Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hi mama's...

twinny al weer bijna 14 weken zwanger... femke bijna 36...wow. Snel gegaan. Marin vandaag in een betere bui (voor mama)?
    Geniet je een beetje van je verlof? Kamertje helemaal klaar?

Leuk brilletje hebben jullie voor Sverre uitgezocht, Karlijn! Staat hem leuk.
    Met Bjarne en Mette alles goed?

En kleine Mika? Gaat de bv net zo goed als bij Ruben? Toen heb je best lang bv gegeven toch?

Koek, jullie al ietsje verder?

Hier gaat alles goed... Sam is druk bezig met plassen en poepen op het potje, mama is heel trots, want het gaat echt goed. Hij is zelf ook heel erg trots en vooral het hele ritueel van het in de wc gooien, schoonmaken, doorspoelen en handen wassen (dat laatste dan het liefst 3-4 keer) maakt veel indruk ;)
    Thom geniet van z'n fruit en groentes... we mogen van de arts van het cb al beginnen met brood. Gaat weer razend snel dus.

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Kar: vandaag iets betere dag? Leuke bril hebben jullie voor Sverre uitgezocht. Staat hem super. Is hij er zelf ook al een beetje aangewend? Hoe is het trouwens met de oogjes van de tweeling, hebben die ook zo'n "afwijking"? Of kun je dat nu nog niet zien?

Tan: Fijn toch, dat ie tenminste zijn wil uit kan drukken met gebaren!! Ook lekker, dwingend!

Marloes: fijn dat alles zo super gaat. Goed van Sam dat hij al zo op het potje gaat. Zoë moet er helemaal niets van weten!!

Mamarin: nog 4 wkn en dan heb je de kleine misschien al in de handen. Zou je het jammer of speciaal vinden als ie met de kerst geboren zou worden? Noem je hem dan ook jezus? (grapje!!)

Hier vanmorgen ff rust, Zooke is naar het kdv, want had nog 3 halve dagdelen over voor dit jaar, hihi! Kan mama ook nog ff wat doen in huis! Had een vraagje over eten. Zitten die van jullie ook zo te treuzelen aan tafel? Wij moeten hier echt iets gaan verzinnen om het door eten te belonen, want het is soms gewoon niet meer leuk!

twinny

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Met Marin is het ook regelmatig pet hoor wat eten betreft. Houd het op maximaal een half uur en haal dan haar bord weg. prijs haar als ze zelfs een ienieminiehapje neemt en negeer al het gepruts. ook dat is aandacht en daar kunnen ze het lang op volhouden. Marin heeft dus regelmatig dat ze de kont tegen de krib gooit en niet eens één hap wil eten.Prima, maar we straffen haar niet door het vlees of het toetje achterwege te laten.
    Als ze zo slecht gegeten heeft gaat er voor het slapen gaan vaak nog wel even wat warme melk in, dat doen we dan wel voor onze eigen gemoedsrust. Maar geloof me, het wordt weer een stuk gezelliger aan tafel als je de strijd staakt.

Nee, een kerstkindje zou ik niet erg leuk vinden. Tis wel een speciale sfeer natuurlijk, maar dat zal alleen dit jaar zijn. De volgende jaren een grote kans dat de kleine man weinig verfjaardagsvisite krijgt omdat hij met de kerst jarig is (Noël is ook nog een optie voor een naam). hetzelfde hebben we een beetje met oud en nieuw. Maar liever oudjaarsdagals nieuwjaarsdag. De stripafspraken staan al wel ingepland met de vlos, maar ook zo dat we om die dagen heen zitten.
    En ik "mag" over 9 dagen al bevallen. Zou dat geen ramp vinden, maar het wel sneu vinden omdat ze papa altijd óf in die weken op cursus sturen óf op oefening. Hij is namelijk zelf de 14e jarig en de afgelopen 8 jaar 1x thuis geweest op de dag zelf.

Hier trouwens nu een meisje op de peuter. Heb haar heel dapper op de fiets weggebracht. Hijg nu nog als een oud molenpaard hahahaha

4. Koeky

Koeky Fanatiek lid

eten ach ik maak er geen drama meer van. Je kan het er toch niet in proppen :) En ze komt vanzelf als ze honger heeft. Ja toch :)

pffffff de zenuwen gieren door me keel. Vrijdag naar de gyn.

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dan krijgen jullie de labresultaten van manlief en jezelf? Of alleen van jouw bloedonderzoek?
    Laat het rustig over je heen komen Koek. heb je deze gyn al eens eerder ontmoet?

