Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny, wat een goed nieuws weer! Heerlijk dat alles zo lekker loopt! Kun je het al een beetje geloven??

Femke, oei, die pijn herken ik.. Is toch een eerste teken van BI? Of komt het door de banden die aan het schaambot trekken? Rustig aan hoor.

Tanya, wat een goede melk heb jij toch! Geweldig! Leuke foto van Ruben, hoe krijgt hij het voor elkaar die slab zo schoon te houden?! :D Hier zit Sverre's gezicht altijd helemaal onder, maar ook zijn handen/shirt/broek... :D

Hier gaat het lekker. Sinds een paar nachten slaapt Bjarne de hele nacht in zijn eigen bed en Mette begint het ook te leren. Moet er wel bij zeggen dat we haar op haar buik laten slapen. Ja, ik weet het, beetje eng, maar we hebben het een paar nachten en avonden aangekeken in ons eigen bed en de box en nou ja.. ze slaapt tenminste als ze op haar buik ligt. Vreemd genoeg ligt ze nu gewoon op haar rug in bed te tukken, overdag gaat het prima. Maar 's avonds en 's nachts wil ze op haar buik.

Ze zitten ook al een ruime week op 6 voedingen en drinken nu 120+4 per voeding - officieel nog te veel dus maar ik laat ze geen honger lijden. Morgen gaan we weer wegen.
    Wel zielig, ze hebben allebei spruw! :( En van de medicijnen krijgen ze krampjes. Maar goed, even volhouden en dan zijn ze er weer vanaf.
    Ze zijn ook steeds meer wakker en ik heb volgens mij bij Bjarne al een lachje gezien! Ze vinden allebei Sverre ook helemaal geweldig, volgen hem met hun ogen overal. En als ze huilen en hij praat tegen ze, worden ze stil. Zooooo lief! :) :)

Met mijzelf gaat het ook goed; nu de nachten iets rustiger zijn kunnen wij ook bijtanken. Ze komen 's nachts om de 4/4.5 uur, echt keurig. Ik heb nog wel wat buikpijn en ik vloei nog steeds, ik weet niet helemaal of dat wel in orde is. Dus eigenlijk moet ik eens langs de huisarts. Heb ook rare hartkloppingen.

Er wordt hier een babyjongetje wakker; we gaan maar eens badderen (douchen) en dan weer voeden. Straks komt mijn schoonmoeder voor een paar dagen, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Voor Sverre wel helemaal geweldig, hij is gek op deze oma.

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Sverre zijn moeder ook?
    Ach, je moet het zo zien, jij krijgt lucht en kan even wat sneller bijtanken.

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ja, het is één van de vormen van BI maar dan wel de lichte variatie geloof ik. Moet er niet aan denken dat mijn rug gaat stunten of dat ik marin niet meer kan tillen vanwege een flubberbekken.

4. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Mamamarin hoe was het bij de vlos?

KArlijn: veel plezier met je schoonmoeder?!

Hier vraagje: hoe gaat dat eigenlijk met de kraamzorg als je al een kindje hebt? San heeft niet meteen vakantie als die kleine straks geboren wordt. Kijkt de kraamzorg ook beetje om naar het andere kindje of moet ik dan een familielid gaan charteren?

twinny

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Twinny, wij hadden echt een super kraamverzorgster die lekker gek deed met Sam. Nu was het hier niet echt nodig, want ik was meteen weer op de been. Jij zal weer een geplande keizersnede krijgen of niet?
    Sam is ook gewoon naar het kdv geweest in die week (is maar 1 dag)

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Een kraamhulp moet de aanwezige kinderen ook verzorgen. In overleg brengt ze ze ook naar school toe. Dit kan je in de voorwaarden van je kraambureau nalezen en moet je wel bij de intake aangeven.

Hier weer goedgekeurd. Bloeddruk was 110/65 dus weer netjes,
    4 november weer.

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

zwaai!!

Ik leef nog steeds maar nadat dochterlief het nodig vond de tafel met haar voorhoofd van dichtbij te bekijken en nog een dokter afspraak te hebben en nog meer ellende had ik het nogal druk. Volgende week werd het nog erger. *zucht* Na ja het gaat wel weer minder worden hoop ik.

Maar goe het MMM molentje is nu aan het draaien :( baal wel. Ben trouwens nog steeds niet ongi. Maar ook geen positieve test.

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    In welk deel van het molentje zitten jullie nu Koek?

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny Hier ook een lieve kraamverzorgster die gewoon met Ruben speelde en hem verzorgde (luiers verschonen, aankleden, wassen, eten en drinken geven).

Femke Fijn dat je weer goedgekeurd was! Heb je de bevalling van Marin nog besproken? Heb je nu een verhoogde kans op een totaal ruptuur?

Hier twee zéér verkouden jongetjes waarvan Mika er echt het ergste aan toe is. Kan slecht drinken en slapen. Is af en toe een echt varkentje, hij knort als hij ademhaalt, zo zielig. Hij ligt nu ook te huilen in zijn bedje. Hij is doodop, maar kan op de een of andere manier niet slapen. Ga zo weer even kijken. De uien, babyluuf en neusspray zijn weer tevoorschijn gehaald :D.

