hoi meiden Tan: ik vind het geen klagen hoor, praat maar lekker van je af! Nog ff en ik hoop dat je dan weer alles mag en kan doen wat je nu zo moet missen........ succes en sterkte meis, dikke knuf van hier..... Kar: hopelijk heb je vandaag nog lekker de mogelijkheid om bij te tanken. Vind het naar voor je dat je zo slecht slaapt. Wel fijn dat het weer beter met Sverre gaat. Lieff: San heeft nieuwe dop gekocht, maar bedankt voor het aanbieden van je hulp. Hoe ver ben jij nu met je zwangerschap? Marloes: tjeee................. wat een ontzettend mooi mannetje!!!!! twinny
Marloes wat een mooie foto's! En wat een lekker ventje heb je. Tan hele dikke knuffel voor jou. Sorry dat ik niet meer tijd aan de telefoon had, had het gevoel dat ik je beetje afkapte (ookal kreeg je mark aan de andere lijn) Bel je snel weer. Nog maar een paar daagjes... dan is de kleine er en voordat je het weet ben je weer volop bezig en verlang je weer naar wat rust. Komt goed meid, echt waar. Je mag mij altijd bellen als je ervan baalt, ik stel me beschikbaar als klaagbox
Sterkte allemaal met die zware laatste loodjes. Ga gewoon massaal beginnen met de weeen en dan lekker genieten van de ukjes die erbij komen (hihi grapje, ik kan me nog zo levendig voor me halen hoe graag ik gewoon de aanknop wilde vinden voor weeen... en tijdens die weeen de uitknop, maar dat is een heel ander verhaal!). Sterkte voor jullie. Snap nog even niks van zwp, net hard gelopen dus even zin in een warm bad. Foto's van kinderkamers volgen later wel een keer.
Haha, ja precies! Ik had dat bij Sverre en nu weer.. Elke keer die krampen en pijntjes, begin nou gewoon! En als 't dan eenmaal bezig is heb ik daar vast spijt van... Zit dus weer beneden. En merk dat ik daar gewoon te moe voor ben. Wil in bed liggen en slapen. Geen getrap van Sverre in mijn rug en geen getrap van baby's in mijn buik die al zoveel pijn doet.
Marloes Mooie foto's! Lieff Ik snap je helemaal! Ik heb dan nu gelukkig nog thuiszorg die er voor Ruben is maar jij staat er de hele dag alleen voor. Jij ook sterkte met de allerlaatste loodjes! Rommelt het bij jou al wat of is alles nog stil? Hier nog geen enkel teken, zo heel af en toe een harde buik, verder helemaal niks. Kar Is je kinderwagen nog bezorgd? Hoe is het nu met Sverre? Zijn het idd zijn kiezen of heeft hij nog andere symptomen erbij gekregen? Heb je vannacht uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen? Ik hoop dat je vandaag overdag wel bij kunt slapen! Al had je gisteren wel een heel goed excuus om niet te slapen Jekkia Geeft helemaal niks joh, vond het allang lief dat je me belde! Hihi, jij bent optimistisch, nog maar een paar daagjes... Pienie Jaaaa die aan en uitknop! En dan vooral die uitknop hè als het eenmaal begonnen is. Ik zal straks wel weer zo'n gevoel hebben van owja, zo voelden weeën ook alweer aan. Hoop dat je lekker hebt genoten van je warme bad! Monique en Koeky Hoe is het met jullie? Jullie zijn zo stil? Straks om half 10 weer naar de gyn. Ben zooooooo benieuwd hoe die ligt! Marcv denkt (of hoopt ) met het hoofd naar beneden en ik denk toch echt hoofd boven. We zullen het strakjes wel zien. Owja, tussen 3 en 6 wordt de nieuwe wasmachine geleverd!
Ik had jullie nog geen foto's van de babykamer laten zien, toch? Dus hierbij de foto's van de babykamer Overzicht (inclusief kraampakket en vluchttas ) Bedje en hemeltje (hemeltje en accesoires zelf gemaakt) Schilderijtjes door mijn moeder gemaakt Commode en gordijntje (gordijn ook zelf gemaakt) Kast (stof wat rond de isolatie van de verwarmingsbuizen zit is reststof van het hemeltje) En het schilderij naast de kast wat ik uiteraard ook zelf gemaakt heb Is hetzelfde kamertje als waar Ruben in gelegen heeft. - Donkergrijs was donkerbruin - lichtgrijs was heel licht bruin/creme - gordijntje was wit - hemeltje en accesoires waren oranje
Houd je wel even in de gaten dat hij na de koorts geen vlekjes gaat krijgen? Het begint een beetje op de zesde ziekte te lijken. Voor hem is dat niey schadelijk, maar voor jou is het niet zo gezond momenteel.
