Pfff Sverre houdt niet meer op over Sinterklaas! Hij heeft het er continu over, ook vannacht. Hij wil hem kusjes geven en zijn nieuwe bloes laten zien.. En samen dansen etc. Dus we moeten hem maar proberen een beetje af te remmen. We hebben al wel bedacht dat hij bij opa en oma Den Bosch gaat logeren en dan naar het Kasteel van Sinterklaas mag. Nu nog afstemmen met opa en oma. Tan, wat goed van het tandenpoetsen! Hier nog steeds maar 1 keer per dag maar wel vaak met de elektrische en zonder gemor. Ben ook veel te laks, ook met dat afplakken van zijn oogje. Moeten maandag weer naar de orthoptist maar we plakken al weken niet meer.. Oeps. Marloes, bevalt het werken? Zal weer wennen zijn na zo lang verlof, of niet? Hier was 't vannacht gewoon weer 4 uur. En voor die tijd waren we al 5 keer bij Sverre geweest die dus niet wilde/kon slapen. Hij was ook gisteravond moeilijk in slaap gevallen, duurde echt tot half 10 ofzo. Na de voeding van 4 uur bij ons in bed geslapen tot 8:30 dus dat was wel prima. Mette heeft vandaag een zeurdagje vrees ik. Of wellicht willen we haar teveel slaap opdringen, dat kan ook.. Ik weet het niet. Ik heb haar bedje even op Sverre's kamer gezet want ze houdt dus Bjarne wakker met haar gejammer. Gisteren merkten we voor 't eerst dat het andersom ook zo werkt, Bjarne had kramp en begon te krijsen en Mette werd daar ook wakker van. Dus ik ben benieuwd hoe lang ze samen op 1 kamer kunnen blijven. Als ze allebei zo licht slapen als Sverre vrees ik dat we de zolder moeten gaan verbouwen... Even een vraagje. Ik lees bij de sept. 2009 mama's dat die kindjes allemaal al lachen (ook jongere kindjes dan M&B) maar dat doen ze hier dus echt nog niet.. Sverre lachte ook al met 4 wk en ik weet dat Mika ook al lacht. Bjarne en Mette trekken soms een beetje met hun lipjes maar echt lachen vind ik het nog niet. Zou dat normaal zijn??
hoi meiden Tan, wat fijn dat Ruben beter gaat met het tandenpoetsen. Gelukkig maakt Zoë daar nooit zo'n problemen van. Wel doet ze de laatste tijd moeilijk aan tafel. Lijkt net alsof ze zelf een stapje terug genomen heeft. Veel knoeien en spelen met eten en constant iets anders willen, ppffffff. Haren wassen gaat gelukkig wel wat beter. Als ik beloof dat wanneer ik tot 3 geteld heb klaar ben, dan staat ze het toe. Ze staat overigens wel heel graag onder de de douche en dan mag het water ook gewoon over het hoofdje heen lopen hoor. Tis gewoon de controle die ze af moet geven tijdens het wassen, dat wil ze niet! Volgend weekend 12wkn, dat klopt. Vrijdag hebben we een echo en nekplooimeting. MAak me toch nog altijd zorgen hoor, kan niet echt genieten. Voel me ook raar als ik mensen vertel dat ik zwanger ben. Weet niet goed waar het aan ligt, waarschijnlijk omdat ik niet lekker in mijn vel zit. Voel me wel nog zwanger en heb ook voldoende verschijnselen, hihi. MAar ach........ we zien het vrijdag wel weer en dan gooi ik het roer om en trek ook eindelijk mijn positiekleding uit de kast, want er is nog maar 1 broek die ik aan kan! Wel gaaf trouwens dat jou oude spullen je weer passen. Hoeveel was je nu in totaal afgevallen? Verschilt dat veel t.o.v. voor je zwangerschappen? KArlijn: jammer dat jullie weer zo'n slechte nachten hebben. KAn me ergens wel voorstellen dat je gek wordt van Sverre en sinterklaas. Daarom hebben we Zoë maar nog niks verteld over wat die man komt doen, hihi. Niet vertellen aan Sverre dat hij naar dat kasteel mag hoor, anders houdt ie daar vast ook niet over op! Jammer dat bjarne en mette elkaar wakker schijnen te houden. Je moet je niet druk maken over dat lachen hoor, dat komt vast vanzelf als zij daar aan toe zijn!! En hoe bevalt Alex zijn nieuwe werk en jou het alleen zijn? Monique: inderdaad, hoe is het bij julie met Mirthe en Anouk? Enne hoe