Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Nou, dat idee heb ik dus ook... :)
    Volgens mij heeft de vk de vorige keer gezegd dat de kleine volledig ingedaald was, maar begin nu toch even te twijfelen..
    Als de kleine maar niet helemaal een buiteling heeft gemaakt en nu met het hoofd naar boven ligt bijvoorbeeld...
    Er was namelijk ook een stagiaire bij, dus weet niet meer of ik het goed begrepen heb...
    Op mijn kaart staat CIB... Weet iemand of dit volledig ingedaald is? En vast of beweeglijk? En als de kleine al enigszins ingedaald is, kan deze dan nog wisselen? :confused:

2. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Tjeetje Ingrid, kan me voorstellen dat je daar emo van wordt.. Zou het ook heel vervelend vinden als ik de kleine niet zou voelen..
    Heb je de vk al gebeld? Misschien kun je even tussendoor snel langskomen, even hartje luisteren?

3. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Bij mij staat er nu sinds ze heeft gezegd dat het vast ligt iets van Cvibi, daarvoor stond er Cbibi en daarvoor iets met een H aan het begin.

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb een inwendig onderzoek gehad en nu heb ik bloedverlies... Is dat normaal?

5. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    He Ingrid, dat is vervelend zeg! Snel de vk bellen.

ML, hopelijk helpen de pillen je om bij te slapen.

Lientje, lekker wezen shoppen zie ik.

MissPiggle, geen idee wat CIB betekent.

6. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Ja, ik snap het ook niet, want die afkortingen die jij geeft, die ken ik ook wel, maar CIB kan ik toch echt nergens vinden..
    Heeft ze vast zelf verzonnen :)
    Het lijkt mij dat het hoofdje dan gewoon in bekken ingang ligt, maar of die daar dan nog weer uit kan... Geen idee...

7. lovelykids

lovelykids VIP lid

als ik het goed begrepen heb dan staat die c voor het hoofd
    i= in b=bekken
    dus denk dat het nog niet vast ligt bij jou
    je kunt het hier nog online aan de vk vragen

ML
    het zou best een geknapt adertje kunnen zijn hoor, het is natuurlijk allemaal supergevoelig en kwesbaar daar, maar voorhetzelfde geldt is er wel wat in gang gezet. helaas gewoon even afwachten dus en als het veel is dan even bellen

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Owkee thx voor je antwoord LK, ik ga het maar eens even in de gaten houden...

9. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

Jan 13, 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Gisteren een bruiloft gehad en de avond daarvoor met de bruidegom op stap, dus even niet langs geweest, maar er is een hoop gebeurd las ik. Heb niet alles terug gelezen, dat werd me echt te gek :oops:

24 juni Britt - 37,3 weken - 3500 gram - dochter van Mayo1982
    24 juni Wessel - 37,4 weken - 3300 gram - zoon van Bloem82
    25 juni Nièl - 38,2 weken - 3750 gram - zoon van Mrietje
    25 juni Chris - 39 weken - 2530 gram - zoon van Duikster

Dames en jullie man natuurlijk, GEFELICITEERD! Whoehoe :D

ML, bloedverlies? Zou het niet weten, maar anders gewoon even bellen!

Penny jammer dat je geen internet hebt, gelukkig dat je even op de zaak kan checken, maar daar zal je ook niet veel meer zijn natuurlijk...

Ingrid, gewoon bellen hoor. Heb weleens begrepen als je de kleine een tijdje niet gevoelt hebt dat je gewoon moet bellen. Liever te veel als te weinig!

10. lovelykids

lovelykids VIP lid

graag gedaan hoor, succes ermee.

dit stond over het cib-gebeuren hier bij de vkVerloskundig gedeelte

EDLM: eerste dag van de laatste menstruatie reg/irreg: had je een (on) regelmatige menstruatiecyclus.
    A terme datum: datum waarop je bent uitgerekend.
    Met RR wordt de bloeddruk bedoeld.
    Oedeem betekent vocht vasthouden als er alb + staat, betekent dit dat er eiwit in de urine zit, red + geeft aan dat er suiker in de urine zit.
    Amenorroe betekent het aantal weken en dagen dat je zwanger bent.
    Hoogte fundus = hoogte van de baarmoeder, we meten dit vanaf vaste punten, het schaambot(S) en de navel(N) en het xyphoid(X) = puntje wat je onder aan je borstbeen voelt.
    Cm/symf. Geeft de hoogte van de baarmoeder in cm weer.
    Ligging: geeft aan hoe de baby ligt, vanaf 28 weken kan de verloskundige goed voelen hoe je baby in de baarmoeder ligt, daarvoor voelt ze vaak wel dat er een kind inzit, maar kan nog niet zeggen waar het hoofdje of de billetjes liggen. Dit wordt weergegeven als ball+( betekent ballotement). Later zal de verloskundige op de kaart aangeven of het hoofdje wel of niet is ingedaald. Je vindt dan de volgende afkortingen: C staat voor caput=hoofdje : (soms wordt de letter h gebruikt, van hoofdje)
    Cbbbi betekent Caput bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald.
    Cbibi = hoofdje bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald.
    Cvibi = caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald.
    CIF betekent Caput in Fundo m.a.w. het hoofdje ligt boven = stuitligging.
    Cort.: staat voor cortonen, geeft aan of het hartje gehoord is.

