Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik neem na mijn verlof nog ouderschapsverlof op. Daar is door de bovenschoolse directeur een leuke berekening op losgegooid en het kwam er op neer dat ik recht had op 5,5 weken ouderschapsverlof en die neem ik dus in één keer op.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    3 kwartier fiets is echt te gek hoor :confused: . Vooral ook nog met de warmte er bij, niet doen ;).

Tjah, ik zit nog in twijfel met mijn harde buiken, nu ik relaxt op de bank zit, merk ik ze weer op. Maar goed zoals ik zei moet ik morgen naar de vk en dan zullen we zien wat ze zegt :) . Misschien komt het gewoon doordat ik erop ga letten hoor dat ik ze extra krijg.

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Veraatje: hihihi, straks heeft je man een walkie talkie gekocht :)

4. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Wij hebben een Alecto DXB-88. Komt bij Kieskeurig erg goed uit de test en ook hier op het forum zijn de mensen nogal enthousiast over deze babyfoon. Verder is hij prijstechnisch ook erg leuk: we kochten hem bij Kinderstoeltje.nl, want daar was hij op dat moment het goedkoopste: € 74,99 incl. verzendkosten.
    En een camera: wat moet je ermee? Geluid alleen moet toch goed genoeg zijn!

5. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik wilde net zeggen dat niemand morgen voor controle heen moet, maar jij dus wel Bloem.... ben ook benieuwd wat ze zegt!

:) Een walkie talkie? Mijn man kennende vast niet en heeft hij het duurste van het duurste gekocht met tig opties en knopjes. Mijn man is dol op knopjes :D

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    essie1979: Bedankt voor je duidelijke uitleg :D. De WAA is dus net als ouderschapsverlof onbetaald, tenzij anders vermeld in je cao natuurlijk :p

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Je hebt na je zwangerschapsverlof dus sowieso nog 5,5 weken (onbetaald of het moet anders in je CAO staan) vrij.
    En daarna? Je werkt toch fulltime nu (of beter gezegd, voor je verlof)?
    Ga je naar het ouderschapsverlof voor hetzelfde aantal uren terug?

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja sorry Veraatje, hou je zo netjes een lijst bij vergeet ik het gewoon altijd door te geven :oops:. 16.10 uur moet ik er zijn.

Ow dan is jou man net zo als ik, hihihi, hoe meer knopjes hoe beter :)

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ja ik moet stage lopen de hele week (ik studeer ;) ) en ik ga dus altijd met het openbaar vervoer naar mijn stage omdat het gewoon te ver is om te fietsen..Jammergenoeg heeft school mij ver ingedeeld qua stageplekken en heb ik dus nu zo n probleem :( Als ik gewoon dichterbij was ingedeeld kon ik wel fietsen maar nu is het dus een fietritje van 3 kwartier. De vorige stakingen heb ik 1 keer iemand kunnen regelen om mij te brengen maar toen moest ik met de taxi terug :( duur grapje. Maar dat ga ik nu dus niet meer doen ook want dan ben ik aan het einde van de week een godsvermogen kwijt...dus tjah dan maar fietsen maar ik zie er zoooo tegenop.

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Senninha, ik heb je gepbt!

Kwebbels, wat raar van je man, misschien een allergische reactie ergens op?

Ik heb ook steeds een naar gevoel laag in mijn buik, denk zelf nog steeds aan indalen.
    Wij hebben ook een alecto babyfoon met terugspreekfunctie.
    Met Damian hebben we er geen gehad, maar nu lijkt het me wel handig om te hebben als de kleine slaapt en ik ben met Damian in de tuin aan het spelen bijvoorbeeld.
    Maar voor de meiden die voor het eerst mama worden kan het ook heel handig zijn als je lekker gaat zonnen in de tuin.

11. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Yep, maar de WAA is sowieso onbetaald (je werkweek wordt immers ingekort, oftewel je gaat parttime werken) en van je ouderschapsverlof hangt dit inderdaad af van je CAO (en dit is dus verlof en daarna kan je fulltime terugkomen indien gewenst).
    Wil je dus na je bevallingsverlof niet meer voor hetzelfde aantal uren terug komen, moet je dus altijd gebruik maken van de WAA (en aan hetgeen wat je afspreekt qua werkuren, zit je dus 2 jaar vast).
    Eventueel kan je er wel ouderschapsverlof aan vooraf laten gaan voor een half jaar.

