Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Oh nee, maar zo zie ik het ook echt niet hoor! Ik zie het juist als meeleven! No worries!

2. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Al jullie reacties doen me trouwens goed. Zo besef ik ook dat ik al het recht heb om kwaad/boos/verdrietig/teleurgesteld te zijn en dat ik me niet aanstel, dat het niet aan mij ligt en aan mijn hormonen.

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Even iets heel anders...
    ik heb hier caulophyllum thalictroides D6 druppels.
    Weet niet of het iemand wat zegt... maar dat maakt de baarmoedermond weker en zorgt dat de bevalling makkelijker gaat.
    Google er maar eens op.

Ik heb het destijds gebruikt toen ik het echt zat was.
    Er is maar een klein beetje uit het flesje.
    Het staat hier niets te doen, heb er toen 12,50 voor betaald.
    Als ik er iemand blij mee kan maken dan wil ik het gerust opsturen. Voor Tanya zal het te laat arriveren omdat je het toch het beste een paar dagen van te voren kan gaan gebruiken.

Dus...

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    dacht ik ook al aan. Maar dan zullen ze wel als antwoord hebben "dat is het werk van de natuur" dus dan maakt het niets uit.

Ik zou trouwens wel gewoon klagen! Kun jij tenminste je hart even luchten! (ook al zullen ze er niet veel mee doen, omdat ze elkaar toch het hand boven het hoofd houden.)

5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    heb je echt alle rede toe!!!
    Ik ben hier al behoorlijk pissed en ik maak het zelf niet eens mee.

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Tan, het is idd zo dat ze elkaar de hand boven hun hoofd houden. Dus daarom moet je het gewoon in zijn algemeenheid zeggen. Niet die gyn de schuld geven. Want de gyn had ook vk's om zich heen om deze beslissing te maken, en assistentes. Dus... roep maar dat jij het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen.

Want idd. als nu je vliezen breken dan heeft de natuur het gedaan. Maar als dus idd je navelstreng zou uitzakken dan is de natuur dus slechter af dan wanneer ze je geholpen zouden hebben in het ziekenhuis!

7. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zo, genoeg boos geweest hier.
    De meiden slapen nog, dus ik kan even snel nog iets in huis doen.
    TOT LATER!

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Net gebeld, als de vliezen breken moet ik meteen komen, maar niet plat :(. Mag met eigen vervoer dan ook. Verpleegkundige zei ook dat de regels waren dat ik moest komen als ik weeën heb om de 5 minuten een uur lang of als mijn vliezen breken. Nou, gisteren had ik een paar uur lang weeën om de 3 minuten en toen werd ik ook niet serieus genomen....

Kijk wel wanneer ik bel. Ik ga nu ook even proberen me te ontspannen, merk dat ik weer veel te boos word. Klotegyn ook!

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Jeetje Tan wat een drama weer. Ben een paar dagen ziek op bed geweest en verwachtte hier allemaal blij babynieuws. Niet dus.

Wat klote dat je je niet gehoord voelt, dat er geen klik is en dat je 41 wkn bent en er behalve eindeloos veel weeen amper iets gebeurt. Alweer. Heb je je na de bevalling van Ruben nog dingen voorgenomen waar je nu iets aan kan hebben (afspraken gemaakt met Marc, bedacht wat je kon zeggen of wie je kon betrekken, bijv VK). Ik weet het ook niet hoor, maar ik probeer even mee te denken.

t Enige wat ikm echt niet zo goed snap: als ze je vliezen breken moet je toch binnen zoveel uur bevallen? Dat is toch de reden dat ze dat alleen doen als je al zoveel cm hebt en ze je net even die laatste push willen geven, niet bij 2 cm? Ik ben echt niet zo thuis in die medische kant, ben tenslotte 2x thuis bevallen. Ik dacht nl altijd dat ze de kans op een keizersnee, waar altijd net wat meer risico's aan zitten dan natuurlijk bevallen, zo klein mogelijk proberen te houden en dat dat een reden kan ijn om geen vlieen te breken.
    Ik wil de oplossing dus niet neersabelen hoor, maar zijn er naast deze oplossing geen andere dingen die ingezet kunnen worden?
    Nou ja, ik weet er ook echt te weinig van, vind het echt erg klote voor je, hoop dat je wurm er snel is zodat je net als met Ruben kan beginnen dit een plekkie te geven en lekker te gaan genieten van je gezinnetje!

Voor Kar dus ook nog geen nieuws.

Zanoni, wanneer weet jij iets? Of weet je al wat? Ik heb een pagina of 6 terug gelezen, maar ben nog niet helemaal beter dus vond het even genoeg.

Twinny, loop jij jezelf al gek te maken of lukt het je wel gewoon rustig verder te leven tot je NOD?

