Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Ahh, Veraatje een voeten behandeling da's lekker :D
    Ik kan ze nog nauwelijks afdrogen laat staan verzorgen :(
    Makkelijk als je moeder dat kan doen en heel lief natuurlijk :D

2. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Mmmmmm, das minder. :(

3. Ja hij vindt zijn kamer helemaal geweldig, alleen even alleen spelen op de grond vindt hij nog niet echt geweldig en wat eng denk ik. Maar als ik boven aan het opruimen ben en zijn deur staat gewoon open dan vindt hij het prima. Ook wil hij nu steeds op de kamer van zijn broertje kijken :)

Ben benieuwd donderdag :) hoop dat het direct doorzet bij je dat zou fijn zijn.

Maaike dat van in de picture staan herken ik ook, mijn collega's moesten en zouden iets voor me organiseren toen mijn verlof in ging. Van mij hoeft dat niet en ik voel me dan altijd wat ongemakkelijk. Of zou het komen omdat ik gewoon niet tegen afscheid nemen kan? :)

4. lovelykids

lovelykids VIP lid

hij geniet ook echt van het lopen volgens mij. het ziet er wel zo uit.
    en wat betreft de kamertjes. erg leuk hoor. jullie zijn ook (net als wij) niet bang om een beetje kleur te gebruiken.

maare wat doet dat boek van sofie toch onder dat bed? ? ?
    nee grapje hoor. doe het zelf bij morris ook als die weer eens een fikse verkoudheid heeft. die heeft er dan ook echt baat bij.

5. lovelykids

lovelykids VIP lid

hoop dat die jullie net zo goed gaat bevallen als dat die ons doet.
    succes ermee

6. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Strippen, spannend hoor! Hoop dat het werkt donderdag!

Ik ga zo eten en dan Chris naar scouting brengen en aansluitend met de dikke buiken club zwemmen. Dat vind ik echt heerlijk. Doet iemand dat hier verder nog ? Volgens mij ben ik vanaf vandaag degene die het verst is. Er was er 1 voor mij, maar die is nu 39 weken en die komt niet meer vanaf vandaag.

En dan als ik terugkom haal ik trouw voor mijn man en mij een shake bij de mac. Altijd lekker!

Zie jullie straks nog wel even.

Liefs,
    Lientje

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Meiden wie zou er een lijstje hier willen neerzetten wat je in huis moet hebben voor de baby als de kraamverzorgster er is ( en ook wat daarna wel handig is)
    Ik heb helemaal geen lijstje gehad en ik weet nou ineens niet meer wat ik moet hebben :(
    Het enigste wat ik weet is dat de kraamverzorgster een weegschaal mee neemt.

8. lovelykids

lovelykids VIP lid

nou dames we moeten nog 8 pagina's redden we het deze keer binnen 6 dagen of wordt het toch morgenochtend voor pagina 1700.

wie is er nu nog bezig met gym of iets in die geest. zag dat lientje nog zwemt.
    ikzelf ben er al een poos klaar mee maar ik zat in een vroege groep.
    en zwemmen is wel lekker en zou ook nog wel kunnen hier, maar ik heb het niet zo hoog op de kwaliteiten van het water ed hier in het plaatselijke zwembad. is mij de laatste tijd iets te vaak negatief in het nieuws geweest

9. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Nou ik ben benieuwd of Miss Sil haar kindje nog te zien gaat krijgen vandaag of dat ze het toch nog gaan afwachten.

Christiea, wij hebben precies hetzelfde hangwiegje. Ik vind hem zo leuk omdat hij lekker stoer is.

Gyn had weinig nieuws te melden, bloeddruk was goed, kindje lag nog steeds goed. Hij zit alleen nog steeds op precies dezelfde hoogte als de afgelopen weken dus niet ingedaald.
    Maar dat hoeft geen probleem te zijn volgens de gyn, hij heeft goede hoop dat het tijdens de bevalling gebeurt.
    Als mijn vliezen breken hoef ik ook niet plat te gaan liggen.

Penny, whoehoe ook jij eindelijk met verlof, lekker hoor, geniet ervan!

Lientje, met zwemmen ben ik gestopt, mijn vriendin beviel vroegtijdig en daarna was mijn motivatie om door te gaan een beetje weg.

Nannie, wat fijn dat het zo goed gaat met Brenden. En dat verantwoordelijkheidsgevoel herken ik heel erg van de eerste keer, kan je soms echt naar de keel grijpen. Maar het word echt beter hoor, de zorgen om je kind blijven, maar het word ook steeds meer genieten van hoe het groeit en bloeit.
    Hopelijk kunnen wij je snel vergezellen als mama's ;)

Zo ik ga weer verder met het eten, we eten pasta, lekker makkelijk.

