Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Ow dat is supernieuws Monique! Ik duim voor je morgen!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    jaaaaaaaa, eindelijk actie Moon!!! 14 augustus is ook veel mooier dan 8-8..

Twinny, wat doe je nou eigenlijk bij zo'n psych? Klopt het cliché-beeld van een bank enzo wel? of vraagt hij of zij dan dingen of moet je zelf maar vertellen? En geeft hij dan adviezen?
    Ben gewoon nieuwsgierig hoor...

3. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Is er voor jou iets speciaals aan 14 augustus dan Marloes???

Ik hoop stiekum ook dat ik morgen de naam hier kan komen vertellen;)

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    nee, maar voor jullie morgen wel ;)

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik antwoord ook even op deze vraag:D. Mijn psychiater heeft geen ligbank, maar gewone stoelen. Hij begint meestal met de vraag hoe het is en gaat. En dan begin je vanzelf te vertellen waar je tegenaan gelopen bent, waar je mee zit of wat er juist goed gaat. Zo ontstaat er een gesprek waarin hij dan bijvoorbeeld adviezen kan geven, of juist zegt dat je iets goed gedaan hebt of juist niet. Hij vraagt soms ook wel dingen aan mij (of Marc) hoe ik er tegenaan kijk, hoe ik iets beleefd heb of hoe ik dingen zelf zie. Aan het eind van het gesprek wordt er een nieuwe datum geprikt en als je medicijnen hebt eventueel een nieuw recept voorgeschreven. Mijn ervaringen met psychologen (daar waar Twinny bijzit) is hetzelfde, alleen dan niet van die meds omdat psychologen geen medicijnen mogen voorschrijven.

Nu ga ik er 1je uit bed trekken:)! Hij was vanmorgen, ondanks dat hij slecht geslapen had, hartstikke vrolijk en hij ging vanmiddag ook zonder problemen slapen, gelukkig!:)

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Monique oehh dat is zeker spannend ja! En ook goed nieuws! Vlug vandaag nog even de aller-allerlaatste dingen doen en dan morgenavond met baby terug naar huis! :) :)

Marloes, wat goed van Thom! Op alle fronten een grote jongen dus. Heeft Sam last gehad van die fontanel?

En ja, Alex lijkt zeker zwanger.. Ik had het ook gelezen, dat mannen zo'n 6 kilo aankomen tijdens de zwangerschap van hun vrouw. :D Heeft hij ook last van. En van die Ischias. En zijn (onder)rug. Hij is overigens vandaag wel gaan stofzuigen EN de box staat in de kamer. Nu is hij boodschappen doen en als hij thuiskomt zou hij de was in de droger stoppen. Dusss.. Helaas zijn 't bij hem altijd korte oplevingen. :D

Twinny fijn dat je psych er weer is en je weer even van je af kan praten. Lekker egotrippen, gewoon doen! :D Moest grinniken om je opmerking over 't gespleten hoofdje maar denk wel dat je gelijk hebt... :D :D

Tan, zit Marc altijd bij jouw gesprekken met je psychiater? Vind je dat niet vervelend? Kan me voorstellen dat het ook voor Marc inzicht geeft hoor, maar het lijkt me ook weleens lekker om OVER hem te praten bijvoorbeeld.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik word compleet gestoord van mezelf. Ben zoooo opgefokt en niet te genieten. Harde zere buik al de hele dag, en nu ook hoofdpijn erbij. De hond is ook rusteloos, en wil de hele tijd bij mij zijn. Zullen wel voorweeen zijn denk ik.

Hoe graag ik ook van die buik af wil, ze mogen nog niet komen nu!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    dank je wel voor de uitleg Tan! Je hebt er wel een idee bij, maar hoe het dan echt gaat... Ik denk bij een psych alleen maar aan die man van de serie Gooische Vrouwen

Karlijn, kun je niet 'lekker' een stukje gaan wandelen. Of misschien gaan zwemmen ofzo, even geen last van die zware buik

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Karlijn, heb je al een keuze( bestelling) kunnen maken in de kinderwagen?