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Pienie Dat kan inderdaad een reden zijn om de vliezen te breken, om de laatste push te geven. Maar ook om weeën op te wekken cq te versterken/effectief te maken. De vk zei vanmorgen tegen mij dat zij de vliezen wilde breken en dan een uur te wachten. Als na dat uur geen gewenst resultaat werd gezien dan zou ik een weeënopwekkend infuus krijgen. Maar daar dacht de gyn dus anders over. Bij Ruben zijn ook de vliezen gebroken. Ik bleef toen hangen op 6 cm (had meer dan 36 uur weeën) en nadat de vliezen gebroken werden en ik een infuus kreeg is Ruben na 4 uur geboren.

De vliezen mogen gebroken worden bij minstens 2 cm ontsluiting (ivm het er goed bij kunnen). Als je bijvoorbeeld ingeleid wordt dan breken ze ook je vliezen bij 2 cm.
    Het is zo dat binnen 24 uur na het breken van je vliezen je weeën moeten beginnen. Gebeurd dat niet dan heb je sowieso een zh-bevalling ivm risico op infecties. Maar na het breken van je vliezen hoef je niet binnen 24 uur te bevallen, daar mag langer overheen gaan.

11. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Pienie, ik ben met Dante ingeleid, had geen weeen of niets, maar had er echt genoeg van. Ik was net geen 42 weken toen (geloof ik) maar had maar een paar cm ontsluiting en toen hebben ze echt de vliezen gebroken.
    toen de weeen niet sterk genoeg werden kreeg ik een infuus om ze te helpen.
    En aangezien bij Tanya ook alles week is, ze 2 cm ontsluiting heeft, ze 41 weken zwanger is EN zelf al weeen heeft is er eigenlijk geen rede om het niet te doen (in mijn ogen dan he).
    Mijn (misschien wel te erge) gedachte is dat de gyn gewoon geen zin had in "veel" werk en daarom Tanya niet wilde helpen. Dat er daarom ook gezegd werd dat er prblemen konden ontstaan met de navelstreng, terwijl haar al door 2 gyns is gezegd dat de kans daarop nihil is.

Voel jij je weer helemaal beter?

Hier is het wachten tot volgend weekend, maar doordat wij eigenlijk niet echt 'geklust' hebben rond de vruchtbare dagen is deze ronde voor mij te verwaarlozen.

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dank je zanoni, nee ik voel me niet helemaal beter. Koorts is over, vermoeidheid/keelpijn niet. Heb vrijdag bloed laten prikken om te kijken of er een oorzaak is van mijn vatbaarheid voor alles wat ronddwaalt. Ik ben nog nooit zo veel ziek geweest als het afgelopen jaar. Dinsdag hoor ik wat, maar vrees dat dat niks oplevert en dat ik gewoon pech heb steeds.

Ok, zo zie je maar: na 2 bevallingen leer je toch nog wat bij over inleiden/vliezen breken etc.
    Zowel bij mn dochter als bij mn zoon zijn de vliezen nooit van nature gebroken. Sterker nog, mn dochter is min of meer met de helm op geboren-> de vliezen kwamen in tact naar buiten en daar brak dr vk ze, het vlies zat nog helemaal om dr hoofdje heen toen ze was geboren. Bij mn zoon zijn de gebroken door de vk om de ontsluiting te versnellen.

Tan, al nieuws? Lukt het je nog om jezelf mentaal op te peppen of niet? Lukt het Marc om je een beetje te ondersteunen? Succes maar weer.

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nope, geen nieuws eigenlijk. Ja, mijn weeën zijn nagenoeg pleite :( En het lukt me idd niet om mezelf mentaal op te peppen. Komt vast wel weer, maar nu zie ik het even niet meer zitten.

Sorry dat ik verder niet reageer op jullie allemaal, ook dat komt wel weer

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Weet je wat ik mn halve bevalling van mn jongste heb gedaan? Van die korte youttube filmpjes bekeken van cabaretiers. Net niet te lang om te diep in te raken en dus tussentijds de weeen opvangen. Ik vrolijk, weeen sukkelden door en geen ruimte in mn hoofd voor nare gedachtebn.
    Klote dat je jezelf niet kunt oppeppen. ik weet hoe lastig dat is (en hoe belangrijk). Probeer iig dáár je energie op te richten, niet op die stomme lui in het ZH. Succes hoor meid, lange dagen zo.

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Denk dat de dooddoener van het jaar is gevonden
    "Laat de natuur zijn gang gaan"

Jeetje Tan, ik heb met open mond mee zitten lezen.
    Ook ik ben boos en kijk dan weer paar weken terug.
    Ik snap nog steeds niet dat vrouwen gewoon niet zelf de grens aan kunnen geven van tot hier en niet verder.

Ik heb ook zelf de keuze gemaakt om me te laten inleiden.
    Ik wist dat dit kon betekenen dat ik pijn zo krijgen en dat er niets zou gebeuren en ook wist ik dat een ingeleide bevalling heftiger zou kunnen zijn, maar die keuze heb IK kunnen maken en zo zou het ook bij jou moeten zijn.
    De laatste gyn gaf me wel die vrijheid en daar ben ik nog steeds dolblij om, hoe zwaar mijn bevalling ook is geweest.

