Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hey Irena over die speen: een vriendin van me raadde een speen aan van Bibi met een platte onderkant, die lijkt dan op je pink/tepel qua vorm en die is speciaal voor hele jonge baby's. Wij hebben die gewoon bij het kruidvat gevonden, dus wie weet is dat wat?

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja het gaat wel al wat beter, soms zelfs stukken beter, maar gisteren een beetje een dipje weer.
    Marcel was jarig en dus zat het hele huis (lees tuin) vol visite. 's Morgens wilden we nog geen bezoek en toen stonden die stomme ouwe dozen van buren van zijn ouders ineens voor de deur, onaangekondigd, en wij zaten nog in onze badjas met ontbijt en beschuit. WTF flikker op, dacht ik, en ik was dus echt heel boos daarover. Maar ja daar kan ik dan op dat moment ook niks mee...
    Later hadden we dus zijn hele familie over de vloer en natuurlijk moest iedereen weer commentaar leveren over hoe het moet, 'men' besliste dat ze maar even bij opa op schoot moest, en toen ze later in haar wiegje lag te huilen ging Marcels moeder dus zomaar bij haar kijken en allerlei dingen proberen met vingers en spenen. Ik was daar echt boos over, laten ze dat eerst eens vragen aan mij (of Marcel)!
    Die vond het dus geen probleem dat zijn moeder zo 'brutaal' was maar gelukkig vond hij het wel een idee dat mensen voortaan eerst hun handen moesten wassen voor ze van de brie naar de beeb gingen.
    Heb in elk geval ook nog tijdens een voeding (gelukkig lekker rustig boven) liggen huilen uit frustratie. En die was al erger want volgens mij had onze meid dit weekend weer regeldagen (die van 6 weken). Nu ligt ze alweer vanaf half 7 te slapen dus so far so good.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Caruli is gisteren bevallen van een mannetje aan ong 23 weken zwangerschap nadat ze het eerste kindje van de twin al was verloren vroeg in de zwangerschap...

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Dit brengt zoveel naar boven... ik ben er ziek van, had zo gehoopt dat ze hiervan gespaard zou blijven maar het mocht niet zijn... pffff... de wereld is f*cking oneerlijk!

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Het zijn vaak die wapperende armpjes en beentjes die ze uit hun slaap houden. Dus als ze dat normaal doet en nu niet dan kan het goed dat ze er nu rustig van wordt! Hoop voor je dat het blijft werken!

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ze slaapt :confused:
    Ik ben zwaar verbaasd.

Ik ga nu heel snel douchen, dan kan ik wat dingen in huis doen.
    Als ik daarna nog tijd heb ga ik bijlezen en reageren en niet meer zo ego doen. Zag genoeg dingen waar ik op wil reageren.

Vandaag komt ook mijn moeder weer.
    We gaan 1 kamer leeghalen (staan nog dozen in van de verhuizing, spullen die we nog nergens kwijt kunnen bij gebrek aan een extra kast.

We gaan die kamer behangen (ehm, zij dus... ik mag haar nooit helpen met behangen). En ze gaat gordijnen maken.
    Dan kan Jerry er laminaat leggen, plankjes ophangen en komen we dus in de kamer naast Demelza te slapen i.p.v. op zolder.
    Dan blijft de andere slaapkamer op die verdieping de logeerkamer. En op zolder komt ons computerhok en fotostudio.

Goh, we wonen hier bijna een jaar en eindelijk komt er schot in de zaak!

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Awwww THAT SUCKS!

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Even een heel andere vraag (ja kom ik weer met de off-topic dingen, als ik wist hoe het moest dan zou ik foto's van mijn tuin plaatsen ;) )

Waren hier nou ook nog McLeod's Daugters fans? Iemand de ep van zaterdag gezien?!

8. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
  9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
  10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Komop Eef, anders blijf je luiers verwisselen. Je bent echt geen slechte mama! want dan zou ik het ook zijn. ;)
    Als Raven huilt of onrustig is pakt ik haar ook soms zo in en leg haar dan in bed, strak onder de dekens met de armpjes naar beneden. Dat wilt soms (voor even wel) werken. Maar Raven beweegt erg veel dus die murmt zich er binnen no time weer uit

Ligt ze nu nog stil? Of huilt ze weer?
    Toch lekker als ze even rustig is en jij voor zo lang het duurt de tijd ff voor jezelf hebt

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje... wat erg. :( Echt heel verdrietig.

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Eef, hopelijk is dit dan DE truc voor Demelza! Wij hadden gisteren ook weer een dag waarop Sverre eigenlijk alleen op schoot in slaap wilde vallen. Vermoeiend inderdaad..

Wietske, hoe is het nu met Eva's koorts? Wel iets gezakt?

