essie1979: Nee, ik ga minimaal 12 uur werken. Voor de rest ligt het aan mijn man waar hij dan gedetacheerd is, als hij eerder thuis is kan ik eventueel nog werken. Maar dat is bij mijn huidige baan waar ik het liever snel weg ben Maar ik heb een min-max contract, dus een WAA geldt niet voor mij dan geloof ik. @de anderen . Ik had de Alecto DBX-99 gezien, was ik ergens op het forum tegengekomen, die lijkt mij dan wel wat als we toch geen camera nemen. Zo'n camera leek me gewoon zo handig, maar als je het toch niet gebruikt. Maar die Alecto DBX-99 heeft allerlei snufjes waar ik gek op ben . Hier trouwens nog een twijfel over kinderdagverblijf of gastouder. Ons kindje kan bij een kinderdagverblijf, maar we zijn ook nog bij een gastouder geweest. Nu zie je gewoon dat de kinderen helemaal gek op die gastouder zijn. Plus er is veel flexibiliteit allemaal voordelen. Maar 1 groot nadeel. Ze rookt... Nu is dat niet erg, maar ze zegt buiten te roken terwijl ik binnen toch ook een rooklucht ruik. en ze rookt dan onder de afkap (toen wij er waren iig) maar daar gaat de rook niet zo snel weg en mijn kindje komt daar dan wel in een wipstoeltje als het mooi weer is. Dus we zitten nu ongelofelijk in dubio wat we nu moeten
wat een vergelijking zeg. Was die buurjiongen ook hoogzwanger soms? Dan was het wel een bikkl inderdaad.
Nee jullie hebben gelijk. Ik ga niet. Ik heb vanaf het begin al tegen school gezegd dat ik niet zo ver in gepland wilde worden. Nou de eerste stage was ruim een uur reizen met de bus en me 2e stage is dan met de bus zo n 40 minuten. En aangezien het best intensief is (sta de hele dag in groep 3/4 als stagaire) ben ik sowieso al kapot na een dag en dan ook nog naar huis fietsen...dat ga ik denk ik echt niet redden. Naja ik stuur een mail naar school en die lost het maar op. Ik kan er ook niks aan doen dat het openbaar vervoer staakt. En die reactie van mijn moeder was inderdaad bot..Maar ik denk niet dat ze het verkeerd bedoelde maar goed dat heeft ze gewoon niet doorgehad denk ik..
Ik zie mijn buurjongen al hoogzwanger Nee idd geen vergelijking snapte ook niet waarom me moeder dat nou zei.
Snap dat je in dubio zit zeg. Ik zou het persoonlijk niet doen. Maar ik heb dan ook niet echt een hoge pet op van mensen die bij kinderen roken. Een andere moraal zeg maar. Misschien kan je het er toch nog eens met haar over hebben als ze voor de rest wel heel lief is. Moeilijk idd.... Ik heb geen babyfoon. Nooit gebruikt ook. Ik zou er echt para van worden , haha... Ademt ie nog? Maar mijn voordeel is dan ook dat de babykamer vlakbij mijn slaapkamer is...
@Bloem: ik persoon,lijk zou het niet doen als het naar rook ruikt in huis en zo. Schijnt dat die schadelijke stoffen vrij lang blijven hangen binnen.
Oh moeilijke keuze lijkt me dat zeg..Want je zegt zelf al, je hebt er niet echt vertrouwen in dat ze ook daadwerkelijk buiten rookt. Is het misschien een optie om een andere gastouder te zoeken? Persoonlijk ben ik meer voor een gastouder dan een kinderdagverblijf. Precies om de reden wat jij zegt..ze krijgen meer een band met zo n gastouder en er gaat ook meer aandacht naar je kindje ipv een grote groep waar ze aandacht aan iedereen moeten geven...En bij een gastouder zijn vaak maar een paar kinderen.
Ik ben juist meer van het kdv. Maar het ligt er misshcien ook aan hoe vaak je je kindje heenbrengt. Bij mij krijgt ie alle aandacht en dan 3 dagen in de week moet ie de aandacht delen met andere kinderen. Ook vond ik ze erg leuk met de kinderen. Met Sinterklaas is het een heel evenement, ze bakken koekjes met de kinderen en allemaal van dat soort dingetjes. Ik heb er gelukkig een goed gevoel bij, alhoewel ik stieke toch het liefst thuis zou blijven voor die kleine hoor haha....
Kwebbels, ik ben blij dat je die beslissing hebt genomen! Je school kan toch wel rekening houden met je wensen nu je zwanger bent en idd groep 3/4 is zeer vermoeiend! Dus goed dat je thuis blijft! Bloem, ik zou niet gaan voor een rokende gastouder! Ik hou er niet van dat er in de buurt van kids gerookt wordt. Vind het gewoon niet kunnen!