Tan, op dit moment zit je dus bij de gyn. Ik ben benieuwd. Ik gok er op dat uk gewoon rechtop in je buik zit. Misschien dat er zelfs al wel over inleiden gesproken gaat worden. spannend hoor. En een nieuwe wasmasjien vanmiddag. Eerst ff leeg laten draaien hoor. Of met oude handdoeken. Anders is je eerste lichting was gezegend met een typisch nieuwe wasmasjien luchtje. Heeft de gyn ook iets gezegd over hoe je straks op een verantwoorde manier je conditie weer op kunt gaan bouwen? Die van mij was na 42 weken Marinuitbroeden ook ver te zoeken en de bevalling en de bloedtransfusie maakten het niet veel beter toen. Douchen was een aanslag! Dan wikkelde ik een handdoek om mijn haar en ging eerst op een badlaken in bed liggen. Afdrogen was veel te veel gevraagd. Heel langzaam krabbelde ik toen op. Maakte na een paar weken elke dag een wandelingetje naar de appieheijn en was kon dan bij de kassa supertrots melden dat ik die keer niet odnerweg moest gaan zitten op het bankje. Mutsig he. En die meiden maar braaf luisteren. lang leve het durp denk ik.
Tan, hoe was het bij de gyn?? Leuk kamertje trouwens! Vind de schilderijen (allemaal) ook goed gelukt trouwens! Laat de baby maar komen.. Femke, dat is wel een goede tip van je.. Al heb ik het idee dat Sverre vorig jaar de 5e of 6e ziekte al gehad heeft. Ook 4 dagen hoge koorts en de 5e dag opeens vlekken. Ik hou het in de gaten, thanks! Op het kdv hangen nog geen mededelingen dat het gesignaleerd is trouwens. Hier: Nog geen actie! Zelfs geen echte voorweeen, alleen die kramp maar daar zit totaal geen regelmaat in - het houdt eigenlijk continu aan. En op zich een betere nacht maar ik merk dat ik het niet meer trek dat Sverre bij ons in bed komt. Hij wordt steeds onrustiger, ligt te trappen (ook in mijn buik), trekt de dekens naar zich toe etc. Ik wil gewoon niet hebben dat ik straks tussen de nachtvoedingen door niet kan slapen omdat hij ligt te spoken etc. Ben dan al moe genoeg. Dus we moeten even doorbijten en hem laten huilen 's nachts ben ik bang.. De koorts was vanochtend weer redelijk weg, 37.8, en hij was supervrolijk. Dus weer naar kdv en we zien wel of we vanmiddag weer gebeld worden.
Femke Ja haha, heel herkenbaar van bijvoorbeeld dat douchen! Ik was ook veel bloed verloren maar net te weinig voor een transfusie4. Zoals jij dat douchen beschrijft zo deed ik dat ook (en nu dus ook weer ). Karlijn Ik hoop echt dat jullie het vol kunnen houden om Sverre 's nachts te laten huilen en dat hij niet meer bij jullie in bed komt. Zodat jij ook beter kan slapen 's nachts! De controle We moesten gelukkig niet zo heel lang wachten vanmorgen (minuutje of 20 maar, dus viel mee). Bloeddruk was goed, daarna op de gyn-stoel voor de echo. Zij dacht ook door te voelen en te zien dat de beeb in een stuit lag. De verrassing was ook erg groot (ook bij haar) dat de kleine nog steeds (of weer, dat kan ook ) met het hoofdje naar beneden ligt! Hij was nog niet echt ingedaald (dus als mijn vliezen breken moet ik a la minuut naar het zh toe). Ik was weer ruim een kilo afgevallen. We hebben het niet gehad over inleiden (wil ik ook liever niet na die 2 inleiddrama's van 2 jaar geleden) of over conditie kweken. Wel heb ik het nog gevraagd of dat die kleine sowieso in de couveuse moest, omdat hij kleiner zou zijn. Maar dat is niet zo, alleen als er wat zou zijn. Maar daar ga ik niet vanuit. Voordat ik het wist stond ik weer buiten. Wilde het ook nog hebben over die enorme koppijn die ik al weken heb, over de enorme pijn in mijn SI-gewricht en schaambeen. Maar ach, dat komt volgende week wel weer. Volgende week donderdag 3 september heb ik weer controle.
