Neeeee mijn bevalling van Sverre was een enorm lange.. Ik hoop dus dat de tweede idd sneller gaat. Ik had vanochtend sterk het idee dat het begonnen was; ander soort krampen, maar nu ik op ben (mocht wat langer blijven liggen) is het weer weggezakt. Ik word ook ziek, krijg keelpijn en heb een verstopte neus. Kan er ook nog wel bij.. Sverre is vandaag gelukkig naar het kdv, even rust.. Tan, fijn dat het gisteren zo leuk was! Dan neem je de pijn op de koop toe he? Dat heb ik ook met Sverre. Femke ik hoop dat Marin lief voor je is de komende dagen, en ook dat het met werken mee gaat vallen. Komt vast goed.
Sterkte kar, t klinkt loos en je hebt er nú helemaal niks aan, maar het einde is in zicht. *klinkt makkelijk he, voor een buitenstaander?*. mamamarin, mijn eerste bevalling was ook snel. Iets langer voorweeen gehad (hele dag) dan jij maar ik ging ook van 2 cm naar 10 in 3 uur tijd en in 15 minuten persen was ze er. Bij mn tweede ging het niet sneller, sterker nog duurde veeeeel langer. Dus er is niet veel van te zeggen. Twinny, hoe is het gegaan vandaag??
Ik hoop het maar! Pffffffffffffffffff, zit vandaag mezelf enorm in de weg. Kan niks hebben, zowel lichamelijk als geestelijk niet. Heb geen rust in mijn kop, ben alleen maar aan het malen en piekeren. Ben geloof ik ook geen leuk gezelschap vandaag. (Niet dat er iemand is om me gezelschap te houden hoor). Verveel me te pletter, en heb ook gewoon helemaal nergens zin in. Ben alles en iedereen even zat (inclusief mezelf). Ik hoop echt dat ik me snel wat beter ga voelen en/of ga bevallen, dit is niet leuk meer
nog even zout in de wonden strooien Tan: hoe opgefokter je wodt, hoe langer het gaat duren.Mijn vlos zei dat het eerder op gang komt als je "rustig" bent.
Ik weet dat je het goed bedoelt Femke, en je hebt waarschijnlijk ook hartstikke gelijk. Maar ik geloof dat mijn geduld gewoon op begint te raken wbt wachten. Ik weet ook wel dat dit gevoel wat ik nu heb weer overgaat en dat ik hier "even" doorheen moet, maar ik zou op dit moment even niet weten hoe.
en dat snap ik helemaal. heb zelf dik 42 weken gelopen he. waarvan ze 5x hebben geprobeerd de bevalling thuis op te wekken. Dus dat moedeloze herken ik helemaal. heb jankend bij de vlos aan de foon gehangen en geroepen dat het van mij niet meer hoefde. dat ze nú langs moest komen om dat kind er uit te halen. Maar dat je nu na 8 weken thuiszitten/liggen bij de muren opvliegt kan ik me heel goed voorstellen. je hoort mij ook niet zeggen dat je je zinnen maar ff moet verzetten en dat soort dooddoeners.
Owja die dooddoeners...die hoor ik nu ook heel vaak. - je weet waar je het voor doet (yup, maar wil niet zeggen dat het makkelijk is) - de laatste loodjes...(en de 1e, de 2e, de 3e, de 100e...) - je krijgt er wat moois voor terug (ook dat klopt, maar eer dat ik daar ben) - er is er nog nooit 1 blijven zitten (.......) Ik weet dat mensen het lief bedoelen hoor, maar soms! Mensen krijgen nu ook een hartverzakking als ik me buiten begeef. Alsof het er ieder moment uit kan vallen ofzo (was dat maar waar hihi) Ook is het nu zo dat ik niemand meer kan bellen omdat ze denken dat het begonnen is. Ik begin standaard een telefoongesprek met ""niets aan de hand, bel zomaar"
Of deze als je met je dikke buik in de supermarkt komt: Goh, ben je nog niet bevallen? Ik antwoordde dan standaard: jawel, maar had zo'n heimwee naar mijn buik zodat ik nu met een kussen onder mijn kleding loop. Alsof je niet meer buiten kan komen en alleen maar hulpeloos/hopeloos op de bank kan gaan zitten wachten. tsss Of deze: ik hoor wel van de knal he. Maar die van dat er nog nooit een was blijven zitten vond ik echt zo belerend. Nog net geen opgeheven vingertje erbij. Mijn antwoord was standaard dat deze baby toch op zijn minst een poging ging wagen om voor altijd in mijn buik te blijven wonen.