is het met je zusje? Femke: hoe schiet de kamer van marin trouwens op? Wanneer gaat ze over? Wij moeten ook langzaam maar eens beginnen met opruimen. MAar vind het toch een raar idee dat Zoë een andere kamer krijgt! Koeky: ben jij trouwens inmiddels al ongesteld geworden? Al in het ziekenhuis geweest? Hoe is het me je brokkenpiloot? Wat doen jullie trouwens met de mexicaanse griep? Ik vind het zo'n ophef en weet niet goed wat ik er van denken moet! Verder net Zoë een dikke 20minuten laten gillen in bed, maar ze is wel inslaap gevallen. Ik wist gewoon dat ze doodmoe was, maar ze blijft zich verzetten tegen het middagslaapje!! Daardoor lijkt het net alsof ze 's morgens ook steeds eerder wakker wordt! Nu slaapt ze, hopelijk is ze dadelijk dan wat meer te genieten. Zijn jullie peuters ook zo aan het puberen!!!?? Zoë is de laatste dagen dubbeldwars! Ze haalt echt alles uit de kast om je het bloed onder de nagels uit te halen. Ze gilt, ze geeft een grote mond, ze weigert vanalles en wil niets!!! ppfffffffff........ vind het wel een uitdaging hoor. Ze staat veel in de hoek de laatste tijd en ik moet er voor waken mijn zelfbeheersing niet te verliezen! fijn weekend nog allemaal twinny
Twinny Ik heb toevallig gisteren de 1e vaccinatie tegen de mexicaanse griep gehad. Heb lang zitten twijfelen, maar toch maar gedaan. Dwarse peuters lijkt in de lucht te hangen dan! Ruben is ook al 2 dagen zo enorm aan het puberen. Gilt letterlijk constant nee! Haalt ook soms het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik hoorde van Karlijn dat Sverre vandaag ook zo vervelend was. Ik merk wel dat, nu Ruben niet veel naar buiten kan vanwege het slechte weer, dat hij dwarsesr is. Zal blij zijn als het een keer zou stoppen met regenen, kan hij weer lekker buiten spelen en daar zijn energie kwijt! Weet iemand toevallig waar ik leuke regenpakjes maat 98-104 kan kopen? Bij de Zeeman zag ik alleen regenbroekjes, en bij de Wibra ook. Wil graag een regenpakje voor Ruben. Kan hij ook als het een klein beetje regent in de tuin spelen.
Hier een teken van leven Ben heel druk de laatste tijd. Morgen weer een shoot. Hier gaat alles z'n gangetje nog steeds geen teken van een ongi die er aankomt. Geen positieve testen ook trouwens. Volgende maand kunnen we naar het zh. Deze week maar eens een afspraak maken met het zh voor het inleveren van e.e.a. Wat betreft dwarse peuters. Heb ik er ook nog 1 van in de aanbieding haha ach het zal wel loslopen. Poetsen is hier nog altijd drama, haren wassen ook maar ze heeft gewoon een beetje pech. Ze kan niet met ongewassen haar rondlopen of met vieze tandjes dus we proberen het zo goed en zo kwaad als het gaat. Bij de hema hadden ze trouwens regenpakken. Heb eigenlijk niet op de maat geled maar iig voor kinderen.
Lijst met zoekresultaten- walzkidzz Lijst met zoekresultaten- baby-walz - Al het goede voor mijn baby 828244 = koringscode voor geen verzendkosten
Dwarse peuter: herkenbaar. Eigenwijze drol, maar wel grappig. Net stond ie helemaal de kids van kinderen voor kindere na te doen voor de tv! Zo cute, met zn boerenhollandse genen... Kar, lijkt me niet vreemd hoor dat ze nog niet lachen. Er zit nu eenmaal veel verschil tussen kids. Volgende keer eens vragen bij het CB, dan zeggen ze vast dat ze zich pas bij .... maanden zorgen gaan maken en dat is vast nu nog niet. Mexicaanse: ik weet ook niet wat ik moet vinden en denken en vooral beslissen. Voor mn kids maar ook voor mij/zwangerschap. Sinterklaas... Ja begint hier ook te leven. Dochter wil steeds sinterklaasfilm kijken dus dat gaat voor zoonlief ook wel leven. Tan, ja 'sinterklaas' is een woord dat we hier idd zelden in de mond nemen. We hebben het hier vaak over de esiejentee (S I N T) of over die vriendelijke man van begin december ofzo.
