Ja nu de eindspurt naar de finish zonder nog te veel kwaaltjes en klachtjes he Even een vraag, als je Medisch beval mag je dan wel gewoon de volgende dag naar huis als alles goed is met de kleine? Met Björn werd ik pas medisch tijdens de bevalling omdat hij prematuur was, maar omdat hij zo goed zijn best deed mochten wij de volgende morgen richting huis. Neem aan dat dat ook het geval is als je vanaf het begin bij de gyneacoloog loop..weet iemand dat?
Volgens mij is het zo dat wanneer er verder geen bijzonderheden zijn, enz, je naar huis mag, misschien dat je nog even wat moet eten en drinken, maar bij een poliklinische bevalling mag je ook weg zodra het klaar is.
Ow oke, ja ik moest toen wel een dagje blijven. Ben toen om 10.30 precies bevallen en de volgende dag mochten we rond 11.00 uur naar huis. Maar dat kwam omdat Björn uiteindelijk met de vacuum werd geboren en een vervelende hersenschudding had opgelopen dus moest wat paracetamol hebben en goed bijkomen. Maar het is dus ook mogelijk dat als je 's morgens beval, dat je aan het einde van de middag weer naar huis mag...?
Ja, want een vriendin van me, die moest naar het ziekenhuis ivm stuitligging (en dus ook medisch) en die was na een paar uurtjes weer thuis. Met jor moest ik ook twee dagen blijven, denk door de bloedruk enzo, want met Jor ging het prima.
Als alles goed is met jou en de baby mag je, geloof ik, de volgende dag gewoon naar huis. Je moet wel plassen voordat je weg mag. De vorige keer had ik ook wel gemogen, maar ik kon niet zelfstandig meer plassen omdat alles opgezet was en ik dus een katheter kreeg. Dus ik moest blijven. En hier is het zo als je voor 11 uur 's ochtends bevalt (dacht ik) mag je 's middags al naar huis, beval je later op de dag dan blijf je een nachtje en mag je de volgende ochtend. Anno Niem lekker toch dat je goed slaapt houden zo Voor mij was het ook de eerste nacht in tijden dat het weer bagger was. Gelukkig is Steijn in een super vrolijke bui, dus dat geeft me ook energie Manlief is weer onderweg naar nl en komt straks thuis, even kijken of we wat leuks kunnen doen vanmiddag met zijn drietjes. Iedereen met controles succes vandaag
Met Leroy was ik ook medisch. Als hij voor 12 uur in de middag geboren werd dan mocht ik meteen naar huis. Hij werd om 11:58 geboren dus 2 uur later zat ik alweer thuis anders had ik een nachtje moeten blijven. Nu is het zelfs zo, dat als ik voor 21 uur beval ik nog naar huis mag dezelfde avond als alles goed is Dat vind ik wel behoorlijk extreem, maar owkee...
heb dit gevonden voor je maar weet niet of dit voor alle ziekenhuizen geldt. lees het maar eens na en misschien kun je de site van je eigen zh raadplegen of een telefoontje doen. http://www.vumc.nl/afdelingen/patienten ... medis1.pdf
Zo fris en wel zitten we weer achter de pc. Lekker (maar vermoeiend) wezen douchen, en inmiddels koekjes gebakken met de kinderen dus nu even me time. Patries je nieuwe banner viel me ook gelijk op! Hij is wel vrolijk. Hoe heb jij die appels mee naar school genomen? Gewoon op z'n kop op een blad of had je ze nog ingepakt in papier of folie of zo? Vind het wel vertederend hoe je mannetje er zelfs in zijn slaap mee bezig is. Anno niem, heerlijk meod dat je lekker hebt geslapen. Veraatje, hier vannacht een stuk beter geslapen maar helaas slaap je zoiets niet in een nachtje bij, dus ben wel erg moe maar niet zo erg als gisteren. Lag er ook om 21.15 uur al in. Miss Sill, ik geloof dat alles al is gezegd waar ik het ook mee eens ben. Kan alleen maar voor jullie hopen dat jullie er samen goed uitkomen. We, gefeliciteerd met je 33 weken! Silla, suc6 in het ziekenhuis.
Ow, als ze nu mijn bloeddruk zouden opnemen zou ik accuut in een dwangbuis gestopt worden... Leroy had vanmorgen fietsexamen maar best ver van mijn huis en onze wijk vandaan. Hij had een oranje hesje aan met nummer 7 erop. Dus nou, die kinderen kwamen 1 voor 1 terug, maar na nummer 6 geen Leroy. Ik wachten... nummer 8,9 en 10 en geen Leroy... Dus jah ik werd natuurlijk doodongerust. Toen hij maar niet terugkwam werd er overal geroepen KIND VERMIST! Wat een nachtmerrie! Ik stond daar te huilen, alles ging door mijn hoofd. Politie werd opgetrommeld 5 agenten en 2 op de scooter. Nou, op een gegeven moment, na ongeveer een halfuur werd er melding gemaakt dat ie terecht was... PFFFFFFFFF.... Echt zielig. Hij had een bordje gemist en was doorgefietst waardoor hij weer in een hele andere wijk terecht kwam en toen hij een bordje zag met Zoetermeer met een dikke streep erdoorheen is ie omgedraaid. Hij was ook helemaal in paniek. Toen ie kwam aangefietst kon ie zijn tranen niet meer inhouden. Hij heeft de weg een beetje terug kunnen vinden en is toen gevonden door een agent op scooter... Ik ook huilen dak me schatje weer zag natuurlijk... Toen zijn we naar huis gefietst en hij kon van de stress en de schrik niet meer slikken en steeds kwamen de tranen weer... aggos! Ik heb school opgebeld dat ie maar lekker even thuisblijft... Maar mijn god! Wat een nachtmerrie zeg en wat een opluchting als je m dan weer aan ziet komen fietsen. Ik dacht echt dat ik ter plekke zou gaan bevallen van de stress....
nou dat wordt vanmiddag dan een lekker verwen middagje met een mac ofzo dat hebben jullie beide wel verdiend hoor. ga maar even lekker relaxen nu met zijn 2en
Kan me goed voorstellen dat je dan in de stress schiet! gelukkig is ie weer terecht en ongedeerd. Rustig aan vanmiddag hé.
ML: dat was schrikken zeg. Gelukkig heeft ie de weg zelf nog enigszins terug gevonden. Nannie: gefeliciteerd met jullie zoon! Vreemd hoor al weer een juli mama bevallen! Mis Sil: heel veel sterkte is niet eenvoudig zo net voor de bevalling. Je mag hier altijd je hart luchten he! Gisteravond had ik jur examen voor dressuur (paardensport). Gelukkig gehaald! Waren om 0.15 weer thuis ppffffff. Gelukkig was mijn vriend meegereden, want was bang dat ik het anders niet zou trekken haha. Lief van hem he! Ook de vluchtkoffer maar mee voor de zekerheid. We waren toch 2u van huis af en je weet maar nooit natuurlijk!
ML, wat een verhaal. Begrijpelijk dat je helemaal gestresst bent, het is wel je kind wat weg is. Gelukkig is hij weer terug. Maak er maar een leuke dag van met z'n tweeën.
Zit met tranen in mijn ogen. Fijn dat hij terrecht is. Jaaaaaaa zo worden zwangeren wel op de proef gesteld met alle razende hormonen. Als ik terug denk aan zaterdag kan, daar gaan ze al, ik weer gaan janken. Sven moest voor het eerst met kleding zwemmen. Ik dacht zoals wij vroeger gewend waren o das 1 baantje op je buik. Nou niet dus. Na een half uur zwemmen met kleren had Sven geen kracht meer. Ik zag hem telkens kopje onder gaan en Sven maar om hulp roepen, weer kopje onder, en helemaal in paniek. De meester hield het gelukkig wel goed in de gaten maar ik kon wel janken. Werd ook al door andere ouders aangekeken. Maar een regel daar is dat je je als ouder niet met de zwemles mag bemoeien omdat dan je kind niet weet waar het aan toe is als ik het een zeg en de meester het andere. Sven komt dus zwaar overstuur naar me toe en wilde eigenlijk naar huis. Goh wat had ik het te kwaad zeg. Maar heb me groot weten te houden tot thuis en hij heeft er gelukkig niets van gemerkt dat ik ook enigzins in paniek was. Wilde het liefst in het water springen om hem eruit te halen. Zo ben het even kwijt. Dus ML, ik begrijp een beetje hoe je je voelde.
Ach jeetje ML, wat een schrik zul je inderdaad hebben . Je hoort ook zulke nare dingen tegenwoordig . Ga maar iets leuks met zijn tweeen doen dat hebben jullie wel verdiend Hoe oud is Leroy dan egenlijk? Ik dacht dat hij al ouder was namelijk. Dus er zijn nog een paar die denken een balletje te zien . Ik zie het echt niet hoor, hahaha. Ga vanmiddag de echo er misschien maar indoen en weer kijken miss sil: Sterkte meid, doe maar rustig aan . Misschien heeft hij gewoon wat koud watervrees. Maar ik vind wel dat hij beter zijn best kan doen zeg, makkelijk om jou de deur uit te doen maar wel verkering wil houden. Jij mag jullie kind dan alleen opvoeden of zo? Voor de rest heb ik wel gelezen, maar ben het al weer kwijt
Senn, ik heb de appels in een groenelade van de koelkast gezet en zo mee naar school genomen Ik had eerst het briljante idee om ze in een grote glazen vaas te vervoeren maar daar paste de 25 appels niet in ahahaha dus toen een groentelade leeggemaakt en daar alle appels ingezet met het stokje naar beneden gericht. Was de bedoeling dat Björn met opa iets zou bakken voor school, maar dat is allemaal zo geregel met brengen en halen voor Manuel..en dan ik en de kleine die thuiskomen enz. Dus ik heb bedacht om lange vingers in witte chocoladepasta te dopen en dan door de muisjes te halen..lekker snel en makkelijk voor Manuel om klaar te maken met Björn.! ML, jeetje mijn hart zou ook in mijn keel zitten! En dan het idee dat je kleine mannetje helemaal alleen aan het fietsen was, en nog buiten Zoetermeer eindigen..aggosie!
Maar de chocolade wordt toch wel hard of niet? Zit er aan te denken als de chocolade uitgehard is met de muisjes erop ze dan in een alufolie per stuk in te pakken en het dan in een mand mee naar school te geven.
Bloem, ja ik denk echt een balzak te zien. Kijk rond de 17-20 weken kunnen het misschien schaamlippen zijn omdat die dan nog zo opgezwollen zijn. Maar ook bij schaamlippen moet je dan toch een lijntje zien lopen, want dames hebben er twee Misschien zit ik er naast hoor, maar als ik zo kijk, lijk het echt op een balzak die aan de achterzijde tussen de beentjes te zien is!
Ja chocolade word wel snel hard, ik had de chocolade gesmolten en met een soeplepel boven het pannetje de chocolade over de appel heen gieten terwijl ik de appel rustig ronddraaide..even laten uitlekken, muisjes erover en dan even blazen...dan hard de chocolade binnen een paar seconde uit. Zilverfolie is ook een goede optie om te gebruiken!
Ik denk ook een balzakje te zien, nl linksboven in het plaatje. Lijkt net alsof het op de billetjes leunt.