Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

Tan: fijn dat alles oke was en dat de kleine nog altijd met koppie naar beneden lag. Bij mij op het kdv had een van de baby's van een moeder, het gepresteerd om op de dag van de keizersnee, tussen 2 controle/liggingsecho's, om te draaien en toen hebben ze die mensen weer naar huis gestuurd! Nog ff volhouden meis en dan mag je de kleine verwelkomen! KAmertje is heel mooi geworden hoor!

Kar: lijkt me ook heel onwerkelijk om alles dubbel te zien, hahaha! Jammer dat Sverre nog altijd zo koorts heeft, zal zeker morgen ff de ha bellen als niet over is. Zoë krijgt meestal koorts van tanden en ook voordat ze goed verkouden wordt. Hopelijk gaat het vlug over. Enne succes en sterkte met het proberen hem in zijn eigen bed te houden!

Jekkia: nog een paar minuutjes genieten van de rust en dan zijn je spoken weer terug!!!

Mamamarin: bij jou in de buik ook alles oke?

Hier alles rustig, vrijdag weer echo......

twinny

2. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ja hier is alles okee hoor. De tijd komt er weer aan dus ik ben stik nerveus, beetje jaloers :):), zwaar emo maar goed dat ben ik altijd rond deze tijd van de maand.

Ik trek me dan een beetje terug omdat ik niet wil zeiken. Maar goed..... ik heb wel me nieuwe aqua ingericht vandaag :D nu nog een hele lange lange lange week wachten voordat de vissen erin mogen. *zucht* Gelukkig weten we nu wel zeker dat het oude aqua niet lekte dus kunnen de vissen straks rustig over wennen. Wel balen dat een van m'n oudste vissen het op heeft gegeven :( De laatste schoonmaak beurt was te stressvol voor 'm. Of had ik dit al verteld :(. Na :) ach

Mooi kamertje Tan.

Geweldige foto's Loes!

Spannende tijd Twin m'n duimen draaien

Fem, :) 90 foto's!! WAUW gaaf dat het een knul is :D

Kar, wat balen dat sverre koort heeft... Hier ook wat verhoging. Nog niet heel erg, ze is wel aan de vieze dunne stinkende dia.

Verder weet ik 't niet meer. Ben moe en ken niet meer denken. Maar slapen lukt gewoon niet.

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Even snel voordat ik mijn bed inklim (letterlijk, want de klossen staan er ein-de-lijk onder!). Je mag van mij gerust zeiken hier hoor! Ik kan je gevoelens (ook de jaloerse ;)) heel goed snappen meis! *knuffel*

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Sorry dat ik wat afwezig ben.

Hier beetje moeilijke dagen.
    Hoop gerommel met Anouk haar slapen en slaapgedrag.
    Maar denk dat we nu beetje bij beetje haar gebruiksaanwijzing vinden.
    Balen alleen dat ze op haar buik wil slapen en dat dat 's nachts niet mag waardoor ik dan ga afzien.

En verder zit het in de familie (lees zus) alles behalve goed en zijn we daar heel veel mee bezig.

Sorry van het korte berichtje, hoop snel weer terug te zijn en te kunnen reageren en alles beetje beter uit te leggen

Dikke knuffel voor allemaal

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Koeky, daar zijn wij toch juist voor, om lekker tegenaan te zeiken! :D
    Nee, serieus, tuurlijk mag je dat doen, is toch heel begrijpelijk dat dit elke keer een nare tijd vd maand is. En dan van die zwangere zeurende vrouwen erbij die alleen maar klagen.. ;) Niet wegblijven hoor!
    Vindt Rianne het aquarium niet helemaal te gek? Kon ze er als baby ook zo naar kijken? Lijkt me op zich wel iets, baby's in wipstoel ervoor zetten en mama kan even iets anders doen.. :D

Twinny alvast succes morgen bij de echo, voor ik 't vergeet. Gaan ze dan kijken naar de eitjes ofzo? Of je meds effect hebben dus? (Ik blijf het zo'n ingewikkeld proces vinden..)

