Goedemorgen allemaal, Nanda en partner van harte gefeliciteerd met jullie zoon Brenden. Hopelijk kunnen jullie snel met z'n driƫtjes thuis zijn! Miss Sil wat een ongelooflijke rotsituatie. Vind het persoonlijk niet netjes van je vriend dat hij daar nu mee komt... Heel veel sterkte! Balen dat er weer een stel rot hebben geslapen. Ik slaap op zich wel redelijk alleen vanmorgen werd ik wakker om te plassen en toen lag daarna m'n kat me vanaf het voeteneind echt continu strak aan te kijken... Ik werd er gewoon nerveus van, ben maar naar beneden gegaan en heb ze eten gegeven, want daar ging het meneer om *zucht* Wie zei dat nou laatst, honden hebben een baas, katten hebben personeel! Nou ik sluit me er volledig bij aan
Gister bij de bijeenkomst van bevallen in het ziekenhuis kwamen ze wel met een goede tip...nou ja tip... Als je in het ziekenhuis bevalt (poliklinisch/medisch) en JIJ moet langer blijven ivm complicaties moet je bij je verzekering nagaan of het verblijf van je baby dan ook vergoed wordt (meestal dus niet). Dit geldt ook voor als de BABY langer moet blijven ivm complicaties dan wordt jou verblijf vaak niet vergoed Tis de bizar voor woorden maar ik heb net onze verzekering ff gemaild (Zilverenkruis Achmea) hoe dat zit want ik kom er niet uit met het "Overzicht Vergoedingen". Wat ik me ook afvraag...maar dat moet ik mss straks ff aan de gyn vragen...omdat ik bij de Gyn loop (niet echt medisch meer maar omdat we zo'n goede band hebben opgebouwd door alle ellende van de 3 MK's) vraag ik me nou af of ik nu "automatisch" op medische basis beval of gewoon poliklinisch? En voor de ladies die bij een eerdere zwangerschap "poliklinisch" in het ZH zijn bevallen....hoe hoog was de rekening zeg maar. Want ik krijg "maar" 50% vergoed dus ik vroeg mij af wat ik ong. dan zou moeten bijleggen..(dit heb ik ook aan de verzekering gevraag maar mss weet iemand het).
Gefeliciteerd Sann, niet dat we ons nou beter voelen nu het verlof is ingegaan. Had altijd het beeld van dan kan ik gaan staan en gaan waar ik wil, lekker luieren en genieten van mijn vrije tijd tot dat de kleine er is. Nou gaan en staan kan ik wel vergeten, lekker luieren ben je na zoveel maanden ook wel zat, en genieten ja waarschijnlijk als de kleine er is.
Oh had ik overheen gelezen Sann alsnog HAPPY verlof hihi. Ik sluit me hier volledig bij aan...mijn verlof start (volgens UWV) volgende week maandag...
Volgens mij is het dan gewoon poliklinisch als je het mij zou vragen. Ben twee keer in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie dus gelukkig nooit een rekening gehad, zou ook niet weten wat het kost. Alleen de eigen bijdrage van de kraamzorg thuis.
Zo ga even douchen, kan zoonlief even een spelltje op de pc doen, en dan reageer ik verder op gisteravond tot vanmorgen vroeg.
Ik denk ook hoor dat het poliklinisch was maar omdat ze gister bij de bijeenkomst telkens een verschil maakten tussen... de dames die bij de VK lopen en dames die bij Gyn lopen begon ik te twijfelen.
Nannie, van harte gefeliciteerd met Brenden! Wow dat is raar want ze was dezelfde dag als mij uitgerekend, zeg... Bedankt voor sommige reacties over de schijnzwanger, het is alleen onduidelijk of we nu de speeltjes moeten weghalen of laten liggen want krijg hier meerdere antwoorden. Ik zal zo ook even op i-net zoeken of daar iets over staat geschreven. Hier gisteren lekker MAC gegeten, en de rest van de avond lekker op de bank languit gelegen! Meiden die vandaag echo/controle hebben, succes!
Silla, ik zou het even navragen want zodra je je controles bij een gyn. (om welke reden dan ook) dan is het automatisch op medische indicatie. Een gyn. moet jou bevalling begeleiden en daar mag geen VK aan te pas komen, en een gyn. doet alleen de medische uitzonderingen..dus volgens mij beval jij niet poliklinisch hoor..
Miss Sill, wat ontzettend vervelend zeg! Maar als ik het uit jou eerste verhaal goed snap woonde jij daar al, en pas toen jij zwanger was kwam hij bij jou inwonen? Waarom moet jij dan het huis/etage verlaten met de kleine? Het is nog vroeg dus misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, dan sorry!
Tnx dames. hier voelt het ook een beetje vreemd. ik mag nju juist helemaal niks meer dus echt genieten kan ik er nog niet van. Verveel me dood. @Silla: wat betreft dat ziekenhuisverblijf. Ik heb gewerkt voor jouw verzekeraar en heb nooit gehoord dat het verblijf van de baby niet vergoed wordt als er voor moeder medische noodzaak is om in het zkh te blijven. Anderssom klopt het idd wel dat moeder toch echt naar huis moet ook al kan de baby nog niet mee. Een beetje onder het motto van moeder kan wel thuis zijn zondeer baby, maar baby niet zonder moeder. Wat betreft je bevallingskosten: je normale eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie is 276,50. Jij zou daar dan dus de helft van vergoed krijgen begrijp ik uit je verhaal.
Sann, gefeliciteerd met je verlof! Hoe voel je je vandaag? Nog ergens last van gehad? Morgen moet je toch weer heen voor controle? Senn, heb jij lekker kunnen slapen en voel je je uitgerust? TuttiFrutti, wat goed zeg dat je uit bed gaat voor een kat. Zover krijgen mijn katten mij niet Die wachten gelukkig altijd geduldig tot ik uit bed stap!
hmm, als ik zo lekker aan het brainstormen ben over die verzekeringsbussiness besef ik pas hoe zeer ik mn werk toch mis
@Veraatje: ik voel me gelukkig best goed. geen bloeding meer, alleen nog wel een onrustige buik bij tijd en wijle. morgen om 5 voor 11 idd de echo en daarna naar de gyn. @Tutti frutti: ik moest er ook uit voor de kat vannacht. Die stond keihard voor mn deur te mauwen wat ze normaal nooit doet dus ben maar even gaan kijken wat er was. Madam was heel onrustig dus denk dat ze naar gedroomd had ofzo. Nu snel naar de fysio, voor ik te laat kom. hopen dat het weer wat verlichting geeft. Het lijkt steeds minder te helpen.
Goedemorgen! YES, vandaag precies 7 maanden, nog maar 2 te gaan! Hebben jullie ook van die bizarre dromen? Doe de meest rare dingen (kind al geboren, maar vergeet kind ergens enzo...) liefs rensie
vreemd hoor mijn uitgerekende datum is volgens de banner 2 dagen later en mijn verlof begint volgens het uwv maar 1 dag later als dat van jou