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik denk het, hoewel de testen door de HA zijn aangevraagd. Ik bel morgen nog even met de HA voor de zekerheid. Deze gyn heb ik nog nooit gehad. Weet ook niet wat te verwachten. Heb de dag maar vrij genomen.

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    koeky alvast heel veel succes vrijdag. Laat het inderdaad maar op je af komen en goed dat je de dag vrij genomen hebt.

twinny

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    na de tijd maar even met je meneer ergens een lekker bakje koffie doen. Was voor ons vaste prik ook al moest ik daarna gewoon weer aan het werk.
    Eventjes met wat koffie en een koek de boel laten bezinken en nabespreken.

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    koeky, heel veel succes vandaag!!

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Lieve Koeky, heel veel succes vandaag!

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Het is pas vanmiddag ben nu ff iemand aan het omtoveren tot zwarte piet :D Jammer genoeg niets zelf kunnen maken maar goed nu heb ik wel rustig de tijd om wat zelf te maken voor volgend jaar :p :D

12. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    foto's! :d :d :d

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hahaha die heb ik nou niet gemaakt. :) ach ze had het leuk gehad iig.

Zo ik kom net terug van de gyn. met tempinstructies prikpapieren en een uitstrijkervaring rijker

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Koeky: is het je dan wel een beetje meegevallen? Heb je alles kunnen vragen wat je wilde? Succes met tempen, heb ik veel ervaring mee, hihi!!

Hier donderdag sint op het kdv. Zoë ging er helemaal in op en heeft ook handjes gegeven. Op schoot wilde ze niet, vind ik zelf ook niks:). Vind het maar raar, zo'n ouwe vreemde vent met kleine kids op schoot. Maar tja, kan ook wel een kronkel hierin hebben:(;) Ze vind het schitterend. Vanavond gaan we gourmetten en komt zwarte piet de zak met kadootjes brengen. Gister was ze ff oefenen met Zoë,of ze het wel leuk vond, zo'n piet in haar huis. Tis de nieuwe buurvrouw, die dol op kinderen is en zelf met het idee kwam. Tja, waarom zouden we dan weigeren, hihi!!

twinny

15. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny En hoe vond Zoë het? Hier geen getreuzel met eten, maar de laatste tijd wel wat slechter eten. Maar we maken er, net als Koeky, geen drama meer van. En net als bij Femke straffen we ook niet door iets achterwege te laten. Wat we wel af en toe doen als hij al langere tijd slecht eet (en ik weet het, het is eigenlijk niet pedagogisch verantwoord :):):):):)) is een autootje geven tijdens het eten. Want af en toe is het echt gillen tijdens het eten, en dwars zijn. Als hij dan een autootje heeft oid dan kunnen Marc en ik zelf ook even rustig eten. Of we spelen toverspelletjes. Sinds hij naar de PSZ gaat vind Ruben hocus pocus helemaal geweldig. Onze beloning is hier trouwens een high five geven. Vind Ruben geweldig om te doen.

Marloes Yup, nog steeds BV. Met Ruben heb ik ruim 8 maanden BV gegeven. Toen Marc zijn vader plots overleed trok ik het psychisch allemaal niet meer zo en was het beter als ik aan de medicijnen ging. Dus ben ik toen gestopt met de BV. En de BV loopt weer super. Helaas heb ik, net als bij Ruben toen, weer last van hyperlactatie, dus dat is wat minder. Supergoed van Sam zeg! En inderdaad, Thom alweer aan het brood, tjee wat gaat het hard zeg!

Femke Nog 1 dag en dan mag je bevallen. Heb je al iets van voortekenen of is alles nog rustig in de buik?

Koeky Fijn dat het meegevallen was vrijdag. Wanneer moet je weer terug naar de gyn?

Hier 2 zeer verkouden jongetjes. Mika heeft moeite om zijn speentje in te houden 's nachts, dus moeten we er vaak uit. Maar verder is het wel een vrolijk jochie! En we vrezen dat hier een nieuwe periode is aangebroken, namelijk de periode van................tanden en kiezen. We zien een vaag wit streepje onderin, hij kwijlt, hij sabbelt op zijn vuistjes en hij heeft rode billen. Dus vanmorgen maar weer chamodent gehaald en de bijtringen in de koelkast gelegd. Ik had zo gehoopt dat deze periode nog even op zich zou laten wachten.

Nog even een lieve foto van de 2 boys:
    Bekijk bijlage 34508

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tan, wat een ontzettend leuke foto van je mannetjes!!! Het zijn echte knapperts hoor! En inderdaad.........tanden....... moet er persoonlijk nog niet aan denken, dat we dat hele drama straks ook weer krijgen!! Gelukkig is Zoë er nu sinds 3 wkn vanaf, de laatste kies is er doorhenn, pppppfffffff.

