Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hmmm irena , eef en Kar..ergens herken ik wel heel goed wat jullie omschrijven.

Ik ben ook enorm onzeker, vooral als er kraamvisite komt..ik heb er ene hekel aan. Als er niemand is en devin huilt, leg ik haar vaak aan en meestal drinkt ze dan ook echt even goed. Wat me wel is opgevallen is om tussen de voedingen door haar een kleine tien minuutjes rechtop te houden en zachtjes te wiegen..vaak komt er dan een enorme boer of scheet. Daarna voedt ik verder en ook n de voeding zelfde ritueeltje. Sinds ik dat doe vier dagen' huilt ze v€€l minder als ik haar terug leg.

Maar on the other hand..het voelt soms idd wel alsof je alleen maar goed bent om te voeden..ze hapt echt gelijk als ik haar opneem. (komt misschien ook weer juist omdat ik haar voed wanneer ze maar wil..dus effe doorbijten wellicht)

Het vreemde hier is dat ik amper huil..Het lijkt alsof ik echt gelukkig ben. Ik ben moe, erg moe..ben soms wat bozig of geirriteerd op vriendje, kan er soms niet tegen als devin huilt en ben erg onzeker..maar toch voel ik me over het algemeen ontzettend goed. Té goed als je het mij vraagt..ik vrees dan ook voor een enorme terugslag!

Wel goed om dit hier te bespreken denk ik..we gaan allemaal door zo'n wirwar van gevoelens..en de een voelt zich super, de ander voelt zich verschrikkelijk..maar zo leren we wel heel veel van elkaar!

Melanie: thanks voor die tip over het voeden voor het shoppen, da's wel een idee!

Kirby en beebie: ik kan het me niet voorstellen, moet er niet aan denken om weer zwanger te worden..Ik vond het helemala niet fijn, vond het erg zwaar en..* dit is een bekentenis* ik durf niet weer te bevallen. Ik denk echt dat er geen tweede komt hier...ik durf het gewoon niet weer..

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    *knikt dapper* Dit herken ik dus echt heeeel erg!
    Hoewel wij haar wel proberen de speen te geven af en toe..nergens gehoord dat dat niet goed zou zijn (behalve die tepel -speen verwarring, maar daar heeft geen vloskundige of kraamverzorgster het nog over gehad hier) Bij ons raadden ze het ook wel aan, omdat spenen makkelijker af te leren zijn dan duimen en ze stopt dus wel steeds dr handjes in de mond.
    Ik geef haar de speen als ze de drupjes moet (vit K en D) die vindt ze namelijk zo lekker, dan doe ik nog één drupje op de speen en die geef ik haar dan. Als ze m neemt ligt ze soms 5 minuutjes te sabbelen en pleurt dan in slaap :) Misschien een tip?
    Je kan toch niet uuuuren met je pink in dr mond zitten?