Sverre ligt in de box, zichzelf een beetje in slaap te huilen. Geloof dat hij nu slaapt...
    Vannacht heeft Alex hem om 1 uur eten gegeven en kwam hij pas weer om half 6! En net om half 10 pas weer. Helaas lag ik vanaf 6 uur weer wakker, te luisteren en op de klok te kijken. Maar heb daarvoor toch een paar uurtjes lekker geslapen.

Ik ga Morris onder de douche doen.. Hij stinkt een uur in de wind van al zijn gezwem. :(

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nope, sorry..

14. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    die heb ik weer in haar bedje gelegd met een zetpil nog steeds hoge koorts vanmorgen 39.1 zal wel weer haar kiezen zijn. (yes de laatsten) ze was ronduit vervelend. dus nu even rust in de tent en tijd om bij te kletsen t wordt alleen thuis zitten met dit weer blehhhh.

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Yeah... ze slaapt. Ze ligt er verdomd tevreden bij. Dus blijkbaar is dit de oplossing.
    Morgen ga ik naar het inloopspreekuur van het cb en daar ga ik gelijk maar meer vragen over inbakeren. Wie weet dat ik zo'n bakerzak ga kopen.
    Maar dit is al heerlijk, even rust...

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE!
    Ik had een heel verhaal getypt, op heel veel mensen gereageerd... druk ik verdorrie op een verkeerde knop... WEG VERHAAL.
    Heb nu geen tijd om het weer opnieuw te typen. Mijn thee is op en ik moet echt wat doen.
    Grmbl...

I'll be back (en dat is geen dreigement)

17. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    rustig aan eef this veeelste warm

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik lees dit en begin gelijk te janken, wat erg voor Caruli
    Het is niet eerlijk, het was ze zo gegund :cry:

19. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Wauw Eef, wat fijn dat Demelza zo rustig kan liggen! En zelfs slapen ... :confused:
    Ik moet dat inbakeren ook maar eens proberen, want ik ben met Lexi eens dat die rondvliegende armpjes en beentjes ook kunnen leiden tot wakker blijven. Merk ik tenminste ook bij Tica.

Wat fijn dat iedereen reageert op de kwestie 'onzekerheid als mama'. Tanya, prettig om je lange reacties te lezen. Heel herkenbaar ook. Ik hoop dat het helpt om dit soort dingen op te schrijven trouwens. Wat vervelend dat je jezelf zo snel de schuld geeft als er iets (kleins) met Ruben is! Maar dat heb ik ook wel, betrek het gehuil en als iets niet gladjes verloopt al snel op mezelf. En denk idd wel eens dat ze haar papa veel leuker vindt :(

En die kraamvisite, dat vinden jullie dus ook vaak moeilijk! Vind het eigenlijk vreselijk. Ik wìl haar niet uit handen geven, of alleen maar héél eventjes. Vreemd genoeg vond ik het wel meteen goed dat mijn eigen moeder met Tica gaat rondsjouwen en verzorgen enzo. En ik begin eraan te wennen als Eriks moeder met haar bezig is. Maar verder... Misschien komt het ook omdat ik nog zo erg 'in mijn hol met mijn jong' zit? Ik ben sinds ik thuisgekomen ben van de KS (nu een week geleden) nog niet de deur uitgeweest. Alleen twee keer eventjes op het balkon in de schaduw... Ben dus misschien ook gewoon mensenschuw aan het worden. En ik ben bang dat het fysiek te zwaar wordt. Sta ik ergens bij een kruispunt en kan ik niet meer voor- of achteruit... :( Wanneer gingen jullie weer naar buiten?

Lexi, heel erg bedankt voor die tip over die speen. Mijn moeder gaat er vanmiddag eentje voor me kopen :) Tica zuigt namelijk als de beste en de BV loopt heel aardig. Ik wil die speen in ieder geval in huis hebben voor het geval dat!

Niva, misschien krijg je geen terugslag! Tuurlijk ben je moe, maar dat je niet huilt is toch niet 'verkeerd'? Misschien reageer jij gewoon anders op de veranderingen... Ga er nou niet vanuit dat je de klap nog krijgt en bedenk je gewoon dat je 'lekker' niet de hele tijd niet hoeft te huilen.
    Oh, en je bekentenis? Zal ik heel eerlijk zijn? Herken ik he-le-maal. En ik ben nog wel snip-snap-snel met een KS bevallen. De zwangerschap was zwaaaaaar, nu met het kindje is het zwaar, pffff, nòg een? Ik durf niet en ik wil niet! Zo, dat zeg ik expres met uitroeptekens! Want dat is toch niet erg, er zijn zat enige kinderen...

Oh, Tica huilt... Voedertijd :( Maar op zich gaat het best goed vandaag. Ik kom terug!

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahahahaha wil je even lachen? Het luchtalarm van 12 uur 1e maandag van de maand ging net af en mijn f*cking boobs gingen daar pijn van doen. Hoe stom kunnen ze wezen!

Deel Deze Pagina