Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    iets te vertellen ;)

maar ben het met je eens, Koek, Twinny go go go

2. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier is de beeb ook nog BIB!

Karlijn balen van je slechte nacht!

Koeky Hoe was je 1e werkdag op nieuwe stekkie?

Femke *zwaai*

Twinny Had jij nou morgen weer echo of zit ik er helemaal naast?

Evelieveling TNX! Kan me wel helemaal vinden in je woorden. Ook wbt de nieuwe zwangeren :D!

Weer vandaag Ehm, het is hier behoorlijk warm (of ik kan er nu slechter tegen, kan ook ;)), maar het was hier vandaag 27 graden! Dus Twinny het is inderdaad bbq-weer, want het zal bij jullie in Limburg ook wel zo warm zijn!

Namen Ook wij hebben voor zowel de jongens als meisjesnaam een scandinavische naam die hollands klinkt (lekker vaag hè:D). Maar het zijn niet dezelfde als Kar heeft ;)! Niet dat ik haar namen weet, maar we hebben de beginletters even getjekt hihi

Maag is gisteren na 4x spugen eindelijk gekalmeerd. Maar gisteren had ik de hele dag last van een knallende koppijn die na diverse paracetamols maar niet over wilde gaan. Vannacht en vandaag maakte ik me ook nogal zorgen. Ik voelde de kleine niet meer zo veel als anders. Mijn buik was supergevoelig, elke beweging en draaiing in bed deed ongelooflijk zeer. Had ook veel last van harde buiken. Nu geen barstende koppijn meer (eerder een licht op de achtergrond aanwezige zeurende) en de beeb beweegt ook nog wel, maar minder dan anders. En de supergevoeligheid van de buik is nog volop aanwezig. Mijn muts doet ook ongelooflijk veel pijn. Ben vandaag onwijs veel naar de WC gemoeten voor een grote boodschap. Geen idee of het nu gaat beginnen, mijn gevoel zegt van niet, denk dat het indalen is (zou wel eens tijd worden hihi) Maar morgen is het september en dan mag de kleine wat mij betreft komen!:)

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Tan en Kar... mag ik jullie adres?

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Yup, je hebt PB!

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Tan, ik en mn hele gezin en mn schoonouders hebben het ook gehad: flink beroerd, spugen, diarree, koorts, opvliegers etc. Misschien is het hetzelfde? Lastig als je je zo voelt, hoogzwanger.

Gelukkig niet dezelfde namen. Ben erg benieuwd...

Ja, ben ook benieuwd naar niew zwangerschapsnieuws hier! Twinny, ik hoop dat je ei nog niet gesprongen is. Als ik je zo lees altijd dan lijkt het me zoooo vreemd om zo zwanger te worden. Kan me er zo niks bij voorstellen. Maar voor jullie is dit realiteit. Gek hoor. Hopelijk is het snel gereduceerd tot: 'die gekke periode waarin ik zwanger werd'.

6. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Yup, of gewoon aan het beginnen met bevallen ;), kotsen doe ik tenslotte al 9 maanden lang ;). En ik heb geen diarree, maar gewone ontlasting. Ik hoop iig niet dat ik nu nog ziek wordt!

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny, ik hoop ook dat je ei nog niet gesprongen is. Wat Pienie ook zegt, het lijkt me erg moeilijk en elke keer weer zwaar, dat wachten en hopen etc..

Tan, ik hoop dat het wel door gaat zetten eigenlijk! :D Het 'mag' vanaf 12 uur vannacht. 01-09-09 is ook een mooie datum. Wel vervelend dat je je zo beroerd voelt - bovenop de kwalen die er al waren natuurlijk.
    Bovendien heb ik al vanaf 't begin gedacht dat jij deze keer niet de 40 wk gaat halen.. ;) STERKTE!

Hier is het ook mooi en zacht buiten nu, geen idee hoe warm 't overdag was maar binnen is het tot 22.5 graden beperkt gebleven.

Eef, die Alyshia gaat als een speer zeg! :) Wat heerlijk dat ze het zo goed doen allebei. En dat gevoel dat ik natuurlijk nooit zoveel kan houden van deze nieuwe kindjes omdat Sverre al zo geweldig is.. Dat heb ik dus idd. :) Maar ook wel het gevoel dat het nu wel makkelijker moet zijn omdat je al zoveel weet.
    En tegelijkertijd wordt de boel weer gecompliceerd hier doordat 't twee baby's in een keer zijn... Kan me daar echt nog geen voorstelling bij maken.

Hier net wezen wok-chinezen - zou chinees eten niet bekend staan om zijn bevalling-opwekkende eigenschappen? ;)
    Ik kan weer langer zitten dan een paar weken/dagen geleden, denk dus dat er wel eentje is ingedaald nu. Heb net als Tan pijn in de muts en rond schaambot. Alles kraakt (letterlijk! ik kan het horen!) als ik me omdraai in bed. :D

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    We blijven hopen! ik heb vanavond ook chinees op :D. En de dag dat ik naar het ziekenhuis ging toen de bevalling begon had ik ook chinees op. Fingers crossed!