Jullie zouden het allemaal dus niet doen. Tjah, ik vind het echt moeilijk, misschien ruikt het binnen naar rook doordat ze rookt zeg maar, ik weet het niet. Maar de offerte van het kinderdagverblijf moet binnen 5 dagen terruggestuurd worden (en er zijn al een paar dagen om) dus veel tijd om een andere te zoeken is er dan niet.
Bloem, je bent nog niet binnen bij haar geweest? Als ze nu echt niet in de buurt van de kids rookt en alleen buiten, tja... als je er dan verder een goed gevoel bij hebt kun je het best doen! Mijn schoonmoeder rookt ook en ons kind gaat daar ook een dag naar toe, maar ik weet dat ze nooit in de buurt van de kids rookt.
Bloem mijn vriend rookt ook...En nu moet hij buiten roken sinds het begin. Soms dan vergat hij het wel is en dan rook ik gelijk dat hij binnen gerookt had! Laatst was mijn schoonmoeder er en ze weet dat er niet binnen gerookt mag worden. Ze stak toch binnen een sigaret op om er vervolgens mee naar buiten te lopen maar goed ik rook gelijk dat er binnen gerookt was. Dus ik denk dat als je die lucht ruikt dat er ook best een sigaret binnen word gerookt. En bij een afzuigka, die neemt ook niet alle rook weg denk ik. En stel ze rookt wel buiten, ligt jouw kindje dan ondertussen alleen binnen? Nee ik zou het ook niet doen
Ik heb 2 handsets, morgen maar eens kijken hoe zuks werkt. Kan altijd handig zijn voor je weet maar nooit....
Jawel hoor, ik ben er binnen geweest en kon meteen al ruiken dat ze rookt, snap je? Maar ze zegt buiten te roken. Misschien rookt ze binnen als er geen kinderen zijn? en onder het afdakje waar ze rookt komt mijn kindje te liggen als het mooi weer is. Dus ik denk dat we het dan toch maar niet moeten doen, maar aan de andere kant verhuist ze binnenkort en weet je niet hoe de situatie dan is. Ik vind het heel moeilijk hoor, want je ziet echt dat de kinderen wel heel gek op haar zijn.
Ja die was er ook al toen wij de Alecto DBX-99 kochten. Hij is alleen een stukkie duurder en kwam er op kieskeurig toch wat slechter uit (gemiddelde waardering was een 6.0 maar wel slechts 1 beoordeling, die van ons kwam gemiddeld op een 8.9 uit en werd maar liefst 181x beoordeeld). Verder hebben ze qua functies best veel overeenkomsten hoor. En de extra foefjes op de DBX-99, geen idee wat er zo praktisch aan is.
pff Bloem lastige keuze! ik ben zelf meer van de gastouder vanwege de persoonlijke aandacht, maar ben echt anti-roken. Ben dan ook blij dat ik een gastouder gevonden heb die niet rookt. Kijk dat je je kindje incidenteel niet uit de rook kunt houden als je ergens op visite bent of zo, dat zij zo, maar bij een gastouder is je kleine natuurlijk wel zeer regelmatig. ten aanzien van een babyfoon: wij gebruiken hem echt niet. Als ik beneden ben heb ik de deur van de huiskamer openstaan en hoor ik de kleine wel. En op onze slaapkamer zou ik het juist een ramp vinden om 's nachts van elk kreuntje/zuchtje van mijn kind wakker te worden. Als uk echt gaan huilen hoor ik het wel. De deuren blijven gewoon op de kierstand. Dat werkt met Nick ook al anderhalf jaar prima. En als ik in de tuin ben, ga ik gewoon regelmatig even binnen luisteren. Onze gastouder gebruikt de babyfoon overigens wel, vandaar dat we er wel een hebben. Kwebbels: ik zou ook echt geen driekwartier gaan fietsen. Ik vind 10 minuten hier momenteel echt max. Hoe is het met Patricia eigenlijk, want las wel vluchtig dat zij weeen had gehad, maar weer naar huis was gestuurd. Ik heb echt een brak weekend gehad. Vrijdag op zaterdag amper geslapen, dus zaterdagmiddag nog lang op bed gelegen, zodat ik in de avond naar de musical kon. Flink vocht vast lopen houden, dus veel last van enkels en handen... Vanochtend wel lekker op bed blijven liggen, Nick was toch uit logeren. echt af en toen stukje gelezen en verder geslapen. Enige nuttige wat ik vandaag gedaan heb is de babywas dan toch maar een keer gestreken, dus die ligt nu ook in de kast. Heb alleen een jurkje verpest met de strijkbout. Die heb ik een voor als we een meisje zouden krijgen. Dat lag er dus nog van toen ik bevallen ben van Nick. Heb ik in elk geval weer een reden om van de week toch nog even te gaan winkelen, want nu moet ik weer een nieuw hebben. Een eerste pakje voor een knul hebben we al. Kan een meisje ook aan, maar als het een meisje is vind ik een jurkje wel erg leuk.... Nog twee daagjes werken en dan ga ik ook wat meer achteroverleunen!