Tan, hier staan ook de klossen onder 't bed! Heeft Alex toen meteen gedaan in zijn grote beurt (dinsdag). Ik moet zeggen, eruit stappen is wel een stuk fijner nu. Er in is inderdaad even een klusje..

Sverre heeft nog verhoging (en ook stinkende poep, net als Rianne), maar is zo super vrolijk en actief dat hij vanochtend naar het kdv is gegaan. Vanmiddag komen de ouders van Alex en zijn broer met aanhang & kind, nog voor zijn verjaardag. Die komen al vroeg dus Sverre gaat een half dagje.
    Vannacht is Alex bij Sverre in bed gaan liggen (hij heeft een echt 1-pers. bed dus dat kan), het was even argumenteren met hem maar hij accepteerde wel dat hij echt niet in bed kon bij ons.
    Zoooo grappig om te horen -ook wel zielig want hij huilt er heel zielig bij natuurlijk -hij gaat dan allerlei argumenten verzinnen om toch niet in zijn eigen bed te hoeven blijven. 'Even proberen' 'Om de beurt' (?) 'Ik ben bang' Waarvoor dan? 'Eh eh eh eh.. van de stofzuiger' :D :D Je hoort die hersentjes gewoon kraken om dingen te verzinnen!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ook voor jou: geen excuses maken! :)
    Is toch heel begrijpelijk. Wat vervelend dat Anouk alleen op haar buik wil slapen.. liefst bij jou natuurlijk, 's nachts? Pff..
    En sterkte met alles wat er in je familie aan de hand is op dit moment.
    Dikke *knuffel* terug! Doe rustig aan en denk goed aan jezelf hoor!

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

koeky: begrijp je helemaal, dus "zeik" maar raak, hoef ik het niet meer te doen!!

Monique: is zo'n zij-lig kussen geen optie? Dan ligt ze redelijk veilig en toch niet helemaal op haar ruggetje of buikje?

Kar: Hopelijk gaat Sverre het accepteren. Hoe heb jij geslapen? Kan Sverre nog wel in jullie verhoogde bed kruipen, trouwens?

Tan: nog ff meis en dan komtie!!

Morgen inderdaad kijken of meds aanslaan en er eitje groeit etc.

twinny

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Moon, hopen leren jullie Anouk snel kennen... en zij jullie ;)
    en wens zus heel veel kracht en sterkte!!!

Koek, gewoon zeuren hoor!!! Daar is het forum voor,

Tan, super dat de kleine toch gewoon goed ligt!!

Kar, hoe is het vandaag met Sverre? en met jou?

Twinny, morgen echo, duim voor 1 of 2 hele mooie eitjes.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Even snel en ego, ik had een vermoeiende dag met een roteinde - slaande ruzie met de broer van Alex (ik dus), hij heeft me uitgescholden en is toen de deur uitgestormd. Zijn vader keek weer behoorlijk pissig ('ik zit hier ook niet op te wachten'. Nee, ik wel in mijn eigen huis..) dus dat gaat weer lekker. Hopelijk zien we zowel die broer als zijn ouders nooit meer, maar dat gelukje zal ik wel niet hebben vrees ik. Alex is volgens mij ook nogal boos op me omdat ik nogal tekeer ging nadat hij me uitgescholden had. Dan mag hij dus erg hard zijn best gaan doen weer goed op me te worden.

Echt waar, als ik had geweten wat voor familie Alex heeft voor ik zo verliefd op hem werd dan had ik het alsnog afgekapt. Wat een stelletje gestoorde lui zeg... De een is nog erder dan de ander.

10. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Das ook lekker. Uitschelden in je eigen huis. Wat een waus zeg.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nou ja zeg, Karlijn...
    ik hoop met je mee meid... Hier is het dus wel zo ver, en moet eerlijk zeggen, het geeft zo'n rust.

12. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Monique Ik hoop dat je snel de gebruiksaanwijzing van Anouk vindt, lijk me echt slopend. Sterkte met je zus!

Kar wat een rotsituatie gisteren! Ik hoop dat jij (en Alex) een beetje gekalmeerd zijn en dat je goed hebt kunnen slapen vannacht.