Ben nu ook nieuwschierig naar het geborte kaartje!

Zal ik ook even komen oom Alex een schop onder z'n kont te geven ;) JIJ bent de echt zwangere!!!

Wat leuk dat Sverre denkt dat de beeb uit de navel komt!

Tanya, wat goed om te lezen dat de doppler waarde op de curve zat!

Laat je oma maar kletsen hoor! Ik weet dat, dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar zolang jij weet dat jij hier goed over na gedacht hebt en dat de omstandigheden nu heeeeel anders zijn dan 80 jaar geleden dan gaat het helemaal goed komen! En je wordt zo goed in de gaten gehouden tijdens een bevalling dat ze altijd nog kunnen "ingrijpen".

Moon, heel veel succes morgen! Ik hoop en duim met je mee en ik hoop morgen dan ook het mooie nieuws te mogen ontvangen dat Mirthe een zusje heeft!

Loes, fijn dat Thom het zo goed doet! Het wordt echt een grote vent he!! Heeft hij verder geen last meer gehad van de prikjes?

Twinny, hoe was het egotrippen?:D

Pienie, lekker hoor er even uit! Hier is de verjaardag helemaal top geweest!! (en nu komt de verjaardag van Dante er al weer aan!)

@ Namen, ja ook ikke is nieuwschierig naar al jullie namen voor de baby's!!

Hier... ikke is moe (maar mag niet klagen!!!) Heb er nu 3 dagen werken opzitten, morgen nog 1 dag en dan lekker 3 weken vakantie!
    Zaterdag lekker naar de eind van de middag / avond opening bij Burgers Zoo en Zondag naar de verjaardag van mijn broertje. Kunnen we meteen zijn nieuwe huis bekijken die nu helemaal af en bewoonbaar is.
    Ik had al een testje gedaan maar die was negatief (maar zit dan ook nog een week voor mijn NOD) :):)

10. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    kar schreef dat het goed ging, ik las dat Tan ondanks de bedrust het goed had (ja bedrust is niet fijn, nooit lijkt me, maar als het helpt) en monique wacht op de bevalling (en dat is over de uitgerekende datum altijd lang, maar de beebs doen het goed toch?.
    Sorry als het wat ongenuanceerd over kwam, maar ondanks de moeilijkheden die iedere zwangerschap wel meebrengt gaat het met de baby's toch goed? Of heb ik echt iets over het hoofd gezien? Dat spijt me dan.

Kar goed dat je de uitleg van waar de baby's dan wel uitkomen maar even hebt gelaten! Mijn dochter dacht altijd dat je je buik kon openklappen!

Marloes, met dat fontanelletje, wat zouden ze dan kunnen doen als die te vroeg dichtgaat? Heb me dat altijd afgevraagd. ik weet dat ze het in de gaten houden, maar wat kan je er in vredesnaam mee??

Dank je twinny, hier was de verjaardag ook geslaagd. Beide kids samen, want ze schelen maar 17 dagen... Was leuk.

Monique, dat lijkt me zo'n vreemd idee, als je weet dat je morgen gaat bevallen. Tuurlijk in deze fase weet je dat sowieso wel, maar wanneer er medisch wordt ingegrepen lijkt me dat een gek idee. Nu een bakkie thee drinken en vt kijken wetende dat je morgen gaat beginnen!

Als mannen meezwangeren is mijn man nog steeds aan het ontzwangeren van 2 jaar terug hahaha!

Zanoni, dat kost toch een godsvermogen, steeds veel te vroeg testen enzo?! Maar wel spannend hoor.

Kar je hebt het vast al 80 keer gezegd maar wat is de termijn die je doorgaans zwanger bent van een tweeling, houden ze dan ook 40 weken aan nee toch? Sterkte hoor, met jezelf steeds in de weg zitten...

