ja, Sam en Thom slapen op 1 kamer! we vonden het zonde om voor 2 kindjes een babykamertje aan te schaffen, nu hebben we alleen een groter ledikantje gekocht voor sam (kan later een juniorbedje worden. Sam gaat als eerste naar bed en Thom na de laatste fles... dus daar merkt Sam niks van. Als het niet gegaan had, dan hadden we het ledikantje van Thom bij ons gezet, maar dat is niet nodig dus.
Iemand ervaring trouwens met Infacol tegen darmkrampen? Wij gebruiken hier Cinababy maar heb het idee dat dat niet zo'n effect heeft...
Dat middel ken ik niet. Wij hebben voor Zoë altijd Sabsimplex gebruikt. Verkrijgbaar bij de duitse drogist. Waren we heel te vreden over. Als je wilt dan kan ik je wel een flesje kopen en sturen. twinny
Infacol en Sabsimplex schijnen dezelfde ingrediënten te hebben (volgens internet). Maar Infacol is geen homeopatisch iets en cinababy wel. Daarom ben ik er nog een beetje huiverig voor om het te gebruiken. Volgens internet moest je Infacol ook tijdens elke voeding geven en schijnen baby's er enorm van te boeren en te winden. Ook kunnen ze er obstipatie van krijgen. Is dat met Sabsimplex ook zo? Moet je dat ook elke voeding geven? Lief van je aanbod, ik hou het in mijn gedachten!
heel eerlijk gezegd kan ik me dat niet meer herinneren. Volgens mij voegden we het aan iedere fles toe, maar weet niet meer zeker. JE kunt het ook op lepeltje geven of in het mondje druppelen geloof ik, is wel zo handig met bv natuurlijk! Zoë boerde volgens mij niet meer ervan en ze had sowieso al veelste veel last van lucht, dus winden in overvloed. Wat Sabsimplex deed was de dikke luchtbellen omzetten in kleinere belletjes zodat de krampen die door lucht veroorzaakt werde in iedergeval sterk afnamen. Last van obstepatie heeft Zoë nooit gehad
@Noni, ook nog even hier van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Dante!! @Tan, bij Mirthe hebben we gevochten om haar aan de borst te krijgen, was echt niet leuk Kwamen we nadat we met veel verdriet zijn gestopt erachter dat haar tongriempje vastzat dus dat het daarom niet ging Alleen toen was het leed dus al geschied en ik had daar best een anti borstvoeding tik van opgelopen. Maar met Anouk beleef ik dus hoe het ook kan zijn Mmmmmm, als het zo blijft dat het hier regent en bij jullie droog is zal ik zusje eens gaan bezoeken (die woont bij jou in de stad) En die chinees zou ik dan zowel voor jou als voor Mika maar even overslaan!! Het 1e lachje, wow maar wel super geweldig! @Loes, ik begreep al van Tan dat ik aan de verkeerde kant van brabant woon:x Sorry darmkrampjes en de middeltjes ervoor kan ik niet over meepraten Beide dames hebben goede darmen geerfd
ikke wel gelezen maar ikke ook errug moe. morgen naar HMH naar Ed Kowalczyk en het Metropole Orkest. Kom hier zondag ws. weer. kus
Daar ben ik dan eindelijk eventjes!! Het is hier nogal druk (duh!) en met de kraamhulp in huis kwam ik eigenlijk niet echt aan mezelf toe. Dus ook niet aan hier vertellen hoe goed het gaat met mij en met Mette en Bjarne! Heeeel hartelijk bedankt voor alle felicitaties! Zoals gezegd gaat alles goed. Het zijn twee heerlijke kindjes, heel makkelijk - alleen is Mette 's nachts nogal aan het spoken. Maar ze zijn makkelijk te troosten en zoooooo lief en mooi dat het niets uitmaakt. De bevalling was super! Echt aan alle kanten makkelijker en anders dan bij Sverre. Ik kreeg om 10 uur 's ochtends de eerste weeen, die bouwden zich mooi geleidelijk op in sterkte. Toen ik rond de 5-6 cm zat heb ik pijnbestrijding gekregen, zo'n pompje waar ik totaal high en ontspannen van werd. (Ik schijn hele rare dingen gezegd te hebben en heb zelfs gelachen tijdens de weeen..). Rond half 5 kreeg ik persdrang en 10 minuten later mocht ik persen. En weer 10 