Twinny Succes vandaag met de echo! En ook jij mag zeiken hier hoor! Ik voel me wel een beetje schuldig :) dat ik zo klaag terwijl jij en Koeky zo graag ook zwanger willen zijn, sorry!

Over jaloers zijn gesproken, ik ben ook wel een beetje jaloers hoor op jullie. Mar dan op het feit dat jullie peuters zo goed praten en die van mij nog niet :):):)

Gisteren was Tygo de hele dag onrustig. Dus ik dacht dat de bevalling misschien gisteren wel zou gaan beginnen. Maar nee hoor, ik had alleen gisteravond flink wat last van harde buiken en nu is alles weer rustig in de buik. Tygo is ook weer rustig.
    Vandaag komt er een andere thuiszorgmevrouw dan anders. De vaste heeft een dag vrij en nu komt er een 17-jarig meisje. Ben heel benieuwd.

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    #13833 Tantan, 28 aug 2009
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
    Ow Karlijn Je bent vandaag 36 weekjes alweer! Had je zelf gedacht/verwacht dat je zover zou komen? Succes bij de gyn vandaag, hoe laat moet je?

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Tan, hoop dat het nieuwe meisje lief is voor jou en Ruben, zal vast wel hoor. En niet jaloers zijn op dat praten, het is erg leuk en grappig maar ook dodelijk vermoeiend af en toe. ;) En Ruben gaat 't vanzelf helemaal goedmaken en alles inhalen...

Twinny, succes bij de echo, ik duim voor goed nieuws!

Ik moet om half 12 bij de gyn zijn. Ja, 36 wk alweer.. Aan de ene kant wel gedacht, en tegelijkertijd ook niet. Vandaag een hele slechte dag, kom amper vooruit van rug-en bekkenpijn. Heb ook slecht geslapen. Door die pijn maar ook door het hele gedoe van gisteren.

Net probeerde Alex er over te praten met me maar ik merk dat ik gewoon nog te kwaad ben en alleen maar hele gemene dingen over zijn familie kan zeggen. Dus nu mag ik er niets meer zeggen van hem. Echt constructief.. (maar ja dat geldt dus voor mij net zo hard). Maar even laten rusten dan.

Ik heb wel duidelijk gemaakt en meen ook dat ik die klootzak hier nooit meer wil zien, en dat ik ook niet naar zijn familie ga als die broer er ook zal zijn.

15. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ow Tan schaam je vooral niet hoor. We willen het wel graag en zijn wel een tikje jaloers maar dat houd niet in dat we niet ontzettend blij en gelukkig zijn voor de dames die wel een wondertje verwachten. En klagen hoort bij het zwanger zijn :) het is tenslotte een aanslag op je lichaam. :D Dus lekker klagen dan doe ik het ook ;)

En jaloers vanwege het praten, hier ook nog niet heel onduidelijk hoor ik zeg meestal maar "ja geweldig!!" en dan komt er nog een hoop getátátá uit ;) hoe wel er wel steeds duidelijkere woorden uit komen.

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier ook een stille hoor!!! Zeker als we ergens zijn, dan zegt hij niks. Thuis wel... maar absoluut nog geen zinnetjes

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Kar wat balen... Dit soort dingen zijn onder invloed van hormonen snel ontstaan en raken je meer dan normaal! Ik zeg: laat alex het maar uitzoeken/oplossen met zijn familie, jij moet je richten op andere dingen!

Jaloers op taalontwikkeling? Hier ook niet de meest vlotte prater hoor. Hij kan inmiddels wel iedere soort auto onderscheiden (pfff, wat een interesse in auto's heeft hij). Zeg auto, nus, vrachtwagen, hijskraan, motor (sinds papa er een heeft gekocht) en graafmachine. Haha, mijn dochter was een vlotte prater, maar vraag me oprecht af of zij dít allemaal kon op die leeftijd!

