Twinny Gewoon de boel de boel laten meis. Die ramen lppen (helaas ) niet weg. Doe net wat Zanoni zegt, even lekker ontspannen! Je bent echt GEEN aansteller! Een tweede zwangerschap is gewoon een stuk zwaarder, en al helemaal als je een peuter hebt die ook nog eens niet meer slaapt 's middags. *knuffel* Pienie Sterkte met de laatste week als single-mum. Ik zou het niet kunnen hoor, petje af! Jekkia Dat geklooi van Mika is echt van de laatste dagen, met gisteren als hoogtepunt. Vandaag gaat het trouwens al stukken beter met hem! Slaapt weer langere stukken achtereen enzo. En als hij wakker is vermaakt hij zich prima in de wipper in de box! Leuk leuk leuk, eind november! Ben heel benieuwd naar Matice en Raven! Heb helaas geen tips voor je wat betreft vroeg wakker zijn van de kindjes, sorry. Wat een heerlijke (b)engeltjes heb je! Ehhh wat je gemist hebt...Pienie is zwanger van de derde! En Koeky zit in de MMM. Verder was het hier redelijk rustig Zanoni *zwaai* Jeetje wat is Dante een grote jongen! Hij lijkt echt stukken ouder dan Elise . Ben je ziek aan het worden omdat je zo moe bent? Sterkte! Even een leuke anekdote van ons kopieermachientje. Ik kwam met Mika beneden en Ruben wilde Mika vasthouden. Dus hij moest van ons eerst op de bank gaan zitten. Mika werd op zijn schoot gelegd en wij hielden Mika ook vast. Wat doet Ruben vervolgens, doet zijn shirt omhoog en zijn hemdje en wil Mika de borst geven . Wij kwamen eigenlijk niet meer bij, het was zoooooo lief en zooooooo komisch tegelijkertijd! Mika heeft gisteren en vannacht goed geslapen. Alleen wilde hij na de nachtvoeding niet makkelijk gaan slapen. Maar dat is niks nieuws, dat doet hij al enige weken. Vanmorgen en vanmiddag is hij ook prima gaan slapen. Zijn neus zit een stuk minder dicht, gelukkig
fijn Tan, dat het beter lijkt te gaan met Mika. En ik zie het al helemaal voor me die 2 boy's op de bank en bv, hahahahaha!!
Wat hebben we toch knappe kinders! noni, niet normaal die dante! hij is echt al een hele vent! jekkia, matice is ook gegroeid! wow! hij heeft wel veel lichter haar als raven he? tan, wat is mika een lekker ventje, vind wel dat hij sprekend op ruben lijkt. en hij is sterk he met zijn nekje! kar, wat lekker die 2 zo samen in de box! en die juli baby is ook al een hele vent geworden twinny, veel sterkte. is idd niet makkelijk als je al een peuterpuber hebt rondlopen en je zelf zo moe bent. hopelijk gaat het snel beter. zo nu ga ik weer ff verder werken lees ondertussen nog steeds stiekum mee
GRMBL, ben best een beetje boos nu... Had vorige week een brief gekregen van de huisarts met een uitnodiging voor de griepprik. Kon vandaag tussen 13 en 16.15 uur. Kon je niet komen moest je dat laten weten. Dus Marc met zijn werk geregeld dat hij eerder naar huis kon komen. Melk afgekolfd vanmorgen voor de 16 uur voeding van Mika. Eten al een beetje voorbereid voor vanavond. Ben ik bij de HA, krijg ik te horen : sorry mevrouw, de griepprikken zijn op, er kwamen meer mensen dan gedacht". Of ik volgende week vrijdagochtend terug kan komen...:x Snap dat niet hoor, ze sturen mensen een gepersonaliseerde uitnodiging, dus weten ze precies hoeveel mensen er komen. Hebben ze gewoon niet genoeg op voorraad!:x:x:x Maar even zien hoe ik dat volgende week vrijdag ga regelen dan met Ruben en Mika. Zie het niet echt zitten om ze mee te nemen naar de HA. Pfffffffffffffffffff
Tan, je hebt PB met huis tuin en keukentrucje om te checken of kindje vermoedelijk oorontsteking heeft. Daarover, kar ik las je bericht over naar de oren grijpen. MIjn HA zegt daarover altijd dat er geen verband is aangetoond in onderzoek tussen naar de oren grijpen en oorontsteking als ze zo jong zijn (dus zowel niet dat ze het daarmee aangeven als dat wel naar de oren grijpen geen oorontsteking hoeft te betekenen). Leuke foto's... Vind Matice ook totaal niet op Raven lijken trouwen.s En de tweeling vind ik ook echt 2 eigen koppies hebben. Mamamarin, respect hoor. Mijn man wordt eigenlijk nooit uitgezonden, hoort ook eigenlijk amper bij zijn functie/werk. Als je weet dat je het zo snel na de bevalling alweer alleen moet doen en je praat er zo nuchter over, echt knap. Twinny, dat moe zijn hoort er gewoon bij. I lig hier ook iedere avond vroeg in bed, ga dan tv kijken omdat ik dan iig nog iets aan mn avond heb maar val 9 van de 10 keer dan nog in slaap ook! Als manlief vrijdagavond thuiskomt ga ik eerst eens even lekker helemaal niks doen zaterdagochtend.