Echt meis dit is zo belachelijk en ik hoop dat er voor jou ook vlug zo iemand komt die je wel wil helpen!
    Dikke knuffel

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

@ Kimmie & Noon, ik heb het er hier overgehad en ik houd daar idd rekening mee, dat ze er geen trauma aan overhoudt. Probeer het leuk te maken hoewel dat toch wel lastig is als ze zo gilt. Ik hoop wel dat ze straks zindelijk is ;)

Ah Kar das balen had echt gehoopt dat het bij jou ook begonnen was. :(

TAN, ..... meissie wat verschrikkelijk naar voor je. KNUFFEL!!! Wat een ........... ze heeft zeker zelf geen kinderen en je dan niet eens aankijken wat een hork.

Twin, rot is dat dat je niet weet waar je aan toe bent.

Heee Moon! Hoe is het met jullie :D

@ hier nog steeds ziek althans ikke dan. Rianne gaat stukke beter. Met het middag tukkie werd ze gillend wakker rara ze had dus gepoept weer keihard. En daarna niks meer gehoord ja een hoop lucht wat er met herrie uitkwam. Waar ze overigens ook steeds voor op de wc wil zitten *zucht* langleve het zindelijk worden. Zit dus om het 15 a 20 minuten op de wc nu. Maar ach tis voor een goed doel. Maar vanavond rook ik dus ineens een hele vieze lucht ;) jaja zonder gillen :D. WOEHOE we hebben gedanst maar goed we zijn er nog niet.

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Môgge dames,

Gisteren heb ik nog even wat kunnen slapen en daarna waren de weeën/krampen een stuk minder. Later op de avond kwamen ze wel weer terug, maar het mocht niet echt een naam hebben. Moedeloos werd ik er van. Gisteren toch nog maar even naar het zh gebeld om die CTG-afspraak te maken en voor het toucheren (dat is standaard, dat je eerst een CTG krijgt voor dat je getoucheerd word). Wist de verpleging van niks! Bleek dat die doos van een gyn he-le-maal niks had opgeschreven in mijn dossier over gisteren. Die heeft ze dus helemaal niet gezien dan hè? Maar goed, de verpleging snapten ons helemaal en we moeten straks om 8 uur in het zh zijn. Dan gaan ze dus effe kijken van binnen en wie weet dan wel actie ondernemen. Ik heb op zich wel redelijk geslapen, was natuurlijk ook bekaf. Toen ik net wakker werd voelde ik zowaar nog steeds krampen/weeën. Ook erge druk van achteren en onderen.
    Zometeen even lekker douchen en dan de vluchttas weer even opnieuw controleren. Die laten we gewoon achterin de auto staan.

Als ik me redelijk voel en ik wordt niet vastgehouden in het zh gaan we erna naar mijn ouders. Mijn vader viert vandaag zijn verjaardag (is morgen jarig) en dan gaan we meteen Ruben ophalen. Mocht ik wel vastgehouden worden dan wil Karlijn vast wel iets laten weten hier.

18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Heeeeeee Koek, ik denk dat ik nu eindelijk kan gaan zeggen dat het hier goed loopt!
    Na een dagje rally afgelopen zondag in Amsterdam, waar Anouk zich keurig had gedragen omdat ze hele dag in de Swaddle Me (bakerzak) had gezeten, ben ik maandag overnieuw begonnen
    Het schema wakker worden, eten, spelen en bij moeheid inbakeren en eigen bedje in geprobeerd
    Werkt als een trein!!!
    Anouk huilt nu nog hooguit 5 tot 10min als ze moet gaan slapen (gaat niet meer over de zeik) en bepaald zelf wanneer ze wil eten.

Heb nu weer rust in huis en tijd voor Mirthe, Wil en mezelf
    Kreeg van Anouk deze week zelfs haar 1e lachje, dus die vindt het denk ik ook super;)

Bij jullie is het ook sukkelen las ik.
    Balen dat jezelf ook nog steeds niet opknapt, nog steeds watten in je hoofd??
    En super dat Ri nu al een keer gepoept heeft zonder te gillen, lijkt me zo zielig he.
    Hoop dat het vandaag stukken beter gaat (met jullie allebei)

@Tantan, vastgehouden worden?, jij ketend gewoon jezelf vast aan dat bed;)
    Maar dat die Gyn een monster was dat wisten we al, nu dus helemaal he.
    Hoop dat je op dit moment al wat meer duidelijkheid heb!!

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jaaaaa er gaat iets gebeuren vandaag bij Tanya! :)
    Ze belde me rond half 10: toen hadden ze net de vliezen gebroken bij haar. Ze is dus weer opgenomen en hopelijk heeft ze dan vandaag een baby!
    Ontsluiting was nog steeds 2 cm. Ze zouden over een uur of twee weer komen kijken; als er dan niet genoeg vooruitgang zou zijn krijgt ze een infuus.

SPANNEND dus! Ik hou jullie op de hoogte!

(Hier dus nog niets aan de hand..)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nog even een buikfoto, hopelijk de laatste...

Deel Deze Pagina