3. Niet meer actief

Hier idem dito! Ik had al een extreme onzekerheid voor de bevalling (vele van de 'vaste club' kunnen dat vast beamen) en het is alleen maar erger geworden na de bevalling. Vanaf dag 1 eigenlijk al. Ik voel me ook vaak erg schuldig. Het is mijn schuld dat Ruben na de bevalling 24 uur op de kinderafdeling moest liggen want ik moest zonodig medicijnen slikken tijdens de zwangerschap. En ook over die baby-acné, soms zit Ruben er helemaal onder. Komt door mijn zwangerschapshormonen (ik kan daar echt niets aan doen aan die hormonen, maar het schuldgevoel blijft!). Laatst had Ruben een muggenbultje. Stom van mij want ik had niet goed zijn kamertje gecheckt (alsof ik hem kan behoeden voor muggenbultjes en andere insekten...). Die onzekerheid van doe ik het wel goed genoeg, ben ik wel lief genoeg voor hem, zijn mijn bertha's toch goed genoeg voor hem, kan ik het wel hem opvoeden? Hij volgt Marc meer met zijn ogen als mij. Komt meteen die onzekerheid van zie je wel hij vindt papa leuker als mij. Ik vind het doodeng omhem in bad te doen, want stel je voor dat ikhem laat glippen en hij verdrinkt? Waardoor ik dus daadwerkelijk het heel eng vind omhem in bad te doen. Luiers verschonen idem dito. Ikheb nog niet altijd door dat ik zijn piemeltje naar beneden gericht moet houden want als hij dan plast... Met als gevolg dat hij vaak weer schone kleren aanmoet omdat hij dus dan gaat plassen en ik te laat ben. En over kleding gesproken, ik vind het nog moeilijk om te beslissen wat hij aanmoet. Bijvoorbeeld vandaag was het warm,heb ik hem niet te warm of te koud gekleed (ik had hem een T-shirtje met korte mouwen aangedaan, en een broekje, geen sokjes). Ik voel dan ook steeds in zijn nekje of hij het warm of koud heeft. Gelukkig heeft Ruben nog geen last gehad van krampjes, want ik zou niet weten hoe ik hem dan moet troosten of hem van die vervelende krampen af te helpen. Hij is eigenlijk een hele rustige baby, wat mij eigenlijk ook weer onzeker maakt. Slaapt hij niet teveel, ademt hij nog, dat soort dingen. Gek word ik af en toe van mezelf en dat reageer ik dan inderdaad weer af op Marc. Gelukkig kent hij mij en weet daar wel raad mee, maar niet altijd. zo was hij vandaag sjaggie omdat hij het warm had en moe was. Ja hallo, ik ook! Ik ben gvd pas 2 weken geleden bevallen, ik ben ook moe omdat ik 's nachts Ruben moet voeden terwijl hij slaapt en vanwege dat bloedverlies, ik dingen moet doen die ik al 100x aan hem gevraagd heb en dan nog niet doet (de mand met schone gestreken was (door mij) staat nog steeds beneden...), en mijn muts nog zeer doet waardoor ik ook niet veel kan doen. Kortom, was net efe janken hierzo omdat ik boos op hem was en hij gewoon bleef zitten waar hij zat. Gelukkig heeft hij ook wel zijn lieve momenten, maar soms... ;).

Liefs, Tanya

4. Niet meer actief

Hier gaf de kraamverzorgster ook de tip van een speen, ondanks dat ik bv geef. Ze gaf de tip niet uit naam als kraamhulp, maar uit naam als moeder en oma en ervaringsdeskundige. Ze zei dat Ruben al zo goed zoog en zo'n grote behoefte had aan zuigen dat een speen best kon. Maar ik durf het nog niet (weer die onzekerheid :rolleyes: ), vanwege de tepel-speen verwarring die er dan heel misschien zou kunnen ontstaan. Dus ik zit voorlopig nog wel met een pink in zijn mondje...

Liefs, Tanya

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Tan? je kan heel goedkoop een klamboe halen bij een leen bakker ofzo..zo hou je de muggen in elk geval bij Ruben weg..weer een schuldgevoel minder! Die acne..devin heeft dat ook een beetje..tsja, so be it..kan er niks aan doen, jij ook niet en onze mensen zijn er echt niet minder mooi door hoor!

Die boosheid tegen Marc is ook helemaal niet vreemd, lees maar es goed in het forum hier, we zijn allemaal al bijna wel een klein beetje boos of op zijn minst geirriteerd geweest op onze lieve mannen! (nou ja, niet zo heel vaak nog hier..maar toch wel een klein beetje soms)

Al met al, het is dus heeeeeeeeel normala wat je voelt! Kuz en knuffel en je moet maar zo denken, feit dat je je daar zorgen over maakt is alleen maar een goed teken toch? Dat betekend dat je een liefhebbende bezorgde mama bent die heel veel van hara kindje houdt!