hahahaha, hier hebben we het over Eskaa (SK) en dan in februari nogmaals over Espee (SP). WE vieren met mijn kant van de familie namelijk sint Piter op 21 februari. Fijn dat vriendlief dat feest nog net even mee kan pikken voordat hij vertrekt. Marin is sinds twee weken over naar haar nieuwe kamer. De eerst nacht ging goed en vanafdat moment is het een week pet geweest. Wilde elke keer weer terug naar haar oude kamertje en bed. We hebben dus haar ledikantje ook op het nieuwe kamertje gezet omdat we het idee hadden dat én ene andere kamer én een ander bed wel wat veel van het goede was geweest. Vervolgens begonnen de onderhandelingen over in welk bed te slapen al aan de eettafel. Hebben dus vorige week vrijdag gezegd dat het 's middags de laatste keer was dat ze in haar ledikantje kon slapen. Na dat slaapje hebben Marin en ik het bedje samen ontmanteld. Ze heeft zelf het beddengoed in de wasmand gemikt en samen hebben we het ledikantje naar het kamertje van haar broertje gebracht. Sindsdien is het geen enkel probleem om haar in bed te leggen. vervolgens hebben we wel met haar afgesproken dat ze niet zelf uit bed mag komen want mevrouw ging op ontdekkingreis zodra mijn voeten de trap raakten. Dat heeft één ochtend een krijspartij opgeleverd maar nu vraagt ze ook netjes of ze uit bed mag. ben dus eigenlijk heel tevreden. Tis maar een weekje slecht geweest. (en we zwichtten toch heel snel richting ledikantje dus de strijd duurde toch nooit heel lang ~ tja geen ruggengraat op zo'n moment he hahahaha)
Goed zo Marin! En goed aangepakt. Hier blijft Sverre ook wonder boven wonder braaf in bed.. En schrikt zich lam als we ontdekken dat we hem uit bed horen. Even met jullie het goede nieuws delen; zei ik van de week nog dat ik me zorgen maakte dat ze niet lachten. Gisteravond schonk Mette mij een grote stralende lach! En ze is vanaf dat moment niet meer opgehouden met lachen! Ze trekt eerst haar neusje op, en dan komt de lach. En vandaag maakte ze zelfs geluidjes! Het leukste is, dat ze het eerste naar mij lachte en tot nu toe ben ik ook nog de enige die haar lach tevoorschijn weet te toveren! *trots*
hoi meiden Gelukkig ben ik dus niet de enige met een rebelse peuter puber. Het ergste vind ik dat ze me dus gewoon echt een grote mond geeft, met een heel bijdehante gezichtsuitdrukking en al!!! En daar ben ik dus niet van gediend! Verder wil ze constant het laatste woord, niks is goed zoals wij het zeggen en bepalen en overal moet eerst nee op gezegd of gegild worden. Ik vind het behoorlijk confronterend en vermoeiend, maar het zal wel een fase zijn!!! Gaaf dat Marin het nu zo goed doet in haar eigen nieuwe kamertje. Ik ben erg benieuwd hoe Zoë het straks gaat doen. Onder een dekbedje slapen is trouwens prima verlopen. Ze is erg blij met haar dekbedje en blijft en goed onder liggen. Nu ligt ze de eerste keer het 's middags eronder. Het heeft vrij lang geduurd eer ze stil was, weet niet wat ze allemaal heeft uitgespookt, laat staan of ze er nu nog onder ligt. Ben echter bang, dat als ik ga kijken ze weer wakker wordt. Mischien over een half uurtje....... pffffffff. Pienie: herken de twijfel over die stomme prik. Eens kijken wat me gyn. vrijdag zegt. De apotheker heeft vaccin uitgeplozen en gezegd dat het veilig is. Zijn vrouw is nu 27wkn en is ingeënt. Twijfel er ook over of ik Zoë niet laat inenten. Ze heeft best vaak last van haar luchtwegen en gebruikt dat een pompje........ Eens kijken wat de huisarts ervan gaat zeggen...... Verder gaat het hier wel goed. Vandaag redelijk last van mijn baarmoeder, het zal wel aan het groeien zijn. Vanmorgen met Zoë bij intratuin geweest, ze hebben er echt schitterende, net echte ijsberen. Ik denk dat ik dit jaar Intratuin maar als achtergrond decor voor mijn kerstkaartfoto ga gebruiken!! grjts twinny
af en toe ben ik best blij dat Sam nog bijna niks zegt .... maar ja, zal die dwarse periode vast ook wel later komen
Twinny, hier dus precies hetzelfde met Sverre. Grote mond, nee zeggen en gillen, altijd 't laatste woord. Als wij zeggen 'Ja, echt wel' is het standaard 'Echt niet!' en dan steeds harder en nadrukkelijker. En die blik in zijn ogen inderdaad.. Echt uitdagend, zo van 'Kom maar op!'. Vind het vaak ook wel grappig maar soms... grrr. Hij weet trouwens tegenwoordig ook prima als hij iets stouts doet. Dan zegt hij met zo'n lief stemmetje 'Hoiiiii'. Ik twijfel heel erg of ik hem laat inenten. Ik hoorde net op tv dat het vaccin eigenlijk helemaal niet getest is, dat de bijwerkingen (laat staan lange termijn werkingen) niet bekend zijn etc. Maar ja. Ik zal eens vragen wat het KDV beleid is. Wat doen jullie? En laat je jezelf ook enten?
