Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Trouwens zijn hier dames met een navelpiercing?
    Ik heb een zwangerschapspiercing in al vanaf het begin en het leek wel goed te gaan ook. Het zag er gewoon normaal uit, maar nu begint hij er echt raar uit te zien en ik twijfel of ik hem er niet gewoon uit moet halen..Hoe is dat bij jullie?

2. Hey Kwebbels..

Ik heb ook een navelpiercing en die heb ik eruit gehaald toen ik wist dat ik zwanger was, maar gek genoeg is het gaatje nog steeds niet dicht, dus misschien kan hij er straks wel weer in....

Liefs

3. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Ik vond ze ook altijd verschrikkelijk, maar tja.. ik kon ook niets meer aan en heb toen crocs slippers gekocht. Ze zien er best goed uit en lopen idd heerlijk!

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Mooi buikje Kwebbels!
    En wanneer komen de trouwfoto's? Ik ben zo nieuwsgierig :D

5. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Patricia ik hoop dat je nog even bij kunt komen en straks fris aan de bevalling kunt beginnen. Ik hoop voor je dat je in elk geval niet een hele tijd met weeën rond hoeft te lopen.

En Vergo fijn om weer iets van je te horen. En inderdaad zeg ik ook dat het dubbel is dat er niks uit het onderzoek van de jongens is gekomen. Kan me ook voorstellen dat je echt zit te dubben van "wat nou als ze nog een x aantal weken hadden blijven zitten?" Erg vervelend hoor. Maar in elk geval heel veel plezier met jullie vakantie! En ik hoop dat jullie inderdaad weer snel zwanger mogen raken.

6. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Mooi buikje hoor! En ook hier benieuwd naar de trouwfoto's.

7. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik denk dat je dit bedoeld, dit was nl. een tijdje geleden in het nieuws:

Nijmeegse ambtenaren langer vaderschapsverlof

donderdag 1 mei 2008
    Nijmeegse ambtenaren die vader worden, mogen vanaf deze maand tien dagen verlof opnemen na de bevalling. De gemeente Nijmegen is daarmee de eerste overheidsinstelling die het vaderschapsverlof heeft uitgebreid van twee naar tien dagen.

De gemeente heeft daarover een overeenkomst gesloten met de vakbonden ABVA/KABO en CNV Publieke Zaak. Hoewel de overeenkomst al eerder is bekrachtigd, is het nieuws woensdag pas naar buiten gekomen. Nijmegen heeft volgens een woordvoerster van de gemeente de eigen ruimte binnen de landelijke cao-onderhandelingen gebruikt om het langere vaderschapsverlof te regelen.

In Nijmegen worden ongeveer vijftig ambtenaren per jaar vader. Zij mogen sinds 1 april tien dagen verlof verdelen over de eerste vier weken na de geboorte van hun kind. Vooral veel jongere ambtenaren hadden op uitbreiding van de verlofregeling aangedrongen om langer bij hun pasgeboren kind te kunnen zijn. De bonden zijn tevreden, omdat mannen door het langere verlof werk en privé beter kunnen combineren, aldus CNV Publieke Zaak.

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Bloem: lekker wezen shoppen dus, leuk!

Kwebbels: buikje groeit hard zeg. Maarre.... waar blijven die trouwfoto's nou? Ben wel ergnieuwsgierig!

Essie: zou wel lekker zijn als alle mannen 10 dagen kregen, maar ja.
    Nu neemt ie gewoon vakantie op, kan ook natuurlijk.

Patries: alles nog steady daar?

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Bij de meimoeders is onsukkie aan het bevallen en bij haar buddie zijn net spontaan de vliezen gebroken :)

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Oh hahahaha, dat wordt spannend dan!

11. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Heb de folder al van volgende week.
    Krijg ik altijd op zaterdag.
    Let wel op aanbiedingen van komende week gaan pas op dinsdag in bij het Kruidvat. ;)

12. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Oh ik lees dat Patricia weer naar huis is gestuurd. Lijkt mij ook frustrerend, ik bedoel het is voor de kleine natuurlijk beter om nog even te blijven zitten maar om eindeloos bezig te zijn met bevallen/weeën lijkt mij ook geen pretje.

Vergo, meis ik denk nog regelmatig aan jou en je kleintjes. Een hele fijne vakantie!

Bloem, crocs zijn idd niet zo charmant om te zien maar ik hoor ook van iedereen dat ze fantastisch zitten. Ik heb ze wel voor Damian gekocht en bij die kleine pootjes van hem staat het wel weer stoer.

Silla, wat een Ikea drama weer vandaag zeg, zwaar frustrerend.

ML, vervelend die rugpijn, misschien ligt die kleine op je longen te drukken.

Ik ben de hele dag nog gammel geweest van de val, ik heb nu vooral last van mijn liezen.
    Dennis is weer de hele dag bezig geweest met Damian's kamer, maar eerlijk gezegd gaat het mij veels te langzaam allemaal. Maar er is mij beloofd dat het binnen anderhalve week af is.

Zo en dan ga ik nu eens lezen bij de mei moeders hihi

13. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Oeee ik krijg hier helemaal de kriebels als ik dat allemaal lees over vrouwen die bezig zijn met bevallen!

