ff snel... TIP: Bij de Bart Smit (online) is nu het speel en leerdorp van Little People in de aanbieding, van 69 voor 29 euro... tot en met zondag nog. Hier besteld voor Sinterklaas
alleen de dinsdag en de donderdag nog. Mag nu nog 3 weekjes werken. Is beslist geen straf. Zitten de slofjes van Sietske goed? Voor welke meneer heb je ze gekocht? Marin had ze al heel vroeg in het wit. Bleven de sokken tenminste aan. Was heel dun leer. Vind het altijd van die leuke kraamcadeautjes. Kwam haar een paar jaar terug tegen op een kerstmarkt. ze woont 2 dorpen verderop, vandaar.,
voor Sam heb ik ze gekocht, voor op het kdv. lekker hoor, nog 3 weekjes. Ik begin maandag weer... zwangerschapsverlof is nu toch wel op
Ik vind de simi's helemaal geweldig! Ze heeft de laatste keer het ontwerp voor marin wat aangepast door de wreef wat te verlengen. Vond de opening wat groot worden. (anders gewoon mijn naam eens noemen als je dit ook wil, dan weet ze het meteen wel). Alle walvissenkinderen zijn inmiddels ook al aan de simi's. Heb je er zin in om maandag weer aan de slag te gaan?
hier het ontwerp ook aangepast voor Sam's hele hoge wreef, maar ze passen echt perfect. ik had wel zin, maar gedoe met het rooster...
Ja, Sietske is een handig tiepje. Jammer dat de werklust meteen de kop in wordt gedrukt door gezeur rond roosters enzo.
Môgge! Niet druk geweest hier! Even een korte update van deze kant uit Ruben heeft gisteren mijn oude babypop gekregen want we merkten dat hij mij graag na wil doen. Hij is heel lief voor die pop, knuffelt hem steeds, neemt hem overal mee naar toe. Stopt hem steeds toe onder een dekentje, wil hem steeds een luier omdoen. Ook sleept hij die pop op zijn kop aan een voetje de kamer door, maar ach. Zolang hij dat niet met Mika gaat doen hihi. Ruben gaat morgen voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ben zo benieuwd hoe hij (en ik) dat gaat vinden! Sinds vrijdag zegt Ruben voor het eerst gericht mama. Weet dat jullie peuters dat al een hele tijd doen, maar Ruben deed dat nog niet. Hij kon al wel mama zeggen, maar gebruikte het vaak niet. Nu is het de hele dag door "mama", hij roept me er ook mee. Vrijdag was de laatste dag dat de thuiszorg hier was, dus vanaf deze week sta ik er overdag weer alleen voor. Ben heel benieuwd hoe dat bekken-technisch gezien zal gaan. Ik heb alleen enorme keelpijn van het hoesten. Zolang het bij hoofdpijn en hoesten blijft vind ik het best, als ik maar niet ziek wordt. Met Mika gaat ook alles goed. Zit op 6 a 7 voedingen per dag en hij lijkt een ritme te hebben. Donderdag moeten we weer naar het CB en dan krijgt hij zijn 1e prikjes, brrr.
Wat fijn dat je grote man je nu bewust benoemd. Hele mijlpaal is dat altijd he ongeacht het tijdstip waarop ze er mee beginnen. Veel succes morgen met wegbrengen. De ervaring is dat het voor mama vast moeilijker is als voor meneer. geeft je wel even wat meer rust. Gaat hij 2x per week 2,5 uur?
Joh, dat ruben dat nog niet zei... Wist ik niet. Maar idd fijn als ze dat gaan doen he? (hoewel ik nu weleens wil dat ze ermee ophouden hahaha). Cute dat ie je nadoet. Leuk ook dat jullie hem een pop hebben gegeven, ik laat zoonlief ook met de speldjes van mn dochter spelen en gaf mn dochter ook autootjes voor de sint enzo. Mijn dochter deed trouwens mij ook zo na: deed dr shirt omhoog en gaf dr pop borstvoeding! Ben benieuwd hoe ze straks op gup nr3 gaan reageren!