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Iemand trouwens DE gouden tip om een dwarsliggende peuter zijn tanden te laten poetsen? Hier is het 2x per dag drama.....

10. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Kar, ik weet niet hoe het is om er 2 tegelijkertijd te krijgen maar ook hun ga je allebei heel uniek, heel lief, heel stoer en heel bijzonder vinden. Ik was bij de tweede niet meer zozeer verwonderd om al die dingen die ik al voor de tweede keer meemaakte, maar des te meer kon ik genieten van zijn eigen ikje. Bij de eerste komt alles zo op je af en bij de tweede was ik gewoon verliefd op zijn ikje. Nu krijg jij 2 individuutjes, maar die mag je leren kennen en daar loopt je hart dan ook weer van over.

Tan, ik schreef dat om die enorme hoofdpijn. Maar ok, niet dus, gewoon hoogzwangere kwaaltjes.

Dwarse peuter: je hebt van die tandenborstelposters zodat ie het zelf kan nadoen, je kan 1x per dag besluioten het hem zelf te laten doen en 1x jij (werd mij ooit eens aangeraden bij CB), belonen met stickertjes als hij het goed doet of het gewoon even laten nu zijn wereldje toch even op zn kop komt te staan bijna en die 2 minuten drama even op de koop toenemen.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Oef, beval je van kids met blauwe ogen.......

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Kraken bij het omdraaien: je weet zeker dat het je bed niet is? ;)

Tandenpoetsen, je hebt nu ook tandenborstels die electrisch zijn of met een muziekje. Marin vindt het leuk om na het gewone poetsen nog heel even mijn electrische borstel te pakken. Zeg maar, als beloning. En ze staat op een verhoging zodat ze terwij ik bij haar poets een beetje met de kraan kan spelen die ik dan laat druppelen.

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Eerste dag was tja als een eerste dag. Saai en vermoeiend. :) Maar goed bevallen.

Ben er weer vandoor ben gesloopt :)

Vanaf 12 uur zal ik even een bevallingsdansje doen ;)

Twin ik duim voor je!

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    niet te lang dansen he. je bent al zo moe en zou op dat tijdstip gewoon moeten slapen. ;)

15. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Haha ja eigenlijk wel :D

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    het tanden-poets-lied... elke dag anders, elke dag zelf verzonnen:D

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Pienie Hoofdpijn kwam niet voor in je lijstje ;), dus vandaar mijn reactie. Al die andere dingen die je opnoemde daar had ik nou net geen last van. Dus nogmaals, vandaar mijn reactie

TNX voor de tips zover. Ik had ook al eens gehoord van die eleltrische tandenborstels, en ook die met muziek. Wij geven hem standaard ook een tandenborstel, en dan wisselen wij af. Eerst mag hij even, dan wij weer, dan hij, enzovoorts. Maar vaak als wij aan de beurt zijn is het kaken op elkaar, met of zonder tandenborstel ertussen. Hij heeft deze fase al eens eerder gehad en nu duurt deze ook alweer 2 maandjes ofzo. Ik ga die elketrische of muziektandenborstel eens overwegen en anders maar idd het drama maar op de koop toe nemen.

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Marc is net gaan lopen met Tygo en raapt de pakket folders op van de deurmat. Ligt daar ook al gewoon het Intertoys-speelgoedboek:$:$:$. Moet niet gekker worden.........

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, de pepernoten liggen ook alweer in de winkels...

Hier doet Alex het tandenpoetsen 's avonds - Sverre heeft ook de elektrische ontdekt en vindt die geweldig. Maar tot m'n schande moet ik bekennen dat we dus maar 1 keer per dag poetsen nog.. De 2e schiet er gewoon bij in. Dat kaken klemmen doet Sverre ook, en soms laten we het er dan ook gewoon bij. Het moet niet teveel een strijd worden vind ik.

Hier nog of alweer wakker - ik ben ontzettend onrustig en schrik elke keer wakker als ik in slaap dreig te vallen. Ik denk dat 't door het eten komt, ik reageer nogal sterk op die smaakversterker (ve-tsin). Echt zo'n opgefokt gevoel inclusief hartkloppingen krijg ik er van.

Nog geen bevalling hier dus... Tan, hoe is het bij jou??

20. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Sja Tan heb je Marc jouw tanden weleens laten poetsen? Ik vind het ook vreselijk naar als er iemand aan mn mond zit. Ik doe het meestal even laten als hij zn kaken klemt en vraag dan: ,,mama nu wat zachter doen" of ,,nog een keer proberen?" Het kaken klemmen is in ons geval wel echt de controle erover houden.

Dat tandenpoetslied wil ik best weleens horen haha!

Share This Page