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    oooh kreeg net een mail van de vliegtuig maatschappij, mijn man zal smorgen al vliegen ipv savonds laat dus hij is lekekr op tijd thuis JIPPIEE! :D

11. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Heb morgenavond mijn laatste yoga les want daarna is ze met vakantie.

12. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Das fijn Mila dat je mannetje lekker vroeg thuis is. :D

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0

Voor het kraambed:

2 thermometers (1 voor de moeder, 1 voor de baby)

1 pak zig-zag watten

2 pakken gaasjes 16/16

1 flesje alcohol 70 %

1 spoelkannetje

2 pakjes plastic zakjes b.v. boterhamzakjes
    (voor het verwijderen van maandverband)

2 pakken maandverband

1 pak kraamverband

1 ruime plastic waskom

enkele lakens, liefst wit

2 emmers

1 nieuw stuk toiletzeep desinfecterend

washandjes

handdoeken

2 incontinentiematrasjes

Lenen bij de Kruisvereniging + 3 weken voor uitgerekende bevallingsdatum:

ondersteek

bedklossen/bedverhogers

bedzeil

babyweegschaal met vaste bak
    (Deze kan na de bevalling geleend worden bij de Kruisvereniging.
    Soms moet de weegschaal bij de drogist worden gehuurd.)

Voor de bevalling thuis extra aan te schaffen:

1 navelklem
    2 dunne kraammatrasjes en 5 incontinentiematrassen
    vuilniszakken
    1 pak papieren inlegluiers (als groter kraamverband te gebruiken)
    Voor de baby:

Wieg of ledikantje
    (wiegbekleding goed bevestigen en hierbij geen plastic of schuimplastic gebruiken)
    hard matrasje (niet met plastic overtrekken)
    klein zeiltje, dat 1/3 van het matrasje bestrijkt
    2 dekentjes, bij voorkeur 1 wollen dekentje ook bij gebruik van dekbed
    (omdat synthetisch materiaal de warmte te veel op één plaats houdt en daardoor minder veilig is)
    6 lakentjes
    6 onderleggers
    6 truitjes (geen kunststof, i.vm. warmte en kunnen uitkoken.)
    6 hemdjes (geen kunststof, i.vm. warmte en kunnen uitkoken.)
    6 navelbandjes
    6 omslagluiers, flanel
    6 spuugdoekjes
    30 à 36 luiers
    (bij gebruik van papier luiers minimaal 12 katoenen, welke ook als handdoek gebruikt kunnen worden)
    4 washandjes
    babyzeep
    baby-olie
    baby-zalf
    12 veiligheidsspelden met kapje, klein en groot (evt. plaktrips)
    1 pakje dextropurpoeder
    babybadje
    1 grote metalen kruik, naadloos met gummidop in schroefdeksel, gecontroleerd op lekken.
    1 kruikezak (geen nylon, geen open weefsel)
    haarborsteltje en kammetje
    zo nodig: 2 flessen en 4 spenen en 1 flessenrager
    Voor de baby alles wassen. Geen wasverzachter gebruiken en geen zeeppoeder
    waaraan wasverzachter is toegevoegd (i.v.m. mogelijke overgevoeligheid van de huid van de baby).

Enkele tips bij poliklinisch bevallen

Meenemen naar het ziekenhuis:

ziekenfondskaart

Voor de kraamvrouw: nachtgoed, toiletartikelen, duster, slippers of sloffen

Voor de baby: 2 navelbandjes, 2 hemdjes, 2 truitjes, 2 omslagluiers

Voor vervoer van de baby: jas + mutsje, dekentje + lakentje of reiswieg

14. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Hee Meiden!

Weer lekker veel gekletst sinds gister! Ik ga ff mijn best doen (met kladblok :) ) om op jullie te reageren :)

Meisje, wat lief dat je weer ff langskwam. Ik duim voor je dat het toch nog snel raak mag zijn!

Buddy Niesje, cool een wii! Mijn zusje heeft er ook een. Vind het echt helemaal geweldig. Beter dat je geen spierpijn had. Had ik wel na de eerste keren... :) Gefeliciteerd trouwens met je 38 weken! Morgen ben ik ook alweer 38 weken. Is echt snel gegaan. Fijn dat de apk trouwens weer goed was.

Vera, jij ook gefeliciteerd met je 38 weken!

Sann, 37 weken gefeliciteerd! Enne wel rustig aan doen he!

Mirre, ik rij ook gewoon auto hoor. Vind het zelfs prettiger om zelf te rijden. Heb ik minder last van hobbels enzo.

Silla, eindelijk zijn je WALL-BOXES BINNEN! Wat heeft dat lang geduurd zeg! Hangen ze al?

Penny, jij ook eindelijk verlof! Gefeliciteerd en geniet ervan!

