Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Kom er net achter dat ik gewoon hopeloos onvoorbereid ben voor de bevalling en raak daar een klein beetje van in paniek. Ik heb op mn kraampakket na niks klaar staan. Had geen idee dat ik nog meer nodig had. Hoor net ook dat ik vit. K hoor te hebben voor uk. Heb ik ook niet. Weet niet eens wanneer ik de vk mag bellen als ik weeen heb.
    Komt natuurlijk omdat mn vorige afspraak is vervallen door die bloeding, maarja dan is het toch niet de bedoeling dat ik compleet infoloos de 37 weken in ga.

@Silla:> wat zeiden ze?

2. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Vitamine K? Dat wist ik ook niet! :oops:
    Morgen heb ik een afspraak bij de vk en ik zal haar ook eens vragen wat ik precies klaar moet hebben staan.

Silla, ik hoop dat een douche helpt.
    Ik vind het wel grappig om te lezen dat je niet zo snel belt, zo'n type ben ik ook. Altijd eerst afwachten.... gaat vanzelf over! (denk ik dan altijd)

3. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Meiden,

Ik ga nog ff op de bank en dan duiken.

Truste allemaal en een hele goede nacht gewenst.

Lientje

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Slaap lekker!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Vitamine K is alleen als je borstvoeding geeft. Ik heb het ook niet hoor maar dat komt wel goed. Het staat ook op geen enkele uitzetlijst moet ik zeggen...
    Staat er niet op de site van je kraamcentrum wat je in huis moet hebben dan? Meestal hebben ze wel zo'n lijstje en het ene centrum is het andere niet. Wat bij de ene onontbeerlijk schijnt te zijn heb je bij de ander niet nodig...

6. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ik wil borstvoedign gaan geven. die vriendin had een receptje van hjaar vk gekregen ervoor en moest het in huis halen

7. monkeylove

Vraag het even bij je vk dan, volgens mij kan je het ook gewoon bij de drogist halen..

8. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Christea, sterkte meis. Hoop dat de hartslag van jullie uk snel weer goed zal zijn en je morgen zonder zorgen lekker naar huis mag.

ML, heb je nog contact opgenomen met een taxi centrale om te vragen of ze in geval van bevallen extra snel bij je kunnen zijn?

Dat van de Vitamine K wist ik ook echt niet hoor.

Silla sterkte met je harde buik, hoop dat ie zich een beetje ontspant in de douche.

9. monkeylove

Ow nee vergeten :(
    Whahaha nou jah m'n moeder gaat pas Vrijdag weg ipv morgen dus bel morgen wel even en anders bel ik wel een ambulance.... :)

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    meiden ik ben nu wel jaloers op iedereen die al gewoon 38 weken is! ik ben het vandaag even zat.
    Ben moe, niet vooruit te branden en wil gewoon NU de baby zien :) ........

11. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Ml: geen idee! maar zou inderdaad VK bellen. Je wilde vanavond toch wel gaan bevallen met volle maan :)

Christie: jij ook al in het zkh! sterkte. Hoop dat je met slaapmiddel slaapt. Hier wil dat wel helpen in elk geval.

pff het gaat nu hard met alle kwaaltjes!

Silla: als je een soort bandgevoel heb boven in je buik bij je ribben kan dit ook wijzen op problemen in combi met verhoogde bloeddruk en/of eiwitten in de urine. Ook dan luidt het advies: meteen bellen! Ik heb het heeeel duidelijk mee naar huis gekregen. een zwangerschapsvergiftiging kan zich nl heel snel ontwikkelen. Wil je niet bang maken, maar dat kunnen wel aanwijzingen zijn. en ik snap dat je niet graag naar ziekenhuis wil, maar neem geen risico!

Niesje: raar dat jij weer iets anders te horen hebt gekregen rondom dat indalen. Ik hoop gewoon dat ukkie wat gaat dalen, is ook voor mijn maag wel prettiger....

Sann vit K kan je bij de drogist halen en geef je vanaf een week na de geboorte. Dus no worries!
    maar geloof dat je wel twee emmers en een po in elk geval in huis moet hebben. Kraamzorg moet dat weten.

Nou ik ga zo ook slapen.

12. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Volgens vriendin en wat ik idd wel s ergens gelezen heb krijgen alle baby's direct na de geboorte al vit k en dan bij bv een week later met druppeltjes

13. mamavanperine

mamavanperine Bekend lid

Apr 11, 2008
    607
    0
    0
    Frankrijk
    Sann alweer een pb-tje :)

14. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Sann: hier bij Nick echt pas na een week vit K gaan gebruiken en geloof na 4 weken vit D en dat naast de BV. Weet ook zeker dat Nick in het ziekenhuis nog geen vit K heeft gehad de dagen dat we daar lagen.
    maar je herinnert me er wel aan dat ik ook nog vit K moet (laten) halen. maar je kindje krijgt echt genoeg binnen en al zou het een dagje later zijn is het geen ramp.
    die emmers en zo zijn schijnbaar wel van belang rond de geboorte om een en ander mee te wassen/ schoon te maken. een looplamp weet ik nog van dat dat van belang is om goed licht te hebben bij geboorte, maar dat kan ook een andere staande lamp zijn of sterke lamp die de VK kan gebruiken om bij te lichten indien nodig.
    Anders bel je morgen toch gewoon even om het te vragen naar kraamzorg en/of VK?
    niet te veel over gaan stressen hoor, tenzij je vannacht al wilt bevallen :) en dat wil je niet, want mannetje is er nog niet, toch?

nou ik ga zo slapen, trusten!

15. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ja, ik moet een betje nuchter blijven. Schoot alweer helemaal in de stress en dat moeten we niet hebben idd.
    Jullie opmerkingen stellen me gelukkig wel weer gerust. Zal morgen wel s ff navraag doen bij de vk.

16. monkeylove

Joehoeee Silla! Alles goed met je?

17. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ola ben ik weer!
    Het tis wel afgezakt maar...tis nog niet helemaal weg... Ik zag ook (door de bobbel in mijn buik) dat de kleine met zijn kont van rechts naar links wilde draaien? Dat deed ook erg pijn! Dusss ik wacht het nog maar af...

Het rottige is dat ik niet moe ben dus kep ook geen "zin" om plat te liggen! Ik heb vanmiddag te lang getukt, mannetje is nu ook weer wakker maar ja die moet morgen weer vroeg op dus tja die baalt want zijn wekkertje gaat weer vroeg hihihi

18. monkeylove

Nou jah het is in elk geval een beetje afgezakt dat scheelt weer...

19. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Pcies!
    Vind het ook irri dat het zich over het algemeen alleen 's avonds voordoet!
    Maar goed...
    He maar Buddy...dus vanavond kan het nog hihihi want je mama gaat dus pas vrijdag weg!
    Tis jammer dat we zo ver van elkaar vandaan wonen anders had ik echt wel stand-by gestaan voor vervoer...

20. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou ga maar op de bank ploffen want ik merk als ik achter de PC zit dat het weer begint.
    Blijkbaar heeft het dus ook met "houding" te maken!

Slaap lekker allemaal!

BIS MORGENNNNNNNNNNN!

P.S. De voorzitter van de OR is net een beetje over z'n huig gegaan (middels email) over mijn reactie op zijn brief hihihhi, volgens hem was het geen brief (yeah right) maarre geen bedankje voor wat ik gedaan heb. Tssssssssssk de eikel, hij is helaas voor voorzitter gekozen toen ik mijn vwp had, maar goed dat ff terzijde moest het ff kwijt!

Share This Page