minuten later, om 16:55 is Mette al geboren! Bjarne was toen helemaal bovenin mijn baarmoeder geschoten en die moest ik dus eerst weer naar beneden persen. Hij lag inmiddels ook in volkomen stuit. Hij is om 17:24 geboren, aan z'n voetjes eruit getrokken door de gyn. We moesten 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven omdat ze net iets te licht waren: Mette was 2965 bram en Bjarne 2765 gram. Hun bloedsuiker moest 24 uur geprikt worden. Zaterdagochtend zijn we thuis gekomen. Alles gaat dus goed; ze zitten allebei al boven hun geboortegewicht en we geven sinds een paar dagen 7 voedingen per dag. Ik ben wel echt compleet bekaf, heb 5 nachten zo goed als niet geslapen en dat begin ik nu goed te merken. Vandaag is de eerste dag zonder kraamzorg, best lekker. Ook spannend natuurlijk maar ik denk dat we het best gaan redden. Hier een foto van vlak na de geboorte. Mette ligt rechts, Bjarne links. Ze lijken dus totaaaaaal niet op elkaar, zo grappig! Mette heeft donker haar, best lang ook al, Bjarne lichtbruin kort haar. Bjarne is een echt ventje en Mette een echt meisje. Bjarne lijkt hier trouwens wat groter maar dat is gezichtsbedrog. Binnenkort kom ik weer bijlezen en reageren en meer vertellen enzo. Tot snel!
@Mamamarin, nog een leuke dag vandaag! @Kar, wat leuk je hier weer te zien!! En Bjarne met de voeten eerst geboren he, dat wist ik nog niet Het zijn echt poepie's!!! zo mooi om die 2 zo samen te zien. Ze lijken idd niet op elkaar Ik heb toch de goden verzocht door over het doorslapen te praten Vanmorgen was het wederom 5.00. Ach ja het doorslapen was leuk voor zolang het geduurd heeft
hoi meiden OOOOOHHHHHHHHHHh Kar, wat een ontzettend scheetjes!!! Fijn dat het goed gaat en nu ff wennen zonder kraamhulp! Tan: hoest bij jou? Monique: balen van die 5u, maar komt vast wel weer! Hier alles rustig. Ontzettend onzeker, maar moet positief blijven!! twinny
Kar, wat een prachtig plaatje. En ik zag meteen wie wie was. Mette is inderdaad op het eerste gezicht een meisjemeisje. Leuk zeg. Twee stoere mannen en dan een pittige meid erbij. Zie ze al rondstruinen met z'n drietjes. Hoe doet Sverre het? Hier terug van een erg vermoeiend maar leuk dagje weg. Ben even zo aso om hier de draad weer op te pakken van de gesprekjes aangezien er de afgelopen dagen toch veel gekletst is hier en ik even de puf niet om kan brengen weer terug te lezen. Sorry. We zijn gisteren nadat we Marin hadden weggebracht naar mijn zus eerst naar de kidsfactory in Amsterdam geweest. Viel dit keer erg tegen eigenlijk. De vorige keer stonden er ook veel meer wagens om te testen. En ik was op zoek naar een leuk schilderij voor op marin haar nieuwe kamer, maar die waren er ook amper. Schilderde één van jullie niet van die leuke kinderschilderijen? Toen naar de Ikea. Daar rondgeslenterd en ideetjes opgedaan en gegeten. Rondslenteren is leuk, maar funest voor het schaambeen e.d. Was dus al redelijk af. Gelukkig hadden we tribune plaatsen in Heineken Music Hall. Bleek dat we op de eerste rij zaten van de tribune. Top dus, en aangezien de zaal niet diep is hadden we perfect zicht. Alleen wel raar. Normaal gesproken sta je middenin het publiek te swingen en nu zit je. Is weer een hele andere dimensie, maar wel beter voor het lijfje. Buikje heeft ook totaal niet geprotesteerd op de muzien. Er waren dan ook geen indringende bassen. Kwart overtwaalf waren we uiteindelijk weer thuis en ik ben meteen doorgegaan naar boven. had stiekempjes in de auto de oogjes al dicht gehad maar bed is dan toch het fijnste. Pas tegen tienen er weer uit. Straks madammeke ophalen. Tis hier toch wel stil zo. Maar ik mocht nu nog niet komen want ze moest met haar grote neef nog kastanjes zoeken. Zucht, wat wordt ze groot.....