Ik ben vandaag 7w en 6 d zwanger en ik hoorde heel duidelijk het hartje! Dus het kan best! Ik heb een vroege echo gehad omdat ik de vorige keer een missed abortion heb gehad. Maar de vorige keer mocht ik ook al bij 9 weken komen. Ik denk dat het ook per praktijk veranderd. Ik weet nog dat de ha bij mijn eerste zwangerschap zei dat ik rond 11 weken pas kon bellen met de vk, maar was toen eigenwijs en heb gewoon al gebeld en mocht komen met 9 w.
nou ja ik heb wel de neiging dat te zeggen zien woensdag wel even misschien zijn ze ook wel zo aardig om het gewoon wat eerder te doen... @bloem ik denk dat iedereen graag een echo wil je wilt gewoon bevestiging en ja heb je bloedverlies dan heb je dat nog ff een stukje meer ook heel logisch... ben gewoon beetje bang voor dat je straks denkt dat je 3 maanden zwanger bent en dat het gewoon niet zo is... vriendin van mij heeft met 11 weken ma gehad dus daar komt de angst bij mij ook wel een beetje weg denk ik.
ja en zoveel moeite is dat nou ook weer niet toch? ben dan 8 weken en 1 dag... moest je je blaas dan ook vol hebben? zorg ik daar alvast voor
Daar is bij mij niets over gezegd. Ik heb dat al vaker hier ergens gehoord, maar heb inmiddels al heel wat echo's gehad (vooral inwendige), maar nog nooit iets gehoord over dat je een volle blaas moet hebben.
zorg gewoon dat die vol is en dan kan ik hem daar altijd nog leeg maken. Ga mijn bed opzoeken morgen zware dag... weltrusten allemaal en hoop op goede echo`s
Dat is een goed plan! Slaap lekker en voor de meiden die morgen een echo hebben: succes en ik hoop dat jullie met goed nieuws terugkomen!
Veraatje wat fijn dat je het hartje gezien en gehoord hebt! Zijn de zenuwen nu een beetje gezakt? Vraagje als dat mag, konden ze bij de MA ook zien wanneer dat het mis was gegaan of kun je dat alleen bij een MK zien? Lientje
Ik lees het hier al meer, maar ook hier pas aan het einde van de dag echt echt echt misselijk. Ik schreef een paar uur geleden nog dat het vandaag wel te doen was, maar na een uur of vijf was het weer heel heftig. Inclusief spugen deze keer. Bleh. En nu blijft het heel hoog zitten zeg maar. Vrijdag naar de VK, als het tot dan steeds zo blijft ga ik vragen wat ik eraan kan doen, want dit is echt niet leuk. Liefs, Lientje
De zenuwen zijn wel wat gezak, maar goed... het is nog maar 8 weken en bij de volgende echo zal ik wel weer nerveus zijn. Maar de vk zei dat zij het heel positief vond dat ze het hartje zo goed hoorde, dus ik heb meer hoop. Bij de ma konden ze precies zien wanneer het mis is gegaan. Ze meten dan het vruchtje op en kijken bij hoeveel weken dat hoort. Ik was 9 weken toen, en het bleek dat het hartje gestopt was bij 7w5d.
Wat zal dat een shock geweest zijn zeg. Maar gelukkig ben je nu een dag verder en alles ziet er goed uit! Dat is fijn. En bij mijn zoontje heeft de gyn toendertijd gezegd dat als het hartje duidelijk en stevig klopt, dat de kans dat het mis gaat echt heel drastisch is afgenomen. Dus volgens mij mag je nu officieel gaan genieten van je zwangerschap hoor. In ieder geval beloven dat je dat gaat proberen ok? Liefs, Lientje
Lief van je! Ik zal het gaan proberen Ik moet zeggen dat ik toch wel de hele avond al een behoorlijke grijns op mijn gezicht heb zitten. Toendertijd was dat een behoorlijke shock. Het was mijn eerste zwangerschap en eigenlijk heb ik toen best wel heel erg van genoten en stond niet zoveel stil bij dat het mis kon gaan. Tuurlijk was ik wel bang dat ik ging vloeien, maar ik was inmiddels 9 weken en had niet gebloed. En dan krijg je zoiets te horen. Dat wens ik echt niemand toe! Maar goed, positieve verhalen hier! He, ik ga slapen. Jij hoeft nog maar even te wachten op je echo. Ben je nerveus?
Hallo allemaal! Yes, dit weekend een kruisje op de test en dat na nog maar 2 maanden! Echt een wondertje. Ik ben op 12 oktober voor het laatst ongesteld geworden, dus ben ik volgens mij rond 23 juli uitgerekend! Klopt dat een beetje? Ik ga volgende week naar mijn huisarts, is een week niet aanwezig... maar dat maakt volgens mij niet uit. Mijn vriendin gaf aan dat je sowieso pas met 8 weken naar de verloskundige hoeft. Leuk om van alles met elkaar te kunnen delen! Hopelijk verloopt alles voorspoedig. Groetjes!
Ja, Vera, best een beetje nerveus. Ik heb geen gekke dingen te melden. Alleen de bekende kwaaltjes. Maar goed, zoals je zelf al schrijft is dat geen garantie dat het goed is. Ik heb net al een paar uurtjes liggen pitten op de bank en ga nu naar bed, als ik wakker wordt nog 3 nachtjes... Heee Teunisje, leuk je hier te zien! Nogmaals gefeliciteerd en welkom! Lientje
Ik zit nu hartstikke wakker en misselijk achter de pc....bijna 3 uur ochtends..pfffff..Ik kan er effe niet van slapen dus effe tikken...misschien helpt dat wel.. Gisterenmiddag de echo gehad... Heel blij maar ook heel bang wat er op ons afkomen gaat de komende tijd... Het waren twee vruchtjes en twee kloppende hartjes.. Woensdagmiddag eerste afspraak int ziekenhuis al...Gaat nu allemaal via het ziekenhuis en niet meer verloskundige... Susi...die effe niet meer weet wat ze denken moet....lol
Jeetje Susi, Gefeliciteerd, wat een verrassing twee hartjes. Ik kan het echt niet meer bijhouden hier. Verbouwing en het internet lag er uit. Dus van velen ben ik niet meer op de hoogte. Hopelijk lukt het de komende tijd wat beter. Ga zo bloedprikken en vrijdag naar de vk voor de intake. Volgende week echo 2. Oh ja bij een inwendige echo moet de blaas juist leeg zijn, bij een uitwendige is het beter als hij vol is. Ik ben anderhalve week geleden ook nog gauw even de echo kamer uitgelopen richting wc om de blaas te legen. Allemaal veel succes meiden.
He Susi, gefeliciteerd met een tweeling pffoee! Ik ben hier nieuw, gister positief getest, ben 28/29 juli uitgerekend! Dus er laat.. Of hoor ik in aug. thuis? Jullie zijn allemaal al 8 weken.. En ik nog maar 4! hihi Zijn jullie ook meteen naar de dokter geweest? Groetjes!