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    La lex De Vries..Hoe gaat het met jou? Jij had ook regelmatig die dipjes in den beginne toch? Gaat dat nu al iets beter of nog niet heel erg? Ben wel nieuwsgierig..

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jullie zijn lief, en ik ben blij dat jullie zoveel herkennen! Ik wil heel graag meer reageren nu maar ik 'mag' naar bed (Alex doet de laatste voeding, halleluja voor de flesvoeding! ;) ). Dus ik ga even het zweet van me af douchen en proberen te slapen. Morgen ga ik reageren! Bijvoorbeeld op Niva's bekentenis... *knuffel* voor jou meis!

Sverre is al vanaf 6 uur wakker, hopelijk betekent dit dat hij vannacht weer eens 5 uur aan 1 stuk slaapt? Fingers crossed..

Oh ja, nog even dit: Ik ben -eerlijk!- nog helemaal niet boos geweest op Alex. Hij is zoooo lief. Maar doordat hij zoveel doet (ook uit zichzelf) voel ik me nog schuldiger... Bekentenis van mij: Ik heb zo'n enorme hekel aan mezelf, het is nog erger dan voor ik zwanger werd... :(

8. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    ook ik meld me even hier. ik heb jullie gevonden.
    Ik lees een andere keer eens bij, ben nu te moe hiervoor...de kleine slaapt nog, dus ik ga ook nog ff liggen...

9. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Nou hier heb je erg nog zo'n een die veel huilt.
    Ben ook erg onzeker....zit nog steeds te kl#ten met de voeding en het slapen. Het gaat hier nog helemaal niet lekker..... Hij huilt ook zoveel en kan nog niet ontdeken wat er loos is......en ik heb al twee kinderen dus zul je denken ' die weet wel wat ie moet doen'.......maar helaas. Ik heb nu wel door dat elk baby anders is......:oops:

10. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    *zucht*
    ze heeft vannacht bij mij geslapen. Tenminste... zij heeft geslapen en ik heb me afgevraagd waarom ze zo is de laatste dagen.
    De laatste uren vanmorgen hebben we samen geslapen. Tot we wakker werden. Ik heb haar het flesje gegeven, ik heb een schone broek gegeven en ze leek erg wakker. Ik heb haar even wakker tijd gegeven en we trokken samen gekke bekken. Maar ja... toen begon ik te lekken, dus ik heb haar naast me neergelegd en ben gaan kolven. En ja... mevrouw kreeg geen aandacht dus ging gillen. Maar ik vond het best met haar... mijn tieten hadden de aandacht nodig.
    Dus ik heb enkel de speen in haar mond gedaan die ze gelijk weer uitspuugde. Dus ik heb 1 borst leeggekolfd. Toen heb ik haar even op mijn arm genomen.... STIL!
    Ik leg haar weer neer en ik kolf de andere leeg... weer gillen.

Nadat mijn borsten leeg waren nog even zitten glimlachen naar elkaar en toen vond ik het best, ze begon in haar oogjes te wrijven. Dus ik heb haar in bed gestopt. En nu huilt ze wat, is dan weer 5 minuten stil, huilt weer wat.

Ik weiger gewoon op dit moment. Laat maar janken. Ik kan gewoon niet weer de hele dag met haar bezig zijn. Ik denk wel dat ik straks het cb bel voor tips want ik weet het even niet. Heb nu wel een klein knuffeltje van haar op mijn borst. In de hoop dat die mijn geur oppikt en dat dit ook al wat troost aan haar kan geven... Of het helpt... geen idee.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kom mij even melden dat ik jullie ook gevonden heb \:D/

