Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Sorry dat ik vandaagf zo weinig reageer hoor meiden. Ben een beetje hangerig en moe vandaag. Voel me niet echt lekker en mn buik voelt ook zwaar en vervelend telkens. Hou alles en idereen wel in de gaten hoor.

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Ojeeh ML, je kan toch niet de zoveelste mama hier zijn die te vroeg gaat bevallen! Doe maar lekker rustig aan, en super dat je moeder is komen helpen.

Oja als iemand interesse heeft, ik heb twee kortingscodes liggen voor de H&M, gezamelijk goed voor 10 euro korting. Ik heb net een bestelling geplaatst met kleding voor Damian want de spijkerbroekjes zijn nu 9,90 ipv 29,95

Ja Senninha, die speelparadijzen zijn een verzoeking soms, maar wel superleuk voor de kinderen.

3. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Zou je ze mij willen mailen?
    Dank je wel!

4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

ML: doe maar rustig aan he! Fijn dat je moeder geweest is!
    Bd: gefeliciteerd met je 33 weken :D
    Senninha: gelukkig dat ze zich allemaal vermaakt hebben :D
    Niesje: jullie zullen ook wel bekaf zijn, ;)
    Hier verder niks meer gedaan, mij man werd een beetje ziekerig en zijn hele linkerkant van zijn gezicht werd ook dik :confused: Ik heb het idee dat het nu wel weg trekt maar anders vanavond even naar de huisartsenpost aangezien hij morgen weer gewoon weg moet!

5. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ja het zou inderdaad wat zijn als jij nou ook al gaat bevallen ML. Dadelijk zijn we inderdaad eerder klaar als de juni mama's. Doe maar lekker rustig aan en geniet van je douche.

6. kwebbels

ow ja kreeg nog een brief van kraamzorg dat ze me niet konden bereiken voor het intakegesprek..morgen maar even bellen :(

7. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Oh ja nog even een vraagje voor degenen die straks na het verlof minder gaan werken? Hoe doen jullie dat: maken jullie gebruik van ouderschapsverlof of gebruiken jullie de WAA (Wet Aanpassing Arbeidsduur). Ik vraag dat omdat als je het via de WAA speelt, je maar eenmaal per 2 jaar zo'n verzoek mag indienen. Dus als je uiteindelijk toch meer of minder wilt werken als je uiteindelijk via de WAA hebt aangevraagd, kan je hier pas na 2 jaar verandering in brengen. Dus wettelijk mag je werkgever je verzoek dan weigeren.

Ik was bezig met een brief voor mijn werkgever, want je moet het schriftelijk aanvragen, maar ik ben er nog steeds niet uit of ik 3,5 of 4 dagen MOET werken om er financieel uit te komen. Maar als ik nu via de WAA voor 3,5 kies en we redden het absoluut niet, kan ik het dus niet aanpassen en moeten we 2 jaar aanmodderen :( .
    Zal ik anders starten met een half jaar lang 1,5 dag ouderschapsverlof op te nemen en daarna gebruik maken van de WAA en het om laten zetten. Ben benieuwd hoe anderen dat geregeld hebben. Dus laat maar horen, want de tijd om het aan te vragen begint te dringen (moet nl. uiterlijk 4 maanden voor aanvang aangevraagd zijn).

8. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    @Kwebbels: heb ff wat gemist denk ik. Wat is er met je man dat zn gezicht dik werd?
    @Essie: hihi, dat zou wel heel knap zijn als we voor de junimama's klaar zijn.
    @Niesje: klinkt leuk, maar wel viezig zo'n speelparadijs.
    Hmmm, denk ga s uitgebreid reageren, maar ben de rest alweer kwijt.
    Ga maar s wat te eten zoeken. heb eigenlijk helemaal geen honger. Misschien soep met een broodje ofzo.

9. kwebbels

Sann, je hebt niks gemist..Het werd gewoon spontaan dik :( De hele linkerkant. Er zat een grote bult op zijn wang ter hoogte van zijn neus zeg maar. En de rest erom heen ook allemaal dik..nu begint het wel weg te trekken gelukkig ;)

10. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ooow, wat gek zeg kwebbels. Dacht al dat ie gestoken was ofzo.
    Gelukkig dat het wegtrekt nu.

11. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Dat heb ik ook! Ik geloof ook dat ik voor het eerst last heb van harde buiken (maar weet het nog steeds niet zeker).

12. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    jassese veraatje. Vervelend he. Ik weet sommige dingen ook niet zeker, tis nou niet dat ik er ervaring me heb.
    Vannacht volgens mij last gehad van voorweeen, maar wederom, weet het niet zeker. Het lijkt in ieder geval op hoe dat omschreven wordt.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Hey Buddy: Ik moet morgen toch naar de vk zal het dan even aangeven. Maar ik denk dat het door de drukte komt.
    Gefeliciteerd met je 33 weken :D

Senninha: De speeltuin weer overleeft? :) . Nu maar lekker niks doen hoor ;)

ML: Rustig aan doen hoor! En als je het niet vertrouwr de vl maar bellen.

essie1979: Pfoeh, ik snap helemaal niet wat je bedoelt met WAA, kun je me dat uitleggen? :oops:

kwebbels: Wat vervelend bij je man zeg, is hij geprikt door een mug of zo?

Veraatje: Harde buiken kom je heel makkelijk achter, je buik is dan gewoon heel hard :) . Normaal is het elastisch als je op je buik duwt, maar met een harde buik lukt dat niet.

Hier gaat het nu wel weer goed, rustig aan gedaan vandaag en volgens mij wat minder last van harde buiken. Heb er niet echt opgelet ;). Maar het voorbereidende werk voor de bevalling is wel bezig :). Ach, we zullen het allemaal zien. Vanaf nu is het voor iedereen een spannende tijd denk ik.

14. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ja, het wordt nu wel echt al spannend he dames.

@Bloem: fijn dat de harde buiken minder zijn.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Hebben jullie trouwens ook al een babyfoon? En zo ja welke? En zijn er ook mensen die bewust voor een babyfoon met camera hebben gekozen of juist niet? Ik wou graag een babyfoon met camera, maar ik wil ook niet zo'n neuroot worden die dan alleen nog naar het beeldschermpje aan het kijken is :) . Maar aan de andere kant lijkt het mij weer makkelijker omdat je anders elke keer naar boven moet lopen.

16. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Bloem, fijn dat je harde buiken wat minder zijn geworden!

Wij hebben een babyfoon besteld, hoewel wij.... mijn man. Dus ik weet eigenlijk niet precies wat voor een.

Wat is het hier vreselijk rustig vandaag!
    Ik heb het nu heel goed voor elkaar. Ik zit buiten, boekje erbij, kopje thee, laptop erbij, en op de achtergrond klinkt pinkpop! En dit alles afgemaakt met heerlijk koel windje! Ik ben blij :D

17. kwebbels

Ik zat te twijfelen of we een babyfoon moeten nemen of niet..Maar voor s nachts lijkt het me wel handig. De baby ligt aan de voorkant en wij aan de achterkant, dus aan het einde van de gang...met de deuren dicht weet ik niet of je het zo snel hoort als je diep ligt te slapen..Ik twijfel nog..

18. kwebbels

Kan me voorstellen dat je aan het genieten bent :D :D Wou dat ik ook ff kon genieten maar ik moet morgen zo n 3 kwartier gaan fietsen omdat de bussen niet rijden..Ik zit te twijfelen of ik wel zal gaan of niet maar ja het is wel belangrijk! Maar 3 kwartier fietsen pfffff

19. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Meid, je gaat toch geen 3 kwartier fietsen? Dat is veel te veel!
    Moet je naar je werk? Kun je er niet anders komen?

20. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Het is ook niet zo simpel. Kortweg: sinds 1 juli 2000 is de Wet Aanpassing Arbeidsduur in werking getreden. Dit houdt in dat een werknemer een werkgever kan verzoeken zijn wekelijkse arbeidsduur te vermeerderen of te verminderen. Als werknemer moet je dan aan een aantal eisen voldoen (je moet een jaar in dienst zijn, het verzoek moet je eigen functie betreffen en je moet het verzoek 4 maanden voor aanvang indienen, je bedrijf moet minimaal 10 werknemers in dienst hebben en je mag het verzoek maar 1x per 2 jaar doen).

Nou ik wil dus minder gaan werken dus voor zover ik dat begrijp, heb ik daar recht op volgens de Wet Aanpassing Arbeidsduur. Maar omdat ik dat dus maar 1x per 2 jaar mag aanvragen, moet het dus nu al exact duidelijk zijn wat ik wil.

Ik lees trouwens als je na de bevalling tijdelijk minder werk wilt, je gebruik kunt maken het recht op ouderschapsverlof.

Dus vandaar dat ik misschien eerst een half jaartje kan kijken m.b.t. ouderschapsverlof wat ik kan en wil in de toekomst qua werkuren en dit daarna definitief laat omzetten en een beroep doe op de WAA.

Als je dus minder wilt gaan werken, dan doe je als werknemer altijd een beroep op de Wet Aanpassing Arbeidsduur (of in geval van tijdelijk minder werken na een zwangerschap, via Ouderschapsverlof). Vroeger was er ook al zoiets als de WAA alleen kon een werkgever je heel makkelijk weigeren en nu is dat veel moeilijker.

Is het nu iets duidelijker?

Share This Page