik hoop zo dat het gaat lukken. Ik duim morgen voor je meis!! Enne ik ben trouwens heel benieuwd naar ALLE namen, hihi twinny