We hebben een druk weekendje achter de rug.
    Vrijdag zijn we naar een verjaardag in Zeeland gegaan. Stess, stress want wat en hoeveel moeten we meenemen (leek wel een hele volksverhuizing hi hi)
    Zaterdag zijn we naar Limburg vertrokken. Oma heeft 's avonds 3 uurtjes op Raven gepast (tuurlijk huilt mevrouw dan niet en is ze een engeltje) terwijl papa en mama ff naar de zomerparkfeesten gingen om de voetjes van de vloer te doen (met opa want die ging mee).
    Zondag heeeft ze de halve middag lekker buiten in de schaduw geslapen en zijn we erna met haar nog een keer naar de zomerparkfeesten gegaan (haar eerste festival!) en heeft ze oa peter koelewijn gezien en acrobaten en voor de rest alleen maar geslapen (met al die herrie!)

De laatste paar dagen huilt Raven wat minder. Cinababy schijnt wel goed te werken bij haar (ze vind het in ieder geval lekker., ze trekt een verbaads gezichtje als ze de smaak proeft en begint dan hard en tevreden te zuigen. Ze krijgt soms een druppel op haar speen). Ook laat ik haar tijdens de voedingen wat vaker boeren en verschoon ik haar luier voordat ik van borst verwissel, dan is ze teminste lekker slaperig als ze klaar is met drinken (met verschonen wordt ze altijd weer wakkerder en als ik haar na het voeden verschoon dan blijft ze uren wakker en is ze vaak huilerig omdat ze te moe is)

Eef, ik hoop dat het CB wat nuttige tips voor je heeft. Tis een erg vermoeiende situatie voor jou zo. Hebben jullie al aan inbakeren gedacht?
    En het is helemaal niet erg als je haar uit bedje haalt als ze minutenlang al ligt te huilen. Ik doe het zelf ook want anders zou ik er aan onder door gaan van al dat gehuil en er niks aan kunnen doen. Hoop dat het knuffeltje helpt.

Tantan, Irena, dito. Gelukkig is het wat minder aan het worden maar tijdens de zwangerschap en vooral de eerste weken toen Raven geboren was wat is overal enorm onzeker over. Had wel mijn momentjes dat ik trots op mezelf was dat het ik het goed deed maar vaak...
    Is badje wel warm genoeg, vergeet ik niet iets? ligt ze wel goed, tocht het hier niet? heeft ze genoeg aan of is het te veel, zeker als ze huilde dan kon ik even helemaal de kluts kwijt raken en wist ik niet meer wat ik moest doen. Of als mijn vriend zei dat ik wat vergeten was dan kon ik daar zo onzeker van worden. Ik vond mezelf dan gelijk al een slechte moeder, niet goed genoeg voor Raven. heb zelfs soms gezegd dat ze allebei beter zonder mij af waren. Dan stond ik daar te janken en voelde mij dan weer schuldig dat ik er op dat moment niet was voor Raven en dat haar moeder zo'n slapjanus is terwijl ze weet dat ze het goed doet (zeker als ik jullie verhalen hier lees)
    Geef nu telkens maar de hormonen de schuld. Mijn vriend kan ook niks goed doen, doet te weinig in huishouden, duurt te lang voordat hij de dingen doet die ik hem vraag (er liggen hier al weken planken die tegen de muur moeten maar meneer heeft telkens een ander excuus, er moet al een aantal dagen het laatste stukje van het grasvedje worden gemaaid (niet afgemaakt, hij was moe), de helft van de boodschappen vergeet hij en stofzuigen heb ik telkens na tig keer vragen telkens maar zelf gedaan. Ik deed alweer het huishouden toen ik uit ziekenhuis was (1 week na bevalling) en de zware dingen heeft een vriendin maar uiteindelijk gedaan. Maar ach, hij is ook wel lief. Hij haalt drinken als ik het vraag, kookt soms, neemt wel die andere helft boodschappen mee en blijft lief tegen me al ik weer eens pissig wordt omdat hij iets is vergeten...
    Mag eigenlijk niet echt klagen..had het slechter kunnen treffen

12. Niet meer actief

Even een snel vraagje, want we gaan zo met zijn drietjes en Tygo naar de weekmarkt hier. Hoe zit dat met de kinderbijslag aanvragen? Moeten we dat zelf doen of gaat dat automatisch? En als we het zelf moeten doen, hoe moeten we dat aanvragen? Ik weet wel dat er 3 maanden door onze neus geboord worden en dat we pas in januari het eerste geld kunnen verwachten omdat Ruben na 1 juli geboren is.