Tis natuurlijk ook niet verwonderlijk dat je hoofd en rugpijn hebt he. je lijf is de laatste periode van verticaal naar horizontaal verkast en daar moeten ook nek en rugspieren ontzettend aan wennen. En dan nog die muizenissen in je hoofd erbij.
Femke Ja da's waar, heb je gelijk in. BTW, ik vind jouw schrijfwijze zo leuk, moet er elke keer om lachen hihi
Tan, fijn dat alles goed was EN dat de baby nog keurig met koppie beneden ligt! Ook nog niet ingedaald dus.. Was Ruben dat wel eigenlijk? Hier zou je denken dat door ruimtegebrek het meiske toch met haar hoofdje diep zou gaan liggen maar nee hoor.. Met Sverre moest ik nog plat gaan liggen als mijn vliezen braken (hij was tot de bevalling niet ingedaald) maar nu zei de gyn dat als de vliezen zouden breken ik gewoon naar het zh moet. Dat platliggen om uitzakken vd navelstreng te voorkomen is blijkbaar achterhaald ofzo. Monique, hoe is het met jou en Anouk? En het nieuwe gezin? Hier staan de maxicosi's klaar in de box.. Zo raar gezicht. Leuk wel, maar nog steeds onwerkelijk hoor. En de wandelwagen is ook in elkaar gezet. Hij is super! En super groot... De reiswiegjes staan nog even boven ivm vieze vingertjes en hondeharen. Niet gebeld door het kdv vandaag dus blijkbaar heeft Sverre geen koorts meer gekregen, hoera!
Ruben was met 33 weken ofzo ingedaald. Tegen mij zei de gyn dat ik wèl plat moest en dan meteen naar het ziekenhuis moest. Mocht het nou gebeuren als ik in een winkel ben bijvoorbeeld (kleine kans denk ik zo ) dan hoefde ik niet te wachten op een ambulance maar mocht gewoon met de auto naar het zh komen (maar dan wel plat op de achterbank). Raar dat het beleid overal weer anders is. Fijn dat Sverre geen koorts meer heeft gekregen! Heb jij vandaag ook nog een beetje bij kunnen tanken? Hier is Marc überzielig..........hij heeft last van zijn voet. En hoe komt dat? Omdat hij eraan heeft zitten pulken en het nu wat rood ziet. Typisch gevalletje eigen schuld dikke bult. Maar hij doet net alsof hij helemaal niks meer kan. Wordt een lange avond vrees ik....... :S
Te vroeg gejuicht, koorts was niet weg. 38.5 op het kdv en dan mogen ze gewoon blijven, zeker als ze vrolijk zijn en goed eten, zoals Sverre. Net had hij weer 39.3. Dus zetpilletje erin en maar weer afwachten. Morgen ga ik wel de huisarts weer bellen. Hij begint ook verkouden te klinken dus misschien is dat het, maar toch.. duurt nu al 3 dagen! Tan, hmm ja raar dat het beleid overal anders is.. En 'arme' Marc. Succes ermee....
Kar Hoop dat Sverre zich snel beter voelt Tan heel erg veel succes met het vreselijke lijden van Marc. Vind het nu wel weer erg spannend worden, elk moment kan er een van jullie gaan bevallen. Als ik dat van julie lees moet ik heel erg terug denken aan vorig jaar met Matice (was uitgerekend op 3 sept dus rond dezelde periode als jullie nu). Lijkt alweer zolang geleden... Ga even snel eten, Ivo is met de kids naar zijn zus (zullen nu wel op de terugweg zijn) dus heb het huis voor mij alleen tot minstens nog 20.30u. Heerlijk, even geen gemama aan mijn hoofd van Raven of een klimmende Matice die ik overal vanaf moet trekken. Straks komen ze thuis, zijn ze even wakker genoeg om mij enthousiast hallo te zeggen en te kussen en knuffelen en dan binnen 5 min liggen ze in bed te slapen