Zanoni TNX voor de links! Marloes Ruben zegt ook nog niet veel, kan er dus ook geen discussies mee voeren net als Karlijn met Sverre en Twinny met Zoë. Ruben zegt de hele dag "nee" en "mama", variërend van heel lief tot heel hard gillend! Karlijn Ik heb dus zelf wel de 1e vaccinatie gehad, en ben er nog niet over uit of ik Ruben laat vaccineren (het zou toch alleen voor kids zijn van 6 maanden tot 4 jaar?). Waarom ik zelf dan wel de enting heb gehad en bij Ruben nog twijfel? Vanwege de bijwerkingen. Ik heb liever zelf last van de eventuele bijwerkingen (nergens last van gehad, alleen de plek waar geprikt is) dan mijn eigen kind. Twinny Ohhh leuk die ijsberen. Ben wel heel benieuwd dan hoe jullie kerstkaart eruit ziet (* hint*hint* )
Een vriendin van me (naja, meer een goede kennis) heeft ook een tweeling (van Rubens leeftijd, dat wel), en die hielden elkaar op het begin ook wakker. Wat ze deden overdag was de ene op de eigen kamer en de ander in een campingbedje op hun slaapkamer. Konden ze overdag toch nog slapen. 's Nachts gingen ze alletwee wel in hun eigen bedje
Karlijn, onze 2 mannen slapen ook op 1 kamer en gaat prima. 's avonds gaan ze samen, zo rond een uur of 19.00 naar bed, en dan halen we Thom er nog een keertje uit voor de laatste fles, zo rond 20.00 uur. Sam wil trouwens de laatste dagen in z'n blote kont rond lopen en gaat de hele tijd op het potje zitten, doet hard zijn best, maar potje blijft leeg. inenten: kinderen wel
San en ik hebben ook besloten Zoë te laten inenten. San mag gaan, want dat doe ik lekker niet!! San heeft ook haar inenting deze week en ik wacht nog ff af wat de gyn. vrijdag zegt, maar waarschijnlijk dus ook. Hou helemaal niet van zo'n hysterie, maar weet het ook allemaal niet meer! twinny
hier een blije mama.... sam heeft op het potje gepoept !!! oke, ik heb al 3 plasjes op mogen ruimen, naast het potje, maar poepen ging goed, helemaal uit zichzelf!!!!
Loes: goed zo Sam!! Ri wil niet op het potje ze wil alleen maar op de wc. *zucht* Komt vooral door het kdv daar zit ze ook regelmatig op de kinder wctjes tot vervelens toe Tis wel grappig want als je er nou bij blijft staan doet ze dus niks, vorige keer stapte ik buiten de wc en riep ik ik hoor het wel als je klaar bent en ik hoorde flink gekreun en een plonsje en plassen het feest was toen compleet haha. Nu wat vaker gedaan en dan plast ze op de wc. Maar vaker nog in d'r luier heb 't een paar keer geprobeerd rond laten lopen zonder luier en dat werd zo'n drama dat ik daar maar even mee gestopt ben. Dat hervatten we wel weer een keer als ze wat minder paniekerig wordt als ze wat doet naast de wc. Inenten: Ri gaat wel ikke noway.... dat was het eerste wat ik riep gister viel bijna flauw bij het zien van de naald op tv. Mijn ouders hebben 'm allebei al gehad en mijn ma vertelde dat ze 'm best gemeen vond. Had ze beter niet kunnen doen, maar toen wist ze nog niet dat wij ook moeten. MamaMarin: Stoer van Marin dat ze zo goed in d'r nieuwe kamertje slaapt Twinny: Bijna de magische grens bereikt. Kar: wat zul jij verliefd zijn op je kindjes. Dat heerlijke lachen vooral het tandvlees lachje. Wordt er blij van als ik er aan denk. Pienie: Hoe is het met jouw buikje? Tan: hoe bevalt het zo alleen? Kan me voorstellen dat het zwaar is. En je bekken/rug is dat al een beetje over? Geweldige foto's trouwens op hyves.