Liefs, Tanya

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Ik ben al van 615u op! Gister kwamen we beetje k uit met de voeding en moest ik om 130u nog een voeding geven, anders had ze te weinig gehad! Vanmorgen om 600u ging mijn vriendinnetje voor de eerste keer weer werken en werd ze natuurlijk wakker! Ze ligt nu nog in bed, krijst af en toe, maar zal wel in haar slaap zijn!
    Ben benieuwd hoe onze eerst dag alleen gaat..... Moet dadelijk nog een heleboel strijk doen en tis nu al erg warm!

Verder merk ik dar de voeding en de cinababy beginnen te helpen. Ze heeft minder last van krampjes en steunt en kreunt ook een stuk minder...
    WEl heeft ze nog altijd heel veel lucht en laat erg veel scheetjes die ook nog eens verschrikkelijk stinken hahaha! Heb gister nog tegen haar gezegd dat baby's eigenlijk lekker behoorden te ruiken!

Ademt jullie baby ook zo onregelmatig en soms ff helemaal niet?

Evelien: tjee jij bent een echte melkfabriek. Hoe gaat het nu met Demelza haar spruw en het aanbrengen van de gel? Trouwens, hoe vries je die voeding eigenlijk in? Krijg opeens beelden van allemaal flesjes in zo'n vriesvak met glazendeur zoals in de supermarkt, hahaha! Misschien kun je nog een deal sluiten met AH!

Vissie: dat is heel mooi hoor, dat jeroen zo lekker gegroeid is. Zoë heeft er ook lang overgedaan om op geboortegewicht terug te komen, maar nu is ze al 1300gr erboven!

Kar: denk je echt dat ritme met de voeding te maken heeft? Geloof daar zelf niet zo in hoor. Tis volgens mij gewoon iets wat ze intern zelf regelen! Wt een schitterd rompertje! Enne, ben ook een piekeraar hoor, maar het komt vanzelf allemaal goed. Hoe meer jij strest, hoe meer sverre dat merkt en zijn gedrag daarop (negatief helaas) aanpast... Ik spreek uit ervaring! Knuffie voor jou meis.

Esther: ooooooo wat heeft Lieve een mooi kopje...smelt smelt smelt!

LAatje: meid wat fijn dat je weer zwanger bent. Gaat het allemaal een beetje? Alvast heel veel succes in november en tuurlijk met de rest van de zwangerschap...

Melanie: ik heb gewoon bij de Xenos zo'n raamhor voor 2 euro gekocht. Hier ziet een elastiek in rondom en kan hem zo over de kinderwagen heen spannen. Heb Zoë ook al twee keer lekker buiten laten slapen in de reiswieg!

Niva: wat heerlijk dat DEvin het zo goed doet. GEniet maar lekker van je meissie hoor! Enne, ben ook altijd bang dat wanneer we ergens met haar zijn dat ze dan opeens begint te krijsen. Maar heb ook gemerkt dat een speen of oppakken en ff troosten heel goed werkt! Gelukkig is ze bij Mc Donalds en de dierentuin rustig door blijven slapen, hahahA! Hoe was het CB? Bij ons stelden ze allerlei vragen over baby, gezin en verleden! MErk trouwens bij ZoË dat ze inderdaad al goed kan zien. Ze volgt de speeltjes aan haar mobiel en ze kijkt me op de arm aan. Als ze focust kijkt ze daarbij heerlijk scheel! Wat een schattig jurkje heeft ze aan!