Kwebbels toen ik 11 weken was heb ik mijn piercing eruit gehaald, hij ziet er nog steeds open uit en raar genoeg kwamen bij het gaatje kleine huidscheurtjes die onderhand paars donkerrood zijn gekleurd bah, maar ze zeggen t trekt straks bij. Zit de piercing dan nog wel fijn? Mijn navel is in dat gebied zo strak en er staat veel spanning erop.

Heb net lkkr sate met friet bij ikea gegeten mmm,
    Mooie lamp gekocht voor bij het babyhoekje, lief blauw ledikantje, een schattig hemeltje en een blauw/groen visvloerkleedje, ben weer helemaal blij!

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Dat verlof in Belgie voor vaders is er al een tijdje hoor , dus niet vanaf deze of volgende maand.

Wasverzachter kan niet zo heel veel kwaad hoor het is even uitproberen of je kleine er uitslag van krijgt, en het ligt ook aan welk merk.
    Bijv. Robijn daar kunnen ze over het algemeen wel tegen ( de hypoallergene dan)
    Ik zelf was alleen lakens en dekbedhoezen met wasverzachter.

Ik heb vorige week ook alle kleding gewassen maar vraag me af moet ik dan nu nog een X doen voor dat de kleine komt of blijft dat wel schoon in de kast?
    Ik kreeg trouwens hier de happy mamma doos en daar zaten van de zwitsal van die lekkere geurzakjes in die je in de kast kan hangen, erg lekker maar ik kan ze nergens vinden waar ze die verkopen.
    Weet iemand dit toevallig>?

15. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    De geurbuideltjes van zwitsal kan je gewoon bij de drogisterij halen, ik haal ze bij de kruidvat!

1x wassen is toch wel genoeg? ze blijven lkkr fris ruiken door de buideltjes die blijven 6 weken ruiken.

16. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Meiden even een vraagje aan degenen die ervaring hebben met het gebruik van de Colour Catcher doekjes uit de Mamma en Baby
    doos van het Kruidvat.

Ik heb net de doos gehaald en wilde die doekjes wel eens uitproberen, maar durfde het niet aan met hele dure kleding. Dus ik een nieuwe donkerblauwe spijkerbroek die ik voor de kleine heb gekocht samen met 2 witte t-shirts die ik vanmiddag heb gekocht om in te
    bevallen (€ 2,49 bij de Wibra dus die mogen evt. wel verprutst worden) samen in de was gegooid.
    Ik dus net de was uit de machine halen, zijn de witte t-shirts nog mooi wit. Het broekje, logischerwijs nog blauw, maar het doekje is tot mijn verbazing bruin. Heeft het doekje nou wel kleur opgevangen of wordt hij standaard bruin? Ik neem aan als er geen kleuren vrijkomen, het doekje wit blijft.

Nou moet ik wel zeggen: het broekje is van een hele donkere spijkerstof en daarin zitten van die bruine vegen (alsof de broek al heel oud is). Het lijkt er nu dus op dat het blauw niet heeft afgegeven en de bruine wegen wel. Is er iemand die dit durft te beamen?

Ik moet straks sowieso dat rode broekje uit mijn album nog gaan wassen en dat is volgens mij een regelrechte "afgever", maar dan moet ik wel voor 100% van de werking van de doekjes uit kunnen gaan.

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik had gekeken hier bij de kruidvat maar niks gevonden, ze liggen wel gewoon de bij de zwitsal produkten toch?
    ja ze blijven zeker lekker fris ruiken en ze worden ook niet echt vies natuurlijk maar ja nu met die nesteldrang zou ik ze bijna weer wassen :)

18. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik was niet van plan de kleertjes nog een x te wassen. Ik heb dan ook inderdaad van die geurbuiltjes van Zwitsal erbij liggen of hangen om het een beetje fris te houden. Ik het begin ruiken ze echt mega sterk, maar nu niet meer.
    Hier in Nederland verkopen ze die trouwens bij Etos, Kruidvat e.d. Allicht in België ook.

19. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    ach sorry ik zag niet dat je in antwerpen woonde, daar weet ik niet waar ze die verkopen, ze horen wel bij de zwitsal producten te liggen/

Ik heb die color catcher doekjes ook gebruikt en hij word idd een vage kleur als iets heeft afgegeven, anders blijft ie wit, best handig!

20. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,850
    3,365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met de nieuwe felgekleurde kleertjes heb ik altijd donkere handdoeken meegewassen die al vaker gewassen zijn. Oftewel: spullen die verder niet zo heel veel kwaad kunnen of die ook donker van kleur zijn, zodat daar niet te veel kleuren in kunnen gaan zitten zeg maar. Voor de zekerheid dan nog 2 doekjes erbij.
    Wit en rood zou ik dus zelf niet doen. Ik geloof ook dat er zoiets op de verpakking staat. Dat dat té extreem is en dat je dat ook weer niet op moet zoeken.
    Maar ik heb dus felgekleurde dingetjes wel gewoon gewassen, zonder eerst met de handwas te doen of in de azijn te zetten ofzo - maar met doekjes ;)

Share This Page