Juli 2008 mama's (deel 6!!!!!)

Discussie in 'De mama's' gestart door essie1979, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    hoi hoi!!
    zal eens bij gaan lezen!! :)
    gelukkig maar 8 pagina's!!

2. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    hmmm was heel braaf begonnen met bijlezen maar kan me niet concentreren. Als er nog iets belangrijks is, hoor ik het graag!!

hier net een hard huilend mannetje. wat er nou was ik weet het niet maar hij werd pas stil toen hij bij mij kwam liggen op bed. nu ligt hij even in ons bed. zal hem straks wel overleggen. Hij wilde in mijn armen niet stil worden maar wel toen hij op mijn buik lag :( miss de hartslag die hij zo beter hoort wat vertrouwd klinkt wat hem tot bedaren bracht. nou ja, hopelijk geen nacht vol dit soort dingen;)
    Miss buikpijn ofzo want hij lag de hele tijd met zijn beentjes te trekken en buik in te trekken zeg maar. alsof hij krampjes had.

Verder alles ok hier!!

3. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nou ondanks de hysterische huilbui gisteravond was hij pas om half 8 wakker vanochtend!! heeerlijk zo na een aantal dagen 6 uur ;)
    en nu lekker van het weer genieten!!
    fijne dagen allemaal!! kom vast nog wel ff spieken!!doei doei

4. Zo, goedemorgen.. Hier weer een lekkere nacht gehad. Super!
    Esmée heeft heerlijk tot half 8 geslapen en Maureen tot half 9.. Heerlijk!

Vandaag lekker genieten van het mooie weer...

@Ling, fijn dat hij zo goed heeft geslapen.
    @Anno, dan ga ik vandaag eens kijken op mijn digi camera

5. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Lekker ling!

Succes kk, anders gewoon ff je gebruiks aanwijzing goed door nemen ;) Daar staat vast een kopje met witbalans :)

6. ja, witbalans staat er wel op, alleen geen diepte en daar baal ik van...

wel iso e.d

7. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Iso, kan je gebruiken, voor als het wat donkerder is, dan hoef je niet te flitsen, als je die bijv op 400 oid zet, word je foto lichter (wel op letten bij een te hoge iso waarde, word je foto korrelig)

Diepte, heeft te maken met je diafragma (f waarde) Als je die hand matig kan verstellen, kan je die ook aanpassen (alleen waar ik dus tegen aan liep met mn "oude" was dat ik maar keuze had uit 2 waardes, en ik ze alleen kon "veranderen" door dan weer in te zoomen..) En je sluitertijd net zo, bij een laag f getal, gebruik je vaak een iets kortere sluitertijd bijv 1/250 (ligt maar net aan waar je de foto maakt natuurlijk, binnen ben je meer ligt nodig dan buiten ;))

maar ook dat staat als het goed is, in je gebruiks aanwijzing!

onder handmatig instellen diafragma/sluitertijd ;)

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Jor op de schommel :D

9. mooie foto zeg an.

helaas kan ik de diafragma alleen maar instellen als ik de foto op nacht stand zet... :(

en jij zegt dat ik de iso zo laag mogelijk eventueel moet doen?

of moet ik gewoon alles op auto doen?

10. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Je kan alles op auto doen, maar dan kiest je toestel het meest ideale, wat natuurlijk wel mooie foto`s op levert, maar niet zo zeer heel vernieuwend ofzo.

Nacht stand? Die stand ken ik dan weer niet ;) Op de M stand? manuel, of hoe het bij die van jou heet? daar kan ik op mn samsung het diafragma mee in stellen..

Welk type heb je? Dan kan ik evt ff op internet voor je kijken ;)

hoe lager je iso, hoe "scherper" het beeld, dus kies ik liever voor een lage iso, al kan het soms ook wel weer extra sfeer geven, als je een wat hogere kiest.. Ligt maar net aan de setting.

Cursus digitale foto grafie met AN :p :D

11. ik heb een samsung pl50.

zou je eens willen kijken wat de mooiste instellingen zijn voor duidelijke foto's? wij komen er niet echt uit...

12. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik zou ff kijken wat hij allemaal kan ;)

En anders, gewoon de scene standen, die doen ook al iets meer, dan de auto knop :)

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Zoiezo, eerst altijd de sluiterknop half indrukken, dan kan de camera scherp stellen, en dan pas door drukken (als je dat al niet deed)

14. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik heb je handleiding gelezen ;) en kan zo niet vinden, dat het diafragma en sluitertijd zelf in te stellen is..
    Dus dan zou ik voor de p modus gaan, omdat die nog ruimte overlaat, voor het instellen van je witbalans en je iso.

De rest is bijna vol auto matisch, of gewoon de scene standen, en dan hopen dat hij er wat moois van maakt :D

15. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hmm.. Of toch eens kijken wat je met die nacht stand allemaal kan..

Misschien dat je hem wel kan misleiden :p dat als je die overdag neemt, en nu (t is vrij vel buiten) bijv een diafragma van 4.0 met een sluitertijd van 1/500 neemt.. (ongeveer, je kan ook 1/1000 wat maar net een toonbaar beeld geeft) Kijken wat ie dan doet :D misschien wil het wel :D

16. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    En met de instelling scherpte, kan je ook wel wat verwisselen..

Pak een bloempot met bloemen, de gebruiks aan wijzing, en ga het hele lijstje bij langs ;) Dan kan je denk ik het makkelijkst zien hoe het veranderd, en wat het doet :D Doe dit gewoon 1000 x en je kent het uit je hoofd ;)

17. iig alvast bedankt..

de scene nacht kan ik niet misleiden, dan krijg ik een witte foto :D

18. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    hahah oke :D

Ik zou gewoon gaan oefenen ;) heb ik zelf ook gedaan, gewoon de handleiding goed gelezen, en de dag erna, elk ding wat er stond, opgezocht en ingesteld, gewoon om te kijken, hoe het beeld dan werd ;)

19. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Heb bijv in een week tijd 2000 foto`s gemaakt ;) En niet echt om de foto`s, maar puur om te kijken wat het toestel geeft, bij bepaalde instellingen, en na een tijdje weet je steeds beter, wat je moet kiezen om het beeld te krijgen wat je graag wilt :)

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    én, die 3 foto`s die ik laatst heb geplaats (al zijn ze nog LANG niet leuk/goed oid naar mijn idee) zijn er 3 uit ongeveer 200.. waarvan ik er nu nog 60 heb, die evt toonbaar zijn, maar als het er 5 zijn, overdrijf ik :p

Donderdag avond, hadden we excursie van de cursus, heb ik er 400 gemaakt, en eigenlijk ben ik er over 3 maar tevreden :p

Deel Deze Pagina