Ohhh die zijn ook erg Femke! Schoot er net nog 2 te binnen : - Geniet maar lekker van je rust nu het nog kan (GRMBL, heb verdorie al 9 weken bedrust, wil juist géén rust!) - Geniet nu nog maar van je ononderbroken nachten, straks moet je er weer uit (goh, alsof ik nu niet al 3x moet plassen in een uur tijd, of uberhaupt lekker kan liggen) Pienie Jij had het vorige week (?) over een drukpunt in/op/onder je voeten, wat weeën zou kunnen opwekken. Waar zit dat drukpunt?
Of deze dan: - dat jij nog buiten durft te komen! (hoezo, ben je bang dat de baby bijt als hij er ineens uitkomt?)
Ooh blegh...ik voel me steeds beroerder worden.. Heb geloof ik geen koorts maar wel het gevoel dat ik gloei. Net op bed gelegen en daar werd 't niet beter van. Paracetamol helpt niet. Ik geloof dat ik de aanloop tot ziek/verkouden worden nog erger vind dan het echte verkouden zijn. Hopelijk gaat het snel doorzetten, OF ga ik snel bevallen.
Tan: In de holte aan de binnenkant van je voet zit zeg maar achteraan een bobbeltje, ter grote van een 20 cent muntstuk. Als je zwanger bent schijnt t iets beter zichtbaar te zijn. Dat moet je (linksom of rechtsom?) masseren. Misschien even googlelen? Ik heb het toen gewoon een beetje zitten masseren. Zat zijn: tja het zijn allemaal dooddoeners, maar dat komt ook alleen omdat er verder niks nuttigs te zeggen valt. Ik kreeg altijd wel veel bevallingstips hoor, haha, springen, tepeldraaien, spekkie voor de uitgang, hart v e ananas, gordijnen wassen, seks etc etc. Maar ok, mijn kids waren beiden te laat, dus je kan ze afvinken als helpend. Wat een beroerde timing om ziek te worden of je iig zo naar te voelen Kar. Pfff. Hopelijk zet t snel door... Al nieuws van Twinny?
hoi meiden Hier ben ik weer hoor!! Moest nog ff boodschappen doen na de inseminatie en tis dik half uur rijden. Daarna koken en Zoë in bed leggen en nu ff pjoeter!!! Twas weer godsgruwelijk lang wachten voor iets wat 3 minuten duurt!! Na 3 kwartier mochten we eindelijk naar de behandel kamer. Dan mag je vast ontkleden en klaar gaan liggen en dan weer wachten tot de ass.gyneacoloog komt! Twas een vrouwe deze keer...... voor bijgeloof werkt het wel, want Zoë is ook door een vrouw verwekt, hihi! Eendenbek moest heel diep om baarmoedermond te kunnen zien, dat was best pijnlijk! San was nog een formulier aan het tekenen toen de gyn dat deed en toen kwam rietje en heb San maar ff aan de arm getrokken dat ze moest opletten, dat we bezig waren.Tis namelijk zo voorbij. Nu 2 wkn wachten en dan mag ik bloed laten prikken. Ben benieuwd wat me temp. morgen doet. Dacht namelijk dat me ei er gister al vandoor was gegaan het 's avonds, maar me temp. was nog niet omhoog vanmorgen. De consulente zei dat het ei 24 uur leefde. Ben dus benieuwd wat me temp. morgen doet! Heb er nog geen gevoel bij. Tan: dikke knuf voor jou Kar: ook dikke knuf voor jou. twinny
Meiden tnx voor de felicitatie's!! Ben idd bevallen van ons mooie jongetje. Hij heet Rinze Elian, weegt 3980gr en is 52cm. Ben gelukkig thuis bevallen en in drie uurtjes. Vond het zelf veel heftiger dan de bevalling van Norah. Zat in een weeen storm die niet meer ophield en in drie kwartier van 5 naar 10 cm ontsluiting. Met een 3 a 4 persweeen was hij er daarna ook.
*ego* Het lijkt er toch op dat het een beetje aan het beginnen is hier. Ik had heerlijk samen met Ruben gedouched en daarna begonnen de dagelijkse avondkrampjes weer. Krampjes werden krampen en zijn nu toch wel heftiger aan het worden. Ben sinds een q,5 uur aan het timen en er zit een periode tussen van tussen de 3 a 8 minuten. Omdat ik zo twijfelde of ik mijn Fragminspuit moest zetten hebben we het zh gebeld voor advies, Maar die willen meteen dat je langskomt. We hebben afgesproken dat we het nog een half uurtje aankijken en dan moeten we terugbellen. Heb de spuit dus ook nog niet gezet. Krampen lijken wel wat op weeën. Bij Ruben begon het ook met deze soort krampen en bracht de ontsluitng tot 6 cm. Pas de volgende dag werd het erger (de weeën). Ben zo benieuwd of het door gaat zetten! Probeer jullie op de hoogte te houden en anders wel via Karlijn.