Gisteren de nacontrole gehad bij de gyn en alles was goed. Wel zei ze dat bij een eventuele volgende zwangerschap ik nòg zieker zal zijn en nòg meer last ga krijgen van BI... Ik ben er nog niet over uit of we in de toekomst voor een derde gaan. Maar dat is nog heel ver weg hoor, eerst maar even genieten van deze kleine bral.

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Koeky Ik hoop echt met heel mijn hart dat je niet lang in de MMM hoeft te zitten! Ach gos, wat sneu van Rianne en haar voorhoofdje. Ze is wel een echte rouwdouwer hè? Een echt jongens-meisje, met al haar blauwe ogen en dichtgelijmde wondjes enzo.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Nee, mijn spookideetjes van de vorige bevalling worden hlf november besproken. Doe dat het liefste bij de vlos waar ik het meest mee op één lijn zit. Scheelt weer een hoop woorden.

12. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Dames, vanavond de aller, aller, allerlaatste aflevering van Gooise Vrouwen...:(:(:(

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

We zitten in de eerste fase van de onderzoeken. Ik moet bloed inleveren en manlief een potje met inhoud.

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hallo even een teken van leven hier. Man is momenteel 2 weken weg en de zorg voor mn 2 ukken, mn werk, het huishouden en dat met de hormonen die me erg moe maken geven me weinig puf alles bij te houden.
    Vandaag wel heerlijk dagje met de jongste (haha, middelste) gehad. Mn dochter was naar K3 met mn zus en hij en ik hebben samen boodschapjes gedaan, hij mocht een cadeautje uitzoeken en we hebben een 'taartje'gegeten bij de bakker met een chocomelk erbij. Zo cute hoe makkelijk zo'n kleintje blij is, soms schiet dat er echt bij in, bij een tweede (arme derde, die gaat het helemaal zwaar krijgen!). Maar goed, iedere avond moe dus hier, dus tot binnenkort...

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tan: oh, wat zielig van je zieke mannetjes!! Hoe is het nu? Hier werken uien ook altijd wel, stinkt alleen zo gigantisch!! Wel goed dat je nu al gewaarschuwd bent voor bij een eventuele derde...... ach, tijd moet het uitwijzen.

Femke: fijn dat alles goed is en goed gaat...

Koeky: o jee die rianne toch!!! Zoë vloog gister over een opstaand putje heen. Heel hard huilen, gelukkig zichzelf goed opgevangen. Moest erg lachen toen ze tussen het huilen inene doorriep: Zoë heeft gevliegt!! Succes in de MMM

Pienie: kan me voorstellen dat je moe bent, zó herkenbaar!!!

Hier moe moe moe, maar verder wel oke......

twinny

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb gevliegt.... wat klikt dat schattig he. Maar geen blauwe plekken aan haar 1e vliegles overgehouden?

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

zie ik daar een temp kaartje ;)

Ahhh wat schattig!! Hier is vallen aan de orde van de dag. Je gaat bijna denken dat ze niet kan lopen *zucht* Vandaag viel ze tand door d'r lip ze begon te huilen en gelijk te vragen om een ijsje. Ach met vallen en opstaan toch?

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dat zie je goed... vorige maand begonnen met TEMPEN... de rest nog niet ;)
    Ik wil nog even wachten, mijn wederhelft wil al wel voor de 3e...
    dus ergens in 2010 ofzo.

Zal ze toch niet vallen om vervolgens een ijsje te krijgen?

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Snugger grietje die Rianne.
    Is het poepen nu weer helemaal in orde bij d'r?
    Succes bij de gang in de MMM. belangrijkste van alles is om het met manlief goed bespreekbaar te houden. Da's de enige echte tip die ik je kan geven. de rest moet je over je heen laten komen. (mag altijd pb-en)

twin alweer bijna 9 weken. Voordat je het weet zijn die eerste drie maanden voorbij. Hoest met maagje?

Tan, hoe is het met je manvolk?

Marloes op naar nummer 3. Succes.
    Gaat hier dus echt niet gebeuren. ben na deze zwangerschap wel klaar. Fysiek zit het niet mee en dat zal alleen maar erger worden vrees ik.

Pienie, waar hangt manlief dit keer uit?
    Die van mij gaat begin december nog een weekje weg en dan nog drie in jan-febr. Daarna is het grote vertrek in maart.

20. Koeky

Koeky Fanatiek lid

haha nee hoor zo erg is het niet hoewel, ze probeerde het vanmiddag ook toen ze d'r teen stootte. ;) Poepen is doet ze weer uit zichzelf en af en toe op de wc :D. Als ze optijd is om het te zeggen dan hihi.

Wbt de mmm dec is de 1e afspraak dus dat is nog wel ff weg. Maar met alle vragenlijsten en prikformulieren en inleverprocedures ben je nog wel even zoet. Ben benieuwd en nog wel redelijk kalm. Gelukkig heb ik iemand anders in de buurt die al verder de molen in is dus daar kan ik goed bij terrecht en voor hen natuurlijk andersom. Wel fijn om hier ook me verhaal kwijt te kunnen hoor en MamaMarin, bedankt! :) vind het fijn dat ik eventueel ook me verhaal bij jouw kwijt kan enzo :)

:D gaaf Loes :D

Deel Deze Pagina