Verder is eten hier niet echt een drama. Ze doet er alleen zo lang over en je mag het niet opruimen, ook niet als we eigenlijk weten dat ze genoeg heeft, ze wil het niet afgeven. Verder eet ze eigenlijk heel goed, is niet veel wat ze niet eet en altijd wel met smaak. Nu zijn we gewoon kleinere beetjes op het bord aan het doen, zodat ze het leeg eet, of we zeggen als we merken dat ze genoeg heeft, zo laatste hapje en dan ruimen we op. Juigen en complimenteren helpt inderdaad ook goed en is ze ook heel gevoelig voor.

Hocus pocus........ ja hier ook een van de favoriete. Ze heeft ook haar eigen spreuk: hocus pocus hagelslag...........

TRots: vanmorgen reden we naar het kdv en toen zong ze zo het hele zie ginds komt de stoomboot!! Vond het zo knap, ze pikt echt super snel de teksten van liedjes op. Wordt tijd dat we nu kerstliedjes gaan oefenen!

Verder: merk dat deze zwangerschap belastender is voor me psyche dan bij Zoë. Voel me onzeker en huilerig de hele tijd en echt goed genieten kan ik niet. Merk ook dat ik bangig begin te worden. Zo dacht ik vanacht dat er een inbreker was en vanmorgen durfde ik bijna niet de rolluiken omhoog te draaien, omdat ik dacht dat er iemand stond................ kweet niet of dit allemaal zo gezond is, zal het de volgende week eens met de gyn bespreken.......

Mamamarin: hoe is het bij jou, nog geen voortekenen?

Amle: kwam jou mannetje deze week niet thuis?

KAr: goed dat je de rest van het jaar nog verlof genomen heb. Tis al zo's drukke tijd nu!

Pienie: hoe is het met jou en de zwangerschap. Ervaar je de derde keer weer anders? JE zult wel bijna de 20wkn echo hebben, niet?

grjts
    twinny

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hier nog alles binnenboord hoor. ben lekker aan het rondkeutelen hier thuis. Maxi Cosi staat inmiddels in de auto aangezien we vrijdag een end weg moeten. leek me wel praktisch om 'm voor de zekerheid mee te nemen. Bovendien ruimt dat weer lekker op in de babykamer hahahaha.
    Voel me verder nog steeds goed. Eigenlijk beter als bij marin aan het einde. Maar ja, wat wil je. Je blijft nu echt wel in beweging met zo'n woelwater erbij.

Tan, mooie foto zeg. Wat zal jij genieten van dit soort momenten zeg. las trouwens op hyves van de ps. Bij mijn zus werkt de lichtkam erg goed.

Twin, lijkt me idd handig dat je het even bij de arts aankaart. Fysiek voel je je verder goed?

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    fysiek voel ik me verder wel oke. Ga dadelijk weer sporten, aqaurobic, dat is wel lekker.

Psyche kan ook samenhangen met me schildklier, die hebben we nog niet onder controle nu. Maar maak me gewoon beetje zorgen om me koppie.........

19. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hi meiden!!

Tan wat een pracht foto!!

Grappig Twin, Ri kan hier niet snel genoeg van tafel zijn ;) soms heeft ze nog niet eens wat op d'r bord gehad. Vanavond heeft ze bijvoorbeeld niets gegeten. Ja 6 danoontjes. Krijgt ze normaal niet hoor maar ze heeft iig wat binnen en ze moesten op anders had ze er maar 1 gehad.

Opzich is alles mee gevallen hoor vrijdag alleen het cyste onderzoek vond ik een beetje tegenvallen. Uitstrijkje voelde ik werkelijk niks van. Morgen mag ik waarschijnlijk gaan tempen want vandaag is het bruinverlies begonnen. :(

hihi oftewel mamamarin jij bent er al helemaal klaar voor hahaha. :D

Moet manlief even helpen de boom op zetten ;)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier is Sverre ook na 1 hap 'Klaar, ik ga spelen hoor!'.
    Boterhammen gaan er ook onwijs slecht in. Maar dan opeens eet hij er weer 2. En volgens mij eet hij op het kdv ook goed. Daar zijn ze gewoon strenger denk ik. ;) :D Hij eet wel ontzettend veel fruit en ook rauwkost (paprika, tomaatjes) eet hij graag en veel.

Af en toe word ik helemaal gestoord van het gezeur om een snoepje trouwens...

Deel Deze Pagina