Tomenjerry: hoe is het nu met Eva?

Irena: tjee meid, ik begin nu pas aan het mupje te wennen. Een dikke week geleden was ik nog het bonnetje aan het zoeken om haar terug te brengen! Janken, janken en nog eens janken, niks ervan begrijpen wat ze wilde en bedoelde, doodmoe etc etc. Tis denk ik best normaal hoor dat je er ff doorheen zit, voel je er niet te schuldig over en huil maar. Schrijf hier ook rustig van je af.... dikke knuf meid

hekel aan mezelf: er zijn gewoon momenten dat je mezelf wat aan kan doen, omdat ik het allemaal niet meer weet en meen alles fout te doen!

jekkia: weetje dat in cinababy alcohol zit! Zoë vindt het ook lekker.... we hebben gewoon al kleine verslaafden!Enne was jij in limboland?

Ga nu met de was slepen

twinny

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Tanya: wij kregen automatisch een brief in de bus en konden toen de gegevens invullen voor de aanvraag. Als het goed is komt bij jou de brief van SVB ook vanzelf. Had je trouwens mijn pb nog gekregen?

twinny

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gelukkig maar weinig alcohol, 2 maanden oud en dan al naar de AA vind ik wel wat vroeg hoor ha ha

We waren inderdaad zaterdag en zondag in Limboland (kom daar zelf vandaan dus was heerlij om weer terug te zijn en weer mijn eigen taaltje te kunnen spreken)

Heb je al eens geprobeerd om ZoË tijdens de voeding wat vaker te laten boeren. Sinds ik dat bij raven doe, heeft ze wat minder van die lekkere scheetjes en iets minder last van krampjes

Die tip van de raamhor is een goeie. Ik leg nu elke keer een wit lakentje over de kinderwagen maar dan kan ik mijn kind niet meer zien :cry: (maar het is wel weer goed voor tegen de hitte, dan maar allebei :D )

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    daar zit ik weer met mijn dame op schoot.
    Aan inbakeren zat ik zelf ook al te denken.
    nu ze bij mij is, is ze stil en slaapt zelfs.
    zucht

17. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hey meiden klaag en huil maar lekker hoor, ik herken het van de periode dat Eva net geboren was. heb er nu geen last van hoewel alleen de eerste avond thuis en dan 2 krijsende kindjes wist even niet wie en wat eerst te doen nu het weer super. jullie zijn absoluut geen slechte mama's. juist lieve en zorgzame mama's

18. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Tanya ik kan je ook een speen adviseren hoor heb nog nooit met geen van beide last gehad van tepel-speen verwarring. helaas houdt quinty niet van de speen geef hem wel eens en dan houdt ik hem alsnog vast om hem in haar mondje te houden maar een ukkie 3 uur aan je pink laten zuigen is ook een beetje te en aangezien ze ook een enorme zuigbehoefte heeft na de bv en dus alleen in slaap valt door die zuigbehoefte. ik hoef haar absoluut niet wakker in bed te leggen want dan huilt ze aan een stuk. quinty is echt een hele wakere baby Eva sliep altijd aan 1 stuk. deze dus niet maar in feite is ze nju ook al 3 weekjes oud hoor en dat merk je aan alles. ze tilt zelfs haar hoofdje al op

19. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb haar een klein flesje gegeven, laten boeren en heb haar toen in een hydrofiele luier gewikkeld. Armen naar beneden. Ze ligt dus op de punten. Dus een soort 'ingebakerd'.
    En... ze ligt nu stil in bed voor zich uit te staren. Zonder te blerren.

Zal dit dan helpen?
    Ben wel een slechte mams... heb niet eens een schone broek gegeven....

20. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    kinderbijslag gaat automatisch enne die drie maanden door de neus geboord gaat niet op die 3 maanden krijg je dan door als ze 18 is. ;)

Deel Deze Pagina