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    #13838 Tantan, 28 aug 2009
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
    Kar Ik hoop dat Alex er nog voor open staat om erover te willen praten, anders gaat het dalijk nog tussen jullie in staan! Ik hoop dat je rug en bekkenpijn nog wat af willen zakken en dat je nog een beetje aan rusten toekomt vandaag

Jaloers op praten Ik heb al lang geleden geleerd dat ik bijvoorbeeld niet naar Sverre moest kijken qua praten, want die was daar zo supersnel mee (bedoel daar niks negatiefs mee hoor Kar!). Maar als ik zo kijk naar andere leeftijdsgenootjes, dan loopt Ruben wat dat betreft wel achter. Sinds een week zegt hij nu papa, ja, hebben en happen. Meer niet. Volgens mij kan hij het wel (want paar weken geleden kwam er ineens "mag niet" uit en "Tygo plaats", nou dan sta je raar te kijken!) maar durft hij het niet. Net als bij Marloes, thuis hele verhalen (al dan niet in zijn eigen taal) en buiten de deur of als er visite is niks zeggen. Ik weet wel dat het goed komt dat praten, maar het lijkt me zo leuk om lekker met hem te kunnen kletsen. Die periode dat ik zeg "Ruben, wil je even 5 minuten je mond houden" komt er vast snel aan hihi

Vanmorgen was de thuiszorgdame een fiasco. Kort samengevat : ze speelde meer met hond en kat, zat constant op de bank hele (oninteressante) verhalen over zichzelf te vertellen, heeft zich amper met Ruben bezig gehouden. Vond zichzelf geweldig en zei constant dat ze veel ervaring had met kinderen omdat ze 3 dagen op een KDV stage gelopen heeft. Ik heb totaal geen bedrust gehad vanmorgen omdat ik zelf heel veel moest doen (opruimen, met Ruben spelen dat soort dingen). Ook als ik dingen direct aan haar vroeg deed ze het niet. Het was een meisje van 17 jaar die als vakantiekracht werkt en normaal schoonmaakt bij senioren. Ik ga hier wel wat van zeggen bij de thuiszorg. Want als mijn vaste thuiszorgdame (een gouden kracht!) weer eens een dag vrij heeft of ziek is, dan hoef ik die van vandaag niet meer terug. Ik heb die thuiszorg gekregen omdat ik bedrust heb, niet om alsnog van alles zelf te moeten doen omdat de thuishulp het niet doet. Moet alleen nog even bedenken hoe en wat ik ga zeggen straks als ik bel, want ik wil niet overkomen als een veeleisende, zeurende cliënt. Maar aan de andere kant...vind wel dat ze dit moeten weten.

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    lijkt me idd niet de bedoeling Tan...
    je kunt toch bellen en vragen of ze aan dat meisje eigenlijk wel hadden doorgegeven wat ze moest komen doen.
    Dan vragen ze aan de telefoon vast wat ze deed... en kun jij het gewoon vertellen.

goh, als ik niet op school zou werken, dan was vandaag mijn laatste verlofdag... maar gelukkig is dat niet zo en mogen we nog lekker lang genieten zo

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tan: inderdaad gewoon bellen met de vraag of meisje wist wat de bedoeling was, dan vragen ze vast om een verduidelijking. Je staat volledig in je recht om er wat van te zeggen hoor. Vervelend dat zo gegaan is en hopelijk krijg je vanmiddag een beetje rust.

KAr: vind naar voor je dat zo loopt met die familie. Hopelijk komt het niet tussen jou en Alex in, maar gepraat moet er zeker worden, denk ik. Succes en sterkte.

Zoë kletst me al heel lang de oren van de kop, eerst overstaanbaar en nu heel duidelijk. Je kunt inderdaad gesprekjes met haar voeren. MAar tis ook dodelijk vermoeiend af en toe, want ze vraagt en vraagt en vraagt........... Maar voor de nog niet praters onder ons, het komt zeker helemaal goed hoor. Volgens mij waren die van jullie ook motorisch veel sneller dan mijn muts, want klimmen en klauteren is nu nog een uitdaging en sommige dingen gaan zo klunzig en houterig dat ik me hart vast houd.

De echo was goed!! Er was zelfs al wat te zien wat opmeetbaar was, maar wel nog klein. Hoef niet in dosis omhoog en moet dinsdag terugkomen. Denk dat de inseminatie eind van de week zal plaats vinden, dat is sneller dan de vorige cyclus. Het gaat dus goed!

twinny

Deel Deze Pagina