Ik haal vrijdag de prik. Was in eerste instantie overtuigd van het feit het niet te doen maar ben nu toch om. Waarom? Onze kleine wordt midden in de verwachte grieppiek geboren. Doordat ik me lat enten is de kleine na de geboorte in eerste instantie ook beschermd. deze bescherming wordt verlengd door de bortsvoeding. Als bovenstaande niet zo was geweest, had ik me na de geboorte laten prikken, maar nu wil ik er op deze manier dus voor zorgen dat de kleine toch wat antistoffen meekrijgt. Moet er niet aan denken dat er wat met die kleine longetjes gebeurt. Die zijn nog zo kwetsbaar. marin wordt vrijdag ook al geprikt. Daar waren we uiteindelijk na de persconferentie vrij snel uit. Ook manlief haalt de prik.
Marloes Wauw wat goed van Sam! Femke Heb jij al een oproep gehad voor Marin dan? Ik dacht dat ze er nog niet over uit waren voor de kids. Alleen voor de risicogroepen. Marc en ik hebben het er nog over gehad en wij willen Ruben ook laten inenten als de vaccinaties voor kids erdoor zijn. Koeky Ehm ja, die prikken zijn helemaal niet fijn nee. Ik ben helemaal geen watje wbt prikken, maar bij deze moest ik ook wel even de tanden op elkaar zetten. Gelukkig wordt de volgende (en de griepprik) onderhuids gegeven ipv in een spier, omdat ik bloedverdunners gebruik. Waren ze vergeten de vorige keer te doen...toen heb ik hem wel in een spier gehad. Gelukkig heb ik geen spierbloeding gekregen (dat is dus het gevaar als je in een spier prikt èn bloedverdunners gebruikt). Nog steeds veel last van mijn bekken trouwens, en helemaal nu ik alles alleen moet doen. Marc doet niet veel (lees niks...) in het huishouden dus komt echt alles op mij neer nu. Heb nu ook veel last. Ben de hele ochtend op de PSZ geweest. De ouders mochten een ochtendje meelopen. Maar al het meubilair is natuurlijk op peuterhoogte, dus voor mij wat moeilijker. En volgende week ergens gaat Marc 2 dagen naar Duitsland voor zijn werk, waardoor ik 2 dagen (van 's ochtends 7 uur ene dag tot andere dag 23 uur) helemaal alleen ben met de kids en hond. Gelukkig komt mijn moeder helpen en blijft ook slapen. Want helemaal alleen zou ik lichamelijk niet trekken. Situatie vannacht en vanmorgen: 3 uur :Mika wordt wakker en we geven hem een speentje in de hoop dat hij weer gaat slapen 6.30 Marc en ik schieten wakker. Marc vraagt aan mij "heb jij Mika nog gevoed vannacht?" Ik nog half slapen "Ehhh nee, jij?" (gaat lekker als je BV geeft, niet dus). Marc zei "zouden we het vergeten zijn?" Ik weer "ehh nee, denk het niet. Hebben we nou we of niet gevoed vannacht?" (door slaapgebrek wordt je geheugen aardig aangetast hihi). We hadden dus niet gevoed, Mika heeft gewoon een nacht doorgeslapen en hoe! Ik heb hem uiteindelijk om half 8 wakker gemaakt omdat ik niet kon geloven dat hij nu zolang op de late voeding kon doen. Mijn (.)(.) stond op ploffen natuurlijk, die zijn dat ook niet gewend. Ben benieuwd of hij dat vannacht weer gaat doen. Morgen komt mijn schoonmoeder de hele dag (help...), ze staat hier al om half 9 op de stoepen gaat pas tegen 5 uur weer weg. Vrees dat dat voor mij een heeeeeeeeeeeeeele lange dag gaat worden. Mijn schoonmoeder en ik gaan niet zosuper goed samen. Maar ze wilde graag komen helpen, vandaar.