Twinny die moeheid hoort er helaas bij. Tis doorbijten en je draai hierin vinden. Tan fijn om te horen dat het weer wat beter met Mika gaat Matice is een kopie van Ivo vroeger en Raven van mij. Hij is de enige blonde aan mijn vaders kant ha ha
hoi hoi allemaal!! Een teken van leven! heb wel alles gelezen maar ik ben zo gaar dat ik niet meer weet wat er stond. Heb deze week cursus en ben nonstop foto's aan het bewerken geweest. Die eindelijk klaar zijn en gepost. Heb weer even tijd om bij te tanken nou ja. Had wel iets gelezen over creaties nou ja ben wel bezig maar het wil niet zo opschieten met een dikke 27 meter stof . En in de tussen tijd ben ik een ponchootje aan het maken maar die wil ook niet zo opschieten omdat ik de hals niet krijg zoals ik wil. Er ligt een jurkje klaar om te knippen en ik heb nog voor 6 of 7 lodgers stof liggen die ik nog moet maken. Stoffen voor een winterjasje, maar die maak ik maar voor volgend jaar denk (ze heeft er nu al 2 ). Dus hihihi kep 't druk zat.
je foto's zijn echt MOOI geworden Koek!!! ben trouwens erg benieuwd naar de pettiskirt en vooral in combi met Ri
Dante is ook echt mega Ze schelen maar een paar cm. En Dante is zwaarder dan Elise. Twinny, nog een beetje kunnen relaxen? Tanya, wat ongelovelijk :x van die griepspuit zeg! Ruben de borst geven. Ze kunnen 'ons' zo leuk nadoen he! Geweldig!! Wat lijkt Mika op Ruben zeg!!! Pienie, dat op bed in slaap vallen ken ik Heb er nu ook last van en ben niet eens zwanger, hihihi koeky, ik heb vanochtend je foto's zitten bekijen, maar wat zijn die mooi zeg!!! En nog genoeg te naaien/maken las ik! Je hebt het er maar druk mee! Loes, ikke is ook benieuwd naar de nieuwe petticoat en Ri!
Pienie dank je, lief van je. Ja ben er nu erg nuchter onder. Zal straks vast gaan veranderen als het steeds dichterbij komt.
Vind het sowieso knap hoor. Van alle dames waar hun mannen van uit gezonden worden. Ik wordt al gek als ie voor een paar daagjes weg moet
Koeky, ik word al gek als hij voor een paar uur weg moet... Hier is alles goed; we zijn gisteren bij het cb geweest voor de eerste APK en ze zijn goedgekeurd! Bjarne weegt nu 3774 dus is ruim een kilo aangekomen sinds zijn geboorte. Mette is nu 3616 dus zo'n 7 ons erbij. Allebei zijn ze nu 51.5 cm. Hoofdjes zijn ook mooi gegroeid. Mette krijgt al een 'buikslapershoofdje', en ze was natuurlijk niet te spreken over het feit dat we haar op haar buik laten slapen. Maar daar had ik al rekening mee gehouden. En ze heeft een voorkeurshouding (ook bekend bij ons) waar we dus nu actiever mee aan de slag moeten. Verder vond ze (en wij ook) dat Bjarne veel te weinig slaapt. Hij komt ook gespannen over. Hij overstrekt zich en hij trilt regelmatig als hij gewoon ligt. Dat trillen moet volgende keer over zijn anders worden we doorverwezen naar een kinderarts. Hij fladdert ook een beetje, of tenminste, hij wappert met zijn armpjes alsof hij in zijn slaap valt. Verder krijgt Bjarne bij 3 mnd een echo van de heupjes wegens het feit dat hij in stuit geboren is en hij dus in stuit gelegen heeft in mijn buik. Ik vind dat een beetje raar, aangezien hij tot op het eind elke week andersom lag, het was/is dus geen stuitkind volgens mij. Maar goed, better safe than sorry natuurlijk. We hebben Bjarne's bedje nu met 't hoofdeinde omhoog gezet; hij piept en kraakt in zijn slaap en de arts dacht dat dat ook zou kunnen komen omdat er voeding terugloopt (reflux). Af en toe krijst hij ook opeens keihard maar als je dan gaat kijken slaapt hij heerlijk. Komt dit jullie bekend voor?? Sinds vanochtend hebben we hem in een swaddle-me gelegd; eens kijken of hij daar rustiger van slaapt. Verder doen ze het 's nachts super! Laatste voeding om 22:00 en de laatste paar nachten komen ze (Bjarne, Mette tukt dan nog heerlijk) pas weer om 4:15! En dan om 8:00 weer. Sverre is wel al om 6.30 of eerder wakker, dus 'uitslapen' is er niet bij maar ik ben erg trots!