Femke Ja Ruben gaat in eerste instantie 2x 2,5 uur (op dinsdagochtend en woensdagochtend). Zodra er plek is op de groep gaat hij 3x per week (dan komt de maandag of de donderdag erbij). Omdat Ruben volgens het CB een enorme spraakstoornis had (uhuh) krijgen wij van de gemeente een dag vergoed. En ik maak daar natuurlijk wel gebruik van , ondanks dat het met die taalstoornis wel meevalt. Dat is meteen het enige goede van het CB, want veel goeds doen ze momenteel niet. Maar ik heb daar zo mijn redenen voor om dat niet hier open en bloot neer te zetten (sorry). Pienie Yup, dat deed Ruben dus niet. Wel met papa, oma en opa. Hij is niet zo snel qua praten. Hij kan het wel maar doet/wil het niet. Zo zei hij toen hij net 2 was ineens "Tygo plaats" toen de hond naar zijn plaats moest omdat we gingen eten. Zo zijn er wel meer zinnetjes die er ineens uitkomen. Ruben brabbelt vooral in zijn eigen taaltje, maar ook steeds vaker Nederlands. Ik heb me er een jaar geleden erg onzeker door gevoeld, dat hij zo slecht praatte. Ook omdat ik hem spiegelde met Milyan (van Melanie) en Sverre (van Karlijn). Maar ik besefte ook dat Milyan en (vooral) Sverre hele snelle praters waren en dat ieder kind zich op zijn eigen manier ontwikkelde. Ook nog een hele discussie mee gehad op het CB, omdat zij vonden dat hij een ernstige taalachterstand had en ze vonden dat hij doof was. Zij wilden hem aan allerlei gehoortesten onderwerpen. Dat is niet doorgegaan omdat mijn huisarts er niet achter stond (en wij ook niet). Maar die indicatie voor dat 3e dagdeel PSZ is wel blijven staan.
Van mij mag Ruben ook met meidenspeelgoed spelen, Marc heeft daar iets meer moeite mee. En ach, doet hij het thuis niet dan wel bij 1 van zijn vriendinnetjes of de PSZ straks! Hoe voel je je verder? Hoe gaat het met je buikje?
Hoi meiden Tan, wat leuk dat Ruben je nu bewust roept en aanspreekt met mama. Wat zou je over een paar weken graag willen dat het anders is, hihihihi!! Hoor hier de hele dag : mama, mama, mama, mama........ volgens mij is het ook een stopwoordje ofzo, hahah!! Leuk dat hij naar de psz gaat, zal hij vast ook leuk vinden. En inderdaad, als de gemeente betaald, gewoon lekker laten gaan, geeft jouw ook goed de gelegenheid om lekker met Mika te teutelen en te rusten, toch! Wat dat praten betreft......... als jij weet dat het goed komt, dan komt het ook goed, daar hoeft een CB zich niet mee te bemoeien. Sommige kids zijn gewoon sneller dan andere!! Onze kletst al maanden in vol zinnen, maar ik heb me daar en tegen altijd zorgen om haar motoriek gemaakt. Ze zat pas met 9 mnd, schoof met 14mnd en stapte met 17mnd. Rollen heeft ze tot die tijd nooit gedaan, doet ze nu pas, dan ook meteen koprol enzo, hahaha!! Ieder kindje zijn eigen ontwikkeling! O prikjes........................... die ellende komt natuurlijk ook weer!!!! En speelgoed: Zoë mag van mij met alles spelen, maakt ons helemaal niet uit. Nu zijn insteekpuzzeltjes favoriet en buiten wil ze niets liever dan voetballen. grtjs twinny
Tan, ik ken je aversie voor het cb hoor. Hoef je verder ook niet toe te lichten. En gebruik maken van die extra dag, tuurlijk! Marin gaat over twee weken voor het eerst en dan op maandag en vrijdag. Zal ook wel even raar zijn vermoed ik. Ook al weet ik dat madam zich daar kostelijk zal vermaken. grote neef zit er ook nog net. (tot 1 januari). marin mag hier ook met alles spelen wat ze wil hoor. (zolang het wel speelgoed is uiteraard). heb echter wel moeite met kinderen die oorlogje spelen bijvoorbeeld en van die speelgoed pistooltjes hebben. Ben daar echt allergisch voor. Zal dus nog wat worden als onze meneer wat groter wordt. Verder ligt mijn oude babypop ook al klaar voor als de kleine geboren is hoor. Kan marin mooi meedoen. We hebben vanmorgen samen gepoetst. Beiden met een stofzuiger de kamer door. Zegt ze: gsellig he mem, samen stofsuge.