11. lovelykids

lovelykids VIP lid

ga nog ff plat
    tot later weer

12. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ingrid; vervelend dat je je zo voelt. Bel anders gewoon de VK even. Dan kunnen ze het controleren!
    ML: Balen dat ze niks kunnen doen nog :( Pfff nou gelukkig heb je slaappillen gekregen dan kan je iniedergeval lekker uitrusten!

Hier nog steeds hoofdpijn. Heb net echt een uur in bad gelegen met een boek en ga zo maar strijken bleggh..Echt geeeen zin in gewoon. Ik voel me errrug down, waarom weet ik niet want mijn man komt thuis en meestal op zo n dag kan niks mij chagarijnig maken. Ik heb echt het gevoel alsof ik in janken uit kan barsten.. :(

13. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Dat kan ik wel eens even doen ja...
    En ik had idd ook al het verhaal op de sité gezien wat je neer had getypt, maar daar stond de bewuste afkorting ook niet tussen..
    Dus zal het eens vragen.. Thanks...

14. Zo, heb weer een harde buik... Ik ga zo eens ff lekker slapen dacht ik maar... Ff kijke of het lukt..
    zie jullie straks wel weer...

Liefs Wendie

15. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,831
    884
    113
    Noord Holland
    middag allemaal

hier weer eens voor de verandering redelijk geslapen. in mijn slaap heb ik nu voor de 3de nacht achtereen harden buiken gehad zo vaag. en heb natuurlijk mijn nachtelijke uitjes naar t toilet. das niet anders dan anders haha

Silla: meid, jij krijgt t ook te voorduren he deze zwangerschap, ik hoop echt dat je snel "verlost"wordt,
    ML: goed dat je nu iets gehad hebt om te slapen, alleen jammer dat al dat voor werk voor jan l*l is geweest. schiet ook niet op he.
    Sen. doe jij ook lekker rustig aan?
    Misspiggle: ik heb dat ook op mijn kaart staan, ik dacht dat ik t verkeerd las maar bij mij staat er ook echt CIB. meer niet. en heb vaak op de site hier die kaart uitleg gelezen en t staat nergens vermeld. zal wel goed zijn denk ik zomaar,
    penny? balen meid dat je i-net eruit ligt, hopelijk is t snel herstelt.
    voor de rest weet ik t niet meer sorry :oops:
    mijn ongipijn en lage rugpijn zijn nu wer vertrokken :( had eigenlijk gehoopt dat t langzaam erger werd maar helaas is dat niet t geval.

meiden ik ga er weer ff van tussen. en kom vanmiddag nog ff kijken hier

groetjes susanne

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Lovelykids: bedankt voor de uitgebreide beschrijving over de zwanegrschapskaart :)
    Bij mij staat er alleen niet op of kleine is ingedaald, alleen ligging en cm's enzo. Maar ja ze ga gister aan dat kindje is ingedaald, dus dan is het goed he.

Hahaha breakdancende baby's, ja wie weet :)

Dames ik ga jullie verlaten voor vandaag, misschien dat ik vanavond nog even langspiep, dus niet te veel kletsen.
    Ga nu eerst even bij mijn paard kijken en dan naar mijn vader, die is jarig vandaag (hij wordt abraham hihi) dus straks komt familie en dan blijven we daar eten.

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Alle mama's die zijn bevallen gefeliciteerd! en ik zie dat het merendeel jongens zijn! :D

Hier alles ok, veel last van voorweeen die wel lang aanhouden.
    Echtgenoot in paniek want die moet nog naar de kapper zei die :) ja hallo daar hou ik geen rekening mee hoor ;)

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ben ik weer, ben naar de vk geweest en daar hebben ze naar het hartje geluisterd dat was daar goed maar moest voor de zekerheid even door voor de ctg. Heb meteen een echo gekregen van de gyn en daar leek alles goed op, volgens haar (een andere dan de vorige keren) was het ook geen onwijs groot kindje maar gewoon normaal en alles op de echo was ook goed. De ctg was ook helemaal goed, hoorde de kleine gewoon schoppen maar voelen doe ik het niet. Erg vreemd dus, ze konden me ook geen antwoord geven op de vraag waarom ik het nu ineens niet meer voelde terwijl het duidelijk wel beweegt.

Maar ja ben nu in ieder geval weer gerustgesteld dat alles goed is en hopelijk voel ik het snel weer bewegen.

19. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Fijn Ingrid, dat alles goed is. Toch goed dat je het even hebt laten checken hoor, je weet maar nooit!

Lientje

20. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Fijn Ingrid dat de kleine het toch goed doet! Hopelijk voel je de kleine gauw weer!

Verder ben ik me toch een partij pissig Grrrr!@#$%

De eerste week van mei zijn alle spuletjes geleverd voor de kleine.. Behalve mijn badset.. Die zouden ze opsturen.. Vol vertrouwen wacht iki dus nu nog steeds :) :) :) :) :)
    voor twee weken terug kreeg ik telefoon, hij zou gisteren eindelijk geleverd worden.. Nou mooi niet dus :evil:

Vandaag weer een telefoontje erachteraan, ze zijn het nu weer aan het uitzoeken hoe en wat.. Wordt straks terug gebeld..
    Nou ik ben er klaar mee! Ze storten het geld maar terug!

Ik heb inmiddels al een ander badje gehaald, anders is de kleine er straks en hebben we geen bad..

Maar GR@#$%

Share This Page