Hier slaapt zoonlief al een tijdje in een juniorbedje, maar nu ook op zn nieuwe grote jongenskamer! Sinds vanavond en hij doet het heel goed. Zijn zus is naar zolder in een helemaal verbouwde kamer en nu is die van hem ook al een heel stuk af. Lekker veel ruimte om te spelen.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Moon, heel veel succes morgen!!! Je kunt het!!!

12. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Dames bedankt nogmaals voor jullie medeleven!!

Hier zijn we klaar voor de strijd en ben op dit moment nog vrij rustig, wat voor mij eigenlijk niet normaal is
    Kan voor dit soort dingen echt doodziek zijn van de zenuwen.
    Misschien omdat ik gewoon niet geloof dat het gaat lukken en ik eindelijk mijn strijd mag opgeven vandaag om koppie boven water te houden en te gaan genieten????

We zullen het gaan meemaken, vindt het wel spannend hoor!
    Want mocht het wel lukken dat sta ik toch al met 1 been al weer in een hele nieuwe periode van mijn leven wat gaat aanbreken.

Jullie gaan van me horen!!!!

13. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Succes Moon!!!

14. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Moon: zet hem op!!!!

Tan: Hoe gaat ie vandaag?

Kar: hopelijk voel je je vlug weer ietsie beter meis, dikke knuffel van ons.

Marloes: ik ga naar een psychotherapeut, die overigens wel medicijnen mag voorschrijven, hihi! Maar die slik ik niet. Hij heeft geen bank, helaas, maar gewoon stoelen. De helft van de tijd bivakeren we trouwens op de grond, omdat de stoelen in het nieuwe gebouw van geen meter zitten! We praten over van alles en nog wat, relatie, Zoë en helaas ook heel veel verleden. Geen zweverij ofzo. Hij geeft adviezen maar geen oplossingen, ik met het tenslotte zelf doen. Het is gewoon heerlijk om iemand te hebben die naar je luisterd en je niet veroordeeld ofzo.

Pienie: goed hoor dat je ventje nu ook in zijn nieuwe kamer slaapt, vind ie het zelf ook leuk?

Wij gaan vandaag voor nieuwe auto kijken.....

twinny

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    #13635 Kar76, Aug 14, 2009
    Last edited: Aug 14, 2009
    Monique, zet hem op!! Het is inderdaad heel raar lijkt me.. Je bent van de pijn af en zoals je zegt, het is ook meteen een hele nieuwe fase in je leven! Moeder van 2 meisjes!
    Als het goed is ben je nu 'bezig'.. Ik zal aan je denken vandaag!

Zanoni, hihi moest wel lachen om je test. :) Ik hoop heel erg voor je dat het deze maand raak is! (Durf je nog wel na al het geklaag van de zwangeren hier?! ;) )
    En wat lekker, vakantie! Gaan jullie nog weg of blijf je lekker thuis? Leuk weekend ook heb je op de planning staan.

We gaan vanmiddag 'even' kijken naar een kinderwagen in Veenendaal. Bijna 2 uur rijden maar hij is nergens op voorraad hier in de buurt. Ik ga voor de zekerheid zo wel even bellen want ik wil niet voor niets rijden. Hopelijk kunnen we er dan ook een meenemen - 't is bij Babydump dus ik weet niet hoeveel voorraad zij normaal hebben.

Pienie, helaas laten ze tweelingzwangerschappen ook gewoon tot 40 weken doorlopen als alles met kindjes (en moeder) goed is. Ze gaan bij 40 wk wel inleiden, net als bij 42 wk bij een eenling. Dus ik heb nog maximaal 6 wk te gaan.. Al hoop ik dat ze over 3/4 weken wel komen hoor.

En je hebt gelijk, met de baby's hier is alles (weer) goed. :) Tan's uk lijkt het ook weer prima te doen gelukkig!

Haha Twinny ik zie jullie al op de grond zitten! :D Ik vond therapie altijd zo dubbel; aan de ene kant is het fijn om van je af te praten tegen een objectief iemand. Aan de andere kant is het oprakelen van nare herinneringen of moeilijke aspecten van jezelf zo confronterend dat ik er altijd ook wel verdrietig van werd.

------
    Vannacht een slechte nacht en dan lijkt het vooruitzicht van nog 6 weken wel errug lang.. :) Maar gelukkig is Sverre vrolijk vanochtend en dat scheelt toch veel.

Hij praat zo leuk, ik kan er niet over uit. :D Hij begint nu ook dingen te zeggen als 'Die heb ik op school ook' (vanochtend over de kaasschaaf). Ik krijg op die manier steeds meer inzicht in de manier waarop hij de wereld ziet, dat vind ik zo leuk! :)

Hij is trouwens ENORME fan van Bob de Bouwer. Op school is een juf die Wendy heet en die moet dus ook altijd Wendy van Bob de Bouwer spelen en samen met hem bouwen. :D :D :D

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh Twinny, succes met nieuwe auto uitzoeken/bekijken! Gooi die kredietcrisis in de strijd als je gaat onderhandelen, dat helpt! ;) Als consument heb je op dit moment de 'macht' hoor!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hihi KAr, leuk hè dat praten. Zoë zei gisteren, toen ik met haar aan het praten was en San zich ermee bemoeide: nee mamasan, Zoë met mama aan het praten!

Dat zeggen wij ook tegen haar als we met elkaar aan het praten zijn en zij ff de mond dicht moet houden! Je krijgt alles terug zoals je het geeft

twinny

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wat een wijsneus Twinny!!! Bedankt voor je uitleg trouwens!!!

Kar, waar wij Sam zijn bed hebben gekocht hebben ze duo sky van easywalker op voorraad in 2 kleuren, army en mocca. dat was trouwens in Loenersloot

19. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Pienie Yup met alle baby's is alles gelukkig weer goed, maar met de zwangeren niet altijd. Sorry als ik zo bot reageerde :)

Zanoni Balen dat je testje negatief was, ik hoop dat hij binnen enkele dagen wèl positief zal zijn!

Twinny Ow spannend een nieuwe auto! Die moet hier ook hoognodig komen (vanwege de ruimte), maar dan moet eerst het schip met geld langsvaren hihi.

Kar Balen van weer een slechte nacht. Hoe gaat het met het slapen van Sverre? En nog geslaagd voor de kinderwagen?

Praten Leuk om de gesprekjes van jullie kids te lezen, kan niet wachten totdat het hier gebeurd! Het praten gaat nu ineens heel snel van Ruben, dus het zal denk ik niet zo heel lang meer duren voordat hij ook zulke wijsheid zegt hihi

Heeft iemand al nieuws van Monique? Slaat de inleiding al een beetje aan? En wil iemand haar adres PB-en naar mij, dan kan ik straks een geboortekaartje sturen als de kleine meid er eenmaal is.

Hier ben ik gisteren gevallen tijdens mijn "45-minuten-lucht-uitje":(. Met de buik en baby alles goed, daar geen last van. Maar wèl van mijn knie. Van het bed afkomen is erg pijnlijk, en het is een goede reden om dat dan ook niet meer te doen. Maaaaaaaaaarrrrrrrrr vanmorgen ben ik "stout" geweest...:):):). Thuiszorgmevrouw heeft de hele box schoongemaakt en ik heb al het speelgoed van Ruben uitgezocht. Kamer is een stuk opgeruimder nu! Daarna lekker lopend om boodschappen geweest (als ik eenmaal aan het lopen ben dan gaat het wel met die knie, is echt het opstarten) en ik zit alweer ruim over mijn 45 minuten-quota heen. Maar ow wat was het lekker om zelf weer even iets te doen:D! Werd vanmiddag wel meteen afgestrafd, was meteen keimisselijk en last van mijn buik. Toen Ruben lag te slapen heb ik zelf ook even de oogjes gesloten.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Inleiding slaat aan, laatste wat ik weet, 2 uurtjes geleden, was 5 cm ontsluiting

Share This Page