Dat heb ik dus ook! Zat van de week de Intertoysgids door te bladeren en zei nog tegen Marc dat bijna al het jongensspeelgoed zo geweldadig is! Ik heb ook liever niet dat Ruben straks oorlogje gaat spelen maar ik vrees dat ik dat toch niet tegen kan houden helaas... Ook zo'n stofzuigmonster? Hier nog 1. Je hoeft het woordje stofzuigen alleen nog maar uit te spreken en Ruben staat al bij de trapkast "hebbe""hebbe". Als wij gestofzuigd hebben mag hij nog even stofzuigen (uiteraard met de stekker uit het stopcontact), helemaal geweldig vindt hij dat. Bezems en dweilen vind hij ook geweldig, poetsen in het algemeen eigenlijk. Alleen zo jammer dat dat later bij de meeste jongens verdwijnt hahaha
zonde is dat he. Als marin op hara kamer gespeeld heeft terwijl ik bijvoorbeeld douche en we gaan vervolgens naar beneden, dan is het ook "eerst opruume" (friestalig he) ben benieuwd hoe lang ze dat blijft houden. hopelijk lijkt ze wat dat betreft op mij en niet op haar papa
Ik heb geen aversie van het CB, maar de arts die ik heb is heel respectvol en leuk. De verpleegk wat minder maar daar haal ik gewoon uit wat me nuttig lijkt en de rest vergeet ik weer. Mijn zoon praat ook weinig hoor Tan, wel binnen de norm en tegenwoordig steeds meer en meer (4 a 5 woordzinnen) maar dat heeft een tijd op zich laten wachten. Doordat taal een graadmeter lijkt te zijn voor veel mensen is dat wat lastig. Maar ok, des te blijer ben je met zo'n moment dat ie gericht mama gaat zeggen toch? Lief dat je er naar vraagt. Met buik gaat het goed. Groeit behoorlijk. Dat wil zeggen: mn toch al aanwezige vetrollen worden naar voren/naar boven geduwd dus erg charmant zie ik er nog niet uit haha! Nou ja, straks wordt het strak getrokken en dan zie ik er lekker zwanger uit. *om vervolgens weer een enorme hangbuik te krijgen na de bevalling maar daar denk ik nog maar niet aan*.
Karlijn, Fijn dat Mette en Bjarne goed zijn gekeurd!! Tanya, hoe ging het wegbrengen van Ruben naar de psz? Elise gaat hier ook 3 ochtenden. Ook hier wordt de 3de ochtend vergoed. Maar dat is hier standaard in Nijmegen omdat er veel kindjes zijn van buitenlandse afkomst, of tenminste ouders hebben van buitenlandse afkomst en daardoor is er veel taalachterstand. Hoe gaat het met de kiezen? Is alles weer rustig? Wat super dat je je oude kleren weer allemaal aan kan! Dat zal zeker wel een fijn gevoel zijn! Wat goed dat Ruben nu bewust mama zegt!! Marloes, hoe was de eerste dag werken? Twinny, hoe was Burger Zoo? Femke, leuk is dat he als ze mee doen poetsen! Elise loopt hier vaak met de kruimeldief en ik met de grote stofzuiger Ik hoor al helemaal hoe ze dat zegt in het fries. Volgens mij klinkt dat geweldig!! Pienie, Fijn dat je buikje goed aan het groeien is! Hier ook geen aversie tegen het CB, maar ik vertel ze ook niet alles, want heb geen zin in een preek Speelgoed, hier spelen ze ook vaak met elkaars speelgoed. Maatk ons ook niets uit dat Elise met auto speelt en Dante met de pop. Nog even een mooie foto om het af te leren
Pienie Zo'n charmante buik heb ik nu helaas... Ach, de tijd van bikini's ligt heeeeeeeeeel ver achter me, ben nu meer van de badpakken haha. Fijn dat je je zo goed voelt! Zanoni Leuke foto! Met de kiezen gaat het goed, het was ook geen kiespijn. Dag later had ik vooral pijn in mijn oor en het stukje nek daaronder. Na laten kijken door de HA maar was geen oorontsteking. Nu nog steeds pijn in dat oor, en die kant in mijn keel (die kant ziet ook rood) doet ook zeer. Waarschijnlijk gewoon een virusje ofzo. Ach, zolang ik geen koorts heb, zal het wel meevallen. Twinny Hoe gaat het met jou? En met de middagslaapjes van Zoë? Ruben zit dus nu op de PSZ. Hij dook meteen op al het speelgoed, en toen de rest van de groep een kwartier later binnen kwam vond hij het ook allemaal prima. Het is de bedoeling dat je als ouder zijnde nog een kwartiertje meespeelt, elke keer als je hem gaat brengen. Om zo de overgang minder groot te maken. Ruben zag ons helemaal niet meer staan. Ik zat op een afstandje toe te kijken hoe hij zo fijn aan het spelen was en toen schoot ik even vol. Niet omdat ik hem achter moest laten, maar meer omdat ik ineens besefte dat mijn kleine manneke ineens een groot manneke is! Uiteraard heb ik vanmorgen een foto gemaakt toen hij klaar was om te vertrekken: