Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tis echt een beetje de tijd van het jaar ofzo, hoor overal van iedereen dat de kids aan het spoken zijn... Gaat vast weer over (sprak ze hoopvol!).

    Tan, veel mensen hadden de hint niet meteen door, maar daarom des te leuker, zo krijg je af en toe een reactie. Normaliter (zonder hyves) zou ook niet iedereen tegelijkertijd zoiets horen haha! Maar idd, na mn meisje nu 2 knullen, leuk he? Zitten hier al wat ervaren mama's met 2 jongens, dus die kunnen me er alles over vertellen haha!

    Kar, nou de eerste dag weer gehad. Bah, maar volgens mij is de eerste keer gaan de lastigste, dus in dat opzicht heb je dat dan maar achter de rug!

    Amle, ik duim nog steeds!
     
  2. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Koeky Weet je al wat meer over je hormoonwaardes? Voor je het weet is het februari! *knuffel*

    Pienie Vond het wel heel leuk gedaan, zo met die foto! Hoe voel je je verder?

    Twinny Hoe gaat het met jou?

    Vanmorgen heb ik Ruben toch naar de PSZ gebracht. Marc heeft gisteren nog de auto aan de praat gekregen (was lege accu). Daarna vlug boodschappen gedaan, bloed laten prikken, Tygo uitgelaten en nu even koffie drinken om vervolgens dalijk weer Ruben op te halen. Zag net op de WC dat ik ongesteld begin te worden, voor het eerst sinds ruim een jaar.

    Tijdje terug had hier iemand foto's geplaatst van traktaties gemaakt van doosjes (was dat Koeky of de andere crea-bea Marloes?). Waar had je dat idee vandaan? Als het goed is heeft Ruben over 2 weken zijn laatste PSZ-dag op de ene PSZ, en gaat dan over naar de PSZ hier 200m vandaan. Dus wil ik trakteren. Maar het moet allemaal gezond zijn dus zat ik te denken aan versierde doosjes rozijnen.
     
  3. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
  4. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    lief dat je vraagt Tan

    Hier gaat het helemaal niet goed. Voel me een verschrikkelijke rotmoeder en moet me constant inhouden Zoë geen pijn te doen. Kan bijna niet meer ontspannen en heb veel last van me buik. Heb het op dit moment helemaal gehad met alles en iedereeen en voornamelijk mezelf.

    Zo, dat was heel eerlijk en sorri als er niemand op zit te wachten.

    twinny
     
  5. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Lieve Twinny, je mag hier gewoon je hart luchten hoor! Als iemand er moeite mee heeft dan leest die er maar overheen! Klinkt niet helemaal goed, wanneer moet je weer naar je peut? Dit moet je wel aangeven hoor, want je moet nog zo lang! Misschien toch maar aan de AD waar je het eerder over had? Heb je niet even een oppas voor Zoë, of dat je haar ergens naartoe brengt? Zodat jij even tot rust kan komen (zowel lichamelijk als in je koppie)?. Hele dikke knuffel voor jou meid!
     
  6. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Och Twinny toch, wat naar dat je je zo voelt! Gewoon over blijven praten en af en toe inderdaad proberen een time-out te nemen. Voel je in ieder geval niet schuldig voor/over je gevoelens. *Knuffel*

    Tan, wat leuk dat Ruben gaat trakteren! En fijn dat hij dichterbij naar de PSZ kan, scheelt veel gedoe -vooral met dit soort weer. Ik ga me morgen ook maar weer gewoon op de weg wagen; ben net in de auto naar de tandarts geweest en daar was 't echt spekglad en dat lukte ook! *trots*

    Net dus tandartsbezoek. 2 kapotte vullingen en ook nog gaatjes geloof ik. Had gekozen geen verdoving te nemen. En had daar halverwege wel spijt van.. Mijn kiezen zijn alleen nu wel heel gevoelig, net of de zenuwen bloot liggen. Hoop wel dat dat nog bijtrekt.

    Verder weinig nieuws. Vandaag mijn verlofdag. Alle kids lekker thuis! De tweeling is zo gezellig en lief nu, denk dat ze een sprongetje gehad hebben. Ben aan het oefenen met slapen zonder bakerzak en dat lijkt tot nu toe ook prima te gaan..!
     
  7. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ga straks ff naar mijn moeder. Hoef maar 2 1/2 dag alleen voor haar te zorgen en zelfs dat lukt met niet zonder dat we elkaar steeds in de haren vliegen. Morgen moet ik weer naar mijn peutje. Ben zo bang dat de baby er schade van heeft als ik AD ga slikken en dat ik me daar dan weer zo ontzettend schuldig over ga voelen. Vind het zo moeilijk. Zal het in iedergeval met de gyn bespreken volgende week.
     
  8. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    En twin hoe was het bij de Peut? Komt vast helemaal goed meid en voor de meds hoef je helemaal niet bang te zijn. Al die stress die je nu hebt is ook niet goed voor je. Dikke knuffel!
     
  9. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Twinny wat naar dat je je zo voelt zeg. Tis ook niet niks, zwanger zijn, werken, huishouden en voor een kind zorgen. Zou het maar goed doorspreken met je peutje (lachen term, kende ik niet). Ik dacht altijd dat AD heel slecht is en echt een laatste noodgreep, maar heb er dan ook echt geen verstand van. Heb een collega die t slikte en haar kind mankeert nogal wat aan. In de wandelgangen wordt wel gesuggereerd dat het door de AD komt, maar dat is alleen maar gissen natuurlijk. Helaas kan je het altijd treffen. Ik zou gewoon met je peutje doorspreken wat allemaal mogelijk is, hulp uit je omgeving, indicatie om minder te werken, extra budget voor kinderopvang, extra therapie om de tijd tussen 2 sessies korter te maken, AD etc etc. Als het goed is weet degene die je de AD voorschrijft precies of dat kan tijdens de zwangerschap, dus dan heb je morgen al duidelijkheid. Dan kun je gaan kijken naar welke oplossing. En als AD de beste oplossing lijkt, help je je kind ook niet door je daar weer schuldig om te voelen. Als je het goed hebt doorgesproken en dit beslist, dan moet je jezelf daarna ook niet gek zitten maken met schuldgevoelens.
    Weet wel dat ik het soms ook pittig vind, makkelijker uitval naar mn kids en dat doe ik dan ook heviger dan normaal. Hormonen doen niet heel veel goeds met mij, moet ik helaas eerlijk bekennen. Hoop dus wel dat je snel een oplossing vindt waar je tevreden over bent, want dit is echt naar.

    Kar, 2 tanden... Ze zeggen toch dat iedere zwangerschap een tand kost? In jouw geval een zwangerschap van 2 kost je 2 tanden! *klopt niet helemaal want na mn oudste had ik 5 (!!) gaatjes*
    Goed hoor, dat ze slapen zonder ze in te bakeren... Mijn oudste bakerde ik ook in en vond het altijd zo cute als ze eruit kwam, dat lieve rekken en strekken. Zei altijd: ,,ik mag dagelijks het mooiste cadeautje ter wereld openmaken!" Maar vond het ook wel weer stoer toen ze zonder kon slapen.
     
  10. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Goh, twinny, zie net dat ik reageer op een post van gister en dat je dus al bij je peutje bent geweest. Mosterd na de maaltijd dus... Sorry... Hoe was het?
     
  11. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

    Lief dat jullie reageerden. Mijn peutje is geen voorstander van medicijnen, nooit geweest. Hij is van mening dat het juist nu van belang is dat ik eindelijk wat voel. Hij wil mijn gevoel niet afstompen en vindt mij eigenlijk ook niet depressief.
    Tuurlijk kent hij mij ontzettend goed, kom al 10 jaar bijna wekelijks, bij hem!:):$........ En hij zal wel gelijk hebben.......

    WErken kan ik minderen, tis tenslotte vrijwilligerswerk en kinderopvang kan ik aanvragen bij de Gemeente, maar vind ik moeilijk, want ze gaat al 2 1/2 dag.........ppppppfffffff.

    Vandaag gaat het wel wat beter, maar het zijn steeds moment opnamens. Heb me wel aangemeld voor een bewegingstherapie samen met Zoë, zodat ik wat meer contact met haar krijg..... voel me altijd verschrikkelijk afstandelijk en heb het niet echt mee gekregen van thuis hoe het allemaal moet........

    twinny
     
  12. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Goed dat je dan vooruitgang boekt bij je peut! En bewegingstherapie wat moet ik me daarbij voorstellen?
     
  13. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny, ik vind je stoer hoor! Dikke knuffel.

    Pienie, dit zijn helaas niet de eerste 2 tanden/kiezen deze (ex)zwangerschap.. heb er ook al 3 wortelkanaalbehandelingen opzitten! :( Ik heb echt een zwak gebit met veel gaatjes tussen de tanden waardoor er erosie optreedt, stukken afbreken en ontstekingen ontstaan. Pijnlijk. Heb nog maar een paar 'levende' kiezen over. Oh, en volgende maand mag ik voor nog twee kapotte vullingen/gaatjes...!! :(

    Sverre gaat op 3 feb voor het eerst naar de tandarts. :D Ik had hem verteld dat 't een soort dokter voor de tanden is en dat ik daarheen moest. Toen vroeg hij heel schattig 'Zal ik een kusje op je tanden geven?' :D :D (Hij wil altijd kusjes geven als ik ergens pijn heb)
     
  14. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny Ik hoop voor je dat je je gauw beter gaat voelen! Ik snap je schuldgevoelens wel hoor tov die AD. Die had ik namelijk ook bij Ruben toen. En al helemaal toen bleek dat hij geen snelle prater is (was bang dat het door die meds zou komen). Maar ik maakte mezelf er alleen maar gek mee. En zoals velen al zeggen en ik ook al eerder zei, stress is helemaal niet goed voor bam-bam.

    Karlijn Ruben gaat op 4 februari naar de tandarts, en 2 februari mag ik weer :)(). Ik heb die afspraak voor Ruben die vrijdag voor Kerst maar meteen gemaakt toen ik daar was voor die spoedbehandeling. Marc stelde eerst voor dat hij met mij mee zou gaan, maar dat wil ik zelf niet. Als Ruben ziet hoe ik lig te bibberen in die stoel hen je natuurlijk grote kans dat hij meteen ook bang is. Morgen naar het CB toch? Ben heel benieuwd! Succes!

    Pienie Weet je waarschijnlijk niet meer, maar ik heb tijdens de zwangerschap vanaf week 16 tot aan de bevalling Haldol geslikt, is een oeroud medicijn en compleet veilig bevonden. Voor zover bekend heeft Ruben er niks aan overgehouden. Mijn gyn zei toen ook dat het veilig was. Wel naar voor je collega, dat haar kindje zoveel mankeert. Sterket met jouw hormonen!

    Mijn ongie heeft flink doorgezet helaas :(, en in mijn koppie loopt het ook allemaal even niet zo lekker. Mijn psych adviseerde dat ik eens tijd voor mezelf ging nemen. Vraag me alleen af dan hoe en wanneer...
     
  15. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Nou Tan das dan ook lekker. Je kan moeilijk je kinderen alleen laten.
     
  16. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Fijn dat je ff in het weekend wat rust kan pakken met Tygo. En dat je jaloers bent snap ik ook je bent door de kids veel thuis, de een heeft het daar wat makkelijker mee dan de ander. Ik kan het ook niet hoor zoveel thuis zijn. Hoewel ben wel een echte huismus. En die vermoeidheid is toch ook niet gek, met 2 kinderen en een hond ;).

    Dikke Knuffel!!
     
  17. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

    Tja Koeky, wat ik er me bij voor moet stellen..........geen flauw idee. In iedergeval bezig zijn met Zoë, hihi........

    Tan: vervelend dat niet lekker loopt in je koppie. Ja psychs hebben vaak makkelijk praten;):(.......... Mischien als Marc thuis is, eens lekker een dagje voor jezelf pakken.......?

    Kar: oh, tandarts, ik vind het zo doodeng!!! Zoë gaat in maart mee. Ben benieuwd of ze haar mond opendoet, want ze is best wel verlegen bij vreemden! Lief hè, dat kusjes geven. Zoë doet dat ook altijd, hihi.

    twinny
     
  18. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Kar, o, dus een tweeling kost je idd nog meer dan 2 tanden. Sja, ik weet er alles van. Heb altijd wel wat op de controle, moet ik weer een wortelkanaalbehandeling, nieuwe vulling, kaakontsteking... Ik wacht nog steeds met mn implantaat. Dat hoorde ik de dag nadat manlief naar het buitenland was voor een half jaar. Toen eerst cyste moeten laten opereren en daarna een half jaar wachten op zeker herstel. Inmiddels stel ik het uit, moet implantaat en daarna dus nog kroon eroverheen. Kost enorm veel geld, tijd, etc. Stel ik dus al eindeloos uit. Bah, ik zou wel een heel gaaf gebitje willen hebben... Maar goed, jij dus ook. Succes ermee hoor, tis vervelend.

    Twinny, fijn dat je een oplossing lijkt te vinden in bewegingstherapie en dat je peutje je zo goed snapt. Hopelijk red je het daarmee nog die maandjes tot de bevalling. Goed dat je het meteen besproken hebt, tis altijd beter zoiets te benoemen dan ermee door te blijven worstelen alleen. Dat laatste zou misschien makkelijker zijn, maar des te lastiger voor jezelf en je uk als het je toch teveel opbreekt.

    Tan, ik heb er echt geen verstand van, maar zou zelf gewoon eerst alle andere opties proberen voor ik medicatie zou slikken. Ikzelf baalde al als een stekker dat ik paracetamol moest nemen omdat ik 2x koorts had deze zwangerschap. Medicatie vermijden waar mogelijk. Maar als het niet anders gaat, dan kun je het altijd overleggen met je peut. Ik veroordeel dat verder niet hoor, hoop niet dat dat zo leek. Probeerde alleen breder te kijken dan alleen medicatie. Ja, die collega, lijkt me vreselijk als je kind op verschillende gebieden problemen heeft. Zijzelf zal zich ongetwijfeld in al haar wikken en wegen waar het vandaan komt hebben afgevraagd óf het daarvan komt, maar dat zul je nooit weten. Ik had ook een miskraam terwijl ik niet dronk, niet rookte, jong was, vitamines slikte, etc etc. Er is niet altijd iets van te zeggen, alleen een kwestie van risico's vergroten of verkleinen.

    Tan, vervelend dat niet werken lijkt me ook pittig. Ik zou soms weleens thuisblijfmama willen zijn, al die ballen hoog houden in mn eentje vind ik soms echt druk, stressy, vervelend etc. Maar als ik denk dat ik de hele dag geen variatie heb of wat dan ook, dan zou ik dat vast ook niet waarderen. Kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een portie 'ik', volwassenpraat, etc.
     
  19. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Even heel kort:
    WIJ ZIJN THUIS!!!!!!!!
    Ik kom binnenkort mijn verhaal hier doen en even bijlezen.
    Liefs Femke
     
  20. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Welkom thuis!
     

Deel Deze Pagina