Maar ga jij voor hetzelfde aantal uren terug na je verlof?

12. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Het is betaald ouderschapsverlof, maar dan 55 % van mijn huidige loon.
    Na het verlof ga ik terug van volledig naar 20 uur werken. De 5,5 week is daarop gebaseerd. Zou ik bijvoorbeeld weer volledig gaan werken, dan had ik ook recht op meer ouderschapsverlof.

Kwebbels, het lijkt mij niet echt verantwoord om zo lang te fietsen. Vooral nu het ook van het warme weer is. Dat ze niet even rekening houden met een zwangere vrouw.

13. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Nee lijkt me ook niet verantwoord hoor. En dan moet je nog terug ook :(
    Kan je het niet voor 1x laten gaan?

14. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Whaaa ik zie nu opeens dat de baby in het laatste hokje van mijn banner is aanbeland!
    Het komt nu toch wel hard dichterbij allemaal. (zegt een benauwde Denise die ineens beseft dat er binnenkort dus echt een kindje uitgewerkt moet worden daar beneden :confused: )

Ik neem trouwens ook ouderschapsverlof op en dan nog wat vakantiedagen (die ik toch anders niet opkrijg) en dit alles betekent dus dat ik pas weer aan het werk hoef op 5 januari (of later als het kindje langer op zich laat wachten)
    Heerlijk idee dat ik pas weer hoef te werken als mijn kleintje 6 maanden is. :D

15. kwebbels

Ja maar dan mis ik gelijk dus een hele week :( Daar baal ik juist zo van, en het feit dat je dus ook niet weet wanneer ze gaan stoppen met staken. Maar ik ben nog steeds aan het twijfelen. Toen ik het er met mijn moeder over had begon die over de buurjongen dat die door weer en wind ook op de fiets naar zijn werk was gegaan :rolleyes: Ja die moest aan het begin van de stad zijn en ik moet nog de hele stad door...oftewel ''je moet je niet aanstellen en gewoon gaan fietsen ''. Zo kwam het over..

16. kwebbels

Ja het gaat hard he...Nog maar een paar weken, van mij mag het niet snel genoeg gaan hoor.. :D

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi meisjes!

We zijn weer thuis...nou ja al een tijdje...kep nog ff afgewassen en het lunchpakketje van mannetje gemaakt.

"t Was erg gezellig ondanks dat ik niet meedeed met het "Slipparcourtje" was het toch gezellig. Mijn mannetje had de snelste tijd met het sla-om-parcour hihihihi en heeft dus een beker gewonnen.

Daarna nog ff geborreld (ja ja water hihihihi) en geBBQ'd erg leuk allemaal.

Ik heb alles gelezen maar tis niet blijven hangen sorry daarvoor.

Ik ga nu nog ff snel Army Wives kijken, ik had het nog steeds niet gezien en ff kijken of het de moeite waard is hihihi. Stuur mannetje (die ietwat tipsy is hihihi) naar boven om "Wegmisbruikers" te kijken.

Nou lovely ladies...niet te veel kletsen vanavond...see ya 2morrow!

18. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Geluksvogel, bij ons is erg niks over ouderschapsverlof in de CAO opgenomen, dus helaas onbetaald.

En jij gaat dus ook gebruik maken van de WAA na je ouderschapsverlof!
    Wel vreemd dat je ouderschapsverlof al op basis is van het aantal uren wat je erna weer gaat werken en niet op basis van het aantal uren wat je voor je verlof werkte.

19. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ja, ik moest vroeger ook 10 km fietsen naar school, maar ik was toen niet zwanger en ik neem aan dat je buurjongen ook niet 35 weken zwanger is? Niet echt leuk van je moeder om dat te zeggen.
    En als ik het goed begrijp wil je de hele week dat pokke end gaan fietsen? Echt dat kan niet hoor!

Niesje, het gaat hard he? Ik begin ook wel eens paniekerig te worden als ik denk dat het nu niet lang meer gaat duren dat ik erachter kom hoe een bevalling gaat!

20. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Nou, wat een graadmeter zeg, een buurjongen die niet 35 weken zwanger kan zijn.
    Pffffffffffffffff.... Ik zou het in elk geval echt niet doen. Straks gebeurd er wel iets weet je.
    Jij kna er ook niets aandoen dat ze staken hoor. Het is even niet anders...

Deel Deze Pagina