Ester1986, wat een onwijs scheetje die kat van jou. Die bauwe ogen! Echt mooi! Grappig dat ze dus best wel een Diva is. Ik heb zelf een schilpad katje (zie fotoalbum) die er ook heel lief uitziet, maar kan inderdaad heel gemeen zijn. Zeker als ze iemand niet mag. Die kan dan echt een tik krijgen. Maar goed dat vind ik dan juist wel weer grappig van katten. Naar ons is ze gelukkig steeds liever.

Wow miss sil, de vliezen gebroken! Spannend! Is het toch iemand totaal anders die als eerste met een baby thuiskomt. Wie had dat gedacht!

Essie1979, kan me voorstellen dat je toch de naam veranderd hebt. Zou ik denk ik ook gedaan hebben. Hopelijk zijn jullie wel helemaal happy met de nieuwe naam! Wat fijn voor je zwager en schoonzus dat ze een kindje mogen adopteren. Wel jammer dat ze zo lang weg moeten. Maar ja, wie weet komt jou kindje hierom wel wat vroeger.

Nannie, balen dat brenden krentenbaard heeft en ook nog eens verkouden. gelukkig gaat het verder wel goed met hem! Heb ook vaak gehoord dat de meeste kersverse moeders zich zo voelen. Hoort erbij denk ik. Maar denk dat ik het ook wel moeilijk zal vinden hoor als ik me straks zo voel.

Lientje, fijn dat de commode klaar is. En is het nog gelukt met de frituurpan? Of ga je toch een nieuwe kopen. Veel plezier met zwemmen trouwens. Lijkt me best lekker!

Sussane85, hopelijk voel je je snel weer beter!

Christea, balen dat je een baaldag hebt. Gelukkig was je apk wel weer goed! en hele leuke kamertjes zeg!

Spannend senninha dat je donderdag mogelijk gestript wordt!

Memoiike gefeliciteerd met je goede apk!

Nou hopelijk ben ik niemand vergeten :) Hier een rustig dagje gehad. Mannetje is weer halve dagen aan het werk dus heb de ochtend heerlijk niets gedaan en voor de tv gehangen. Daarna weer ff mijn haar geverfd en klossen opgehaald. VAnavond weer voetbal. Niet echt spannend natuurlijk maar heb er wel zin in! Helemaal in combi met een grote bak popcorn :oops:

Lee

15. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Leuk kamertje!

Zow dan, m'n bed staat op die klossen... Naaaah! hahaahahaha ziet er niet uit.
    Volgens mij is m'n bed nu hoger dan een meter :)
    Ik zal het straks eens meten...
    Als ik vannacht maar geen hoogtevrees krijg :)
    Net weer een ontzettend onrustige buik, kon niet lopen van de pijn :( Nu valt het wel weer mee...
    Ik heb alleen zo'n rare smaak in mijn mond, niet echt vies maar gwoon echt een rare smaak :(

16. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Lekker voor je Mila, dat je mannetje 's ochtend zal vliegen, hihi volgens mij zie je hem even een stuk liever dan je zus.

Ik ga even m'n bureautje opruimen en dan naar de Makro in Delft.

Niesje, fijn dat je weer door de apk bent gekomen, altijd lekker om te horen dat het goed gaat met de kleine.

Rommelende meiden heel veel succes vanavond!
    Ben wel heel benieuwd dus misschien dat ik vanavond hier nog even om de hoek kom kijken.

Liefs, Pien

17. lovelykids

lovelykids VIP lid

MILA lekker dat je mannetje eerder dan verwacht thuis is

SENNINHA ook al had ze geen vakantie gehad dan denk ik dat je volgende week ook niet meer gered had toch?
    aangezien ze willen kijken of ze je gaan strippen en anders volgende week inleiden
    maar hoe vond je yoga?
    ik vond het zelf bij maud en morris erg lekker, maar vond het te duur om deze keer weer te doen, maar het kon ook niet meer want de yogadame was ermee gestopt

18. lovelykids

lovelykids VIP lid

jij had dus een lijst achter de hand. heb allerlei lijstjes opgeslagen maar deze had ik niet

19. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Waarschijnlijk niet maar dat wist ik niet toen ik me een paar weken geleden voor deel twee van de cursus opgaf.

Vond het met name gezellig maar of ik de tips tijdens de bevalling kan toepassen. :rolleyes:

Wat vind je duur?
    Ik betaal voor 4 lessen €37,50.

20. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Penny, dus echt verlof heb je nog niet? Maar je gaat het toch wel rustiger aan doen?

Niesje, fijn dat alles goed was bij de gyn.

ML, pas op dat je vannacht niet van bed valt!

Lee, lekker dat je mannetje weer halve dagen aan het werk is en dat je even tijd voor jezelf hebt!

Mila, lekker zeg dat je mannetje vroeg thuis is!

Lovelykids, ik heb morgen ook mijn laatste keer gym.

Share This Page