Wauw super zeg! Bij mij hadden ze toen gezegd dat het niet uitmaakt hoe het kindje in de buik ligt, maar hoe het eruit komt. Als ze in stuit geboren zijn worden de heupjes gecontroleerd. Ik had namelijk op het eind ook aan de gyn gevraagd of Mika's heupen gecontroleerd moest worden, omdat hij 6 weken achtereen in stuit had gelegen en besloot om met 38 weken ineens te gaan draaien. Maar volgens haar was dat alleen nodig als ze in stuit geboren worden. Omdat er dan een druk op de heupjes komt tijdens de geboorte. JA! Dan begint Mika ineens te krijsen en dan ga je kijken en dan slaapt meneer prinsheerlijk. Misschien net een krampje gehad dan of een boertje of iets. Maar gebeurt hier regelmatig. Ik hoop het voor jullie! Groot gelijk dat je trots bent! Ik ben stikjaloers op je nachten! Hier komt Mika om 23.30 (moeten we hem wakker maken zelfs), 3 uur en 6 uur. Overdag kan hij er wel 4 uur tussen laten zitten, zoals vanmiddag.
Hier Ben vannacht wakker geworden met kiespijn en hij is nog steeds niet over. Denk echter niet dat het van een kies afkomt. Naastliggende tanden/kiezen doen ook pijn (de kiezen/tanden wisselen elkaar af qua pijn), en de tanden/kiezen bovenin mijn mond ook. Ook onder en in mijn oor doet het zeer, onder mijn kaak, mijn klieren in mijn hals en mijn spieren in mijn nek. Allemaal aan de rechterkant. Kan ook gewoon kou en warmte in mijn mond verdragen. Hoop dat het gauw zakt, is best wel irritant die pijn. Vanmiddag heb een vuilniszak van zolder getrokken waar allemaal kleding inzat die me ooit te klein werden, maar nog wel goed waren. Ik heb een passessie gehouden en ik pas gewoon alles weer! Sommige dingen waren zelfs weer te groot! Geeft toch een heel erg goed gevoel hihi
Oh, het is af en toe heerlijk om het huis ff voor jezelf te hebben. En overdwars in het bed. geen gesnurk enzo. En dan is het ook weerheerlijk dat hij thuiskomt. Door de week maakt het me dus niet zo gek veel uit. Dan hebben we ook beide onze bezigheden. De weekenden zijn wel errug ongezellig als hij er niet is. Maar je hebt gelijk, zeker niet iedereen kan er tegen.
Jemig Tan, dat heb je vlot voorelkaar. Maar wat wil je, als je lichter de zwangerschap uit gaat dan er in. Heeft het toch nog voordelen gehad meid. (al waren de nadelen veel lastiger) Tjee, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Twee cb bezoeken inéén. Dan moet je wel errug veel onthouden zeg. Mooi gegroeid en de rest zijn toch in eerste instantie aandachtspuntjes, toch? Tot aan mijn verlof ben ik nu op vridjag thuis. Collega neemt de groep over. Ze vonden het toch wat minder verstandig (mij kennende) dat ik eind van de week nog een groep draai. Ongemerkt doe je toch weer teveel. Ben wel blij om op de andere dagen nog te werken (ben dan groeploos). Ben er uiteindelijk nog niet aan toe om thuis te gaan zitten.